Ja ik was me er al een beetje over aan het inlezen... Ik vind het slechts irritant, zo op de achtergrond. VL had gisteravond in ieder geval dikke paniek en vraagt hoe lang het nog ging duren. Dus ik zeg: nou eh, de uitrekendatum is nog steeds 12 augustus. "Ja maar, je hebt weeën", nee, oefenweeën ofzo. "Ja maar hoe lang duurt het dan nog? Kun je daar nog weken mee doorlopen?" Whahahaha. Ja lieve schat, wat dacht je dan, dat het kind er zomaar uitfloept tijdens het lopen? I wish, but that's not going to happen.
Dat zou best fijn zijn! Schijnt dat oefenweeen enzo niets zeggen over dat je kindje eerder of later komt toch? Ik heb ze een heel enkele keer, maar lijkt ook wel op indalingspijn. Ik moet wel lachen om zijn paniek, vooral hoe je het net beschreef. Arme jongen, maar stiekem ook wel grappig om hem een beetje te plagen daarmee.
Ik was hem ook aan het plagen. "Waarom is de vluchttas nog niet klaar?" Dus ik zeg zo van: dat kan niet, want mijn bigshirts die ik heb besteld zijn nog niet binnen Begon hij te roepen dat dat helemaal niet 'de issue' is, en dat ik die er altijd nog in kan stoppen en maar een alternatief moest pakken, het is geen modeshow en hij ging er echt serieus nog op in ook Priceless
Haha joycey, die oefenweeen maken je lichaam klaar voorde bevalling. Dat maakt t wat week van onder enzo.. Dat is wat de gyn mij zei. Schijnt als je die hebt dat je ze dan makkelijker opvangt tijdens de bevalling... Eerst maar eens zien haha. Ga er niet vanuit dat de echte weeen zo voelen. Want dan word t een makkie hahaha
@Mira; Nee zegt niks, ik heb het al sinds 22 weken, bijna dagelijks.. Naast de harde buiken dus.. Maar volgens VK kan de kleine gewoon gezellig (niet) tot 42 weken blijven zitten
Haha mijn vriend trapt er niet in.. Als ik zeg ik ga maar bevallen ofzo kijkt ie even op en gaat dan gewoon verder hahahah. Vanmorgen had ik een voorwee toen we nog in bed lagen.. Hij zou t wel even "verhelpen" if you know what i mean. En verrek t was meteen over hahahaha
@Nathalja Ja, daar kan ik over meepraten en dat is nu weer mijn grootste angst. 'Men' zegt altijd dat eerste kindjes over het algemeen later komen dan 40 weken. Aangezien we al best wel wat te vroeg geboren kindjes hebben zullen er waarschijnlijk een aantal van ons ook later dan 40 weken bevallen. Een kennis van mij is verloskundige en die zegt standaard tegen vrouwen die hun eerste kindje krijgen dat ze er voor de zekerheid maar een bij de uitgerekende datum moeten optellen. Dan zijn ze niet zo teleurgesteld volgens haar. Dat zei ze tegen mij ook toen ik net zwanger was en daar was ik een beetje pissig over toen. Zo van; ja lekker positief ben je om daar nu al over te beginnen. Maar helaas kreeg ze bij mij gelijk...
Ja en toch hoeft t niet altijd zo te zijn. Heb 2 vriendinnen waarvan 1 op uitgerekende datum beviel en de ander 1 dag te laat.. En mn collega 2 weken bijna te vroeg. Allemaal zonder medische verklaring zeg maar.. Ik ga er maar vanuit dat t vanaf week 36 tot 42 komt hahha maar denk zelf rond 38 weken
Het zegt ook helemaal niets, het is gewoon afwachten wanneer het kindje bedenkt te komen. Zolang er niet medisch hoeft te worden ingegrepen mag het van mij komen wanneer het wil. (Alleen niet later dan 42 weken... )
ik heb altijd gezegd dat dit mannetje vroeger komt... ik heb vanaf dag 1 gezegd 37 weken... nu is volgens de artsen zoals ik nu doe en de kleine blijft goed doen dan kan ik bewijzen van tot 42 weken lopen en geluk zit nooit aan mij kant dus zal mij niks verbazen als het ook zo is... word lichamelijk door bloeddruk gevaar of te extreem of de kleine heeft er last van willen ze hem halen met 37a38 weken maar hoop dat ik ondanks dat hondsberoerd ben en tot week 37 nu gevoelsmatig nog 4 jaar duurd het liefste dat mijn kleine mannetje zelf aangeeft dat hij er aan toe is... ben ik trouwens de enige die overal trek in heeft en vooral slechte dingen? iemand hoeft maar wat te zeggen en ik kan bewijzen van spreken gaan watertanden dat er zo trek in krijg.... ( nogmaals bedankt nathalja)
Vl denkt 1 week eerder. Ik zie het wel, de kleine komt wanneer hij klaar is denk ik maar. Hoop stiekem wel iets eerder want dan hebben de kids en vl nog vakantie dus zou wel lekker zijn. @marszie. ik heb ook vaak zin in lekker eten/slechte dingen. Probeer niet teveel te snoepen maar soms gaat er wel s een zak chips of bakken met snoep naar binnen. Tja en aangezien ik bodem drift heb gaat het ook helemaal op.
@Marszie, knuffel voor jouw. Balen dat je je zo slecht voelt. Probeer wel te genieten hé, ook al is het misschien moeilijk. Ik heb ook veel trek in ongezonde dingen. @ Joycey, jouw vriend heeft volgens mij wel iets aandoenlijks, als hij zo nerveus overkomt. Het laat hem in iedergeval niet koud. @ Marieke succes met je oma voetjes. Hier hoop ik ook dat de kleine rond de 38 weken komt, maar ga er zeer zeker niet vanuit. Kan het alleen maar meevallen. Wat ik nu wel echt kan zeggen, is dat het hierna klaar is. Bij de tweede had ik dat totaal niet, maar nu valt het allemaal toch wel heel zwaar en dan zijn de meiden gelukkig al wat ouder. Ben heel blij dat een derde ons nog gegeven is en het voelt goed zo.
Dat heb ik ook hoor Eli dat mij dat ook wel heerlijk lijkt als manlief en de meiden nog vakantie hebben. Helaas zit in mijn man aan de bouwvak vast, anders had hij na de bevalling alles op kunnen nemen.
Dat is ook zo! Hij laat het echter lang niet altijd merken, dus ik ben wel blij met dit soort momentjes - dubbel vermakelijk. Ik denk en hoop dat de baby eerder komt dan de uitrekendatum. Ik zou het fijn vinden als hij eind juli komt.
Ik ben 29, heb nooit gaatjes gehad. Per 1 januari niet meer verzekerd en BAM een gaatje. Kak. Oh ja, ik zat eens te denken, als je vanwege medicijngebruik geen bv kan geven, kom je dan niet in aanmerking voor misschien wel een vergoeding van de verzekering op KV? Hebben jullie al flesjes vitamine D en vitamine K in huis voor de babies? Ik weet dat ik dat toen dus niet had, had er ook nog nooit van gehoord, maar moet dus wel. Vitamine K de eerste 12 weken en vitamine D tot ze 12 zijn ofzo...