Augustus buikjes 2013 Part III !!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door FiefeR, 21 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.834
    0
    36
    Vrouw
    Limburg
    Was net naar het stadnieuws aan het kijken. We krijgen een primarkt. Joepie!

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Primark is cool :D

@Fief; ik herken die humeurschommelingen! Dat had ik gisteren dus toen ik de camera van VL had laten vallen. Voelde me ook verschrikkelijk rot en kreeg een mega-jankbui.

Voor de rest voel ik mij alleen maar flauw en lusteloos. Ik heb het ook wel gehad met dat zwanger zijn hoor! Ik vraag me alleen af of bevallen wel zo zaligmakend is :D Het is wel een volgend hoofdstuk, dat wel, maar er werd mij gisteren nog door een bevallen-mama verteld dat het niet met harpgeluiden een walhalla-gevoel was op een roze of blauwe wolk, want daarna heb je het gejank en de voedingsproblemen en de kraamtranen.

Dat schijnt ook verschrikkelijk te zijn. En sommige mama's komen pas na een maand of vier/vijf in een goed ritme en beginnen zich 'iets' beter te voelen. Ik weet dan zo net nog niet of ik nu beter of slechter af ben. Natuurlijk is het fysiek en psychisch zwaar, maar dadelijk na het bevallen ook. So i don't know.

3. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Die eerste weken zijn aan de ene kant fantastisch, maar inderdaad ook wel heel pittig.
    Tijden lang niet langer dan 4 uur achter elkaar kunnen slapen. Het gevoel geen tijd meer te hebben voor jezelf en alleen maar te zorgen. Onzekerheden en idd kraamtranen. Daarbij ook je lijf dat toch wel gemangeld is door de bevalling.
    Maar weet je, het gaat allemaal ook weer voorbij. Het eerste jaar kan heel heftig zijn. Maar dat kleine humpie maakt echt alles goed!! Ik kan niet wachten om straks weer een klein babietje op mijn buik te krijgen en 's nachts samen wakker te zijn en heerlijk te voeden. Die momenten zijn echt onbetaalbaar!

Manlief is echt een kanjer! Hij heeft de hele dag gewerkt, net samen zl op bed gelegd en hij is nu boodschappen aan het doen voor ons avond eten. 'Onze' supermarkt van is vanaf vandaag 2 weken dicht en ik heb echt de puf niet om met dit weer met boodschappen te gaan fietsen.

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hee wat goed van je vent! Fijn hoor :)

Ik hoorde van die vriendin die al bevallen was dat het een normale bevalling aanvoelt alsof je van de vijfde verdieping met je benen wijd naar beneden gesprongen bent en op een betonnen paaltje geland bent en daarna vervolgens door een vrachtwagen aangereden wordt. Verder begon ze over huilbaby's en KISS en regeldagen. Ze zei dat ze had gewild dat iemand haar dat van tevoren had verteld; en dus vond ze dat ik het moest weten :cool:

Toen ik dat hoorde, had ik zoiets van: doe mij anders maar over elf dagen ofzo bevallen :D I'm good, Fief mag eerst! Daarna Nathalja en daarna de volgende die zich vrijwillig opoffert, whahahaha.

5. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
    Ik vind dat wel heel erg zwart wit gesteld hoor. Tuurlijk doet het zeer en is de kraamtijd niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Maar ik heb het vooral als heel mooi en bijzonder ervaren.

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik weet het. Ik stond er ook even van te kijken. Mja, dat is wat ze zei :D Ik weet gewoon alleen niet meer wat ik ervan moet verwachten. Ik had er allemaal al niet zo'n hoge pet van op. Nu heb ik zoiets van: oké, gewoon ogen dicht en voor de muur gaan staan, schiet maar, make it quick :p;) Dat gevoel!

7. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Probeer er gewoon niets van te verwachten. Je weet het niet. Misschien gaat het binnen een paar uur en heb je de dag erna al vrijwel nergens meer last van. Misschien ben je 3 dagen bezig wordt het een keizersnede heb je daarna weken pijn. Gewoon lekker laten gebeuren en je niet te druk maken. Je hebt er namelijk geen invloed op.
    Je was tot nu toe lekker nuchter over alles, dus probeer dat lekker te blijven.

Als het echt altijd zo erg zou zijn was de mensheid inmiddels allang uitgestorven!

8. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Trouwens ik vind dat eigenlijk ook helemaal niet netjes om zulke verhalen te vertellen tegen iemand die hoogzwanger is. Maar dat terzijde.

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dat probeer ik ook echt wel. Het maakt me gewoon nerveus omdat mijn vriend net doet alsof ik zo'n kind er wel eventjes uit knal en de dag erop alweer de vaatwasser sta leeg te ruimen en de was doe etc. Hij doet er ontzettend luchtig over - terwijl ik dan zoiets heb van: ik weet niet of ik daartoe in staat ben en dat waar kan (of wil) maken.

En aan de andere kant ben ik ook niet bepaald een mietje ofzo en weet ik ook wel dat ik er niet half dood uit kom ofzo. Ik zou het in principe prima moeten kunnen hebben. Ik bedoel; ik ben neergeschoten, neergestoken, geslagen, geschopt, gestompt en herhaaldelijk intensief mishandeld en dergelijke... Je zou denken dat zo'n kindje baren inderdaad niet 'prettig' is, maar dat ik toch ook wel een hele hoge pijngrens heb en het in principe zou moeten kunnen handelen.

I just not know; en dat vind ik het ergste tot nu toe!

Wat wel grappig was, is dat VL gisteren zijn voet open haalde aan een wasmand en zijn voet bloedde. Hij zag het bloed en begon alweer draaierig en misselijk te worden. Volgens mij gaat hij zó tegen de vlakte tijdens de bevalling door al het bloed. Volgens mij knalt het kind er dan vanzelf uit omdat ik dan letterlijk in het bed pies van het lachen en het kind dan vanzelf mee komt ;)

10. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    haha, wellicht is dat wel een idee dus. Ik heb het wel eens nagevraagd aan een kennis die vk is. Ze heeft het in 10 jaar 1x meegemaakt dat er een vader was flauwgevallen.
    Joh, als hij ziet wat jij hebt moeten doorstaan, dan wacht hij vast wel een dag of 2 met jou de vaatwasser leeg te laten ruimen... ;)

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Oh er is dus nog hoop :D
    Laten we hopen dat hij niet nummer 2 van 20 wordt!

12. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    even een vraagje;
    heb bij de prenatal een tijd geleden een voucher gehad voor 40%korting bij centerparcs. nu heb k de code wel opgeschreven maar de voucher kan ik nergens meer vinden. kan wel boeken met die korting, maar zouden ze de voucher vragen bij het inchecken? kan die niet tonen dan , maar heb natuurlijk wel een pasgeboren baby bij, dus het is logisch dat ik die voucher dan heb gehad.
    wat zouden jullie doen? gewoon boeken? scheelt ruim 170euro.

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou bellen en informeren... En daarna boeken!

14. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Ben even van mijn roze wolk geklomen :D

Marieke gefeliciteerd met jullie dochter!

Dames mijn bevallingsverhaal staat achter.

Ik ga weer op mijn roze wolk

15. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Ik heb 2 jaar geleden een soorgelijke aanbieding gebruikt en niemand heeft er toen naar gevraagd.
    Je kunt bellen voor de zekerheid, maar volgens mij maakt het niet uit.

16. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ bevalling ik laat t op me af kkomen.. bedoel t gaat vrijwel nooit volgens plan.. ten 2e is de pijngrens bij iedere vrouw verschillend en ten 3e ervaart iedereen t op haar eigen manier... t principe werkt wel tzelfde maar t is nooit helemaal identiek als dat van iemand die je kent. En Nathalja mag van mij eerst die lijdt meer aan pijn enz ze verdient t wel om eerder te bevallen! Plus zij loopt 1 week voor op mij dus zal wel eerlijk zijn.

@Suprise ik ga gauw achter kijken ben benieuwd!

17. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou voor de zekerheid ff bellen tegenwoordig zeiken ze overal wel ergens om..

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

Heb hier momenteel buikgerommel - volgens mij weer oefenweeën of indalingsweeën ofzo. De baby reageert er alleen sterk op. Tis net alsof ik een omgekeerd springkussen ben of stoten moet incasseren ofzo.

Flauw kind!

19. Joycey

Joycey Niet meer actief

Net even opgezocht; je voelt de baby wel bewegen maar op het moment dat je echt hevige pijnlijke weeën krijgt, zou je em niet meer voelen bewegen en je puur focussen op de pijn enzo. Dus tis vast dat gerommel wat Nathalja al weken heeft.

20. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ineens links spontaan rugpijn heb geen moer gedaan.. VL ja weeën!! Ik zo nee man!!

Deel Deze Pagina