Augustus buikjes 2013 part IV

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Eli1984, 7 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puk1988

puk1988 Actief lid

10 dec 2012
    388
    0
    16
    NULL
    NULL
    @suprise, dat wordt gelijk een pittig begin met werken. hopelijk is het niet teveel en kun je daarnaast nog genieten van de kids.

@sinterklaas, ik vind het echt gezeik. Ik heb zelf altijd heel veel plezier beleeft aan de sinterklaas viering en nu zal het toch altijd anders zijn door die onzin die ze bedenken. Andere kleuren Pieten vind ik zelf nogal ver gaan, dan kan het maar beter helemaal gebeurd zijn met het sinterklaas vieren want hij is met en rede zwart en niet groen, blauw, oranje, enz.

@slapen, wat is op dit moment het ritme van slapen bij jullie kids. Ik vind het de laatste tijd nog al lastig omdat hij echt maar 1x per dag op bed wilt slapen en dat is van twaalf tot drie. Hij slaapt wel netjes de nacht door vanaf kwart voor tien tot acht uur meestal.
    Zou dit genoeg zijn of moet ik proberen twee slaap momenten op de dag te vinden?

Ook vind ik het lastig met eten bij Noah. Op het forum kleinekanjers.nl (prematuren forum) hebben ze het over dat je de geboortedatum als richtlijn aan moet houden maar dan zou ik Noah al vaste voeding moeten geven. Noah is wel heel onrustig dus dat zou misschien wel een reden hiervan kunnen zijn.

Voor mezelf moet ik vooral heel veel rust houden en dat zou het moeten verbeteren. Momenteel heb ik geen medicijnen maar blijven de klachten van de hoofdpijn zo erg krijg ik ze misschien wel weer helaas.

2. Puk, evi slaapt overdag heel slecht tot niet. Na de fles tussen 18/19.30 gaat ze naar bed en dan slaapt ze lief. Ik haal haar dan rond 23.00 u er wel uit voor de laatste fles maar daarna slaapt ze gelukkig weer door de hele nacht..

Voeding zou ik doen waar jij je goed bij voelt..

3. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.834
    0
    36
    Vrouw
    Limburg
    Puk, luuk slaapt na iedere voeding 3 uurtjes en de gehele avond en nacht.

Luuk heeft een schildrij van een vrolijk kleurig olifantje op zijn kamer. En iedere keer als hij erna kjjkt ligt hij helemaal in een deuk! Zo leuk om te zien.

4. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    @puk overdag slaapt Mila ook niet althans ik probeer het wel maar dan lugt ze weer n half uur tw huilen in dr bedje.. s'nachts slaapt ze in 1 ruk door ze ligt er meestal robd 21.30 22y in maar laatstw dagen kom ik niet aan 5 voedingen per dag als ze 10u wakker wordt.. best irritant soms.. nu moet ze om 23u weer de laatste fles..hou ik 3u er tussen aan ipv 4u.. ze ligt nu te slapen op mn borst weet zeker als ik dr in bed leg ze weer gaat huilen.. wakker maken wat Marieke doet heeft bij Mila geen zin dan blijft ze slapen en drinkt ze niet. .

Hoe doen jullie dat? Las dat iemand er zelfs 5 uur tussen laat weet ff niet meer wie...

5. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Puk hier een meisje wat smorgens na elke voeding nog wel slaapt maar al wel een heel stuk korter en smiddags alleen nog maar haze slaapjes. Vanaf 19 uur is het stil. Rond 10 a 11 uur maak ik haar wakker krijgt ze nog een voeding en dan komt ze tussen half 7 en half 8 weer. Na de ochtendvoeding slaapt ze nog weer.

Ik werk idd heel veel de eerste week maar op de eerste 2 hele dagen na de rest allemaal 4 uurtjes

6. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Mijn meisje slaapt na elke voeding, soms langer en soms wat korter. Maar wel nog na elke voeding.

@Puk, vanaf 4 maanden mag je je kindje gaan laten wennen aan groente- en fruithapjes. Wat zegt het consultatiebureau erover?

7. Heyhallo haha grappig! Zo zat ik vanmiddag heel vals mee te zingen in de auto.. En lachen dat ze deed haha.
    Maare na elke voeding 3 uur slapen? Om de hoeveel uur krijgt hij dan??

Evi komt de laatste dagen rond half 8/8 u sochtends en dan echt om de 3 uur nog dat ze wil.. Al drinkt ze weer erg slecht. Wel huilen om voeding maar dan maar 50/60ml drinken en dan hoeft ze niet meer. Alleen sochtends dn savonds drinkt ze m wel leeg. Dus dan geef ik maar wat meer. Hoop dat ze strax wat meer gaat drinken als de behandeling aanslaat. Alleen dus savonds zit er langer tussen en dan vanaf 23.30 ofzo tot 8 u weer niks..

8. MaggieMagpie

MaggieMagpie Niet meer actief

Puk, tot 6 maanden hoeft je kindje nog geen andere voeding buiten melk om. Wel kan je noah vast laten wennen idd, maar noodzaak is het zeker niet. Je voelt het zelf het beste aan wanneer hij eraan toe is. Sepp keek na een maand of 3 echt mijn eten uit mijn mond dus met 3,5 maand ben ik langzaam aan aan de fruithapjes begonnen. Eerst 2 theelepeltjes ofzo en zo steeds meer.

Ritme, tja ik vind het ook moeilijk. Ik probeer het eet, speel, slaap-schema aan te houden, maar Jinthe maakt ook maar 1 lange slaap op een dag. Van 12 tot 4 meestal en dan moet ik r echt wakker maken, anders ben ik bang dat ze dag en nacht door elkaar gooit. Ze slaapt wel alleen in bed. Verder veelal hazenslaapjes van ca 30 minuten. Oh ja en smorgens meestal nog van half tien tot 11 ongeveer.

Ik vind ritme en regelmaat belangrijk maar laat het niet je dag beheersen... Je kleintje komt uiteindelijk echt wel in een vast ritme, maar nu zijn ze nog zo klein.

9. Jeetje wat slapen jullie kleintjes al veel dan, hoeveel voedingen geven jullie op een dag?? Evi zit nog steeds op 6... Maar ja daar drinkt ze meer dan de helft niet van leeg..

10. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef 5 voedingen van 150 cc en Mila drinkt t op Marieke maar je moet je gevoel volgen hoor als Evi niet wil w u l ze niet je jan dr nieuw moeilijk dwingen

11. Nee doe ik ook niet meer. Ik maak 110 klaar en soms drinkt ze 100 meestal minder.. Savonds en sochtends geef ik expres 115/120 en die drinkt ze dus meestal wel leeg. Ik ben heel benieuwd of ze maandag is aangekomen.. Omdat ze in t zh leek te zijn afgevallen.. Maar dat zal wel meevallen, ze zat op de omderste lijn. Alleen de laatste keer week ze weer wat naar omdere af.. Dus zie t maandag wel..

12. puk1988

puk1988 Actief lid

10 dec 2012
    388
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal, dan slaapt hij een beetje gemiddeld denk ik.
    Hij doet ook nog een aantal hazeslaapjes bij mij of in de box en dan in middag een uurtje of 3.
    Hij is nu om 21.20 uur naar bed gegaan dus ben benieuwd wanneer hij komt morgen ochtend.

Qua voeding weet het cb maar weinig over prematuren en ze heeft volgens mij ook geen zin om er energie in te steken. (Terwijl er nu 4 op het dorp zijn)
    Morgen ga ik dus even naar het ziekenhuis bellen wat mag want hij is aan de ene kant bijna 5 maanden en de andere kant 2 maanden.

Nu eerst zelf maar lekker slapen en hopelijk morgen zonder hoofdpijn op.
    Slaap lekker allemaal!

13. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.834
    0
    36
    Vrouw
    Limburg
    Wij vinden dat er minimaal 4 uur tussen een voeding moet hebben. Dus overdag zeg vanaf 8 uur iedere 4 uur een fles. Hij heeft 5 flessen per dag. Dus hij is een uur tussen de voedingen wakker. Soms slaapt hij maar kort en ligt hij te brabben in bed. We laten hem dan gewoon in zijn bedje liggrn tot hij begint te huilen. Maar hij valt tussen het brabbelen door vaak weer in slaap. Wij kunnen hem ook wakker maken naar de winkel gaan en thuis komen en hem in bed leggen en hij slaapt weer. En vanaf 17.00 uur slaapt hij aan een stuk door. We maken hem tussen 22.00 en 23.00 uur wakker voor een fles. En dan slaapt hij door tot 6.00 uur. Anders komt hij maar op 4 voedingen per dag.

14. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hou er ook max 4uur tussen anders kom ik er ook niet aan hoor...! Ze mag van t CB zelfs 6 flessen nou dat red ik niet weet niet hoe ik dat in n dag moet doen. Vind 5 flessen prima want ze zit ook in de groeicurve netjes op schema dus geen reden tot zorg

15. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.834
    0
    36
    Vrouw
    Limburg
    Ik vind 4 voedingen te weinig. Hij mag idd 6 voedingen. Hij krijgt 170/5 nu. Dus 150 water en 5 schepjes wordt 170. De arts op het cb vond het netjes dat hij nog maar 5 flessen had. Terwijl ik bang was dat ze er over gingen zeuren.

16. Jeetje haha dan drinkt evi dus nog best vaak, en weinig en slaapt al helemaal weinig hahaah

17. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ieder kind is verschillend Marieke wat ik al eerder zei als je t kind gaat dwingen schiet je niks mee op raakt ze overvoed word te dik of spuugt t eruit (niet om de reden hoe Evi nu spuugt natuurlijk) je ziet soms echt bolle kindjes dat ik denk van Sow..!!

18. Haha ja idd van die michelin popjes! Nee dwing ook zeker niet. Als ze niet wil, wil ze niet. Nu lekker slapen! Truste all!

19. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trusten everyone!!

20. zusterbianca

zusterbianca Actief lid

28 dec 2012
    255
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Hoi allen,

Hier weer een rustige dag gehad met een onrustige avond, zodra ik deze dame in bed leg na badje en fles is ze binnen 10 min weer wakker. Ze wil geen speen en is ook niet tevreden met haar hand/vinger/ duim. Borst is wat ze wil om in slaap te komen borst borst borst :$:$:$
    Dus eindelijk om 23.00 uur samen in slaap gevallen tot 5 uur, en nu een fles gehad en ga haar nu toch weer in d'r eigen bed leggen en hopen dat ze nu wel blijft slapen.

Hier drinkt ze of 90+3 of 120+4 en ze gaan sinds de nutriton ook bijna altijd op gelukkig. Ze krijgt ook nog de borst omdat ze daar heel veel behoeft aan heeft merk ik, ze drinkt niet heel veel meer maar sabbelt veel, nu vind ik dat nog niet erg maar hoop dat het niet lang meer duurt.

Dat Sinterklaas geouwehoer ach ja ik heb hier een donkere vent die het er nog mee eens is ook!! :$:x
    Ik vind dat als je je gediscrimineerd voelt doordat er zwartepieten rond lopen je een probleem hebt met je zelfvertrouwen.
    Het zit in de mensen hun hoofd en daar krijg je het niet uit.

Marieke even een vraag, je gad het over een masker gelaat bij evi icm de reflux toch?!
    Nou heeft jay al 3 keer na de voeding iets raars gehad waar ik erg van schrok.
    Ze gaat dan heel raar schokkerig adem halen en kijkt een beetje verdwaald uit haar ogen, net of je ff geen contact hebt, maar vooral dat rare ademhalen vind ik erg eng.
    Is dat wat evi ook had of niet??

Nou d'r fles is nu wel gezakt, ik ga haar op bed leggen.
    Op hoop van zegen!!!

Deel Deze Pagina