@babyvoeding: Ja ik vind het ook grof.... lijkt me ook sterk hoor.. plus kruidvat heeft ook een webshop (weet niet of ze babyvoeding aanbieden) dus dan zou ze bij wijze van, nog via die weg eraan kunnen komen. Wat hebben jullie voor babyvoeding in huis? Nutrilon 1 zeker? (waar je 5 soorten ofzo in hebt whaaa!) Ik heb ook ff geslapen, zo was wel nodig ja..!! Zo ga ik weer koken na lange tijd niet gedaan te hebben.. kijken of dat me lukt met staan in de keuken.. Gelukkig geen gerecht wat eeuwig duurt.. Het heet kefta, is Arabisch Is gehakt wat je zelf moet kruiden, dan plat maken op een bakplaat, daarop aardappelschijfjes en tomatenschijfjes leggen, ff 20 minuten a 30 minuten in de oven op 220 graden ofzo.. en dan in een pita broodje..Mmm..
zo ben net terug van de prenatal, heb wat zomerdingetjes voor dochter gehaald en nog 2 ledikant lakens en een kraampakket. kom ik thuis , zie ik dat er geen zoogkompressen inzitten! dus tja, die moet s.moeder maar meenemen. heb geen zin om weer ergens naartoe te rijden alleen voor die dingen. fijn dat internet weer werkt he! las een aantal pagina's erover... hier lag upc eruit vanochtend,maar gelukkig snel weer online. fiefer; geen nierstenen, tja wat dan denk je dan he. joycey; tja wat zal ik zeggen over t zkh.. ben ook een koppig persoon door mn 33 jaar ervaring met zkh. ben er best mondig in geworden (bij dingen waar ik verstand van heb dan he). zou gewoon nee zeggen als je iets niet wilt. als je kindje het goed doet zou ik ook geen noodzaak voor continu ctg zien. kijk als er iets mis is is het een ander verhaal.. maar dat is nu toch niet zo? eli; proficiat met je 33 weken alweer! zit hier lekker aan de bolognese chips met 7up. heerlijk fout. moet zo dochter ophalen en dan koken. dochter wilde niet naar s.zus. was echt sneu. s.zus wilde haar meenemen, zegt dochter; neeeeeeeeeeeeeee... bij mama spelen, bij mama blijven!!! en krijsen en tranen. echt zielig maarja heb toch mn rust nodig. zal ze morgen ook wel beginnen bij s.vader. tja nog ff paar weken doorbijten en dan is het klaar. vanavond lekker menutje; champignonsoep varkensoester met gebakken aardappels en wortels/snijbonen. verse mango als toetje.
Owja ik vergeet bijna onze aardbeitjes met stroom (slagroom)! (zoals mijn broer vroeger zei toen ie klein was whahaha) da's ons toetje! Ja geen nierstenen..wat dan.. ja hij gaat (mits zijn wangen er een beetje normaal uitzien in plaats van een hamster na morgen met 2 kiezen trekken) vrijdag even langs de huisarts en het verder bespreken. Want als de huisarts zegt Rust en Pijnstillers, dan zeg ik van: Dan moet je ff wat mondiger worden, want die rust pak je al 3 jaar.. (hij zat in de ziektewet n.a.v. een auto ongeluk, zit nu in de WW)
Geen idee Volgens mij wel, hahaha. Hypoallergeen, dat wel! Ik hoop het niet nodig te hebben. Zodra het wel nodig is, is er toch wel zoveel aan de hand, dat het echt niet anders kan. @Senna, rot van de zoogcompressen! Ik moet v/d week ook naar de Prenatal voor extra pakken kraamverband/zoogcompressen. Of hebben ze dat bij de kruidvat ook? De Prenatal is namelijk drie kwartier verderop en de kruidvat 4 minuten. Da's nog wel een groot verschil. Klopt En nee, dat is ook niet zo. Jullie, Fief en Senna, maken mij hongerig Ik eet vanavond kipfilet, krieltjes en dan kan ik kiezen tussen tuinbonen of mais. Ik denk dat ik de tuinbonen pak, want voor zover ik mij kan herinneren heb ik die nooit echt superlekker gevonden - dus dan zijn die in ieder geval op. Hahahaha.
Moest trouwens wel lachen vanmorgen.. vriendlief was ff de testpersoon voor die babyfoon (er zitten 3 standen op qua gevoeligheid op geluid) dus ik dat ding op stand 1 gezet.. ik zo Krijs ns ? Ging ie een baby na zitten doen whaaaaaaaaa ging stuk zeg! Maar hij reageerde niet dat ding.. 1 is het minst gevoelig..dus ging ie n etterig kind na doen en keihard gillen als een jankend kind..toen pakte ie m wel toen stand 2.. ik zo Doe nog eens.. ja die pakt ie beter..en nu 3.. Ja die pakt ie .. duidelijk! Word stand 3 denk ik Ow en nu babygebrabbel.. want wil ff weten of ie daar uberhaupt op reageert.. hij: koetiekoetietatablablabrabrabra! Nou daar ging dat ding hoor TRILL TRILL! Whaa geniaal whaha! En op mijn stem reageert dat ding niet..dus hij zo: Whaahaha jij kan geen baby nadoen whahaha!
Kruidvat weet ik niet zeker, maar weet wel dat ik ze bij Etos heb gezien! Dus mocht dat ook bij je in de buurt zitten.. Misschien dat je online kan achterhalen of ze het verkopen? Zoogcompressen heb ik nog aantal van gekregen, heb ze tot nu toe nog niet nodig gehad, maar ooit moet ik ze wel gaan gebruiken idd.. dus misschien ook maar ff wat bij halen..maar doe ik wel op het moment dat ze gaan lekken.. stuur ik vriendlief de stad in.. Zie hem al staan bij de kassa whahaha! Thanks voor de tip ! Ja denk dat ik normale neem, de standaard. Ene kant dacht ik van: Ik wacht ff tot ze er is.. want die tip kreeg ik van een moeder die net moeder is geworden van een 2ling. Ik woon in de stad, dus het is zo gehaald bij diverse zaken plus ik zie nu bijna geen lege schappen meer. Plus ze zijn nog online te bestellen..Daarnaast heb ik van de 9 maandenbeurs nog standaard 1 van Friso (zo'n half busje) staan dus helemaal zonder zit ze niet. Nou ik duik de keuken in voordat ik geen zin meer heb..geloof dat vriendlief nu ineens aan het maffen is.. want die kwam net ff knuffelen toen ik wakker werd ik ben de slaapkamer uit, hij niet whaha LOL
Vandaag in het Martini ziekenhuis geweest. Kleine rondleiding gehad en even kunnen kijken hoe het daar er allemaal uitziet. Als het goed is gaat onze kleine meid daar volgende week al naartoe. Ze is al rond de 1100 gram. En onze kleine knul weegt ongeveer 710 gram, dus die moet helaas nog even in het umcg blijven.
@Babywish: En bevalt het Martini ziekenhuis jullie? Gelukkig komen je kindjes wel aan in gewicht, da's wel positief Je knul was toch bij de geboorte iets van 690 gram ofzo? Ik heb het idee dat het bij je meisje sneller aankomt dan bij je knul, maar kan mij ook vergissen hoor Alle beetjes helpen natuurlijk! Ze zijn zo sterk!
Heey meiden, Hier een wat rottige dag vandaag. Vanmiddag controle bij de verloskundige gehad. De vorige keer had ik al begrepen dat de kleine man in een stuit ligt. Kan gebeuren, niets ernstigs en heeft nog tijd. Nu ligt hij echter nog steeds niet goed. Hij is een beetje een dwarsligger, met zijn koppie in mijn zij. Ben nu best ongerust/ gespannen hierom. Bij een dwarsligger kan er geen normale bevalling plaats vinden, maar moet je een keizersnee. Daar zie ik zo tegenop! Ik zou zo graag thuis bevallen, maar dat lijkt me niet gegeven. Aankomende maandag krijg ik een liggingsecho en als hij dan nog verkeerd ligt heb ik twee uur later een afspraak met de gyn over hoe verder. Met de hand draaien schijnt een optie te zijn. Ben er gewoon een beetje verdrietig om. Had zo graag bij de vk gebleven :-s
Kleine knul was maar 580 gram bij de geboorte. En kleine meid was 940. Dus beiden eerst wat afgevallen natuurlijk, maar nu groeien ze weer lekker door. En heb wel een goed gevoel over martini ziekenhuis. Wel beetje jammer dat ze gescheiden worden, maarja hopelijk mag haar broertje ook snel die kant op.
Baboes; wat rottig! Fijn dat ze de echo doen en in ieder geval een vinger aan de pols houden, maar ik snap dat als je je verheugd hebt op een zorgeloze thuisbevalling, dat dit toch wel héél wat anders is. Draaien kan wel eens helpen, en vooral op dit termijn, omdat de baby weinig ruimte heeft om terug te draaien. Een vrouwtje van zwangerschapsgym heeft dit ook gedaan. Het was wel gevoelig als in; de volgende dag enkele blauwe plekken, maar dat was het gelukkig. De baby is bij haar vervolgens ook weer teruggedraaid, maar goed, dat hoeft dus niet! Hij kan ook goed gedraaid worden en dan kan alles nog gewoon gaan zoals jij dat graag zou willen! Stel dat ze hem kunnen draaien - en hij zo blijft liggen - dan is er toch geen reden om niet je eigen vk te behouden??? @BW; fijn dat het zo goed gaat Ik hoop dat de knul snel naast zijn zus ligt!!!
@Baboes: Jeetje had je niet echt op gerekend..althans.. omdat ze bij de laatste keer zeiden dat het nog wel alle kanten op kon gaan.. Kan me voorstellen als je graag thuis wil bevallen dit ineens ff als donderslag bij heldere hemel komt Hoop dat ie nog wil draaien! @Babywish Owja dat was het, nou dan doen ze het allebei wel goed! Ik hoop ook dat hij snel naast zijn zusje mag liggen, want 2lingen hebben zo'n goede band met elkaar.. dat houdt elkaar ook wel op de been.. Gelukkig is jullie gevoel goed bij dat ziekenhuis, anders is het ook zo sneu .. @heyhallo Okee dank je wel! Hoeveel pakken heb je ?
Baboes dat is niet leuk idd! Wel fijn dat ze t Onder controle houde Bw hopen dat ze snel samen zijn! Wel Fijn dat ze beide wel aankomen! Hoe is het met Jou? Ik heb kruidvat voeding.. Nog maar 1 pak. Zag dat de luiers nu in de aanbieding zijn daar.. Dus Morgen even heen.. Welke doen jullie?? 2-5 kilo of 3-6 kilo? Ik Dacht zelf 2-5 kilo
Thanks voor je feedback over de babyvoeding! Misschien dat ik 1 pak haal van nutrilon standaard 1 ofzo.. Ik heb zelf qua luiers van Pampers toevallig maatje 1 en maatje 2.. aangezien ze nu al op 1892 gram zit, ga ik geen 1 meer aanschaffen denk ik.. sowieso ga ik geen luiers meer aanschaffen voordat ze er is..vind dat ik nou wel even genoeg heb, kan ik zo wel weer nieuwe halen, alles is te lopen.
Wat is momenteel het gewicht van je kleintje? Misschien dat je het daarop kan baseren..? Want ze word toch ook eerder verwacht is het vermoeden..?
Ehhh ik heb 9 pakken in huis. Maar dat komt door mijn schoonzusje. Haar zoontje zit nu op nutrilon 2. Ze had de andere over. Diabetes vpk heeft eindelijk terug gebeld. Ik overleg met de gyn nog 1x per week prikken. Dat is nog te overzien.