Die van mij heeft airco op kantoor.. Zegt hij: Ja ik doe de rest zaterdag wel.. Ja jonge! Dan slaap ik de komende 2 dagen nog niet!
Airco scheelt wel, maar toch ben ik wel van mening dat je man een beetje gelijk heeft, hij heeft wel de hele dag gewerkt, al snap ik je frustratie. Ik kan nu ook niet veel door de benauwdheid, terwijl er echt nog veel gedaan moet worden. Maar ik probeer het van me af te zetten al frustreerd het soms echt wel, maar helaas het is niet anders.
Nathalja, je hebt het echt op je heupen he!"? Ga straks lekker met manlief rustig zitten en leg hem uit waarom het zo belangrijk is voor je dat je anders niet in slaap komt en ook helemaal gek van jezelf wordt maar niet kan tegenhouden
Dat heb ik gedaan, maar hij negeert het gewoon.. Hij zit nu de hele tijd op z'n laptop, hetzelfde te doen wat hij op z'n werk ook doet (website programmeren) denk ik, blijf dan gewoon op je werk
Ik snap je man toch ook wel een beetje, nathalja. Ik snap dat je de drang hebt om van alles te doen, maar dat wil niet zeggen dat je dat ook echt moet doen. Als jij 3x de commode uit wil soppen, kan ik me ergens wel voorstellen dat hij niet komt helpen... Misschien is zijn idee dat het jou juist stimuleert om nog meer te gaan doen, als hij je komt helpen... Heeft ie niet een klein beetje gelijk als ie zegt dat je al te veel aan het doen bent? Als ml hier een hele dag gewerkt heeft, mag ie van mij ook rustig aan doen thuis. Ik vind t juist al heel fijn dat ie in het weekend dan extra dingen doet. Kun je geen compromis sluiten... Dat hij alleen helpt bij dingen die echt nodig zijn en echt niet.kunnen wachten? Ik bedoel t echt niet verkeerd, maar lijkt me nu.belangrijker dat je aan je rust denkt, wat anderen ook al zeggen... Succes!
Het gaat ook niet om het schoonmaken van de commode ed maar er zijn kasten waar al in geen 3 jaar boven op schoon is gemaakt, en ik vraag het hem al weken en elke keer is het: ja komt van het weekend wel.. Achter het bed is ook al 2 jaar niet gestofzuigd en dat vraag ik ook aan hem als hij dat toch bezig is met stofzuigen, of hij dat ook even doet, ja nu niet hoor heb ik heen zin in krijg ik dan.. Maar hij word wel boos als ik het uiteindelijk zelf doe, aldus boven op een keukentrapje moeilijk doen voor die keukenkastjes en aan het bed ga slepen om daar achter te stofzuigen Die babykamer vind ik ook niet erg om te doen, maar er zijn dingen die ik zelf altijd ook deed tijdens het schoonmaken die hij niet doet, en zeg ik daar wat van zegt ie steeds dat dat volgende keer wel komt, maar dat roept hij al 3 maanden Dat je bijvoorbeeld vastplakt aan de afzuigkap vind ik vies, die kan je toch elke week even afdoen als je schoonmaakt.
Ja ik snap je wel Nathalja toen ik bezig was met de keukenkastjes vroeg ik ook aan m of ie de bovenkant wilde ik doen zijn reactie was 'dat zie je toch niet!!' Ja maar als ik iets sop doe ik t meteen goed klaar! Dus heb ik zelf op n trapje gestaan daahaagg... Misschien n tip leg oude reclamefolders op de bovenkant van de kastjes die vangen t meeste vet en stof op hoef je alleen ff de randjes te doen voordat je aangekoekt vet staat weg te boenen scheelt veel werk!! Die folders gooi je weg en vervang je voor nieuwe en niemand die t ziet
Ik ben ook gewoon boos op mezelf! Ik heb constant last van alles en ga gewoon grote schoonmaak houden. Ben nu nagenoeg klaar, manlief heeft uiteindelijk de dingetjes toch gedaan wat ik hem vroeg. En ik heb gewoon heen goed gevoel, wat wil ik in godsnaam, het huis is nu van boven tot onder schoongemaakt uitgesopt en schoongeboend er is volgens mij niks meer te doen. En ik ben gewoon niet tevreden.. Het enigste wat ik nu denk ik: jemig waarom ben ik zo achterlijk om dingen te doen die ik lichamelijk helemaal niet kan doen! En nu kan ik wrs vanavond niet slapen doordat ik weer enorm veel last heb. Ik weet gewoon niet wat ik er mee moet.. Weet niet wat ik met mezelf moet en ik kan alleen nog maar janken..
Ik heb er hier geen last van. Vl werkt de hele dag en komt thuis, gaat even een uurtje op bed liggen en doet hij koken, vaatwasser in en uit ruimen. Konijntje verzorgen. Eventueel stoffen en stofzuigen als ik dat nog niet heb gedaan. En dat doet hij uit zichzelf .
VL komt hier gewoon thuis uit zijn werk en gaat aan tafel zitten eten, hoe is dat? Dat lijkt me niet meer dan normaal wanneer je 40 uur per week werkt en de ander thuis zit. En ja, ik ben het ermee eens dat hij zou moeten helpen bij zwaardere taken die je als zwangere vrouw écht niet kunt, maar dat wil toch niet zeggen dat hij er naast zijn werk nog 3 uur daarna moet gaan lopen schoonmaken? That's not fair! Das wel een hele erge vorm van slavernij
Ja maar ik heb het zo vaak aangegeven dat hij het ook makkelijk had kunnen verspreiden over meerdere dagen
Je moet jezelf in acht nemen Natalja, je zit niet voor niets al weken thuis. Je kan niet meer doen dan je best. Al snap ik echt wel wat je bedoelt, maar laat het los hoe moeilijk het ook is. Kan je moeder of schoonmoeder niet een keer komen poetsen?
@Nathalja ziet dingen die je voorheen niet zag meis dan bedoel ik niet dat je hallucineert ofzo maar dan is niks meer goed.. ik erger me nu dood aan t feit dat we klein wonen en t altijd n zooi lijkt.. maar we hebben opbergruimte tekort... heb je net gestoft en gestofzuigd ligt er weer stof en kattenhaar ookal ben ik overal onder geweest pff.. VL stoft en stofzuigt ook uit zich zelf net als de afwas (okee met n beetje tegen zin maargoed hij ziet dat t aanrecht momenteel te laag voor me is.. maar grote klussen doet ie niet uit zichzelf.. of t moet iets zijn als de berging opruimen das meer mannenwerk zeg maar althans dat vind hij. Maar das man eigen ...
Als ik tegen die van mij zeg laat maar dat doe ik morgen, dan krijg ik als antwoord. Nee schat, doe jij maar rustig. Ik doe het wel is zo gedaan. Vind het best zielig. Maar hij doet het echt zelf.
Nathalja; denk aan jezelf en de kleine meid. Het kan even niet anders. En idd kan je moeder of sm niet even langs komen. Of je zus misschirn?
Dat is wel heerlijk Kim. Bij ons is het ook weer anders, wij hebben al twee grote meiden. Daar gaat hij zo mee fietsen en een ijsje eten en dat heb ik veel liever nu.
Hihi dan heeft mijn kerel t nog niet zo slecht met mij qua nesteldrang.. Vind t fijn als hij dingen voor me doet.. Maar ga m echt geen onzinnige dingen vragen met deze hitte wat ik normaal ook niet zou vragen zeg maar.. Maar ja nu ben ik ook nooit van t Poetsen geweest dus dat zal t wel zijn.. Hihi
@joyce: 3 uur is ook wel een beetje overdreven.. Schoonmaken kan hier makkelijk in anderhalf uur, en af en toe boven op de kasten schoonmaken of een keertje achter en onder het bed stofzuigen ben je misschien een kwartiertje langer bezig @bianca: ja dat snap ik ook,, daarom ben ik ook zo boos op mezelf, ik zit de hele week al op de bank en dan doe ik een klein dingetje zoals troep van de salon en eettafel opruimen. En zat echt de hele week te vechten tegen die opruimdrang. Maar ik ben het ook wel een beetje beu dat ik dan uiteindelijk niet kan slapen omdat ik dan constant bedenk wat er nog schoon moet en wat er nog opgeruimd moet.. Mijn schoonfam en m'n eigen ouders zijn op vakantie. @heyhallo: hij doet opzich ook echt wel veel hoor, maar er waren sus dingen die ik zelf altijd al deed en nu niet meer kan, en vroeg hem of hij dat dan een keertje mee wou nemen en dat doet ie gewoon niet omdat ie het onzin vind.. Maar ik hou er verder over op want het heeft toch geen zin, ik krijg hier van iedereen op m'n flikker, ik heb van m al op m'n flikker gehad, ik heb mezelf al op me flikker gegeven en ik krijg van m'n lichaam ook al heel de dag op m'n flikker..
@heyhallo: m'n zus is geen schoonmaak type, die doet alleen maar op zicht schoonmaken en om accessoires heen