Ik hoop in ieder geval zolang als dat ik kan borstvoeding te geven! Ik vond het echter wel verfrissend om ook eens echt een negatieve kant te horen en dat het niet zo zaligmakend is. Stel je nou voor dat ik straks op het kraambed lig en erachter kom dat borstvoeding niet zo geweldig is als dat ze mij voor hebben geprobeerd te spiegelen, denk ik dat ik eerder geneigd ben om ermee te stoppen. Nu kan ik dit tenminste meenemen in de beleving en weet ik ervan. @Fief; ik vind dat je NIKS moet doen, wanneer je er niet volledig achter staat! Ongeacht wat het is!
Joyce, het kan ook echt heel goed gaan, ook in het begin. Als je een goede kraamzorg hebt die het begeleidt hoeft het niet moeilijk te zijn. Persoonlijk heb ik ook positieve ervaringen gehad net zoals Maggie schreef. Ondanks eerst een dreigende en daarna een echte borstontsteking. Naast het feit dat het het beste is voor het kindje vond ik het ook heel fijn om mijn baby zelf te voeden. Ik hoop ook dat je zo lang als je kunt mag geven! Maar altijd goed om je vooraf ook bewust te zijn van de negatieve kanten, want die worden af en toe echt onderbelicht. Ondanks dat ik een 100% pro-borstvoeding ben, heb ik een bloedhekel aan de borstvoedingsmaffia die inderdaad doet alsof het alleen maar fantastisch is.
Precies En dit ervoer ik dus ook zo, dus een beetje tegenwind was wel eens een keer lekker verfrissend. En het kan uiteraard ook goed gaan, ja. Maar de eerste paar dagen is het alles behalve prettig, ook al leg je het kind goed aan, je tepels zijn het niet gewend. Ik heb kraamzorg, een 100%borstvoeding-pro-ziekenhuis met begeleidende verpleegkundigen, vergoeding voor lactatiedeskundigen, 24-uurshulpdiensten etc. Allemaal helemaal geweldig natuurlijk - maar men zit het zo te verheerlijken en doen tegelijkertijd net alsof het een raketwetenschap is Het verhaal vandaag was dus positief-negatief en verfrissend. Dat was het wel waard!
Bw gefeliciteerd met je Mannetje! Wie had gedacht dat hij al Papa zou zijn nu! Wel fijn dat je je verder goed voelt! Joycey dat heb ik dus al 2 weken. Zijn idd voorweeen. Fief de kleine word nu geschat op zon 3000 gram met De geboorte geloof ik.. Nathalja ben benieuwd naar de Proefdruk. Ga zo kijken
Oh ben vergeten te dansen....... 32 weken vandaag. Even snel dansje en dan naar bed. Weltrusten meiden!
@nathalja: nee helaas geen optie dat de kleine meid in dit zkh blijft totdat kleine knul ook overgeplaatst kan worden. Want voor hem duurt het nog een aantal weken. En die plek die zij dan bezet houdt is nodig voor een andere baby die intensive care nodig heeft. Als het een weekje was zou het nog wel kunnen, maar er zit teveel verschil in hun gewichten. Ze zijn nu ongeveer 1140 gram en 710 gram. Kleine knul had vandaag een poepluier. Dus ik verschoon 'm, veeg z'n billen schoon. Wil ik temperatuur opmeten, poept hij na het tempen in z'n "bedje". Ik vouw die hydrofielluier met poep dubbel zodat die daarna uit de couveuse kan, en ik veeg z'n billen opnieuw schoon. Leg ik een nieuwe luier onder hem neer, plast hij over m'n hand en nog een keer een kleine poep in z'n schone luier. Kon ik dus weer z'n kont schoon vegen en weer een schone luier pakken. Dus hij houdt me nu al lekker bezig
haha nog netop tijd heyhallo! ik mag over een half uurtje dansen.. 33 weken alweer hahaha bw geweldig!!! lekker mannetje dus! mama bezig houden! zo klein als hij is.
Ik wou eerst ook niks van borstvoeding of kolven weten. Maarja, nu toch aan begonnen omdat dat het beste is voor m'n kindjes. De enigste nadelen aan het kolven vindt ik: Toeschietreflex kan soms vervelend voelen, maar das maar een paar seconden. En het is best moeilijk om een ritme te vinden. Ik doe het nu gewoon wanneer ik tijd heb eigenlijks. Ik zorg dat er minimaal 3 uur en maximaal 6 uur tussen 2 kolfbeurten in zit, en dat ik zo'n 6x per dag kolf. Kolf 12 uur in de avond voor het laatst, en dan zet ik de wekker om 7 uur voor de volgende kolfbeurt. En de ene keer kolf ik wel tussendoor in de nacht en de andere keer niet. Als ik echt heel moe ben, dan sla ik 's nachts over. Voor de rest zie ik alleen maar voordelen, en ik heb het gevoel dat ik toch nog iets voor m'n kindjes kan doen. Zie vanzelf wel wanneer m'n melk een keer op is
Hallo dames, Ik heb er voor gekozen om bv te proberen als het mij bevalt ga ik er mee door maar anders wou ik met 2 maanden overstappen om diverse redenen. Ieder zijn eigen keuze. Ik moet nog maar 5 weken tot de datum. Ik ga me helemaal gek dansen vandaag. 35 weken zwanger!!
@truebabylove: jij gaat snel zeg 35 weken alweer. Vandaag spannende dag, half 3 een gesprek met de kinderarts. Dan krijgen we te horen hoe het met de kinderen gaat en wat er de aankomende week gaat gebeuren, en wanneer ons meisje overgeplaatst gaat worden.
truebabylove; jeetje 35 weken alweer, gaat hard. bw; spannend dan vanmiddag. hoop dat je kleine jongen ook snel richting de kilo gaat. marieke; 33 weken! borstvoeding; hier in het zkh zijn ze ook pro borstvoeding. veel lactatiedeskundigen die op de kraamafdeling lopen. maar ja, ik zou wel willen maar het mag niet met mijn medicijnen. anders had ik het graag geprobeerd al is het maar voor een maandje. maar ik ga geen risico lopen dat de kleine een te trage hartslag krijgt of slaperig wordt of slecht gaat drinken door mn medicijnen, dat zijn nml de bijwerkingen. denk dat ik vanmiddag even boodschappen ga doen, morgen naar het zkh en zaterdag dan naar de kapper. en wellicht even op zoek naar een thuiskapper, dat is toch ook wel makkelijk.
@bw; ook vervelend dan wel grappig dat je ventje je nu al zit te pesten dan zat het hem dwars wrs @True; poeh 35 weken alweer! @Borst -of flesvoeding: Iedereen zijn eigen mening toch Ik voel me ook niet aangevallen hoor.. Ik ga zelf flesvoeding geven, Ik heb geen zin in de lichamelijke ongemakken die erbij schijnen te komen (nogmaals iedereen zijn eigen mening) en bij mijn oma, moeder en zus kwam de bv niet op gang, dus voor mij een reden om er niet aan te gaan beginnen. Mijn s.oma (1 kind), s.moeder (3), oma (4), moeder (3) hebben alle kinderen met flesvoeding grootgebracht, en we zijn er niet slecht uit gekomen moet ik zeggen Als flesvoeding zoveel beter zou zijn als bv hadden ze geen melkpoeder verkocht denk ik.. Maarja dat is nogmaals mijn mening
Ik ga ook flesvoeding geven omdat ik medicijnen slik. Ik zou met mijn medicijnen wel borstvoeding mogen geven maar dat doe ik niet omdat ik het al erg genoeg vind dat hij ze nu al 9 maanden binnen krijgt. Men zegt dat het geen kwaad kan, maar wat als hij immuum wordt voor mijn medicijnen zelf ook crohn krijgt...... Vandaar flesvoeding.
Ha meiden ben ik ook weer eens. Lees wel regelmatig mee, maar weinig energie en puf om te reageren naast mijn gezin en mijn werk. Ben echt aan het aftellen, nog 3 weken werken. @BW succes bij de kinderarts, en wat doen je kindjes het goed zeg! Fijn dat je meisje overgeplaatst mag worden, is toch een goed teken. Gefeliciteerd met je vriend! @ Truebabylove jij gaat snel, schiet zo wel op bij jouw. @ borst/flesvoeding, ik ben dus 100% pro borstvoeding, heb beide meiden een jaar gevoed. Ik vond het echt super! Het liep ook als een trein en vond het met die flesjes maar een geklooi. Verder laat ik iedereen vrij in haar keuze, je moet zelf doen waar je je het prettigst bij voelt. Al is het wel waar wat joycey zegt, het lijkt wel alsof het alleen maar positief is, terwijl het in het begin echt geen pretje is. Maar met de juiste begeleiding kom je vaak wel ver. Ik kijk er in iedergeval erg naar uit! Vanavond partneravond van de zwangersschapsyoga, heb er eigenlijk weinig puf voor, heb zelfs overwogen om te stoppen, maar wil toch proberen door te zetten.
@Senna: Waar woon je? Ik heb zelf een thuiskapper, die's echt goed en vraagt een 10tje voor knippen @Nathalja: Dat heb ik dus ook wat betreft bv.. maar idd ieder zijn eigen mening, ik heb respect voor de vrouwen die het doen hoor, bedoel in mijn ogen vind ik het een hoop werk en gedoe dus respect hoe zij het kunnen opbrengen! @medicijnen en fv: Daarom vind ik het dus jammer dat het voor die doelgroep dus niet in de aanbieding komt.. want sommigen kunnen het dus NIET geven en hebben geen keus maargoed.. we kunnen niet alles hebben he @BW: Whaha moest wel lachen om je verhaal van je knulletje! Maar het zat hem idd blijkbaar dwars Ben benieuwd hoe en wat je hoort straks in het ziekenhuis..Succes! @hier Net van de tandarts terug.. allebei geen gaatjes! Ik al 29 jaar niet, dus mijn hele leven.. jeeeej! Kan ik in het Guiness book of Records? Vriendlief was echt doooooooooodsbang.. heeft in het verleden hoop meegemaakt.. en toch heeft ie vandaag een kies laten trekken! Dus ik ben supertrots op hem dat ik het heb vastgelegd op foto whaha! Straks nog naar de fysio.. blegghh.. en daarna nieuwe foon halen jeeeeeeeeeej!! Hoop dat ventje mee kan, die heeft wel een beetje een dikke hamsterwang, maargoed, zien we dan wel weer.. I.v.m. verstaan vind ik het wel fijn dat hij erbij is.
@ fief dat meen je niet dat je nog nooit een gaatje hebt gehad. Wat een sterk gebit heb je dan zeg. Wel super. En je mag trots zijn op je mannetje, ik vind de tandarts altijd vreselijk. Hopelijk kan hij mee met de telefoon ophalen.
Ik heb vroeger in m'n melkgebit wel gaatjes gehad, maar nu in m'n blijvende gebit nog nooit, ben volgens mij sinds 10 jaar uitgewisseld
@natalja, dat is ook beter dan, nu geen gaatjes meer. Ik heb er zelf helaas wel veel. Mijn man heeft een veel sterker gebit dan dat ik zelf heb, poets ook veel minder en die heeft bijna geen gaatjes. Ben blij dat de meiden nooit gaatjes hebben gehad, op de één of andere manier zou ik het gevoel krijgen dat we niet gepoetst hebben, terwijl het daar lang niet altijd mee te maken heeft.
@bianca; Dat zegt ook niks Mijn moeder is tandartsassistente, dus zou je denken dat als het daar mee te maken heeft wij het nooit gehad zouden hebben thuis.. Ze heeft onze tanden ook voor ons gepoetst tot we 10 of 11 waren. De tandarts word altijd heel vrolijk als hij weer in mijn mond heeft zitten turen Zelfs nu ik zwanger ben helemaal nergens problemen mee, heb een hele dikke laag glazuur op mijn tanden zitten. Wat ik nu wel sinds 2 jaar regelmatig heb is dat mijn tandvlees achterin eens in de zoveel tijd even flink ontsteekt, doordat mijn verstandskiezen door willen breken..
Wel fijn dat je nu ook geen klachten hebt. Bij mij is pas een stukje kies afgebroken, door het eten van een hart snoepje, maar ja of dat echt door de zwangerschap komt..... Verstandskiezen heb ik niet en verwacht ook niet meer dat ik ze krijg..