Augustus buikjes 2013 part IV

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Eli1984, Aug 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

Aug 29, 2012
    1,834
    0
    36
    Female
    Limburg
    Ja, ben ook benieuwd. Sm is echt helemaal over de zeik. Ze weten ook nirt hoe ze doen met oppas enzo. De oudste gaat nu naar de peuterspeelzaal (mits ze niet zoek is). En de jongste is net 1 jaar. Het is al lastig voor hun nu oppas te regelen. Kdv wil ze absoluut niet. Volgens haar heb je daar geen kinderen voor. Met andere woorden ze vind haar zus en mij slechte moeders waarschijnlijk........

2. Tosti

Tosti Fanatiek lid

Aug 8, 2011
    1,941
    0
    36
    Nederland
    Je hebt geen kids om ze naar t kdv te sturen, maar wel om ze af te snauwen en slecht op te voeden...
    Zo zielig voor die kinderen!

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Goh wat raar... Ik heb kinderen om ze zo gelukkig mogelijk te laten worden. Zo zie je maar dat we er allemaal anders over denken.

(dat zou mijn antwoord zijn op hun KDV gemeut ;) :D )

CB zou me terugbellen, maar dat doen ze natuurlijk nooit :p Dus ik ga zo weer bellen.

4. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,583
    0
    36
    Joycey,
    Nee was eenmalig denk ik, heb nu niks meer gemerkt. Wel wat met de hand nog eruit gehaald en dat was gewoon melk kleur gelukkig.
    Thnx for asking :)

5. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

May 31, 2010
    2,823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    Goedemiddag,

Heb de grootste stapel wasgoed ever die ik moet opvouwen :(
    Dus alleen ff bijgelezen.
    Las iets over zwemmen, en toen kwamen een paar vragen in me op.

Vanaf welke leeftijd kan je met ze zwemmen ? Waar moet je dan op letten ? Wat neem je allemaal mee naar het zwembad en hoe lang blijf je ? En hoe doe je dat dan in het zwembad, ga je alleen in het babybad of ga je zelf ook (samen) zwemmen ?

6. Tosti

Tosti Fanatiek lid

Aug 8, 2011
    1,941
    0
    36
    Nederland
    #4346 Tosti, Oct 25, 2013
    Last edited: Oct 25, 2013
    Volgens mij is het aan jou als ouder hoe oud je besluit te gaan zwemmen met je kindje. Volgens mij bestaat er geen minimale leeftijd.
    Wij doen het niet omdat er een verband is tussen het ontstaan van astma en babyzwemmen. Maar de uitkomsten van die onderzoeken zeggen telkens wat anders dus daarom wachten wij tot ze minimaal een jaar is.

Was net begonnen met langzaam in te pakken voor het weekje weg. Maar ben er mee gestopt. Ik neem gewoon weinig kleren etc mee en een fles wasmiddel. Er is een wasmachine in het huisje en dat scheelt een heleboel gesleep. Ben ik ook niet zo veel tijd kwijt aan inpakken nu! :D

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik dacht dat het zwemmen vanaf 3 maanden was in verband met de inentingen en het immuunsysteem of zoiets. Dat had ik opgevangen van dames van zwangerschapsgym.

8. Tosti

Tosti Fanatiek lid

Aug 8, 2011
    1,941
    0
    36
    Nederland
    Oh echt? Wissiknie, weer wat geleerd vandaag. :D

moet schoonmaken, maar heb geen zin, beide kids slapen en dat is zoooo lekker rustig!

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Het leek mij ook leuk, dus ik vroeg er naar, als 'laatste' van de groep met de jongste baby... hahaha. Maar wbt astma/bronchitis, is dat echt zo? Als in: bewezen? Ik heb dat namelijk als baby/kind zelf bronchitis gehad en wil het echt NIET riskeren.

Maar ik zat me juist heel erg op zwemmen te verheugen :)

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

@BW; wat je mee moet nemen is een stapel zwemluiers, zwemkleding voor de baby, schone normale luiers en natuurlijk zijn eigen kleding en een lekkere handdoek om hem droog te wrijven.

Ik weet niet hoe het zit met of je in het normale bad mag of enkel babyzwemmen. Ik weet wel dat de zwemluiers enkel de poep opvangen en niet de urine. Dus in welk bad je ook zwemt, je zwemt in de plas :D Maar goed, ik begreep vanuit dat topic van de lounge enkele maanden terug dat je sowieso 83% van de mensen in het water piest, dus het zou niet uit moeten maken. Haha.

11. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,583
    0
    36
    iiiiieeeeeeuuuuuwwwww.
    en dan per ongeluk en slok zwemwater binnen krijgen.
    jakkes:$

12. Tosti

Tosti Fanatiek lid

Aug 8, 2011
    1,941
    0
    36
    Nederland
    #4352 Tosti, Oct 25, 2013
    Last edited: Oct 25, 2013
    Joyce, onderzoek aan de universiteit van Leuven had als uitkomst dat bij kindjes die aan babyzwemmen deden op latere leeftijd vaker astma voor kwam. Met name kindjes waarvan ook de ouders zelf astma hadden lopen een hoger risico. sorry...

Maar concentratie chloor heeft daarin ook een factor. Dus er spelen veel variabelen mee.

13. Tosti

Tosti Fanatiek lid

Aug 8, 2011
    1,941
    0
    36
    Nederland
    Als kind deed ik dat ook altijd, nu durf ik het niet meer... Bang dat iemand dat ziet, lijkt me gênant...

14. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,583
    0
    36
    Heb wel s horen zeggen dat als het speciaal water is en als je dan in het water plast je plas dan paars kleurt. Heb je zo'n paarse vlek om je heen. Hahaha zal vast niet maar het zal je wel gebeuren :D

15. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

Jul 10, 2011
    3,581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo ff kijken wat ik nog onthouden heb..

@zwemmen lijkr me ook erg leuk om te doen met Mila maar die pisverhalen bah. . Waar koop je leuke zwemkleding in deze tijd vh jaar???

@eli soep goed gelukt?

@nathalja schattige foto!! En die gaat als n sneltrein!! Wij gaan mn profielfoto van mn fb afdrukken denk ik of op canvas

@vakantie ja pff lijkt me erg veel!! Wat ik me af vraag... nemen jullie Nutilon mee of kopen jullie t ter plaatse? Vooral in t buitenland lijkt t me lastig op sommige plaatsen om eraan te komen

Ik heb n vraag... fopspenen vervangt men na 6 weken. . Nou zei de medewerker bij Prenatal dat flessenspenen eigenlijk ook iedere 6 weken vervangen moeten worden doen jullie dat? Net als de fopspenen?

Dan nog n vraag over luiers... Mila draagt nu maatje 2 van pampers new baby (die gele pakken) hij sluit goed aan niks ad hand lekt ook niet door. Alleen is ze zo druk aan het spartelen af en toe dat de zijkantjes soms losgaan maar de stripjes blijven wel plakken. . Moet je dan over naar bijv active fit ofzo?

16. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wehkamp heeft zwemkleding :)

@Mira; ik ga maar eens googelen en researchen dan... Balen!!! Het lijkt me namelijk hartstikke leuk om te doen. Maar goed, als het niet kan, dan niet. Dan wachten we gewoon en dan ga ik wel eens kijken of we eens ergens in bad kunnen ofzo (weetikveel).

Hier is VL ziek van zijn werk thuis gekomen. Eerst was ik ziek en moest ik me niet aanstellen volgens hem, want ik leek helemaal niet ziek - en nu zijn de baby en ik beter en nu is hij ziek en us de wereld te klein. Wuuuuuuuuuhhhhhhhh, ik ben zoooooooooo ziekkkk, eeeeeeeeeehhhh... etc. Laat alles achter zich aan slingeren, een spoor van vernietiging terwijl ik opruim en op kan blijven ruimen....

Nou, dus mooi niet dat ik er in mee ga! Lekker in je eigen sop gaarkoken; net als ik. Ef you. EN RUIM JE ZOOI OP! LOL. Ik ben btw ook door mijn rug gegaan. Ik kan de baby nauwelijks tillen - maar goed, lang leve pijnstillers. Beetje een offday helaas.

"Jij was niet echt ziek, want je deed niet zielig, ik ben wel zielig"
    - Nee, dieptriest, dat is heel wat anders

En denken jullie dat hij rekening houdt met mijn rug??? Nou ook niet, dus ik ben lekker bitchy. Hij zit zelfs de baby na te apen met "Uh" & "WUH" zeggen om mijn aandacht te trekken. Want ja, de baby is schattig, dus als hij zo doet is hij ook schattig. Als 26jarige... En denk maar niet dat hij de baby aanraakt of knuffelt of speelt of whatever. Nee, hij propt uien in zijn neus, no idea why ;) Maar het hele huis stinkt naar ui nu, hartelijk dank. BWEGH! Ik probeer het huis netjes te krijgen voor het doopfeest met mijn rug en hij... Nou ja... Alstie maar niet denkt dat hij onder de nachtvoeding uit komt - en zijn beurt voor het schoonmaken van de badkamer.

1, 2, 3... SCHOPPEN!!!!!!!!!!!!!!!

17. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,583
    0
    36
    Soep smaakt goddelijk. Zo even een kopje nemen en dan mijn echte avondeten, zuurkool :)

Zwemkleding kan je online wel kopen, bij wehkamp, bonprix en volgens mij ook bij hunkemoller. maar in winkels zou ik het niet durven zeggen.

Tja een fopspeen vervang ik dan 1x in de 6 maanden denk ik want hij krijgt maar 1x een flesje pdag. Maar denk dat je de flesspeen dan ook wel na 6 weken moet vervangen, is van hetzelfde spul gemaakt.

Wbt luiers ik heb maatje 3 baby dry volgens mij en die gaat van 4 tot 9 kg en die zitten ruim, lekken niet door (behalve met een spuitluier met bv) en kan je dus nu al gebruiken.

Ik weet niet wat er met vriendje is. Vanmorgen zo zoet en rustig, vanmiddag is het alleen maar bij mama, valt hij in slaap leg ik hem lekker warm in een dekentje 5 min later wheeeeee. En dan weer aan de borst, voor maar een paar min om weer half in slaap te storten. Neem ik hem weer bij me weer huilen weer aan de borst. 5 min drinken, hij in slaap, leg m weg want hij blijft slapen en weer na 5 min huilen. En zo het riedeltje weer af.
    Sprongetje??? Maar dat is wel vroeg lijkt me.

18. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

Jul 10, 2011
    3,581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig maar Eli!! Balen van vriendje! Hopelijk is t van korte duur.

Bedankt voor de tips voor de zwemkleding! Zal ns kijken. Ik heb n badpakje gekregen maar is al te klein geloof ik... wil ik daar ook nog n luier onder doen lol... los daarvan moet ik ff kijken wanneer het zwembad hier weer open gaat want die was aan t verbouwen.

19. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

Jul 10, 2011
    3,581
    0
    0
    NULL
    NULL
    awwhhh arme jongen!! ;)

Sterkte met je rug!

20. Mannen die ziek zijn zijn zoooooo zielig haha
    Sterkte met je rug joycey

Zwemmen mag volgens de kinderarts al met 6 weken..
    Dus mag allang.. Alleen ik doe t echt niet. Meisje is al zo beroerd steeds ga dat dus echt niet riskeren. Plus dat ik de zwembaden echt nog veel te koud vind voor mn meissie.. Dus ook ik wacht nog even

Share This Page