Augustus buikjes 2013 Part III !!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door FiefeR, 21 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja gewoon in het schap bij de kruidvat, trekpleister of een DA ofzo :D
    Ik heb zowel K als D in huis. Inderdaad druppels, zoals Fief zegt.

@Fief; World War Z was wel spannend!! Veel plezier

Wat ik ga doen vandaag? De ravage van gisteren opruimen waarschijnlijk - de keuken is een slagveld van het taart-maken. Gisteravond was natuurlijk dat feest - dus ik was total loss toen ik thuis kwam. Viel zelfs al op de bank in slaap. Mijn voeten zijn vandaag weer wat beter (gister was murder) en ik heb lekker uitgeslapen tot half tien ofzo.

Misschien gaan we boodschappen doen straks, maar we gaan vanavond ook bij schoonouders bbq'en. So i don't know. Kan ook mijn lijstje van gisteren verder afwerken.

2. Copani1984

Copani1984 Actief lid

1 dec 2012
    330
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ senna: van harte gefeliciteerd met Bram! Wat fijn dat ie al lekker thuis is...

(Ik merk dat ik veel mis als ik een paar dagen niet heb gekeken, en dat gaat de komende periode natuurlijk alleen maar meer worden!)

@tbl: fijn dat de kleintjes het zo goed doen. je kleine man doet het helemaal super zo te horen! fijn hoor!

@ Eli: leuk he, zo'n onverwachte babyshower!

@ego: hoop gedaan afgelopen week. Daarom niet zoveel tijd gehad om alles bij te houden. Heb wel sinds donderdag verlof!!!! :) :) :) Heel leuk afscheid genomen van de kids op mijn werk op een bonte avond (de kids waren op kamp)... Ik ga ze wel een beetje missen... (zeg ik nu...)

Afgelopen dinsdag weer in ZKH geweest voor groeiecho. Die was op zich goed, de kleine meid is nog steeds groot, maar ligt nu wel met alles (hoofdje, beentjes, buik) netjes binnen de lijntjes.
    Alleen mijn bloeddruk was niet zo goed. Aan de hoge kant. De gyn vroeg of ik het druk had, en ik gaf aan mijn werk aan het afronden te zijn, omdat ik in mijn laatste week zat. Zijn conclusie was dat mensen altijd proberen om de laatste week nog 3 weken in 1 week te proppen en dat dat te druk is door stress enzo... als ik zo door zou gaan, zou ik aan het eind van de week met zwangerschapsvergiftiging in het zkh liggen *schrik*... in eerste instantie dan... ik had namelijk geen last van hoofdpijn, misselijkheid, sterretjes zien, de andere symptomen van zwangerschapsvergiftiging. naar mijn idee ook geen last van stress...
    Dus nog eigenwijs 2 dagen gewerkt, zodat ik alles netjes af kon ronden. (Ik zou meer stress ervaren als ik thuis zou moeten gaan zitten, wetende dat nog niet alles klaar is).
    Donderdag weer terug geweest naar het zkh, nog steeds hoge bloeddruk... dus nu wel echt rustig aan doen... liggingsecho gehad, en ze ligt nog steeds netjes met het hoofdje naar beneden, maar is nog niet ingedaald.
    31 juli weer een nieuwe groeiecho. Heb nu een gyn die het toch allemaal goed in de gaten wil blijven houden, ondanks dat de groei niet buiten proporties (meer) is. We gaan dan naar aanleiding van die echo ook bespreken wat het plan de campagne wordt... gaan we een natuurlijke bevalling afwachten, of word de natuur een handje geholpen en gaan we de 40 weken niet afwachten.... Ik ben benieuwd...
    In ieder geval dinsdag nog een keer terug voor bloeddruk... Het is ook nog even de vraag of ik nu dus uberhaupt nog terugga naar de VK (hoop het wel)... Hopelijk doet rust mijn bloeddruk inderdaad goed...

3. Zo.. Geinstaleerd op ons vakantieadres voor komende week..

Eli wat gaaaf! Lief van ze!

Ik heb ook nog geen vitamine gehaald, neem aan dat de kraamzorg daar nog wel info over geeft

Iedereen gefeliciteerd met jullie dansje

Fief have fun bij de film, leuk idee van die foto

Tbl hoe gaat t spuiten?

Joycey lekker bbq! Hier ook :)

Copani wat was je. Bloeddruk dan? Rustig aan doen hoor, tis wel normaal dat je bloeddruk zo op t eind stijgt iig dat zei mijn gyn..

4. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Ik denk dat je mij bedoeld met spuiten volgens mij hoeft tlb niet te spuiten of het ik iets gemist.

Bij mij gaat het goed met prikken en spuiten. Gisteren steeds na een volwaardige maaltijd een blds van rond de 10 dus zowel ontbijt lunch als diner. Vandaag begonnen met 2eh voor ontbijt dan zit ik op 7.4 na 2 uur ik ga daar dus nog een eh bij doen. Voor de lunch had ik ook 2eh gespoten en zat ik na 2 uur netjes op 5.5 vanavond gaan we bij so eten zoals altijd op zaterdag en ook voor die maaltijd zal ik 2eh spuiten al denk ik dat ik ook daar eigenlijk nog 1eh bij moet doen zodat ik s'avonds na 2 uur en nog een tussendoortje wat lager de nacht in ga. Op deze manier is mijn nuchter blds dan ook weer lager want die moet eigenlijk onder de 5.3 zijn zat vanmorgen op 5.9 dus al een stukje beter. En het stomme is ondanks dat ik dacht dat ik geen last had lijkt het er op dat nu mijn suikers lager zijn ik me ook beter voel.

O ja kleine meid vanmorgen geen zin in de ctg dus draaide steeds weg waar door ze heel slecht hebben kunnen meten. BLD was iets gezakt urine is weer op kweek gezet. 3e x deze week en ze hebben me weer 6 buisjes bloed af genomen 4e x deze week gaat dus erg lekker

5. Eeeh ja jou bedoelde ik sorry hihihi

Wat een medische molen dan he... Ik moest laatst ook elke keer zon 5 tot 7 buisjes bloed prikken.. En de urine op kweek waar je vervolgens niks meer van hoort. Zal dus wel goed zijn.

Wel fijn dat t spuiten dus wel helpt en je je er zelfs beter bij voelt..

6. Copani1984

Copani1984 Actief lid

1 dec 2012
    330
    0
    16
    NULL
    NULL
    @marieke: 120/90 en daarna 155/90... Ja klopt dat bloeddruk stijgt, mar zit normaal op 120/60, misschien vond ie t verschil te groot of zo... Vroeg ook al of het niet door t weer kon komen... En ja, dat kon ook... Nou ja, in de gaten houden kan geen kwaad toch?!

Fijn, surprise dat je je er toch beter door voelt. Ze zijn ovrral erg fan van bloed afnemen en urinekweekjes... Heb ik vd week oo nog mogen doen. Ach ja, ook in dat geval maar beter een x teveel dan te weinig

7. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Film Hij was goed! Maar niet om bij de collectie te hebben, want je weet het einde al. 3D effecten zagen we er ook niet echt in maar ach boeiend..

@uit eten Jaa kijk er naar uit, maar ff kijken of we daar nog puf voor hebben..

@bbq morgen gaan we als het goed is bij mijn ouders barbeknoeien! :D

@Suprise Zo te zien werkt het dus wel beter zoals jij het doet.. Jammer dat de kleine eigenwijs was met de CTG!

@bloedprikken pff.. ja joh.. soms denk je bijna van: Halloooow ik hoef niet leeg??!! en kleurtje die is voor dat en dat.. en kleurtje die is voor zus en zo..

@Marieke Lekker hoor geniet ervan! :D

@Joycey Lekker op je gemak doen hoor!

@Copani Lekker hoor dat je nu verlof hebt! :D Kan je optimaal genieten en rusten :D Je schrikt wel van zo'n reactie van zwangerschapsvergiftiging.. gelukkig heb je geen symptomen daarvoor.

Pff.. net terug naar huis gelopen van de bios, krijg ik eerst linksonder steken.. dus ik masseren.. en dan rechtsonder steken.. ook masseren..maar mensen zaten me aan te kijken alsof ik jeuk aan mijn muts had ofzo..maar die zit een stuk lager hoor hellooow..

8. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Suprise, moest je vandaag weer naar het ziekenhuis? Je bent er maar druk mee, maar xxl is nu thuis toch?

Verder ben ik t even kwijt.

@hier; vandaag de verjaardag van zl alvast gevierd. Heerlijk ergens buiten. Was super gezellig en we zijn nu thuis en zonder zooi! Was heel gezellig, maar op een gegeven moment was t wel genoeg. Ben dus blij dat t weer over is. Zl is helemaal blij met zijn nieuwe speelgoed.

Even een vraagje; hoe staan jullie tegenover alcohol tijdens de zwangerschap? Ik reageerde een beetje fel op beide schoonzusjes vanmiddag. De ene vertelde dat ze regelmatig dronk tijdens haar zwangerschap en de andere is nu zwanger en vertelde dat ze nu wel dronk. 'ik kan toch niet 9 maanden niet drinken?'
    Ik kan daar dus niet zo goed bij, waarop ik (misschien iets te fel) zei; je geeft je baby toch ook niet een glas wijn?
    Maar ja, zij vinden het lekker? Maar goed, ik kan daar dus echt geen begrip voor opbrengen.

9. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier geen druppel alcohol!!! Ik kan er ook niet bij dat mensen alcohol nuttigen tijdens n zwangerschap. ! Straks krijg ik n miskraam omdat ik 5 min van n alcoholisch drankje genoten heb.. ik heb nu rose bier 0 % alcohol maar drink ik ook niet elke dag. Toevallig neem ik er vanavond 1 omdat t weekend is. Met n normale fles Baileys doe ik langer dan n jaar.

Gefeliciteerd met je zoontje!! Heerlijk geen zooi!

10. MaggieMagpie

MaggieMagpie Niet meer actief

Ik drink niet regelmatig, zeker niet, maar af en toe een slokje wijn of bier doe ik dan weer wel af en toe... Heeeeel af en toe... Maar met dit weer mis ik wel een groot glas koud bier op z'n tijd...

11. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    Frustratie... Pff

Auto stuk, geen fiets hier in stad, en geld komt maandag pas weer.
    Grr... Zwaar balen

12. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Das klote babywish .. !! :(

13. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Oh dat is balen....!!!

@maggiepaggie; ik heb ook zin in koud bier of lekkere koude witte wijn of een ijskoude mojito!! Maar ik wacht er mee tot ik mijn kindje er niet meer mee belast.

14. MaggieMagpie

MaggieMagpie Niet meer actief

Zo hoort het ook! :)

Jemig, onze buren hebben hun klein kinderen weer eens te logeren. Die twee koters maken meer kabaal dan de 8 Polen aan de andere kant naast ons. Waar heb ik dit toch aan verdiend?? :(

15. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Kun je ze binnenkort terugpakken met een huilende baby 's nachts.

16. Copani dat is idd hoog ja! Ik moest er toen voor aan de
    Med. Nu is hij ook weer zo hoog met med maar nu vond ie t netjes hahaha raar toch

Mira hier ook geen alcohol.. De fles peAch tree staat wel koud voor na de bevalling hihi

17. Bw dat is flink balen ja!!

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hi guys,

Weer thuis :) Het was heerlijk en gezellig! Ik zit hartstikke vol en toch heb ik zin in ijsjes en snoepjes - maar ik doe het niet :cool:

Ik sta er net zo tegenover als bij het roken. Ik doe het niet, ik verkies ervoor om het niet te doen. Ik heb af en toe (zoals de afgelopen paar dagen) momenten dat ik echt snak naar een sigaretje, maar ik doe het niet en ik ga ook niet meer beginnen. Het is niet goed voor mij en niet goed voor de baby. En zo ook met alcohol. Beiden zijn geen levensbehoeftes en je kunt prima zonder - dus dan doe je ook maar zonder, vind ik zelf. Ik eet immers ook al 8 maanden geen biefstuk meer, filet americain of rosbief. Geen tiramisu, softijs van de ijscoman, geen leverpastei of geen cakedeeg (wat freakin' lekker is, maar rauwe eieren bevat!!!). Ik wil mijn kind niet in gevaar brengen.

Verder veroordeel ik er verder niemand om. Mijn ouders hebben gewoon doorgerookt (mijn moeder ook gedronken!), vriendinnen hebben doorgerookt, ouders van vriendinnen hebben doorgerookt en het maakt hen er geen slechter mens van of iets dergelijks. Ik weet alleen dat IK mij ontzettend rot zou voelen als ik wel zou roken/drinken en mijn kind straks 'iets' onnodig heeft waar ik verantwoordelijk voor ben. Ik was bijvoorbeeld als kind zijnde héél erg astmatisch. Mijn ouders waren kettingrokers; en zelfs toen ik extreem kortademig was, staken zij er nog 1 op. Ik moet er niet aan denken dat ik mijn zoon dat aan doe. Hoe graag ik ook trek heb in een sigaretje.

Nou ja, zo denk ik erover. Geen nicotine, geen alcohol en niet meer dan 3 koppen koffie per dag ivm teveel cafeïne. Zelfs niet nu mijn vriend tiramisu in de koelkast heeft staan - waar ik praktisch een moord voor zou doen nu, maar ik doe het niet ;)

19. Amen ;)
    Groots gelijk!

Al eet ik wel gewoon lever producten.. Geen hele leverworst oid per dag hoor haha maar een broodje met een leverworstproduct eet ik soms wel gewoon..

T stomme is dat toen ik geplant zwanger wilde worden/ was ik alles liet wat niet goed zou zijn.. Tot op
    T overdreven toe.. 4 keer over ging t
    Mis.. Nu kijk ik niet overal zo nauw naar, qua dus een keer
    Leverworst of eens in de zoveel tijd een paar glazen cola ofzo.. En toen bleef ons meisje wel zitten..

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Cola drink ik inderdaad ook wel eens (al neem ik dan expres geen koffie) en wanneer ik op een verjaardag ben, neem ik een plakje (of twee) van leverworst die op zo'n schaal voorbij komt. Ik bedoel; helemaal heilig ben ik ook niet - maar ik probeer er wel op te letten. Daarstraks kwam de ijscoman voorbij in zijn softijs-karretje met bel en toen wilde vriendlief zijn portemonnee pakken en zei: rennen, rennen! (hij had al een waterijsje op) en toen zei ik: nee joh, dat gaat niet in verband met de baby, dat mag niet, daar kunnen we ziek van worden. Toen maar een ijsje uit de diepvries gepakt :) Zo kan het ook.

Deel Deze Pagina