@Mira; Geloof het wel ik wel igg... @eli; balen zeg dat je je opeens beroerd voelde in de super (dat was jij toch?) @senna: Sterkte meis!! xxx @Heyhallo; wat een goed nieuws meid De wonderen zijn de wereld nog niet uit
@mira ik hsd n nesteldrang tic dus lekker bezig geweest hier in de woonkamer maar deed weer teveel. .dus rugpijn nu @Surprise supernieuws! @senna ach jee doe rustig aan meis we horen t wel @Eli wel n goeie om dextro in je tas te hebben ik heb er nog geen last van maar u never know vooral met de warmte @Hier om 15u ff op bed gaan liggen word gewoon net pas wakker. .. Door de wekker heen geslapen haha
@Joycey. Jij bent nu lekker voorbereid op alles. Hopelijk heb je wel betere nachten, hier wordt je ook niet vrolijk van. @mira. lekker vooruitzicht bijna verlof en heerlijk nu even relaxed. @senna. Ojee, hopelijk niks ernstigs, we wachten het nieuws af.... @Marieke, lekker rustig aan doen. De laatste loodjes zijn zwaarder en probeer niet teveel te doen. Je moet lekker uitgerust aan de bevalling kunnen beginnen. @nathalja. Jep dat was ik. Komt wel goed, maar heb wat dat betreft gewoon even een heel flauw, slap duizelig dagje. Net even een halve zak zoute pistache noten gesnoept en voel me al iets beter.
Nou zeker niet nee! Ik heb in ieder geval even twee uurtjes bijgeslapen totdat VL thuis kwam. Zo dadelijk maar een pizza naar binnen schuiven. @Marieke; hier zat ik er ook al vanaf maandag tegen aan te hikken hoor! Het is best zwaar werk om te doen in je eentje. Maar als je rustig aan doet, kan het wel, vind ik. Ik deed het zelfs zo rustig aan dat ik er een stoel bij had staan en ben gaan zitten Moest hem toch gebruiken omdat het beddengoed OP de kast in een bak ligt. @Senna, beterschap en sterkte! Hoop dat het stiekem voor niks was en gewoon voor de extra zekerheid wordt gecheckt.
nou vanmiddag dus de groei echo gehad. en de kleine was in deze 2 weken wederom maar 2 a 3 dagen hooguit gegroeid. is dus nu een achterstand van 4 weken. kleine wordt nu rond of onder de 4 pond geschat bij de geboorte. heb daarna nog een meting gehad van de navelstreng en die was goed. daarna nog een half uur ctg en die was ook goed. bij het voelen kwamen ze erachter dat de uk amper ruimte heeft om te groeien omdat mijn baarmoeder een afwijking heeft. (wisten we al) maar nu blijkt dat dit waarschijnlijk de groei achterstand veroorzaakt en niet alleen te wijten is aan mijn medicijnen. bloeddruk was ook netjes 100//75. moet nu iedere week op controle en dan ook een half uur ctg. volgende week wordt de bevalling/keizersnede besproken. gyn gaf aan dat zolang de kleine het nog goed doet qua beweging/vruchtwater ze hem/haar liever laten zitten ook al stagneert de groei. dit was beter voor de ontwikkeling van de longen. het wordt nu per week bekeken of het binnen of buiten de baarmoeder beter zou gaan. dus kan zo maar zijn dat de kleine eerder wordt gehaald. baalde er wel van , al had ik wel zo een idee dat er amper groei was. in de afgelopen 4 weken dus maar 4 a 5 dagen groei. das echt weinig. zal dus ook in de couveuse worden opgenomen tot dat het drinken/suiker/temp/gewicht ok zijn.. pff baal enorm. waarom kan ik nou geen 6 a 7 ponder op de wereld zetten.
@senna wat balen zeg dat je kleine zo slecht groeit.. wel fijn dat ze wel denken te weten waar het vandaan komt.. begrijp dat je hier flink van baalt en ook wel heel spannend allemaal lijkt mij nu elke week afwachten is wat beter is... wel fijn dat jullie beide goed in de gaten gehouden worden.. dikke digi knuf
ja idd, en ik moet het bewegen van de kleine goed in de gaten houden omdat dat 1 van de eerste dingen is die aangeven dat hij/zij het zwaar krijgt. maarja dan ga je zo gefocust zitten wachten op schopjes, ik ken mezelf. maargoed dat ik iedere week nu een ctg krijg, scheelt me een hoop stress. maar goed, ga dus volgende week bij de prenatal maat 44 inslaan. heb nog maar 2 rompers en 1 truitje in maat 44 liggen. maar met onze dochter hebben we wel problemen gehad in het begin thuis. lage temperatuur continu, ze deed een uur over een fles van 20ml en viel continu in slaap tijdens de voeding. toen moesten we ook perse om de 3 uur voeden ivm suikers en gewicht. dus daar ben je wel even mee kwijt. eerst uit bed halen, dan verschonen etc, voeden van een uur, laten boeren, weer naar bed. en dan zelf weer naar bed, en een uur later gaat je wekker weer voor de volgende voeding. pfffff hoop alleen dat de kleine straks niet heel lang in de couveuse moet blijven. maar dat is heel afhankelijk van het startgewicht en drinkgedrag.
@senna klinkt heel pittig en zwaar allemaal... maar aan de andere kant weet je wel wat er kan gebeuren en wat je misschien te wachten staat... geen kind is hetzelfde dus misschien gaat wel heel anders mijn dit ukkie... ik snap wat je bedoeld met beweging in de gaten houden... ik heb dat advies ook gekregen en dan is ja wanneer aan de bel trekken vind ik ook heel moeilijk hoor... ik hou dat je kleine nog een aantal weekjes kan blijven zitten zodat de longen wat beter zijn als hij/zij te wereld komt... probeer rustig aan te doen en goed naar je lichaam luisteren nogmaals dikke knuffel
ja idd, wanneer bel je he. vind dat heel moeilijk. had vandaag willen bellen maar had vanmiddag toch een afspraak. had de kleine vanochtend tussen 7 uur en 1 uur maar 2x gevoeld. maar had toch afspraak staan. lig je aan de ctg en schoppen en bewegen dat hij/zij doet haha. druk gemaakt voor niks dus. en het kan goed zijn dat deze baby wel een makkelijkere start heeft maar de couveuse in was zo goed als zeker volgens de gyn. en dat is jammer want dan kan ik niet naar de baby omdat ik aan de hartbewaking lig en ze mij niet naar de couveuse afdeling willen transporteren ivm risico voor mij onderweg.
Dames wat moet ik doen. Heb zo een pijn in mijn onderbuik. Whaaaa its killing me bellen of niet bellen?
warme kruik of warme douche eventjes? en als het dan niet afzwakt bellen! of als je het echt niet vertrouwd gewoon bellen (zegt degene die ook niet snel belt)
Ja, bel even om gewoon te overleggen. Misschien kan ze telefonisch al een advies geven. Wat voor pijn en waar in je onderbuik?
Wat rot voor je, Senna! Inderdaad fijn dat ze weten hoe het komt, maar ik zou er ook goed van balen. Je hebt toch het allerliefst een goed gezond kindje dat perfect het gemiddelde volgt qua groei zodat je je daar geen zorgen om hoeft te maken. Ik kan me wel voorstellen dat het stress kan veroorzaken. Wel fijn dat iedereen op de hoogte is en dat je in geval van nood direct weet waar je aan toe bent. Dat is toch wel het belangrijkste! @TBL; wanneer jij denkt dat het niet normaal is - bellen! Wanneer je twijfelt; ook bellen. Gewoon doen. Beter 100x teveel bellen dan 1x te weinig, want dan ga je je op lopen vreten en dat is nog veel erger. Ik heb mezelf ook weer eens stress op de hals gehaald. Ik had een bepaald telefoonnummer van een bepaald persoon geblokkeerd op mijn telefoontoestel zodat ik niet meer gebeld kon worden door haar. Vervolgens ging dat telefoontoestel maanden geleden kapot en heb ik er verder niet/nauwelijks bij stil gestaan. Die persoon belde vanavond dus weer en hing direct op nadat ze mijn stem hoorde. Nu ben ik weer helemaal in de verdediging en boos-modus omdat ze mij dus belde en denk ik er weer heel de tijd aan en ben ik tegelijkertijd ook boos op mezelf omdat ze weer probeert mijn avond te verzieken of in mijn leven te mengen en ik van mezelf weet dat ik haar niet zomaar van mij af kan zetten. GRRR :x Ik denk dat ik toch een gerechtelijk contactverbod tegen mijn biologische moeder aan moet vragen. Het zal anders nooit stoppen en ik zal het waarschijnlijk ook nooit leren om NIET op te nemen - want onbewust hoop je toch dat het ook eens anders kan (wat dus de voorgaande miljard keren niet is gelukt en dus ook de volgende miljard keren niet gaat lukken), maar toch. Haar telefoonnummer maar eens blokkeren; ook op dit toestel, stap 1
Sta nu al 15 minuten onder warme douche neemt niet af wel verlichting maar blijf pijn voelen pijn blijft is niet om de zoveel minuten constante pijn begon om 20.10 uur tot nu nog niet weg.
Kun je niet de verloskundige of afdeling verloskunde van het ziekenhuis bellen? Ze zitten er toch 24-7 standaard voor dit soort dingen?
Senna, wat naar dat je kindje niet zo lekker groeit.. Laten we hopen dat ie nog even kan blijven zitten...
Pfff ik ben fysiek ook kapot. Werk nu twee uur minder op een dag, maar ben eigenlijk na de ochtend al kapot. Kan echt niet meer, hoop dat het nog beter wordt tijdens m'n verlof. Nog 1 weekje werken gelukkig. Heb zon last van m'n bekken. Echt het gevoel alsof er een mes in m'n schaambeen gestoken wordt. Kennen jullie dat? Net bij ikenik.nl een deken besteld en koeka, een omslagdoek en een hoes voor het aankleedkussen. Allemaal roze, helemaal leuk, nu ben ik echt klaar. Vanmiddag ook bij kruidvat een hoes voor de maxicosi gekocht!