Augustus buikjes 2013 Part III !!

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by FiefeR, Jun 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suprise

Suprise Fanatiek lid

May 14, 2012
    2,293
    1
    36
    Misschien maakt ook nog uit dat mijn vk mij ook begeleid heeft bij Ridder en ik toen net zo was. OP ongemakken als bi en vocht na verder geen problemen gehad toen. voorwaarde is wel dat ik zodra zij het niet meer vertrouwd ik gelijk naar het ziekenhuis ga waar ik nog geen 4 minuten van af woon.

Krijg morgen mijn hooglaagbed in de kamer te staan zodat ik wat meer rust kan nemen ivm mijn bekken en hij staat er dus ook al voor de bevalling.

Mira ben het donderdag vergeten ivm ik toen gelijk weer door gestuurd werd voor de ctg. Moet donderdag weer zal het dan ff vragen

2. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    En trouwens, vrouwen met BI krijgen toch ook geen medische indicatie ondanks dat ze misschien al weken thuis zitten

3. Tosti

Tosti Fanatiek lid

Aug 8, 2011
    1,941
    0
    36
    Nederland
    Maar laat je niet vooraf al je bevalling verpesten door er zo tegenin te gaan? Laat t gewoon op je af komen allemaal. Het kan ook allemaal heel erg meevallen.
    Je lijkt namelijk in je posts soms erg boos op het ziekenhuis terwijl er nog niets is gebeurd behalve extra controles.
    Mijn motto is altijd liever een keer te veel gecheckt dan 1x te weinig.

Ik heb tijdens mijn eerste bevalling 'vastgebonden' gelegen aan bed met infuus, ctg etc, maar ik heb een hele fijne bevalling gehad en als ik zou mogen kiezen zou ik het zo overdoen.

Het is aan jou natuurlijk, maar probeer de boel niet al vooraf te laten verzieken door dingen in te vullen. Ga vooraf eens goed hierover in gesprek, misschien kunnen ze je gerust stellen en als je je echt niet goed voelt bij het ziekenhuis, ga dan nu alvast over naar een ander ziekenhuis. Dat is nu makkelijker dan dat je straks met weeën loopt.

4. Dames.. Blijf erbij niet oordelen over hoe iemand ergens op reageerd! Misschien heeft ze wel haar redenen om boos
    Te zijn op t zh.. We weten tenslotte niet alles van mekaar toch :)

5. Tosti

Tosti Fanatiek lid

Aug 8, 2011
    1,941
    0
    36
    Nederland
    Heb je gelijk in, maar het valt me gewoon heel erg op. Zo'n bevalling is al zo heftig, dan kun je toch beter vooraf de boosheid proberen weg te nemen om zo te zorgen dat je relaxter daarnaartoe kan leven?
    Maar goed, dat is mijn mening.

6. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    @marieke: ik bedoel het ook niet om te oordelen over hoe zij reageerd. Maar ze gaat het nu persoonlijk maken, en het was niet mijn bedoeling om haar tegen de haren in te strijken. Iedereen zijn eigen mening en ik heb ook gezegd wat ik er van vond.

@joyce: wat ik al zei; ik probeer je gerust te stellen/ uitleggen dat ze het niet doen om jou te pesten.. Als je het opvatte als ruzie zoeken of een persoonlijke aanval, was dat niet mijn bedoeling.
    Ziekenhuizen en verloskundigen doen het niet zonder reden echt niet! Ondanks dat het voor jou zo over komt omdat je een zwangerschap heb waar je geen last van hebt (in tegenstelling tot mij inderdaad) bij jou zien ze helaas je overgewicht als reden tot extra controle, en vind je dat overdreven. Daar tegenover staat dat ik graag had gewild dat ze mijn meisje extra zouden controleren, maar daar zien ze geen reden toe.
    Ik ga ook verder niet meer in discussie, ik heb geen zin dat het uit gaat draaien op ruzie oid dat is nooit mijn bedoeling geweest. Je zet niet voor niks iets op het forum, en ja, daar kunnen mensen het niet mee eens zijn, ik heb gezegd hoe ik er over denk, doe er mee wat je wilt..

7. marszie

marszie Fanatiek lid

Dec 3, 2012
    1,018
    0
    0
    NULL
    NULL
    vind niet dat de meiden die gereageerd aan het oordelen zijn..
    ze geven hun mening/advies... heel logisch want iemand post wat en kan daar dan reactie op verwachten natuurlijk... actie reactie zoals bij alle posten hierzo

natuurlijk elke vrouw mag zoveel mogelijk zelf bepalen hoe of wat met de bevalling en tuurlijk ziekenhuizen kunnen niks tegen jou wil in doen..

ik snap sommige gedachten gangen ook niet... en iedereen is vrij natuurlijk in zijn doen en laten...

maar ik heb zoiets als er aangegeven word dat er meer risico is om wat voor reden ook en hun willen uit VOOR zorg iets controleren doe ik dat al te graag.. moet er niet aan denken dat ik die geweigerd heb en er iets mis gaat.. Bevalling is een aanslag op het vrouwelijk lichaam en om onze wondertjes in onze buiken..
    ik zou proberen mijn eigen problemen negatieve mening of koppigheid opzij te zetten en er vanuit gaan dat ze alleen maar doen voor de gezondheid van mamma en baby...
    beter een keer te veel dan te weinig ik zou het mezelf nooit vergeven... ik zou proberen alle negatieve tijd proberen weg te halen want dat gaat je alleen maar tegen werken ben ik bang...
    als een vrouw non stop als een waakhond bezig is met alles af te wegen of het volgens haar wel nodig is tijdens haar bevalling...
    dan maakt zij adrenaline aan en dat vertraagd alleen maar de bevalling

dit is niet bedoeld om te oordelen mijn mening mijn advies meer niet...

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Tot nu toe ben ik 2x persoonlijk voorgelicht waarbij er informatie werd achtergehouden of verkeerde informatie werd gegeven omdat iemand niet op de hoogte was. Verder ben ik op de info-avond geweest... Als er iemand de artsen op de vingers kijkt, ben ik het wel :)

Ze hebben mij immers enkele jaren geleden heel duidelijk voorgehouden dat ik onvruchtbaar ben; laat staan dat ik hen een veto-recht geef over (de gezondheid van) dit kind. Ik heb een reden tot wantrouwen. Het achterhouden van informatie of het verstrekken van informatie geeft nou niet echt aan dat er een vertrouwensband opgebouwd kan worden, dus ik zie het meer als een zakelijke transactie, net als zij en dat is verder prima. Ik kom daar in eerste instantie om te bevallen zonder onnodige poespas, daarna ga ik met baby naar huis. Dat lijkt me glashelder.

Wanneer het wel een medische noodzaak krijgt door het één of ander beslissen we dan wel welke stappen er nodig zijn en zal ik er minder strikt in zijn en niet dwars liggen of iets dergelijks. Maar voor nu loopt alles nog op rolletjes, dus wens ik net als ieder ander inspraak te hebben in mijn eigen bevalling en mijn bevallingsplan. Vastgebonden liggen op bed is er daar niet 1 van, maar fijn dat jij dat als prettig hebt ervaren :)

En Mira, ik ben niet boos, ik ben voorzichtig. Wanneer je zoveel fouten hebt meegemaakt van artsen/ziekenhuizen/protocollen, dan ben je er echt wel goed bij. Dan denk je ook van: oh heck no, niet (meer) met mij! Wanneer het dan om eigen vlees en bloed gaat, ben ik daar nog happiger op of extremer in. Ik weet wat voor fouten er gemaakt zijn, welke (voor)oordelen er zijn en vanuit welk protocol er gehandeld wordt en volg niet blindelings alles op wat men zegt/doet/denkt of vind, waar een ander dat misschien wel doet. En dat doe ik puur uit zelfbehoud.

Ik wil exact in kaart hebben wat er met mij gaat gebeuren in dit hele proces zodat ik niet voor verrassingen kom te staan of straks verkeerde keuzes maak of in paniek raak - terwijl ik dus inderdaad mij 'moet' ontspannen en een kindje op de wereld ga zetten.

9. hihi ach ja.. bevallen gaan we toch.. hoe waar en op welke manier dan ook :D

10. trouwens even een vraagje.. ik las in een ander topic dat mensen een bevallingsplan maken??? dus idd je wensen en wat je totaal niet wenst op papier te zetten.. heb ik nog nooit van gehoord eigelijk.. kennen jullie dit en doen jullie dit ook??

11. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    Ik ken het wel, maar doe het niet.. Ik laat t over me heen komen. Ik weet dat ik geen pijnbestrijding wil. Maar zie wel hoe dat uiteindelijk uitpakt. Afhankelijk van hor lang ik bezig ben

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hee Marszie,

Het gaat hier niet om de extra controles ;) Die vinden ook echt wel plaats. Het gaat hier om de bevalling zelf. Waarbij men altijd heilig beweert dat de weeën op verschillende manieren opgevangen kunnen worden en dat het aannemen van verschillende houdingen de pijn van de weeën beter opvangt. Het oerinstinct van een bevallende vrouw is ook heen-en-weer-lopen of de weeëndans doen of iets dergelijks. Vanuit dat perspectief kun je met die verschillende houdingen dus voorkomen dat je gebruik maakt van een ruggenprik of een andere vorm van medicatie.

Een ruggenprik is problematisch om te zetten bij iemand met overgewicht - en ik ben sowieso al niet happig op medicatie. Ik wil het graag zonder proberen. Wanneer het mij onmogelijk gemaakt wordt om bepaalde houdingen aan te nemen om de pijn op te vangen, is pijnstilling de volgende stap. Daarmee lopen zowel de baby als ik véél meer risico dan dat ik naast het ziekenhuisbed ga staan en als een idioot tegen een muur aan hang en sta te puffen. Het ziekenhuis waar ik naartoe ga, heeft slechts 2 manieren qua pijnstilling; de ruggenprik en nog eentje - ben de naam even kwijt.

Op het moment dat er een infuus aangebracht wordt of de CTG langdurig aangesloten zitten, MAG je het bed niet verlaten en gaan zij dus in tegen mijn instinct en mijn bevallingsplan. En dat stoot mij tegen de borst. Zij maken het dan medisch gezien veel moeilijker. En dat weiger ik.

Niet de controles, niet de check-ups zelf, niet het controleren, niet de CTG's, of wat ook... Maar ik verdom het om vast aan een bed te zitten met alle gevolgen van dien. En daar mag iedereen gerust anders over denken.

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja :D Mijn verloskundige gaf dit al aan tijdens het eerste gesprek! Ik heb er eentje gemaakt, moet deze nog aanpassen op enkele puntjes en ga deze ook bespreken met de gynaecoloog.

14. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

Aug 29, 2012
    1,834
    0
    36
    Female
    Limburg
    Ik heb geen geboorteplan maar heb wel bij vl aangeven wat ik wel en niet wil. Weet niet of de poli vpk er over begint. Dat zien we dan wel.

15. ah oke, stom eigelijk dat ze dat vanmorgen niet gezegd hebben. we hebben t wel over pijnbestrijding gehad.. dacht dat er alleen een ruggenprik bestond maar er is er nog een voor als je dus al 6 cm ontsluiting hebt.. ik heb aangegeven dit alleen te willen als ik echt niet anders meer kan en de pijn niet meer aan kan. maar verder wil ik t toch ook zelf proberen.. maar dr is mij niks verteld over een bevallingsplan ofzo haha

16. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    Er is nog een pijnstiller, een prikje in je been, is niet zo sterk als ruggenprik, neemt enkel de scherpe randjes weg

Oh trouwens, zullen we kappen met eindeloze discussies. We hebben allen onze eigen mening gegeven. En daar moeten we het maar bij houden :)

17. Tosti

Tosti Fanatiek lid

Aug 8, 2011
    1,941
    0
    36
    Nederland
    Bevallingsplan doe ik inderdaad ook, standaard bij de vkpraktijk. Het is wel fijn om dingen in aan te geven.
    Zoals inderdaad liever geen pijnstilling, borstvoeding, navelstreng laten uitkloppen en dat soort kleine dingen. Ik wil bv dat het kindje eerst op mijn borst wordt gelegd en dan doen ze de controles maar vanaf daar. Dat soort dingen kun je daarin vastleggen. Ik heb het ook ervaren als dat je even extra goed overal over na moet denken.

Joyce, ik viel je ook niet aan, maar zoals ik al zei het valt me gewoon heel erg op. Lijkt me niet fijn om zo de bevalling te moeten beginnen omdat het al zo spannend is allemaal. Is dat allemaal in hetzelfde ziekenhuis geweest? Zou het mogelijk zijn om naar een ander ziekenhuis te kunnen gaan of wil je dat niet? Hopelijk maakt een bevallingsplan de artsen duidelijk dat je zo natuurlijk mogelijk wilt bevallen.
    Trouwens ik kreeg bij mijn eerste bevalling (met medische indicatie) in het ziekenhuis een klinisch verloskundige. Die grijpen minder snel in dan een gyn is mij wel eens verteld, misschien is dat bij jou ook een mogelijkheid.

Ik mocht met infuus en alle toeters en bellen wel mijn bed uit, maar misschien scheelt dat per ziekenhuis. Ik merkte alleen dat ik liggend de weeen het beste kon opvangen, dus daar koos ik dus ook voor op dat moment.

18. marszie

marszie Fanatiek lid

Dec 3, 2012
    1,018
    0
    0
    NULL
    NULL
    @joycey ik had over de bevalling en niet de extra controles maar maakt niks uit.. het is duidelijk wat jij vind hoe alles moet gaan bij "jouw" bevalling en dat is je goed recht...
    echter geef ik alleen aan dat een vrouw moet voorkomen dat ze adrenaline aan maakt omdat dat alleen maar tegen werkt...

ik ben van mening hoe .... ik ook het ziekenhuis vind en heb ook .... situaties meegemaakt maar ik bekijk gewoon heel anders dan jou...
    als hun uit voorzorg mij aan ctg willen leggen om de kleine lang durig in de gaten te houden tijdens de opbouw van de weeen.
    dan laat ik het toe aangezien hun er voor geleerd hebben en ervaring in hebben en ik dan alles los kan laten...
    ik zou liefste ook alle beweginsvrijheid willen maar als hun dat met wat voor reden weg nemen van mij dan zal wel goed zijn en accepteer ik dat zonder weer woord.. kan naar mijn mening mijn energie wel ergens anders in steken.. ik laat alles over heen komen en pas mij aan de artsen aan die er verstand van hebben...

maar het was niet als eindeloze discussie punt bedoeld of iemand veroordelen hoor meer mening en advies...

19. nathalja ja en je hebt ook nog de morfine pomp vertelde ze me vanmorgen.. die kan je zelf tot 20 keer toe toedienen.. en dat is ook meteen weer uit je lichaam had ze t over..

mira, navelstreng laten uitkloppen????? was dat dan weer? haha

20. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,583
    0
    36
    @joycey. Een paar maanden geleden had ik gelezen over waterinjecties in je rug tijdens de te heftige weeën.
    Steriele waterinjecties als pijnbestrijder bij bevalling - GezondheidsNet-
    of
    Vakblad kraamzorg | actueel | nieuwsberichten | "Waterinjecties effectieve pijnbestrijding bij bevallen"
    Misschien doen ze daar iets aan in jou ziekenhuis.

@bevalplan. Ik had het idd in wat boekjes gelezen en ik ga er wel een maken. Niet om de hele regie in handen te hebben want dat lukt toch niet. Gewoon alleen de voor mij belangrijke punten.
    Ik wil in een geboortecentrum bevallen en mijn punten die ik erin gaan zetten; Geen extra mensen indien niet nodig aan mijn bed/bad, wil in bad bevallen (hebben ze daar gelukkig), belangrijke vragen aan vl die weet wat ik wel en niet wil, niet meteen de baby wassen (heb wel s gelezen dat ze dat meteen doen, niet overal natuurlijk maar gewoon voor de weet), 1e uur echt alleen met vl en de baby, evt bij medische gronden dat vl ten alle tijden bij de baby blijft.
    Dat zijn voor mij de belangrijkste punten en ik heb op het moment dat ik aan het bevallen ben dat echt niet meer in mijn hoofd zitten maar dan weten ze wel een beetje wat mijn wensen zijn.

Share This Page