of die soort zitzakken als wipstoeltjes en het neemt nog een hoop plaats ook in huis. Ik ben daar gelukkig totaal niet gevoelig voor voor al die hebbedingetjes. Wij zagen ook complete barkrukken als kinderstoel.
haha, gelukkig hebben wij dat ook niet zo. Gewoon wat noodzakelijk is en als ik t nodig heb koop ik t wel. Kan met dat nog herinneren met een parasol voor de kinderwagen. Mevrouw, die heeft u echt heel hard nodig, u kunt niet zonder parasol. Vooruit toch maar 1 gekocht, maar wat een onding en nog lelijk ook! 1x gebruikt en daarna nooit meer. Net zoals t muggennet... Wat wel onmisbaar is trouwens, is een regenhoes!
Is deze serieus onmisbaar??? Ik ben namelijk regelrechte prooi voor muggen - al sinds baby af. Ik hoop dat ik de 'bliksemafleider' voor de baby zal blijven en dat muggen mij boven hem verkiezen, maar ik ben stiekem wel bang dat ze hem ook gaan pakken. Dus ik wil wel een muggennet kopen tzt... Dat is nog even een kwestie van afwachten! Ik zit al zo'n 2 uur lang met Billie Jean in mijn hoofd van Michael Jackson. HIIIIHIIIIIIIIII. Billie Jean's not my lover... The kid is not my son, hiiiiiiiihiiiiiiiiiiiiiiiiii. VERSCHRIKKELIJK! :x Het jaar nul belde, de dinosaurussen willen Michael Jackson terug!
Moet wel zeggen dat doordat er zoveel is, je als je voor het eerst een kindje krijgt toch wel even denkt van: JEMIG, moet ik dat allemaal echt hebben! Maar als je dan goed bij jezelf nagaat zijn er zoveel dingen die je denkt, nee dat lijkt me niet echt nodig.. Maar toen ik voor t eerst in een babyzaak was had ik echt even een WOW momentje..
Zo word je ook gek gemaakt als ouders voor je eerste kindje. Vooral als ze dan ook nog gaan zeggen dat je echt niet zonder kunt. Je bent al onzeker omdat je t allemaal niet weet en het heel goed wilt doen dus een makkelijke prooi. Wij wonen overal super dichtbij, dus hadden ook zoiets van, als t echt nodig is, koop ik t wel. Achteraf goed, want er zijn dingen die we nooit aangeschaft hebben uiteindelijk. Ze wilden ons bv direct een kinderstoel aansmeren. Nog helemaal niet nagedacht over wat we handig vonden, dus hebben we niet gedaan. Achteraf hebben we m aangeschaft met 7 maanden, eerder hadden wij 'm niet nodig en staat het alleen maar in de weg. Maar we hebben ook iets waarvan we echt nagedacht hebben wat voor ons praktisch was.
Ik heb dat nog steeds en voel mij ook regelmatig schuldig omdat ik bepaalde dingen niet heb gekocht en ook niet van plan ben om te kopen. Zoals bijvoorbeeld dure merkkleding of een Fisher Price mobiel voor boven het bed met Jungle dieren en laserstralen, geen tummytub heb in de badkamer of whatever. En ik voel mij ook schuldig dat ik geen babykamer heb kunnen regelen (en dat ook voorlopig niet van plan ben) en dat we in dit huis blijven wonen. Dat ik geen groter, sterker, fijner, schoner, beter geïsoleerd huis heb geregeld voor de baby. Dat ik wellicht niet 's werelds meest perfecte moeder zal zijn en in plaats van een 80 meter hoog opgeblazen babyballon inclusief spandoek voor mijn huis - enkel de raamooienvaar van de Kruidvat en slinger van de Action heb gekocht... Maar hee, denk even reëel na. Heb jij daar bij jezelf nog enig idee van? Hoe alles eruit zag en hoeveel spulletjes je had als baby zijnde? Volgens mij gaat het nog steeds om de mensen die er bij je zijn en de onvoorwaardelijke liefde, hechting, humor en opvoeding die je krijgt. En dat zet werkelijk álles in perspectief. Bij het ouderschap hoort schuldgevoel als een tweede natuur, heb ik het idee. Wij zijn groot gegroeid. En het enige wat ik mij nog kan herinneren is dat mijn babykamer een gele pastelkleur had met bruine tinten en dat ik helemaal gek was van een Alfred Jodocus Kwak knuffel die ik van de random kraamvisite heb gekregen. Oh, en een muziekdoosje Of ik nou een pamper aan had of een huggie - i really do not know and i frankly do not care. En ook niet of ik een Lief-rompertje aanhad Volgens mij had ik de kleertjes van mijn zus/broer aan, want ik droeg voornamelijk blauw.
Precies. Niets meer aan toe te voegen. Een kind heeft liefde nodig en een veilige basis en of dat nou een kasteel is of een kleine woning, so be it...
Ik kan me niet herrinneren dat ik ooit een foto van mezelf heb gezien in een wipstoeltje of onder zo'n baby-gym.. Ik had zelf wel veel kleertjes van Olily , maar mijn moeder kwam altijd heel goedkoop aan stoffen die afgedankt waren door Olily omdat er ergens een steekje fout zat, dan werd er zo een hele lap stof afgekeurd, die werd goedkoop verkocht en dan maakte mijn moeder daar zelf kleertjes van ons van Zo kan je ook aan "merk"kleding komen En inderdaad, als ik tekort kom, dan koop ik het achteraf wel.. Heb al wel een kinderstoel van Tiamo, maar die kon ik voor een 10tje overnemen van een collega van mijn moeder
Ik kan mij enkel een foto van mezelf herinneren dat ik in zo'n loopkarretje zat en daarmee overal door het huis heen croste. En ook echt uit mijn fotoalbum, want ik weet er zelf niks meer van. En verder had mijn moeder inderdaad een naaimachine en maakte van iedere leuke lap stof die ze kon vinden kleertjes. Het heeft mij persoonlijk echt nog nooit wat geïnteresseerd wat ik aan had, maar ik kan je wel vertellen dat het altijd superschoon was én helemaal 'heel' zonder gaten ofzo. En ik heb nog steeds geen idee waar babygym nut voor heeft en die kinderstoel regel ik wel zodra meneer rechtop kan zitten. Whahahahaha, ik ben zuinig met élke centimeter ruimte die ik kan hebben, hier in huis. Ik heb overigens ook geen draagdoek. Ben bang dat ik ze toch niet pas met mijn te grote maat.
Maar wel een kinderwagen toch? Draagdoek is handig, maar ik vond het wel snel zwaar worden. Ik denk dat ik hem nu wel meer ga gebruiken, de draagdoek, dan kan de beeb in de doek en heb ik mijn handen vrij voor zl.
Tuurlijk! een tweedehandse. Nog prima kwaliteit enzo, maar hij kostte 'slechts' 35 euro. En het is een twee in één, met dus een reiswieg én een zitgedeelte voor straks als hij rechtop kan. Mét zonnekap, regenkap etc. Verder hebben we uiteraard ook nog een maxi cosi natuurlijk. Maar geen draagdoek. Maar we hebben gewoon niet een vol budget uitgegeven En geen pretecho gemaakt, en niet dit dat zus zo. Maar ik ben bijvoorbeeld wel al bezig met fotoalbums, 9 maanden dagboek, kraambezoekboek, geboortekaartjes en dergelijke.
Je moet toch gewoon doen wat je zelf leuk vindt. Ik koop super veel op marktplaats. Niet eens omdat het budget zo krap is, maar vooral omdat ik het onzin vind om dingen nieuw te kopen als het zo goed als nieuw wordt aangeboden. Kan niet zo goed tegen die verspilling in de westerse samenleving. Ik hou ook van die dingen als dagboeken enzo. Dat is echt leuk als je later 'oud' bent. Teruglezen over vroeger!
Ja precies! Al ben ik soms stiekem wel een beetje jaloers van mama's die voluit gaan, pretecho's hebben alsof het een wekelijkse check-up is, maandenlang bezig zijn met een babykamer en ieder klein detail geregeld willen hebben en gewoon 'eventjes' 6800 euro hebben uitgegeven aan de babyuitzet alsof het niets is. Nou, eh, ik heb het niet en heb alles voor +-600 euro voor elkaar gekregen en daar ben ik ook best wel trots op, want het zijn echt leuke dingen. Maar dat is dan weer net dat Pixarfilmpje; Partly Cloudy - YouTube Ik voel me soms nét de ooievaar (niet huilen, het heeft écht een happy end )
@baboes. Gefeliciteerd met jullie kleine knul, jammer dat je nog even moet blijven, maar beter het zekere voor het onzekere. Geniet van je kraamtijd meis.....
Lig aan de ctg moeilijk meetbaar. Kind is erg rustig. Weer eiwit in urine en bloed geprikt dus we wachten af