@maggie hier hebben we op een dag besloten jays neit wakker te maken voor de laatste voeding en sindsdien komt hij pas na 06.00 hij krijgt rond 21.00 zijn laatste fles... maak ik hem voor de laatste fles wakker komt hij snachts 2a3 keer... we maakte hem duidelijk wakker uit een diepe slaap... en daarna ging hij slecht slapen en slecht drinken... misschien een idee om te kijken wanneer ze komt als je haar niet wakker maakt?
Niet wakker maken, inderdaad. Wanneer de baby slaapt, gewoon lekker laten slapen. Hier komt hij overdag om de 3, 4 uurtjes en 1x 's avonds om de vijf uur. Nu is hij helaas om vijf uur te moe in bed gelegd na een drukke dag, en nu niet wakker geworden, dus ik vrees dat hij pas over een uurtje komt en dat ik een lange nacht tegemoet ga met 2/3x opstaan voor hem... Maar ach. Er zit in ieder geval 'wat' ritme in, en gelukkig heeft hij niet elke dag zo'n drukke dag. Als ik hem nu wakker zou maken voor de voeding, zou hij stikchagrijnig en huilerig zijn en blijven. En hij vecht als een tierelier tegen de slaap, dus ik krijg hem ook niet meer in slaap. Voedingsschema is hier ongeveer: 06:30-07:30 11:30-12:00 15:30-16:00 19:30-20:00 23:00-23:30 04:00-04:30 Het verschuift hier en daar nog een uurtje soms hoor
Mila's laatste fles is ook rond 21u.. dan doe ik haar pyama aan met dr slaapzak en smeer ik dr in. Op de 1 of andere manier heeft ze dan door dat t de laatste fles is. Wanneer ze s'morgens zelf wakker word das meestal tussen 8 en 9 dan hou ik weer mn 4u ertussen aan in de nacht komt ze niet meer en zo wel dan staat er een flesje in de koelkast en komt ze s'nachts niet dan is dat flesje voor de ochtend. @marieke Mila heeft voor haar spruw Nistatine Labaz en moet ze 4x per dag 1 mm van hebben ga ik morgen mee starten. Ik denk dat ze t advies van de speen gaven omdat Mila t in haar gehemelte heeft door op haar speen te zuigen zuigt ze t langs dr gehemelte. Werkt t niet doe ik t alsnog met dat spuitje hoor
Maggie. Hier heb ik sinds een.klein weekje een beetje een vast ritme met voeden en ik voed ook op verzoek. Dit zijn ongeveer de tijden dat hij komt Tussen: 5.15-6.30 dan geef ik m rustig de borst zonder te praten en daarna weer zijn bedje in. 9.00-10.00. Daarna is hij het wakkerst op de dag en gaan we wat spelen en gaat hij de box in. 12.30-13.30 vaak slaapt hij na deze voeding. 16.00-17.00 vaak nog even slapen maar als de voeding laat is komt papa net uit werk en is het knuffeluurtje met papa en daarna slapen. 20.00-21.00 krijgt hij een flesje afgekolfd van papa en daarna soms wakker en soms slapen is maar net hoe zijn pet staat. En de laatste komt hij vaak tussen 22.30en 23.30. De slaapjes overdag doet hij vaak in de doomoo of de box ik zijn bedje vertikt hij het om in zijn bedje te gaan slapen.
@maggie; ik geef volledig op verzoek, dus zit absoluut geen ritme in. Kan er dus niet echt bij helpen. Misschien proberen om elke ochtend rond dezelfde tijd te starten en dan de tijd aanhouden waarop je zou voeden als je weer werkt? Kun je langzaam naar dat ritme toe werken. @hier, meisje had 38.8 net, toch maar paracetamol gegeven voor de nacht. Ze ligt nu lekker naast me te slapen.
hier ook volledig op verzoek dus ook nog geen ritme en als ik een ritme denk te ontdekken dan veranderd ze weer. kan je dus ook niet helpen. hier een meisje wat ontzettend veel geslapen heeft vandaag tis ook niet niks die prikjes
Thnx ladies. Ik wilde graag rekken tot 21:00 vandaag en haar dan voor het laatst voeden, maar ze was zo aan het zoeken, dus heb r om 20:00 gevoed. Vond ik alleen echt te vroeg om r de nacht in te laten gaan, dus net toch weer wakker gemaakt. Damn... Morgen weer een poging wagen.
Slaap lekker iedereen. Hier nu laatste fles en dan maar kijken hoe laat ze morgenochtend weer komen. Ik heb nog niks gemerkt van een sprongetje ofzo... Zou het nog moeten komen ?
Hier ik volledig op verzoek, wat dus inhoudt dat avondvoeding vroeg is, waardoor mannetje soms ook 2 keer komt voor een nachtvoeding. Ga vaak zelf dan wel om 10 uur naar bed om al wat slaap te pakken.
Morgen! Mira hoe is t met de kleine meid? Nog koorts? Hier krijgt ze eigelijk ook op verzoek.. Overdag komt ze om de 3 uur.. Savonds zit er dan ineens 5 uur tussen en snachts tussen de 6 en 8 u na laatste fles. Laatste tijd komt ze steeds vaker rond half 7/7 u. Alleen vandaag was t om half 5 gillen. Nu ligt ze na de fles in dr box te brabbelen. Ze heeft gister voor t eerst een dag niet gepoept. Niks voor haar, normaal zon 3 keer op een dag. Dus even in de gaten houden. Hier zelf niet in orde, stront verkouden, mn meisje heeft mij aangestoken geloof ik..
Beterschap Marieke, ik had dat vorige week, was verbaasd hoe beroerd je je kunt voelen van n verkoudheid. Doe maar rustig aan. Meisje heeft oningebakerd redelijk geslapen. Ze ligt vanaf 7 uur klaarwakker naast me en is vrolijk. Temp normaal 37 graden, dus denk dat t al voorbij is. Gelukkig!
@ Mira, gelukkig is je meisje weer opgeknapt. @ Marieke, beterschap! Ik ben ook weer verkouden, is een paar dagen weg geweest en nu begint het weer. Weerstand van niets. De afspraak op het CB heb ik verzet naar vanochtend. Mannetje krijgt dus zijn vandaag zijn vaccinatie. Ben benieuwd hoe hij er op reageert.
Goeiemorgen! Em heeft geslapen van half 11 tot half 8, nu is ze gewoon wakker en wil ze alleen maar knuffelen. M ligt nog op bed, ziek.. En jullie kennen mannen als ze ziek zijn
Hier is Ridder al weer naar school en meisje ligt al weer te slapen Ik ben de was aan het weg werken en ga zo beneden ff met de stofdoek bij langs. Morgen gaan we met vrienden naar Dld boodschappen doen Het regent hier en ik moet stiekem zeggen dat ik het voor nu wel even heel lekker vind lekker knus
voeden; deed hier eerst ook op verzoek maar ben daar mee opgehouden. wil uitkomen op 7.00 11.00 15.00 19.00 23.00 gisteren had hij om half 12 de laatste fles en vannacht kwam hij om 04.15 pff. kon mn bed niet uit, heb hem even laten kreunen tot 5 uur. toen werd het jammeren dus ik fles gemaakt, luier gepakt etc.. ga ik hem halen, ligt hij te pitten. toch maar wakker gemaakt en een fles gegeven. toen heeft hij weer geslapen van half 6 tot half 8 en nu is hij bijna weer vertrokken. ga de fles proberen te geven rond 10 uur. hier vanmiddag naar de cardioloog voor mezelf omdat het al 2 weken slecht gaat. veel last van ritmestoornissen en kan er niet van slapen. hoop dat ze een oplossing hebben, maar ben bang van niet.
Hier voeden we ook op verzoek, we proberen het meestal wel te rekken dat we om 22.30 de laatste voeding geven. Meestal lukt dat wel ze heeft nu half 8 gehad meestal komt ze dan om 12 uur, dan om half 5 etc elke 4,5 uur dus
Ik vind dat ook altijd wel knus hoor surprise. Zat vanochtend ook te denken van ook wel weer heerlijk dat het vroeger donker is, kaarsjes aan. Gewoon gezellig thuis. Leuk in duitsland boodschappen doen. Vertel Natalja hoe zijn mannen als ze ziek zijn. mijn man moet namelijk wel heel ziek zijn wil hij thuis blijven.
De mijne vind zichzelf altijd heel erg zielig.. Wil verzorgd en bedient worden (vertik ik dat toch echt) want als ik ziek ben moet ik het allemaal zelf doen "want zo erg is het toch niet?"
Nee, dat zou ik ook niet doen tenzij hij echt niets kan. Dat is vaak wel het lot van een moeder een, die moet altijd door.