@joycey: dat ga je nog vaker te horen krijgen. Ik hoorde van vriendlief ook steeds: ik ben zo moe, kan niet slapen, ben kapot en blablabla. Terwijl ik net een keizersnee had gehad, de nachten daarvoor in het ziekenhuis ook al niet had geslapen, daarna een snurkende buurvrouw 's nachts na de keizersnee, en elke dag om de 3 uur kolven. En dan kwam hij zeggen dat hij moe is... Pff, kon hem wel ik weet niet wat doen
@Joycey Die gebroken nachten gaat hij ook nog wel meemaken straks hoor.. dan mag hij eruit om het kind te gaan voeden of wat dan ook!! Jij hebt tenslotte ook je rust nodig om te herstellen! @BW Okee ja is niet zo gek natuurlijk, zo'n klein hummeltje.... maar wat goed dat ze ook is geslaagd voor haar ALGO! Aangezien ik zelf slechthorend ben ( niet erfelijk gelukkig ) ga ik het ook in de gaten houden, ik 'herken' het wel 'sneller' denk ik omdat ik zelf ook weet in wat voor situaties het voor iemand lastiger kan zijn en dingen niet meer zo vanzelfsprekend zijn.. Maar ik ga er vanuit dat ze met goede oortjes geboren word, ze reageert goed om omgevingsgeluiden in de buik en op de stem van mama en papa hihihi
Nou, dan zal ik daar gepast op reageren met zwangerschapshormonen! @TBL; fijn zeg, dan weet je waar je aan toe bent! Ik ben moordlustig; ik heb de radio aan staan en heb dus af en toe (vaker dan mij lief is) reclame tussendoor en dan heb je Mickey Mouse die zogenaamd iets zegt over Disneyland Parijs. En Mickey Mouse klinkt als een epileptische parkinson patiënt met dat verrotte stemmetje :x! Echt hè? Die stem van Mickey; ik kan hem killen. Als ik erachter kom wie die stem maakt - is die persoon nog niet jarig! Minstens nét zo irritant als Spongebob. Getsie. Ik kan mij niet voorstellen dat ik vroeger ook van die irritante tekenfilmstemmetjes had (Bassie en Adriaan uitgezonderd). Het lijkt wel alsof de jeugd van tegenwoordig verplicht behandeld worden zoals mensen met down-syndroom of iets.
Blijkbaar is het bij ons dat je vanaf de 36 wkn wekelijkscontrole krijgt. Intake kraamzorg gehad. Krijgen 49 uur verdeeld over 8 dagen. Ze was aan het zeuren dat de baby bij ons op de kamer moest slapen. Was beter blablabla. Ik zei tegen haar dan mag hij een nachtje in de bak van de kinderwagen.... ja, dat was niet goed blablabla. Wij willen dat hij in een ledikantje slaapt en op zijn eigen kamer! Campingbedje mocht ook niet, was niet goed..... Jeetje zeg. Wat een zeur. Zegt ze het is een advies wat jullie ermee doen is aan jullie. Iedereen die ik ken en die een baby heeft laat het kind 1 nacht bij hun op de kamer en dan op de eigen kamer. Omdat ze zelf niet kunnen slapen vanwege de babygeluidjes.
Het is standaard dat je vanaf 36 weken elke week naar de vk gaat. Naar mate je langer zwanger bent ga je steeds vaker. Toen ik bij de eerste 41 weken was, ging ik om de 2 a 3 dagen. Het is ivm voeden 's nachts heel handig om t kindje bij je te hebben. Wij hebben de eerste zo'n 2 weken bij ons gehad 's nachts, gewoon in de kinderwagen inderdaad. Daarna ging hij lekker naar zijn eigen kamertje. Als t kindje nou een paar verdiepingen verder slaapt kan ik me t voorstellen, maar bij ons komt ze in de kamer naast ons te liggen. Dus wat maakt het uit denk ik dan?
Blijkbaar is het per ziekenhuis verschillen. Erg vreemd. Ik ben eigenlijk blij dat ik vanaf volgende week iedere week mag. Ja, het lijkt me idd handig als je borstvoeding geeft dat het kindje zeker de eerste 2 a 3 dgn bij je ligt op de kamer. Maar wij gaan fv geven. Ik was van plan om hem de eerste nacht bij ons op de kamer in de bak van de kinderwagen te laten slapen en dan op zijn eigen kamer in het ledikantje. Ze was me toch moeilijk aan het doen. Ik dacht daar begint het al.... het had iets met kindersterfte te maken. Daarom moesten de baby's tegenwoordig bij de ouders op de kamer! Bij ons ligt hij ook meteen de kamer naast ons. Ach ja, we doen het toch op onze manier.
Met kindersterfte? Bij ons gooien ze het gewoon op het feit dat het makkelijker is met voeden. Daarbij jij bent de baas hoor! Vooral doen zoals jij het wilt. Trouwens met fv moet je er ook elke nacht uit om te voeden. Ik had op een gegeven moment een thermosfles met gekookt water naast ons bed staan, dan hoef je niet helemaal naar beneden om de fles te maken enzo. Dat scheelt weer gedoe.
Ik eigenlijk niet, want het ziekenhuis is hier met het openbaar vervoer met drie kwartier en 2x overstappen te ver. Met de auto is het maar liefst een kwartiertje rijden hooguit...
Goeie tip van de thermofles! We doen het ook op onze manier hoor. Vond het echt een beetje belachelijk hoe ze er over deed.
Dan is het anders. Dan is het idd niet zo prettig. Voor mij is het 15 minuten lopen als ik lopend wil. Maar dat doe ik nu dus niet. hahaha. Mooi met de auto. 5 minuten. 1x gas geven en ik ben er. Trouwens Joycey; ze begonnen bij mij ook al over " dan lig je aan de CTG en zo..." Dus ik zei ook meteen; ik wil wel zelf kunnen bepalen hoe ik mijn weeën opvang.... Kijk als er iets met mij of de ukkepuk is dan is het niet anders.
Ik las ook ergens dat baby's soms zelf KUNNEN stoppen met ademen en te vast slapen en doordat ze papa en mama kunnen horen ademen, dat ze minder vast slapen en daardoor wel adem halen of zoiets. Ik vond het een heel raar verhaal en heb zoiets van: als dat zo is en de kleine ons ademhalingspatroon aanneemt, gaat onze kleine vent toch echt gigantisch snurken Lekker doen wat jij het meest prettigst vind! Ik ga waarschijnlijk de baby wakker snurken, want wij slapen beiden met oordopjes in omdat we anders 'last' hebben van elkaar.
Ja kijk uit hoor, want ze willen echt je zwangerschap afpakken zonder dat er echt reden voor is. Ik hoorde vanochtend vanuit een betrouwbare bron dat ze zelfs dikkere vrouwen verplichten om een dag langer in het ziekenhuis te houden in bed en EXPRES een katheter inbrengen omdat ze DENKEN dat je niet naar de douche kunt lopen en het risico niet willen lopen dat je op de grond valt en zij je op moeten tillen.
Dat vind ik echt te belachelijk voor woorden!:x Ik vind dat ze iedereen in hun waarde moeten laten. Als er daadwerkelijk complicaties of zo zijn dan is het niet anders....
VL slaapt trouwens ook met oordopjes omdat ik nogal zwaar adem haal volgens hem. Hij kan er niet van slapen! Denk dat hij helemaal geen oog dicht doet (ik ook niet) als de kleine man bij ons op de kamer ligt. Aangezien baby's allemaal geluidjes produceren.
Heyhallo, waarom moest jij ook alweer in het zkhs bevallen? Ik heb wel aan de CTG gelegen, beeb moest ook extra in de gaten gehouden worden. Maar als t niet nodig is, gewoon zeggen dat t van jou niet hoeft. Of een compromis, bv telkens een kwartiertje ofzo?