Oh lees het al Pff ook niet leuk Was even m'n ego vergeten Emily doet het super, houdt vanaf het begin af aan al haar temp. Goed op pijl, is redelijk constant 37,1 max hebben we 37,3 gehad. Gister mochten we over naar 50cc per voeding, maar daar werd ze heel misselijk van en veel krampjes dus na 2 voedingen weer terug naar 40cc gegaan. Verder echt geen omkijken aan, ze is zoo lief en kan zo nieuwsgierig om zich heen kijken <3 Ik doe het ook goed, m'n bmm krimpt sneller als verwacht, en op af en toe een stolsel na is het vloeien opgehouden. De kraamhulpen (ja heb er 2 )zitten nog te wachten op m'n kraamtranen maar die komen nog niet zo hard, gister even breakdown gehad omdat m'n hechtingen en borsten heel veel zeer deden en dan Emily ontroostbaar dus toen zat manlief met 2 huilende meisjes.. Verder geniet ik ten volle en zit ik nogsteeds op een knalroze wolk
Nathalja fijn dat t zo goed gaat! Upkedupke suc6 meid! Joycey hopelijk kom je de dag een beetje door vandaag. Kan me voorstellen hoe strontvervelend je dr inmiddels van word!
Upke: succes, je hebt gewoon vandaag je kindje in je armen! Nathalja: is bij jou het vloeien al gestopt? Bij mij nog lang niet hoor! zie wel dat het per dag steeds een beetje minder wordt, maar had vanochtend opeens weer een bloedbad... @ ego: kleine meid heeft vannacht van 0.00 tot 5.30 uur geslapen, heerlijk! kost ons wel veel moeite overdag... ze heeft na 1,5 uur vaak alweer honger. als je dr dan bij gaat voeden, eet ze haar reguliere hoeveelheid niet, en blijf je dus in een cirkeltje doorgaan. we zijn nu dus steeds aan het rekken om het haar 3 uur vol te laten houden, zodat ze gewoon om de 3 uur haar normale hoeveelheid leert eten. Dit gaat wel gepaard met een hoop verdriet en gestribbel... maar goed, het eerste resultaat was er dus vannacht... we houden vol... @ joycey: ik vraag niks... durf niet meer... denk wel aan je!
Het ziet er naar uit dat ik de rest van de zwangerschap blijf rond waggelen met iedere 6 minuten flinke voorweeen. Joepie! Dat het maar overgaat in echte weeen. Op het apparaat zagen we dat ze tot 65 opliepen wat betreft de sterkte. Het apparaat registreerd tot 100. Ik ben nu niet blij..... Ik ga de keukenvloer schrobben. Vanmiddag komen vrienden op bezoek.
En upkedupke al nieuws? @Joycey ik durf het ook niet meer te vragen, maar leef wel ontzettend met je mee en denk ook aan je....... Knuff. @heyhallo. Balen dat het niet doorzet en je naar huis bent gestuurd. Wbt die weeen qua sterkte vergis je er niet in meis. Vorige week maandag moest ik ook aan de ctg voor te hoge bloeddruk en had ik af en toe een krampje en kwam het apparaat tot 53 bij mij dus ik zei ook al tegen vl, oh als de weeen maar tot . 100 gaan is het vast wel te doen (dacht even grappig te zijn) 4 dagen later aan de ctg bij de bevalling toen de weeen op zijn heftigst waren zag vl ze tot 100 gaan en ik kan je vertellen die deden echt heel veel pijn, wel door de weeopwekkers dat ze zo heftig waren. Maar ik hoop wel voor je dat het doorzet want de hele tijd met voorweeen te blijven lopen is ook killing voor je lichaam en geest. Lijkt me dat ze je niet te lang laten lopen zo want je moet ook nog je bevalling aan kunnen... Succes meis
Ik hoop ook niet dat ze me zo rond laten lopen. En ik mag eigenlijk hopen dat de weeen heftiger worden en tot de 100 gaan. En dan het liefst uit zich zelf natuurlijk. Ik heb het vermoeden dat het anders niet veel te weeg brengt. Maar idd als je daar ligt en je ziet het tot 65 oplopen dan denk je oke, dit is goed te doen dus dan zal de rest ook wel gaan. Maar ik maak me geen illusies. Upke ligt ook aan de pijnstilling en daar is het vanzelf op gang gekomen. Dus het zal toch echt wel erger worden.
Volgens de arts die mij niet wilt strippen was dit één van de zaken die kon gebeuren. Je krijgt buikpijn, mogelijk wat bloedverlies en weeën die nergens op slaan. Je slaapt daardoor slechter en gaat minder uitgerust de bevalling in, waardoor je eerder uitgeput kunt raken. Daarom is hij geen voorstander van strippen - en mijn verloskundige ook ineens niet meer (ofzo?). Ik zeg niet DAT het zo op die manier gebeurd bij jou, maar het begint er wel enigszins op te lijken. Probeer hoe dan ook koste wat het kost je rust te pakken - ook al voelt het tegennatuurlijk. Ik heb ondertussen het laatste 'klusje' gedaan wat ik moest doen; de luiertas inpakken. Nu zijn we helemaal klaar voor de kleine vent. En ik kan er verder toch niet van genieten dus ik negeer voortaan al het babygedoe. Ik ben er klaar mee. Keep those damn things. Stomme baby's. Ik ga zo dadelijk boodschappen doen en verder ga ik slapen, chagrijnend in een hoekje zitten mokken en meer niet Ideaaaaal! Stomme baby :x Hij heeft huisarrest tot hij 46 is!
Het is wel zo dat iedereen de pijn anders ervaart Heyhallo, dus zegt niet dat jij ook aan de pijnstilling moet. Wel balen dat het niet doorzet. Slaap je wel 's nachts?
Strippen kan ook niets doen. Bij zl ben ik 3x gestript en heb ik er geen krampje of geen druppeltje bloedverlies aan over gehouden. Ik vind dat ze het overdrijven bij jou Joyce, maar daar waren we het toch al over eens niet waar?
Ach ik weet het niet, en het maakt mij niet uit ook. Ik heb de afgelopen 2-3 dagen steeds meer last. Alles begint pijn te doen, ik slaap 8x zoveel als normaal (en nog steeds niet zoveel als ik zou willen) en ik heb het gehad. Mijn bekken, rug, baarmoeder, het is gewoon op. En mijn wilskracht begint het ook te verduren. Er zijn zelfs momenten dat ik er gewoon heilig van overtuigd ben dat ik hem niet eens meer wil. Laat maar gaan... I couldn't care less, ik wil gewoon slapen en niet meer uit bed komen. Ik ben veel te lusteloos. Ze zouden niet moeten vragen of de baby wel genoeg beweegt; maar vragen of de moeder het nog wel ziet zitten en genoeg beweegt. Volgens mij is een apathische moeder een stuk beroerder. And i give up. Echt. Die wonderolie wil ik zo dadelijk nog wel halen (en innemen) en voor de rest ga ik in bed liggen slapen.
Dat is waar. Ik slaap op zich redelijk. Als ik lig lijken de weeen onregelmatig en minder vaak te komen. Ik hoop in iedergeval dat ze wat voorwerk doen. Volgens de vk in het ziekenhuis is het in iedergeval een goed teken dat de baarmoeder aan het samentrekken is. Maar dan denk ik weer. Daar heb ik wat aan. Ze was het wel met me eens dat het stevige voorweeen waren.
Maar wat is dan t verschil tussen voorweeen en weeën in dit geval? Ze doen pijn, hebben n piek, zijn te meten op de monitor. Is t feit dat t onregelmatig is dan t verschil tussen voor- en gewone weeën?
Eerlijk gezegt weet ik het ook niet. Het was meer dat ze vonden dat ik geen pijnlijke gezichtuitdrukking had en dat er niets veranderd was ten opzichte van donderdag met het toucheren. Ik heb geen flauw idee hoe ze weet wat er donderdag aan de hand was. Misschien via het patientendossier. Ik kreeg mee dat je van echte weeen s' nachts wakker wordt. Heb haar uitgelegd dat ik veel ervaring heb met darmkolieken dus opzich de pijn die ik nu heb goed aankan. Waarop zij vertelde dat ik maar moest bellen als ik vind dat de pijn erger werdt of bloedverlies had of dat mijn vliezen braken. Ik snap er ook niks van. Maar de ctg was verder prima. Dus konden we naar huis.
Ff update. Ik heb volledige ontsluiting. Alleen ons mannetje moet nog wat verder zakken. De verwachting is dat dat nog wel een uur of 2 kan duren. Daarna moet de ruggeprik nog uit, wat ook weer even duurt. Hier zie ik wel tegenop, want de pijn is erg heftig. Dat merkte ik zojuist toen de ruggeprik even wat minder werkte. Hij is nu bijgespoten, maar het werkt nog niet echt.