Augustus buikjes 2013 Part III !!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door FiefeR, 21 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    is wel leuk om te lezen dat jullie allemaal bezig zijn met het bed op klossen zetten etc... terwijl ik alweer klaar ben met de kraamweek en bram alweer bijna 3 weken is. tijd gaat snel voorbij merk ik wel.

hier vanochtend heel optimistisch de was buiten gehangen. euhhh die kon ik er dus binnen een half uur weer vanaf halen want het begon enorm te regenen. doos die ik ben, had eerst naar buienradar moeten kijken :)

heb vanmiddag even heerlijk een uurtje op de bank kunnen slapen, de kids lagen ook allebei in bed. alleen mn man dacht er anders over, die had wel zin. ikke dus niet... mannen!! heb dus maar even heel duidelijk gezegd dat ik toch echt wilde slapen.

ok, vraagje aan jullie:
    onze dochter is gedoopt en we hebben een peetoom en peettante voor haar. nu heb ik geen broers/zussen en mn man heeft 1 zus en die is met haar man dus peter/meter van onze dochter. verder heeft hij 1 broer maar die is verstandelijk beperkt. nu wil mijn man voor onze zoon ook hun vragen. maar ik vind dat raar omdat ze dan dezelfde peter/meter hebben. maar meer opties qua broers/zussen hebben we niet dus dan zouden we vrienden moeten vragen.
    mijn vriendinnen wonen niet in de buurt en komen niet alle verjaardagen. 1tje ervan is wel kerkelijk ingesteld. verder hebben wij goede vrienden die hier 1 straat verderop wonen en die we heel goed kennen, samen op vakanties geweest etc.. hun zijn nu ook zwanger en hebben laatst verteld dat hun kindje geen peter/meter krijgt of gedoopt gaat worden omdat hun er geen waarde aan hechten. dus tja, moet je hun dan toch kiezen? of kiezen we dan dezelfde als voor onze dochter, maar is dat niet raar?
    wat vinden jullie?

2. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.834
    0
    36
    Vrouw
    Limburg
    Ik vind het niet raar om dezelfde te nemen.

Wij zitten hier dan ook met hetzelfde probleem. Ik ben enigs kind. Nu hebben we de beide zusjes van vl. Bij de volgende gaan we uitwijken naar vrienden denk ik.

Maar ik vind het niet raar senna.

3. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    @Senna, kan je er niet mee helpen. Ik ben atheist en doe er niet aan. Ik zou zeggen wat maakt het uit, maar ik ken de tradities niet.

@bed, ik heb een molton met een plastic laagje eronder, een eenpersoons. Die heb ik bij de vorige zwangerschap gekocht bij de HEMA en dat ligt echt heel fijn. Niet zweterig in ieder geval. Kostte niet veel en ik vind het het geld echt waard met dit weer.
    Ik heb bij de vorige zwangerschap 1 nacht op een zeiltje geslapen en daarna niet meer. Lag in een zwembad voor mijn gevoel.

@hier, vanmiddag een tijdje regelmatige krampen om de 10 minuten gehad. Met de nadruk op gehad, want nu nergens meer last van. Wel een drukke middag gehad met als klap op de vuurpijl een verassingsbezoekje van mijn schoonouders. Straks lekker darten kijken en misschien dat er dan weer wat terug komt en zo niet, dan wacht ik wel weer verder...

4. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Senna Ik heb er ook geen ervaring mee, ik heb geen religie, dus ken de regels/tradities niet, maar normaal zou ik zeggen: Maakt dat nog wat uit? Als jullie gevoel goed is dan is dat toch wat telt en als die mensen het ook geen punt vinden ... :) Maar nogmaals, ik ken de regels/tradities niet..

@Mira Vervelend van je krampen..! Altijd leuk van die verrassingsbezoekjes zo op het eind van de dag.. maar als het maar gezellig was toch ? :) Wie weet zetten de krampen nog door..!

5. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Leuke bezoekjes wel, maar ik ben niet zo heel dol op mijn schoonouders. Dus was hier niet heel blij mee. Ik had ze alweer 3 weken weten te ontwijken. Als de beeb er straks is zullen ze wel weer wekelijks langs willen komen. Maar goed, dan moet ik acuut rusten omdat ik moe ben en mag ml het oplossen ;)

Blijf wel de hele dag plassen, telkens kleine beetjes, drukkend gevoel van onderen, maar goed. Komt wanneer het komen moet, ik kan het toch niet overhaasten of forceren.

Ik ben wel nieuwsgierig of ik al wat ontsluiting heb. Ik zat te denken; toen ik zwanger wilde worden van de tweede, temperatuurde ik en deed ik elke ochtend onderzoek naar de stand en hardheid van de bmm. Dat herkende ik wel, nu dacht ik dus, zou je zelf ook kunnen voelen of je ontsluiting hebt? Ik weet alleen niet of er gevaar is voor infecties ed. durf eigenlijk niet zo goed te voelen. Iemand daar eens over nagedacht of het uitgeprobeerd?

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb een beetje bij gelezen; maar ben uiteraard de helft alweer vergeten...!

Peetouders; dezelfde maakt niets uit!!! Hebben zoveel christelijke kinderen.

Over het bed ga ik lekker niet meekletsen, voordat ik weer keihard ga roepen over de waterdichte matrashoezen bij de Action :p Die er bij mij al sinds week 35 op liggen enzo.

Verder ga ik de rest v/d avond met mijn voeten omhoog zitten/liggen, want ik had ineens een huis vol mensjes en had naast de gebruikelijke harde buiken ook nog eens last met opstaan. Gelukkig heeft wel iedereen geprobeerd om mij zoveel mogelijk te ontlasten, maar vermoeid ben ik wel - ik ben ook niet het type om op mijn billen te blijven zitten (het is immers mijn huis en mijn verjaardag, dus ik voel me dan toch een slechte gastvrouw). Maar ik heb het redelijk rustig aan kunnen doen en merk dat zelfs dat al een beetje teveel was op dit moment :D

Ik lijk wel hoogzwanger joh :cool:

Maar het was verder wel onwijs gezellig !
    Nu maar vooral chillen en niksen ;)

7. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    ik heb dat al vaker gehoord Mira. En ook over onstekingen maar t lijkt mij stug dat er infectie gevaar is. Je mag ook mits je gebroken vliezen hebt nog gewoon sex hebben. Volgens mij is het toucheren van de vk of gyn met handschoenen aan gewoon voor hygiene van beide partijen je hebt natuurlijk wel met lichaamssappen te maken.
    Maar goed of ik gelijk heb weet ik niet. Ik kan zelf in elkgeval niet meer voelen kan er niet meer bij hahahaha

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Je kunt het volgens mij wel voelen, ja! Als je buik tenminste niet teveel in de weg zit... Ik geloof dat het echt om stukjes vinger ging - tot zo ver is 1 centimeter ontsluiting etc. Maar ik zou er persoonlijk niet naar gaan voelen, voor hetzelfde geld krijg je een plens vruchtwater over je heen :D WHOOPSIE, vliezen gebroken! :D

9. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Tja, daar zit ik dus ook aan te denken, die vliezen. Idd 1 vinger is een cm, maar om 6 vingers naar binnen proberen te krijgen om te meten of het 6 cm is lijkt me ook zo wat.
    Ik ben nu wel geïntrigeerd, ik ga eens wat googelen, ik ben vast niet de enige die dit bedenkt en er zijn vast wel anderen die het wel eens hebben uitgeprobeerd. :D

10. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Trouwens Joyce, fijn dat je zo'n leuek dag hebt gehad. Heb je ook nog leuke kadootjes gekregen?

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Jazekers! Alleen vrijwel niks van het 'verlanglijstje' wat ik opgesteld had :cool: Dan vraagt men: wat wil je hebben? En dan maak ik een lijstje van tig dingen (in alle prijscategorieën) en dan gaan ze toch nog voor andere dingen shoppen; whahahaha :D Té melig.

Ik heb een cadeaubon voor de DA gekregen van 15 euro. 3 kledinghangers voor de baby, een vingerpoppetje, een rompertje, een mickey mouse pyama, een doos chocola, een omslaghanddoek voor de baby, een stoere spijkerbroek voor de baby, een leuk hartvormig doosje van Dove met douchegel en deo erin (miniverpakking; handig voor in het ziekenhuis!!!), de slowcooker van VL natuurlijk (die had ik al, maar was voor mijn verjaardag, dus die hoort erbij!) en een waxinelichtjeshouder met een geurkaarsje erin.

12. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Nice!! Dat is nog een hele lijst! Lekker om nog even verwend te worden.
    En nu is vl het hele huis aan het opruimen en schoonmaken zodat jij uit kunt rusten. ;)

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nee, VL zit hier ook naast mij te relaxen! De laatst-vertrokken visite hielp met opruimen en daarna hebben wij het resterende deeltje nog gedaan (en de vaatwasser aangezet) en zijn we beiden neergeploft met het motto: zoooooo, wij zijn er klaar mee :D

Ik zit alleen nog te wachten tot een beschaafd moment om een tweede stukje taart te snoepen :cool: Maar volgens mij is dat vrijwel niet, whahahaha. Dus zal zo toch maar opstaan.

14. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.834
    0
    36
    Vrouw
    Limburg
    Fijn joyce dat je een leuke dag hebt gehad. Hoe is het eigenlijk met het gerommel in je buik?
    En hoe was de slowcooker?

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nou, het gerommel is vandaag toch ook weer flink begonnen. Ik weet alleen niet of dat van 'teveel doen' komt of van wat anders. Had toch behoorlijk last van kramp en harde buiken; maar nog geen slijmprop gezien of vruchtwater ofzo verloren, dus ik maak mij ook verder totaal niet druk. Het komt af en toe met vlagen en dan verdwijnt het weer; dus ik neem aan dat het indalingsweeën zijn of iets dergelijks. Ik zit er in ieder geval niet mee. Ik lig niet op de vloer te huilen van de pijn ofzo, het voelt een beetje zoals menstruatiekramp - dat na een minuut afzakt en vervolgens lekker weg blijft. Het zijn periodes...

Gewoon lekker rustig aan doen, ontspannen en verder kan (en wil ;) ) ik stiekem toch niks. Vandaag hebben we in 3 winkels boodschappen gedaan, heb ik toch wat dingetjes getild, toch veel opgestaan, gelopen, schoongemaakt, gepoetst en weetikveelwat allemaal niet meer, dus het zal daar wel vandaan komen. We zien het wel. Ik heb zelf stiekem het vermoeden dat het in de loop van deze week gaat gebeuren.

En de slowcooker heb ik gisteren uitgeprobeerd en beviel echt heel goed :D ! V/d week ga ik eens stoofvlees proberen. Lekker hoor, ik kan het iedereen die van koken houdt, maar weinig tijd heeft (of gewoon aan het eind v/d dag geen zin meer heeft om te koken) het aanraden.

16. Kleerhangers voor de baby? Alleen dat als
    Kadootje? Hihi moest ik om lachen sorry zie t denk ik verkeerd haha maar heb er beeld bij!

Wel fijn dat je leuke dag hebt gehad.
    Nu lekker taart eten!! Hahaha

Hopen dat t gerommel tot iets leid morgen ofzo.. Hihi

Nog niemand bevallen verder?

17. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hahahaha, nee niet alleen maar 3 kledinghangers :D Mijn zus kwam met een hele tas vol met cadeautjes! Zal het even anders verwoorden :D

Van mijn zus kreeg ik dit stukje in een grote tas en had ik wat uit te pakken:

Het was een soort verjaardagscadeau/kraampakketje/babycadeautjes. Gewoon voor de leuk :D

p.s. ik heb een stuk taart op inmiddels :cool:

18. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Fijn dat je een leuke dag hebt gehad, en van het gerommel kan ook komen idd van teveel doen. Maar zou ook lekker zijn als het binnen nu en deze week misschien doorzet.
    En lekker verwend nog met cadeautjes, altijd leuk ;)

19. Hahaha joycey kon t me al niet voorstellen maar had er zon beeld bij en moest even hard lachen. Zie iemand al
    Aankomen met 3 van die
    Plastic kleerhangertjes... Alsjebliefttt hahahhahha

20. Copani1984

Copani1984 Actief lid

1 dec 2012
    330
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zou nathalja misschien aan het bevallen zijn???

Deel Deze Pagina