flessen maken met barleduc? Ja joh? Dat ze hier nog niet neeris gevallen dan... Hier krijgt ze ook gewoon kraanwater... Arme ziel!
Ik heb het ook met verbazing gelezen! Wat maakt het uit of je wek of niet adviezen vraagt jongen jongen zoek een leven ofzo! Naja fief zou maar zo denken ruimte je vriendenlijst weer lekker op! Ik moest mij flink inhouden moet toe geven! Hier geeft ik mijn kleine gewoon warm kraanwater dus dan zou ik helemaal slecht zijn ofso! Natuurlijk moet je gevoel vooral vertrouwen en er naar luisteren maar niks is fijner dan even te kunnen sparren en er achter te komen of je gevoel juist is en hoe andere mama's er mee omgaan! Lekker blijven doen meid knuffel in iedere geval want leuk is anders!
haha, pies bijna in mijn broek van die spa rood! Hier gaat het trouwens een stuk beter met het meisje, sprongetje lijkt genomen. Vandaag heeft ze bijna de hele dag geslapen en was ze vrolijk als ze eventjes wakker was. Ze ligt nu zelfs al vanaf half 8 in boven in bed te slapen. Alleen het drinken ging niet helemaal goed vandaag, was een beetje onrustig uit de borst aan het drinken, maar dat komt wel goed. ZusterB, nog terug komend op jouw vraag van 2 dagen geleden (ofzo), ze duimt nu echt zelf. Ze pakt haar duimpje zelf en kan inmiddels ook echt het duimpje in haar mond houden. Ik vind het zo schattig, ik kan er naar blijven kijken dat hele kleine duimende meisje!
Hahahaha lach me dood om jullie. Heb t even gemist denk ik, was met fotoboek bezig. Maar ga t nu even lezen als ik t kan vinden
las t ook.. stom volk... zullen je vrienden maar zijn.. wat is dat toch.. als je zwanger word dat zogenaamde vrienden ineens zo raar doen.. hoor er hier bij meer over en bij mij is het niet anders.. voor de zwangerschap vrienden genoeg.. en nu... 1 tip fief.. pleur ze van fb af. heb ik ook gedaan. als ze daar moeilijk om gaan doen dan zijn het al helemaal geen echte vrienden.. bedoel, je gaat je vriendschap toch niet af laten hangen van wel of geen vriendjes op fb.. ik heb mijn zogenaamd beste vrienden er een maand geleden afgepleurt en het geeft zooveel meer rust. niet dat ik ze nu uberhoupt nog spreek.. maar dat zegt dan voor mij al genoeg. ze hebben je nu lang genoeg getreiterd toch
Hoi meiden, Whahaha joyce ik ga helemaal stuk om jou Papoa verhaal whaha! Had ik wel ff nodig, want voel me behoorlijk kut .. kan godverdomme nooit iets neerzetten zonder gezeik.. Plaats ik bijv. een foto van Mila, hoor je die mensen nooit he.. @spa rood: GENIAAL idee! Vond ik ook een goeie grap zeg weet ff niet meer wie dat zei.... Ging stuk hier En bedankt dat jullie allemaal achter mij staan, A ik bepaal zelf wel wat ik op fb zet.. B ik hou niet van oude koeien uit de sloot halen.. C wat betreft die persoon die vond dat ik niet voor d'r klaar stond omdat ze een miskraam heeft gehad, of wat zeg ik .. 2 miskramen heeft gehad, dacht ik het te hebben uitgepraat, VL zit met d'r te appen want hij nam het voor me op.. zegt ze ineens: Ja het zit me nog dwars blablalbla... en die lulde ook lekker mee met die N.. dus ik was echt diep teleurgesteld in haar .. ! @duimen: Mila stak gister ook ineens haar duim in haar mond toen we bij de AH stonden af te rekenen ! Of ze dat nou heel bewust deed of puur toeval..geen idee.. ze zat/hing in de buikdrager en keek ff naar beneden en denk: Huh? Dus ik beetje hard (per ongeluk, hoe bedoel je enthousiast.. lol..) "KIJK NOU ZE DUIMT!* Heel de AH kijkt mijn kant op....* *Oeps..sorry..iets te hard * Word nog een leuk verhaal voor later... "Ja lieve kind bij de AH stak je voor het eerst je duim in je mondje..... " AH Wat is dat? Ow da's een supermarkt van tig jaar geleden Verder ben ik het ff kwijt..sorry.. komt door al dat gezeik.. leuke is ook altijd.. in die status van vanmorgen stonden geloof ik 4 dingen tegelijk.. op de 5e (die flessen dus..) reageren ze allemaal massaal..en de rest zien/lezen ze niet ofzo.. mongolen.. (sorry!) @kapper kapper is hier ook geweest... schade viel mee.. 2 a 3 cm eraf! Wauwww... (BAAL want moet ik weer 3 maanden extra er mee doen voordat t de lengte is wat ik wil LOL ) @spenen: Ik zit nu al te kijken waar ik de Nuby spenen kan bestellen mocht Mila een nieuwe nodig hebben, ik gok dat ze nog 2 weken met deze kan doen, schijnt dat je ze iedere 6 weken moet vervangen, maar heb het eerlijk gezegd niet echt bijgehouden... Mila is vrijdag 9 weken, dus ik gok nog 2 weekjes ongeveer, want ze heeft nog in t zkh gelegen en daar had ze een Bibi speen waar ze een hekel aan had.. @Barleduc Vond het ook onzin..maar dacht bijna dat het aan mij lag.. niet dus.. Ik woon zelf in een woning uit '41 dus ik kook het water ook op een houtsvuur (Hey joyce ik sluit me bij je aan, kom ook uit de oertijd) nee hoor in mijn waterkoker whaha! ff heel eerlijk: Maken jullie ook flessen voor de hele dag klaar of doen jullie het per voeding? Nou heb ik iets van 5 flessen, dus per voeding krijgt ze dus iedere keer een nieuwe fles, dus ik doe het niet in een maatbeker of iets dergelijks.. Nou las ik wel vandaag pas.. *snugger..* dat de voeding maximaal een uur houdbaar is.. Maar dan vraag ik me af .. hoe doen ziekenhuizen dat dan? Die zie ik echt niet voor tig baby's apart flesjes klaarmaken op tijdstippen dat ze het nodig hebben, want iedere baby komt natuurlijk ook weer op een ander tijdstip..
Ik zal geheel eerlijk vertellen hoe wij het doen; en degene die er commentaar op heeft - mag lekker zijn/haar baby bar le duc geven Ik pak de fles uit de vaatwasser (of spoel hem om met heet water en een kleine druppel afwasmiddel en haal er een rager doorheen als ik even geen schone fles kan vinden) en dan doe ik er 4 schepjes Nutrilon HA in. Vervolgens pak ik baby-warm water uit de kraan, doe de speen erop, schud heel hard met de fles zodat er luchtbelletjes in komen - draai de speen van de fles eraf zodat de luchtbelletjes eruit gaan en ik stop de fles in de mond van onze zoon. Dat is hoe ik het doe, en verder groeit hij daar prima op. Heeft verder geen spruw - ook geen kapsones trouwens - en drinkt met volle teugen. Boert als een tierelier en spuugt nauwelijks.
Haha, bij ons was t in de Kruidvat! Ik geef nu natuurlijk nog bv, maar bij zl maakte ik het per fles en gewoon met warm water uit de kraan. Hij was wel zo'n 6 maanden toen ik met kv begon, dus wel ouder. Ik heb wel eens gehoord dat je het niet opnieuw mag opwarmen en niet opgewarmd mag bewaren. Maar weet t ook niet precies. (zolang we hier maar niet de discussie van fb over gaan doen )
Oh en als hij om 18:00 zijn fles van 120 ml niet opheeft, en vervolgens om 19:15 weer komt - geef ik hem gewoon het koude restant van de fles - en dat vind hij OOK heerlijk. En als we op visite zijn, vullen we de flesjes met HEET kraanwater, en krijgt hij de inmiddels afgekoelde fles, anderhalf/twee uur later ofzo. En volgens het CB is hij van 'klein geboren' ondertussen al bij de bovenste lijn van de groeicurve. Dus schijnbaar doet hij het erop.
O nee hoor zit ook niet te wachten op zo'n doelloze discussie als op FB maar was benieuwd En heb ook totaal geen commentaar op jullie manier, maar ben gewoon nieuwsgierig. De kraamzorg zei ook: Normaal mag je ook kraanwater gebruiken. Maar ik vond het een prettiger idee om het water te koken, nou okee, moet jij weten zei ze Geen probleem. Alleen vraag ik me af.. waarom mag opgewarmd niet opnieuw opgewarmd worden? Want ook dat kan ik niet vinden op Google.... (jaja die N zei dat ik alles op Google moest zoeken tralalalala ) En jullie zijn stuk voor stuk volwassener dan dat trieste volk op fb (behalve jouw reactie Mira )
Leuk in de Kruidvat! "Mama is dat kruit in vaatjes? kunnen we bommetjes er van maken? "Nee lieve kind.. da's een drogist uit mama's tijd "
Ik maak elke voeding een fles eigenlijk! Met gewoon warm water uit de kraan! Ik geef nu ook gewoon volledige flessen gooi niks weg.. Hier voeden we op verzoek maar zit duidelijk ritme in! Als jays dus begint te jengelen en te smakken ga ik dus eerst de fles maken dan kan die ff rusten dan ga jays een schone luier geven en dan krijgt hij zijn fles.. Flesje op dan krijgt hij zzijn speen want hij gaat anders helemaal over de zeik want hij heeft flinke zuigbehoefte.. Ff boeren en klaar! Fles schoonmaken en uit laten lekken en klaar is kees! Ik weet dat bij ons ziekethuis dat de voeding wel eelke keer gemaakt werden en dan is een warmhoudapparaat werden gezet! Alle baby's op fles voeding hadden vaste tijden met drinken dus niet op eigen verzoek en dat ging goed en als een kleine duidelijk honger had maakte ze nog een klein flesje om te kijken wat er gebeurde! Maar ieder zijn eigen manier natuurlijk! Ik heb zoiets maak gewoon elke keer de fles.. Maar als jjullie fijner vinden zo lekker doen! In mijn studie heb ik geleerd dat je maar 1 X mag opwarmen de voeding maarja heb daar ook geleerd dat je beste elke 3 uur de luier kan verschonen dus ook snachts.. Nou sorry vind juist zo lekker dat mijn mannetje door slaapt ga echt niet wakker maken voor zijn luier als hij vol is komt hij echt wel haha