dames, ik hoop voor jullie dat de baby's zich deze week nog aandienen. morgen vroeg voor de eerste controle naar het cb. ben super benieuwd wat hij weegt en hoe lang hij is. ik schat rond de 3500-3600 en 48 a 49 cm. moet wel al om 9 uur weg, dus even kijken hoe ik dat ga doen want kleine meid moet ook mee.
Hier heb ik een borstkolf! HALLELUJA, de hemel zij geprezen! Om de drie uurtjes kolf ik maar liefst +- 25 ml af, wat best indrukwekkend schijnt te zijn voor de snelle termijn, want normaal gesproken zou het langzamer op moeten bouwen. Ik moet nu om de drie uur kolven en met de fles geven en dat lukt aardig. Soms schieten mijn borsten nog net even wat te kort, en dan vul ik bij met wat kunstvoeding, maar er begint nu eindelijk een ritme te komen. Mijn kleine schat doet het verder prima, ik kan alleen niet stoppen met hem te knuffelen/kroelen/bekijken/frummelen/frutselen etc. Oh, en ik DOE teveel, dat mag niet. Daardoor heb ik nog best last van mijn bekken en dergelijke, omdat ik toch denk superwoman te zijn en huishoudelijke klusjes doe die ik eigenlijk niet zou mogen doen. Zoals de was, afwas, koken, stofzuigen en dergelijke. Ik kan aan het eind v/d dag nauwelijks overeind komen. Mja, nu dus VL flink aan het werk gezet - omdat het anders niet goed gaat. Verder gaat alles prima, behalve stervensmoe dan @HH & Maggie; keep up the good work
Wat een schatje senna!! Joycey super dat t beter gaat nu met t kolven! Hihi dat knuffelen heb ik nog steeds hoor.. Verder ben ik t weer kwijt.. Sorry Weer heftig dagje qua krijsen gehad.. Alleen op de arm was ze stil. Nu ligt ze gelukkig wel te slapen. Over een half uurtje weer een flesje en dan ga ik ook naar bed. Moet morgen om kwart voor 6 op.. Moet met mn ma naar t ziekenhuis die krijgt een nierbioptie.. Dus hoop dat t vannacht stil blijft anders kan je me morgen opvegen denk ik.. Dus slaap lekker dames!
Fijn dat het goed gaat met iedereen. @senna: aawh, wat een schatje @hier: Kleine meid is eindelijk over op nutrilon 1. Vanochtend ook weer gesprek met arts gehad, en het ziet er naar uit dat het niet lang meer duurt voordat ze naar huis mogen Misschien nog 2-3 weekjes ongeveer. Spannend.. Kan niet wachten. Hun babykamer gaat zo mooi en lief worden Als die af is laat ik een foto zien.
@senna, wat een schatje zeg. @bw, spannend hoor, hoop dat ze mee naar huis mogen zodra jullie verhuisd zijn. Hoe zwaar wegen ze nu? Even een vraagje, wat doen jullie de kleine nu aan met het maar buiten gaan. Ik heb het idee dat ik hem te goed aankleed en hij het echt te warm heeft. @hier, morgen weer een dag met de kleine naar het ziekenhuis. Hij moet dan 24 uur aan de monitor voor z'n tweede inentingen. Ook heeft hij voor het laatste keer oog onderzoek. Ben benieuwd of hij vanaf morgen van de prematuren voeding af mag en hoeveel hij mag. Nu is het advies van het ziekenhuis, cb en huisarts anders. Altijd prettig , niet dus.
Nou, ik was zo positief met alles; voeding, verzorging, ritme proberen te maken, dingetjes te doen en alles bijtijds te regelen en ons gezin structuur terug te geven; vind ik zojuist 'uraten' terug in de luier en ik schrok en raakte overstuur. Dus ik de verloskundige gebeld en kreeg uitleg; "niks aan de hand" en ik hang op en ben aan het janken. En nu wil VL dat ik nog bij hem op bed kom liggen ook, terwijl ik ein-de-lijk 2 uurtjes tijd voor mezelf had tussen het kolven door, want hij wil graag knuffen. Ik ben er echt helemaal klaar mee. Ik heb hem een slaappil laten innemen (VL dan hè?). Ik had beide mannen bijna helemaal op bed met vrijwel álle levensbehoeftes, bijna bijna bijna tijd voor mezelf om dingen te doen waar ik behoefte aan heb, mezelf vervullen en pats boem - weer niet. *insert-semi-gejank-hier*
@puk: bij mij zei de kraamhulp, voor het naar buiten gaan aantrekken wat je zelf aan trekt, en dan met een mutsje op en een lakentje erover.
Oke dan ga ik dat ook doen. Ik deed nu ook altijd nog een vestje aan. In zulke gevallen mis ik wel dat ik geen kraamhulp heb gehad
Hoe lang blijven jullie de kleine dan 2x daags tempen? Hier hebben we al een week op 0,1 graad na aldoor hetzelfde. Dan kan dat toch wel stoppen en alleen nog bij twijfel? Hier net weer voeding gedaan. Lag heerlijk op mijn buik te slapen. Word ik wakker van de smak geluidjes, draai ik me om en denk ik jemig...wat heb ik gezweet. Nou, dat was geen zweet. Milky-bra. Kan ik ook weer afvinken bij gênante dingen die bij borstvoeding horen. Nu weer schoon bedje in. Fijne nacht allen!
@ Kleertjes wat je zelf draagt plus een laagje extra dus een lakentje/dekentje is mij altijd geleerd. bw wat fijn dat de kleintjes het zo goed doen. Tempen doe ik alleen bij twijfel. zo ik ga weer slapen klein meid heeft buikje weer vol!!
Morgen Hier heeft evi wel altijd lange mouwtjes aan en een lakentje of doek over zich heen. Oke nu is zij ook wel lichter maar toch. Ik temp al tijden niet meer hahah. Geloof nog 2 dagen gedaan sinds de kraam weg is en toen alleen als ze koud of warm aanvoelde. Dus je hoeft daar echt niet mee door te gaan hoor.. Zo hond is uitgelaten, ik ben gewassen en aangekleed. Gegeten.. Nu zo naar mn ma.. Heb toch liever die nachtvoeding dan sochtends weer zo vroeg eruit moeten pff
Bib Om 9.40 uur afspraak gyn. Ben benieuwd wat ze gaat besluiten aangezien ze vanaf maandag vakantie heeft.
Ik hoop het voor je maggie. Bij mij rommelt het al 6 dagen. Maar meneer komt er uitzichzelf niet uit ben ik bang. Lijkt op zijn vader. Die hebben ze met 42 weken gehaald. Denk hetzelfdw karakter. Wordt dan wel een hele lieve jongen.
Ik ben de eerste in de familie de überhaupt de 40 weken haalt. Althans van man zijn kant. Mijn moeder liep met ons alle 5 ook wat over.
oh bib ers hoop dat het toch gaat doorzetten. hier vannacht geprobeerd te rekken. hij had om 24.00 fles gehad en toen kwam hij om 02.45 dus gerekt tot 03.45 maarja dan lig ik alsnog wakker omdat ik elke keer de speen er terug in kan doen. daarna nog voeding dus was pas om 04.30 klaar om weer te gaan slapen. en toen was dochter om 06.30 weer wakker dus dat is ook geen succes. moet zo naar het cb dus ga t daar even vragen of ze nog tips hebben.
Ik was mooi op tijd. Mij sm heeft bij alle 3 wonderolie gedronken. Mijn schoonzusjes zijn beide zelf te vroeg bevallen van hun kindjes. Ik heb echt het idee dat hij niet uit zichzelf komt. Hij is ook nog vetschrikkelijk druk.