@Bianca : Ja klopt, tot zover ik weet ook niet in mijn melkgebit. Ben er wel blij mee. Ik doe geen dingen als flossen enzo.. want ik heb een beugel gehad vroeger, dus er komt amper een tandenstoker tussen ofzo.. Ik heb mijn vriend meegesleurd naar de tandarts toen we gingen samenwonen.. Heb toen achter zijn rug om een afspraak gemaakt, want hij is niet opgevoed met 'je moet naar de tandarts 2 x per jaar of 1 x per jaar' zijn ouders gaan ook niet.. (blegh!) en boos dat ie was! Maar hij ging wel mee.. en 6 maanden terug zei ie heel stoer: Tot over een half jaar vriend! (toen was al bekend dat ie kiezen Dus ik was supertrots.. en ik zei Nou ik moet dat nog zien .. En vandaag stond ie met trillende handjes op.. 'Schat.. ik vind het eng.. ' Ik zo: Je gaat hoor..! Anders vraag ik of die man een slot op zijn deur zet whaha! "Nou okee.. " En vandaag lag ie daar heel stoer Hij gaat vanmiddag mee met mijn foon halen, hij heeft ff een ibuprofen ingenomen en het gaat alweer een beetje beter, wel beetje verdoofd gevoel nog, maargoed dat werkt wel uit.
Ja hij vroeg bij mij ook of ik nu meer last had van mijn gebit nu ik zwanger ben, maar ik zei van: Nee niet echt eigenlijk.. misschien beetje geirriteerd tandvlees ofzo.. maar niet dat je praat over tandenpijn ofzo.. Ik had wel verwacht dat ie nu een gaatje zou ontdekken omdat ik zwanger ben, maar valt me nog mee dus GODDANK!
@ Fief, goed dat je je vriend hebt meegesleurd. Vindt het wel raar dat zijn ouders hem dat niet meegegeven hebben. Het is niet leuk, maar het hoort erbij. Knap dat je hem toch zo ver gekregen hebt. Hier gaan de kinderen al van kleins af aan mee. Ze weten niet beter. De tandarts wil dat eigenlijk ook! Ben bang dat ik er over een paar maanden heel veel zit, dan krijgt de oudste waarschijnlijk een beugel als ze de kiezen gewisseld heeft en er zaten er nu 4 los, weer een andere fase.
Ja onze kleine gaat over een half jaar gewoon mee hoor, kan ze alvast wennen aan de man zijn stem en de geluiden horen van de apparatuur enzo..ookal heeft ze nog geen tandjes.. ik had dat ook vroeger hoor, zat toen te spelen met de tandarts assistente, leuk dat ik het vond die lego blokjes whaha! En ik kreeg op een gegeven moment ook een tandenborstel en zo'n spiegeltje in mijn hand enzo.. mocht ik zelf kijken met de spiegel en dan legde zij uit van : "Ja over een tijdje word dat ook zo bij je bekeken blabla.. " en ik vind het nu niet meer dan normaal dat ik 2 x per jaar ga.. bedoel wat is 2 x per jaar nou.. al ga je 1 x per jaar..maar juist als je niet gaat, krijg je de meeste horrorbehandelingen die je je maar kan bedenken (tenzij je een zwak genetisch gebit hebt ookal doe je nog zo je best .. kan je er niet altijd nog wat aan doen)
ik hoef van de tandarts maar 1 keer per jaar ik ben geweest toen ik 15 wkn zwanger was.. Manlief was toen voor het eerst bij mijn tandarts (die had altijd een ander maar die praktijk is overgenomen door polen) maar die had dus e.e.a dat hij gelijk terug moest komen om tandsteen te verwijderen en hij moet nog een keer om een verstandskies te laten trekken. (aan zijn linkerkant is de bovenste wel weg maar de onderste niet) Kleine meid gaat hier ook gewoon vanaf begin mee hoor, sowieso als ik voor controle moet. Of Manlief natuurlijk vinden de tandarts en de assistentes ook leuk
Ben al een jaar niet meer bij de tandarts geweest. Mijn moeder is hier aan de poets. Ik had de badkamer gisteren alleen gedaan. Ik was kei kapot.
Goodmorning. @BW. spannend vandaag, ben benieuwd wanneer jullie meisje over mag. @true. Jeeeee 35 weken alweer. over max 7 weken heb je je kleintje al in je armen @Marieke, ook gefeliciteerd met je dansje.......... @bv/fv. Ik hoop als het allemaal lukt bv te gaan geven. Ben ook op een informatie avond geweest en daar werden ook de minder leuke kanten benadrukt. Dat het niet altijd meteen lukt, dat je veel moet investeren en dat er andere ongemakken bij kunnen komen kijken. Dus ik wist de wel dat je er veel tijd in moet steken. Heb ik er wel voor over en ik ben gelukkig ook verzekerd voor een lactatiekundige mocht het echt heel moeizaam gaan. En ieder zijn ding hoor zoals iedereen al zegt je moet doen waar jij je goed bij voelt en lekker al die mensen met hun adviezen van het is beter blablabla laten lullen. Als fv niet ook goed was geweest hadden ze het nooit verkocht dus. @fief. Toppie dat je vent toch is meegegaan, best lastig als ie het eng vind. Hier ging vl toen ik hem leerde kennen ook al 3 jaar niet meer omdat ie het eng vond. Dus ik heb m foto's laten zien op google van verrotte gebitten die al lang niet naar de tandarts zijn geweest en daar bedankte hij toch voor en is toen weer braaf gegaan @Bianca. succes met jezelf naar de yoga te slepen vanavond. Voordeel is als je er van terug komt dat je denkt, ja het was het weer waard. (hoop ik dan maar) @hier. Vandaag even helemaal niks. Gisteren met mijn zotte kop zoveel gedaan dat ik het nu een beetje moet bekopen met pijn in mijn stuitje en rug . Maar ja, ik zat lekker in het ritme en ik ken mezelf de rest van de week heb ik nergens meer zin in dus er maar even van genomen. Zo meteen wordt eindelijk het allerlaatste geleverd. Het onderstel van de kinderwagen Jeeeeee. En dan is echt alles in huis. Misschien vanmiddag even de geboortekaartjes afmaken. Heb alle spulletjes in huis (we hebben een zelfknutsel kaartje). Maar ik zie wel of ik daar zin in heb.
Woeii truebabylove 35 weken jij gaat hard! Bw dat is zeker spannend! Suc6 met t gesprek Fief zag de foto hihi arme hij! Ik ben ook doodsbang voor de tandarts.. Ga dr alleen heen als t echt nodig is Eli ja dat heb ik ook wel Eens, als ik een goeie dag heb waar ik Veel kan doen, dat ik de dag erna Het moet bekopen. Hier wel aardig geslapen..lijk wel Steeds meer last van mn bekken te Krijgen. En de raarste dromen, zoals in een lichtballon bak de Lucht in te gaan en uiteindelijk buiten de dampkring te belanden. Of kaarten aan een tafel in een park en dat Fam beer oversteekt en dat Papa beer ons aanvalt.. En dan in t zh belanden waar je bij de voordeur je kamernr in moet toetsen en dan heel Hard rennend die deur Moet zoeken voor die niet meer open kan. Pff
Ik droom steeds dat de weeën zijn begonnen en dat ik niemand kan bereiken man niet, mijn ouders, zus, s.moeder, s.vader of s.oma. En dan zelfs het werk van man niet
@gaatjes, ik ben 36 en heb ook nog geen gaatjes. Mijn tandarts moppert altijd dat hij van mij nooit rijk wordt. Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap wel een keer een flinke tandvleesontsteking gehad, nu nog geen klachten. Poets wel extra en flos ook meer omdat ik die pijn niet nog een keer wil hebben. @bv, pijn enzo heb ik vanaf dag 1 niet gehad. Wel inderdaad een vervelend/raar gevoel van de toeschietreflex. Ik weet niet meer wie dat schreef maar dat was ik dus alweer helemaal vergeten en wat ik soms heel vervelend vond was om wakker te worden met een nat shirt omdat ik 's nachts had gelekt. Of als ik onder de douche stond, dan ging het soms opeens stromen. Haha, het ergste was trouwens dat mijn borsten tijdens de sex ook heel erg lekten, dat was echt super gênant... @hier, net met zl naar dreumesgym geweest en ik wilde heel veel gaan schoonmaken, maar ik weet niet of dat gaat lukken. Zo eerst maar even in bed een filmpje kijken.
goedenmorgen dames... @fv/bv hier bewust voor fv gekozen is beter voor mij en dus beter voor de kleine man... @truebabylove gaat lekker snel!!! @gaatjes hier ook nog nooit wat gehad! alleen een verstandkies die niet goed door kon komen dus die heb ik toen maar uit laten halen was daar ook vanaf... @ego beetje down de laatste dagen dus vandaar dat niet zo actief ben op het forum... voel mij al vanaf zaterdag beroerd dus veel al aan rusten! liefste zou nu mijn nest in kruipen en pas wakker worden als ik 37 weken ben en de bevalling begonnen is haha
Balen Marszie dat je je zo beroerd voelt. Misschien helpt deze dikke digi knuff je een beetje de dag door..... Ik zat trouwens even te kijken voor geboortebedankjes voor de kraamvisite. Vl had het daarover en is wel leuk hoor, maar weer zo'n gedoe. Gaan jullie daar iets aan doen of niet?
@Marszie, ik hoop dat de bevalling met 37 weken begint! @bedankjes, ik doe het niet. Ik gooi dat soort dingen bijna altijd direct weg en denk dat andere dat ook doen. Dus vind het zonde van mijn geld. Ik kan me van vroeger als kind wel herinneren dat je vaak iets van snoep kreeg en dat vond ik wel heel erg leuk (en vooral lekker).
wij doen geen geboortebedankjes.. inderdaad het zal direct weggegooid worden, en dat vind ik zonde. Misschien een zakje met blauwe snoepjes? en dan een kaartje er aan met bedankt.
Marszie sterkte meid! Eli nee doe ik niet aan, wel leuk maar Kost ook weer een hoop geld.. Whaaa vandaag is t vocht even geheel uit Mijn voeten. Nu heb ik oude vrouwen voeten.. Rimpelende tenen alsof je uren onder de douche hebt gestaan haha. Hoop wel Dat dat ook wegtrekt straks hahha
@mars: ik reageer hier ook nog even op je Had op fb al gedaan natuurlijk Maar echt zwaar kut weet hoe je je voelt, heb vandaag ook weer een rotdag, ik wil ook slapen tot de bevalling begint!! Dikke knuff!!!
Geboortekaartjes zijn bij ons nu helemaal goed bevonden. Ik zal achter een afbeelding uploaden. De kwaliteit is niet super, maar ik heb hem omgezet van een PDF.
@nathalja thanks meid ach we slepen ons er wel doorheen haha positief proberen blijven denken maar zit ons ff niet mee blijkbaar... @marieke dat trekt wel weer bij hoor een kennis was ook tonnetje rond door vocht en daar zie je ook niks meer van @bedanktjes nee doen we niet aan... niet aan gedacht eigenlijk!
Mogguh! Ik heb vannacht zo slecht geslapen dat ik nadat VL naar zijn werk ging, weer terug naar bed ben gegaan en ik ben nu pas net wakker geworden. Dus eigenlijk van 12 tot 12, met enkele tussenpozen van een half uur. Er komen schijnbaar muggen dwars door de hor heen - ik heb telkens dromen over de bevalling - ik moest 3x plassen etc. Vanaf 8 uur vanochtend tot net heb ik het meest lekker geslapen! Ik heb ook een sterk gebit, al zou ik het nu niet zeggen want voor mijn gevoel heb ik echt een prutser van een tandarts. Mja, voordeel van de twijfel. Niet elke tandarts is een goede - bij deze ben ik al zo'n 5x terug gegaan voor 1 kies, omdat hij halve behandelingen geeft. Hij had geen loodschort voor foto's, doet wortelkanaalbehandelingen zonder verdoving etc. Beetje een beul, whahahaha. Als je bang bent voor de tandarts (of pijn), is mijn tandarts écht geen aanrader. @Marieke: De oefenweeën; was daar nou het praktisch nut van Als dat hetzelfde voelt als normale weeën, dan kan ik het wel hebben. VL is echter helemaal in de stress en wil alle minuut de vluchttas klaar hebben, en is onrustig/gestresst wanneer ik ook maar het woordje 'wee' noem. Hij gaat nog net niet al schreeuwend met zijn armen boven zijn hoofd door het huis heen lopen rennen als een kip zonder kop