Augustus buikjes 2013 Part III !!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door FiefeR, 21 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jammer dat je toch niet kunt gaan. Maar wel
    Begrijpelijk.. Hopen dat t dan ook daadwerkelijk doorzet. Heb je t iig niet voor niks afgezegd

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nou ja, er zit wel iets in... Wanneer jij verder 'gewoon' thuis bent kun je tussendoor nog wat uurtjes slaap pakken. Ik zou dit zelf ook doen - al kan ik daar niet goed over oordelen omdat ik niet in dezelfde positie zit. Ik begrijp echter jouw man ook wel; als hij fulltime werkt kan hij zijn slaap goed gebruiken. En jij hebt waarschijnlijk nog even verlof, toch?

Zodra jij aan het werk gaat, kunnen die taken weer evenredig verdeeld worden. En begrijp me niet verkeerd; dit wil niet zeggen dat jij GEEN slaap verdient. Op jouw beurt vind ik dat je maar lekker naar bed moet gaan, ook al wil jouw partner op dat moment even iets anders gaan doen. 'S avonds bijvoorbeeld; dan kun jij wat uurtjes slaap bij pakken of even iets voor jezelf doen om op te laden, na het avondeten en zorgt hij voor de kleine.

Probeer een compromis te vinden voor jullie beiden :) Desnoods schop je hem er vrijdag/zaterdagnacht uit ;)

3. Annuleringsverz kan toch ook max 24 u van te voren? Of niet?

Senna oei, niet leuk van je man... Ik vind dat je t samen moet doen..alsof bevallen even zo gedaan is en jij geen rust nodig hebt...

4. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Wij hadden die verdeling wel, maar ik gaf sowieso borstvoeding, dus dat verdeelt al wat moeilijker. Ik moest er toch uit.

5. Copani1984

Copani1984 Actief lid

1 dec 2012
    330
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeemig, wat een geklets vanmiddag!

Vcs: heb ik ook last van, maar alleen met liggen. Ben ook beroerd geworden tijdens een echo. Moest toen ook op mn linkerzij gaan liggen. Met zitten ed gelukkig geen last van...

Nathalja: snap je keuze! Hopen dat t dan idd snel doorzet!

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Maar hoe kan dat nou? Hij werkt fulltime en moet er 's nachts uit om het kind te voeden, terwijl je als moeder zijnde eigenlijk verlof hebt en heel de tijd om je kind heen kan draaien en flexibel te zijn ? Nu wil ik écht zeker niet beweren dat het makkelijk is om daar fulltime zorg voor te draaien; maar ik probeer het van het aspect van de man te zien. Ik moet er niet aan denken om 40 uur per week te werken (sowieso al niet ;)) en dan zou ik ook nog 1 à 2 keer per nacht er een half uur uit moeten om voor het kind te zorgen. Hoe is dat fair?

De man heeft geen verlof of iets dergelijks... Ik snap het even niet? Mist mijn vrouwenemancipatie-ideeën een update ofzo? Waarom moet de vent eruit? In het weekend begrijp ik het... Maar voor de rest?

7. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Het kan soms wel lekker zijn als de ander er een keer uitgaat. Maar ik het met je eens. Als ml werkte deed ik het, na mijn verlof haalde hij de kleine er vaak uit, voedde ik en legde ik hem terug.

8. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Mt verdeling bedoelde ik trouwens, dat ik er uit ging en hij niet.

9. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    vindt het een moeilijk onderwerp, we hebben er geen ruzie over hoor, absoluut niet. maar ik snap hem heel goed maar me eigen ook. heb het straks wel gezien om de hele dag voor 2 kids te zorgen en 8 voedingen in mn eentje te doen. de hele dag bestaat dan uit eten maken, luiers verschonen etc.. dus zou het wel fijn vinden als hij ook een voeding doet, al is het er maar 1. en ik snap ook wel dat als hij 50 uur per week werkt, exclusief rijtijd.. dat hij op de bank wil ploffen. en smiddags bijslapen.. geen idee wanneer. als de ene slaapt is de andere wakker en andersom.
    zal makkelijker worden als de nachtvoedingen eraf zijn. maar dat duurt nog wel enkele weken denk ik.
    vindt het al fijn dat hij dochter even overneemt als hij thuis komt vanuit zn werk. en misschien is het gewoon een feit dat mannen niet zoveel hebben met kleine babytjes.

hihi, ik stelde vanochtend voor dat ik vanavond even naar de prenatal wilde gaan. ohh zegt ie; wordt dat niet te laat voor dochter?? dus ik zeg; schat ik wil alleen gaan. je had zn gezicht moeten zien, spaans benauwd dat hij met 2 kinderen alleen zou zitten. haha de schat. heb maar gezegd dat ik morgenmiddag of zondagmiddag even ga. dan ligt er iig 1 te slapen.

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ow ja, jij hebt er twee natuurlijk :) OEPS!
    Nou, daar ging ik even niet van uit...

Ja met twee is het veel gecompliceerder en kom je zeker niet bijtijds aan je rust toe. Daar had ik totaal niet aan gedacht, sorry! Misschien kun je er eentje 'dumpen' bij ouders/souders of ander soortige oppas ofzo? :D Wat ik begreep is dat iedereen na de geboorte naar het babytje komt kijken en koetsjie koetsjie koe komt doen en de baby lief leuk en schattig is... Waarbij ik dan zoiets heb van: oké, als je dat vind, mag jij die ene donderdagmiddag eventjes op de baby passen; hier is de afgekolfde voeding en succes ermee!

*strompelt richting bed*
    Koetsjie koetsjie mama lief en schattig
    *zzzzzzzzzzz*

Ik zou mijn omgeving om hulp vragen als het mij dus écht te zwaar werd en ik wanhopig een break nodig heb!!! :) En man heeft het met 50 uur per week werken écht te zwaar, vind ik. Dus op naar de personen die flexibel zijn en mij een keer een plezier willen doen. Hier is 50 euro en ga maar naar de dierentuin of een heel duur ijsje kopen! Of is dat erg egoïstisch gedacht? Een ongelukkige moeder kan mijn inziens nooit een gelukkige gezinssituatie behouden. We all need a little help sometimes.

11. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    ja, ik zou ze op de di/wo/do naar de oppas kunnen brengen maar dan wel allebei, is anders zielig voor mn dochter als ze alleen moet en bram mag bij mama blijven. en bram wil ik nog liever niet uitbesteden :)

12. marszie

marszie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.018
    0
    0
    NULL
    NULL
    heeeyyy meiden even snel bericht van mij kant heb niet alles bij gelezen wat dat zijn 100+ pag dat gaat mij even te ver

@nathalja ik hoop dat door zet meid ;) heir draaien de duimen

@senna toch even op jou reageren gefeliciteerd als eerste
    hier is manlief alweer een week aan werk en ik doe de nachtvoedingen maar manlief doet zeg maar de laatste voeding die is zeg maar tussen half 12 en 1 uur... die van rond de 4 uur en de 7 uur doe ik dan weer... zo hebben we verdeeld...
    maar manlief gaat wel vanaf uurtje half 11 al slapen zeg maar...
    hij wilt niet maar 1a2 voedingen geven...
    nu is wel zo dat beetje aan schuiven is want we zijn sinds maandag begonnen met voeden naar behoefte van jayson dus de voedingstijden zijn niet meer vast...
    ik snap je punt wel van beide kanten en voordeel is wel dat wij alleen jayson hebben en niet nog een kleintje lopen!

volgens mij van truebabylove ook bevallen als ik goed begrepen had gefeliciteerd!!!!

hier gaat het goed... is nog wel erg wennen natuurlijk maar jayson doet het super! het is echt een mini mannetje die snel tevreden is..
    huilt eigenlijk pas als er echt wat aan de hand is..
    we zijn wel een beetje aan rommelen met zijn voedingen en daar baal ik wel van! maar hij komt niks te kort eerder te veel en dat is ook niet goed... gelukkig maandag naar cb kunnen even goed overleggen hoe we dit het beste kunnen aanpakken!

ik zal na dit bericht even paar fotos achter plaatsen!
    hij is namelijk zo veranderd en is al weer 3 weken en 2 dagen
    tijd vliegt.

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Waarom is dat zielig? Dat is toch een kwestie van uitleggen naar je dochter toe? Jouw dochter gaat lekker spelletjes doen met de oppas en leuke dingen ondernemen. Bram is 'saai', kan nog niks en moet in zijn bed gaan liggen slapen - samen met mama. Wedden dat je hoofdpijn dan ineens spontaan weg is? En als dan je dochtertje energiek binnen gerend komt met een happy meal speeltje en jij weer een beetje opgeladen bent, is het toch voor iedereen een betere situatie, of zie ik dat te optimistisch?

14. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Het is wel mijn plan om zl gewoon direct na de geboorte in zijn vaste ritme qua opvang te laten. Daar wil ik niets in veranderen vanaf het eerste moment.
    Juist om bij te tanken. Daarbij ook omdat de opvang te duur is om er langere tijd geen gebruik van te maken.

15. Hihi snap wel wat je bedoeld joycey.. Maar miss dat man van senna dan idd de ochtrnd voeding kan doen voor hij moet werken.. Al zit je dan alweer met je dochter die wakker is denk ik of slaapt ie nog wel door ochtends senna?

Marsie wat fijn dat t goed gaat! Zal zo achter kijken..
    Wel balen dat t wat zoeken is qua voeding.. Hopelijk kan t cb jullie ermee helpen...

Pfff hier komt de oneven door. Gelijk loeiheet

16. Lijkt mij ook leuk voor dochter dat ze dan juist apart de leuke aandacht krijgt

17. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja ik heb er geen ervaring mee verder, ik kan écht niet inschatten hoe ik er zelf tegenover zou staan; maar ik zou er eentje af en toe naar iemand brengen als ik merk dat ik er zelf lichamelijk en mentaal onder begin te lijden. Echt gewoon oplossingsgericht bezig zijn - en de minst slechte situatie proberen op te zoeken. En volgens mij zijn ze bij de oppas/familie best goed onder de panne. Mensen vinden andermans kinderen 'wel eens leuk om een middagje te hebben' en gaan dan ook daadwerkelijk iets leuks met ze doen en energiek zijn en zulks - waar jij zelf wellicht het kind heel de dag achter de tv op Nederland 3 had gezet omdat je het zelf ook even niet meer rooskleurig ziet.

18. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    hahaha, net zoals ik vandaag idd. Zl heeft heerlijk 2 uur zandkasteel gekeken. Helemaal tegen mijn principes in, maar mama had het even nodig...
    Meestal vraag ik mijn moeder dan idd, die vind het fantastisch en ik heb rust.

19. Gebeurde tijdens mn kraamstage ook vaak, dat een ander kindje met opa, oma, vriendin, tante wie dan ook , een middagje weg ging. Dat noemde ze dan grote zus/ broer middag en voelde hij/ zij zich heel speciaal

20. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo hier net thuis vd Macciiiieeee!! Jamjam!!

@Senna lastige situatie... maar ben wel van mening dat je samen ervoor kiest n kindje te nemen dus je er ook samen voor zorgt dat t de nachtelijke voedingen krijgt..en alles daarom heen ook jij hebt je rust hard nodig.. ookal heb je nog n dochter rondlopen... misschien om en om doen en hij daarbij ook de weekenden?

@Marszie leuk wat van je te horen!! Fijn dat jayson t zo goed doet jammer vd voedingen maar dat komt vast ook wel goed..gelukkig is hij snel tevreden!!

Deel Deze Pagina