augustus mama's 2010 part 4

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door linda221, 12 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @kapedi jeeee!!! zet m op meid!!!

2. 4days

4days Niet meer actief

Mijn gsm staat op scherp. ;)

Succes Kapedi!

3. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    ooh kapedi, nu is het serieus dan! zet hem op!!

Oh linda bij jou is het ook al bezig dus! hopelijk werkt het strippen en is jou beebje er ook snel!

pfff ik hoop zo dat er bij mij ook al wat aan t werk is....

4. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Yolanthe gefeliciteerd met jullie zoon!!!

@Kapedi; Zet hem op!

@Linda; Wat fijn!!!!!! Hopen dat het strippen werkt, maar je hebt een goed kans dat het binnen 24 uur aan de gang gaat!

@Val; Jij succes bij de gyn vanmiddag! Hopelijk ook wat actie daarna!

Jeetje zeg, dan blijven er ineens nog maar heel weinig over... Annette is ook al zo stil vandaag :(

5. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    @Kapedi: spannend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! je kleintje is dus echt in aantocht!!

@Linda: zo hé, al ontsluiting! Nou hopen dat het strippen succes heeft! Ik ga duimen!!

@Yolanthe: gefeliciteerd met jullie zoon!! Alweer zo'n leuke naam!!

@Tamar: zo hé idd een goede bevalling! Fijn hoor! Wat vervelend dat je knip niet mooi gehecht is! Idd goed in de gaten houden hoor!

@Brendat: ja... wordt het idd wel heel stil hier met BIB's. Ik ga een kraamdansje doen, wie weet wekt het wat weeen op!!

6. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    WIE? Heeft mij wakker gebeld??? :xWelke gek gaat een hoogzwangere vrouw nu bellen tijdens haar schoonheidsslaapje? Grrr:x! En 2 keer zelfs, anoniem ook nog... (zul je zien dat het m'n mannetje is die wilde weten hoe het gaat...:)). Tes is er helaas ook wakker door geworden, dus ik moet haar nog een uurtje zien te vermaken. M'n schoonouders komen om 3 uur. Nu is ze lekker aan het puzzelen trouwens, schatje:)!

@FemR: is idd wel lekker om 1 'vrije' dag in het weekend te houden en dan kunnen jullie zaterdag nog lekker gebruik maken van de kraamverzorgster;)!

@Chivay: wat gaat het snel he? En idd die 1e verjaardag komt in zicht:D!

@doorslapen na voeding: wat hadden wij dat 'geluk' met Tes! Ze kwam 's nachts wel 2 of 3 keer in het begin, maar sliep na de voeding wel meteen verder. Ik hoop dat haar broertje of zusje dit ook gaat doen. En het liefst ook minder vaak komt 's nachts;)...

@Tamar: wat fijn dat het zo goed met jullie gaat! Hopelijk gaat het ook snel beter met je bekken.

@Yolanthe: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Casper! Helaas toch een keizersnee geworden, maar toch! Geniet ervan! (mooie datum trouwens!)

@val: ik hoop dat het wandelingetje wat heeft uitgehaald;)! Succes straks!

@linda: ik hoop dat de gyn gelijk heeft! Succes voor als het doorzet!

@Kapedi: jaaa, het dus toch begonnen! Succes!

@brendat: idd, waar is annette?

7. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    ja annette ja!!

pfff koetje: ik zou de stekker eruit trekken! behoorlijk veel lef die persoon;) hihi schandalig!!

Ik vind ook dat er weinig zwangeren hier overblijven ja! wachten jullie nog maar beetje hoor, straks ben ik alleen:p

Romano heeft er geen zin in, heeft een uurtje in bed gelegen, maar slapen ho maar.....

8. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    Hahaha, heb erg om je moeten lachen Koetje! Ja... hoe halen ze het in hun hoofd! Ongelofelijk!! Jammer dat Tes ook wakker is geworden ervan, grrr... het zou verboden moeten worden!
    Geniet vanmiddag van je middagje!Wellicht kun je nog even je ogen dicht doen dan.

@Val: nou... ik kom jullie als niet zwangere wel ondersteunen hoor, we hebben gelukkig nog overeenkomsten, DE HORMONEN hahaha. En idd.... het is wel heel stil rondom Annette!!

Doei!

9. @ Yolanthe ,gefeliciteerd met jullie zoon Casper

@ Kapedi, spannend meid! Zet hem op!!!

@ Linda, hopelijk heeft het strippen geholpen, spannend.

@ Femr, hihi de kraamhulp naar huis gestuurd. Hebben wij ook een paar keer gedaan, vond het heerlijk om gewoon als gezinnetje samen te zijn.

@ Koetje, wat zijn er toch rare mensen he. Midden op de dag wakker bellen ;). Ik heb het wel eens als de deurbel hier gaat, Aiden wordt daar wel eens wakker van en dan ben ik zo'n muts die tegen mijn vriend zegt: Wie belt er nou ook zo laat aan?(20:00 uur haha).

@ Val, Koetje & Brendat, misschien kunnen jullie alle 3 op dezelfde dag bevallen!? Dan volgt de rest wel ;)

@ Kiss, nee niet echt tips voor je. Wat ik doe is gewoon de "rommel" (speelgoed) laten liggen en pas gaan opruimen als ze in bed liggen. Ik krijg Aiden nog steeds heel slecht in slaap dus daar ga ik eerst mee in bed liggen, als hij slaapt dan wordt Hailey wakker en geef ik haar de fles.
    Daarna ga ik weer naar beneden en dan pas opruimen, werkt toch niet als Aiden beneden is.
    Ik ga dan weer lekker naar boven, vindt het zo ongezellig om alleen beneden te zijn en dan even lekker knuffelen en alle aandacht voor Hailey.
    We doen ze op de dagen dat mijn vriend avonddienst heeft 's ochtends in bad want in mijn eentje vind ik dat niks.

@ Tamar, dat is snel gegaan zeg, super. Tja die weeën zijn op dat moment natuurlijk heel heftig maar achteraf is het wel fijn.

@ Marije, we zijn zo'n half uur/45 min bezig per fles + luier verschonen. Hier is ze 's nachts ook veel onrustiger na de fles, helaas. Ben dan echt wel even met haar bezig en hou haar dan maar lekker bij me.

Yoehoe Aiden begint eindelijk wat beter te slapen, zou Hailey hem streng hebben toegesproken:D.
    Hailey wilde vannacht alleen maar bij ons liggen en was erg onrustig.

Vanmorgen zijn we gaan shoppen, opzoek naar rompers met lange mouwen maar helaas waren ze uitverkocht.
    Zometeen weer visite en vanavond wat collega's en daarna lekker op tijd naar bed.

10. Mamamies

Mamamies Actief lid

15 jul 2010
    271
    0
    0
    Noord-Holland
    Dames!

Ik meld me ook maar even!!!
    Jeetje wat een drukte, ik hou letterlijk geen seconde tijd voor mezelf!
    Moest 25 pagina's bijlezen, dus heb waarschijnlijk de helft gemist, maar ga een poging doen!

@ smokey gefeliciteerd met maud
    @ yolanthe gefeliciteerd met casper
    @ kiss wat een super gaaf kaartje
    @ annette wat een leuk kamertje
    @ BV; nou ik ben hier echt nogal hard van mijn roze wolk gevallen... Alles ging super na die zware bevalling echt helemaal top; stijn drinkt heel goed, hij slaapt goed en in zijn eigen bedje, mama is heel en goed ter been, papa is trots en doet enorm zijn best... Tot daar dus... Toen sloeg de sfeer om...
    Het voeden gaat pijn doen... Echt pijn; kloven, stuwing, mijn borsten zijn zo hard en zwaar dat ik alleen nog maar op mijn rug kan liggen en ik ben geen rugslaper, bovendien doet de minste of geringste aanraking pijn (de deken kan ik er zelfs niet op hebben!)
    Stijn hapt ook ineens heel slecht toe... Hij raakt compleet overstuur als het tijd is om te voeden en spartelt als een wilde om zich heen... Zie dan maar eens aan te leggen... Hierdoor raak ik dan weer overstuur en daar komt bij dat ik al weet dat het pijn gaat doen.. Helpt ook niet bepaald!
    Afgelopen nacht was echt hel... Stijn wilde ieder uur drinken en ik kreeg steeds meer pijn... Bovendien laat ie steeds los tussendoor waardoor ik opnieuw moet aanleggen en dus weer door de eerste minuut voor tsr heen moet... Op gegeven moment storte ik echt in en kon alleen nog huilen (fijn die kraamtranen!)
    Gelukkig had ik de pijn al vermeld aan de kraam en had zij manlief op pad gestuurd voor nutrilon, zodat ik als het echt niet ging kon bijvoeden...
    Toen ze vanochtend kwam was ik in tranen, stijn overstuur en ik had verder geen oog dicht gedaan door de pijn en onophoudeijk huilen (van mijn kant, want godzijdank pakte stijn zijn speen en heeft heerlijk geslapen!)
    Toen heeft ze manlief wederom op pad gestuurd voor een kolf... Net voor het eerst gekolfd en pijn is nu minder (borsten doen pijn, maar kolven niet maakt het niet erger, neemt wat af) en stijn drinkt mijn gekolfde melk uit de fles!
    Stijn doet het trouwens nog steeds super; dinsdag was ie 270 gram afgevallen en vandaag was er al weer 220 gram bijgekomen! Nog 50 gram en hij zit weer op zijn geboortegewicht!!! Hij is 5 dagen oud!!!
    Ben 'blij' te lezen dat meer meiden last hebben/twijfelen over BV, voel me weer gesteund... Schuldig voelen doe ik me toch, maar twijfel of ik toch niet liever FV ga geven... Het brengt zoveel meer rust en manlief kan dan ook voeden (hij vindt het echt klote dat ie niks voor me kan doen en steunt me heel erg!)
    Ga deze 24 uur even aankijken, dan nog keer proberen met aanleggen en als 't dan niet goed aanvoelt, stap ik over... Het moet wel leuk blijven en niemand heeft iets aan een huilende moeder en een gestresste baby!!!

Hoop dat ik weer een beetje tijd ga vinden o te lezen en reageren, wang behoor nu eigenlijk te slapen, lig stiekem met mijn ipod in bed!
    Meiden die nog moeten bevallen... Kom op hè! Enne de 20e is een mooie datum toch?!

Andere mama's; denk dat we gewoon op ons eigen gevoel en instinct af moeten gaan!

Liefs

11. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yolanthe, gefeliciteerd met jullie zoon Casper!

12. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    @ Yolanthe.... Van harte proficiat met de geboorte van Casper! Weer een man erbij! & wat een leuke naam zeg!

@ Laartje... Fijn dat Aiden iets beter slaapt! Alleen moet Hailey wel even dat goede voorbeeld volgen dan ;) Hoe doen jullie het snachts? Komt ze tussen jullie in liggen op t aankleedkussen?

@ Kapedi... Ohhh spannend dat klinkt goed!!! Succes!

@ FemR... Ik gebruik de S-flesjes van difrax omdat Oona de zuigkracht heeft van een pittbull :D We wilde eerst nuby gebruiken maar die lurkt ze binnen 4 a 5 minuten leeg..

@ Borstvoeding..
    Pff ook echt niet iets vanzelfsprekends hè... wat een hoop met pijn & bij wie het niet lukt! Marijee, Elisa, Mamamies & hier zo enorm veel pijn.. en overal hoor je dat het geen pijn mag doen?

Gisteren wel een mini-overwinning hier... Oona heeft zowaar 3 minuten zonder tepelhoedje gedronken.. deed wel pijn, maar t lukte haar zowaar... (@Lauw... Tnxs voor de tips! het lukte met dat eerst drinken & dan hoedje weg halen)

13. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Gefeliciteerd met Casper!!! Wat een leuke naam!

@hier...baby is lekker druk aan het doen in mn buik... strippen was helaas niet doorgegaan woensdag maarrrrrrrr...... maandag wordt ik ingeleid!!! (als er plek is he...moet 's ochtends vroeg even bellen)

SPANNEND!!!! Al hoop ik dat hij lekker uit zichzelf komt aankomende dagen..lijkt me toch fijner...maar goed... Ik ben binnen een weekMAMA!

x

14. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    @ Anna.. Spannend.. wat apart om te weten hè zo'n uiterste datum...

Oeh :) Rechtbankpapieren zijn binnen! Gezag rondom Oona is ook rond.. Toch speciaal zo te lezen op papier hoor :D heeft toch wel wat!

15. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Chivay: niet echt handig de oven voorwermarmen ipv uitkoken.
    Wij doen het gewoon in een pan met water.
    Kapedi, zet hem op, lees net dat het alweer afgezakt is.
    Wie weet later vandaag of morgen nog een kleintje in je armen.
    Marijee: hier ongeveer 30 min. Verschonen, fles verwarmen, geven boeren en knuffelen en dan weer in bedje.
    Nu drinkt Mylan ook in 8 min. 70 cc op dus dan kan het ook wel snel.
    Tamar: gefeliciteerd.
    Wat knap dat je een keekje durft te nemen daar benenden. Heb ik dus echt niet gedaan en hoeft ook niet van mij alhoewel alle hechtingen er volgens mij al wel uit zijn.
    Yolanthe: van harte met Casper.
    Laartje: rompertjes met lange mouwen hier volop bij de Hema en zag ze ook bij de H&M.
    Kapedi en Linda: zet hem op.
    BV: hier volgens mij helemaal leeg. Heb al sinds gister morgen niet meer afgekolfd en gaat prima. Vanmorgen een klein kliertje maar die kon ik wegmasseren onder de douche.
    Plakboek: ben een aardig eind gekomen totdat de lijm op was en ik geen zin had om naar boven te lopen voor een nieuwe tube.
    Ach hebben we morgen weer wat te doen.

16. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Raar het om het zo zwart op wit te zien staan. Vonden wij ook al.

17. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    @val: van mij mag jij vandaag en ik (en de rest) morgen, goed? Is wel zo eerlijk dacht ik zo;)...

@FemR: ja, schandalig idd! Ik heb vanmiddag nog wel even ongestoord in bad kunnen liggen, ook fijn:p! Hoe is het vandaag gegaan? En hoe vinden Pim en Isa hun broertje trouwens?

@Laartje: hihi, herkenbaar van de die deurbel. Als het bedtijd is voor de kids, moet het gewoon klaar zijn;). Goed idee om allemaal tegelijk te bevallen, hoop het;)!
    Bij de Hema zijn de rompers in de aanbieding. Helaas waren ze in Tes' maat ook uitverkocht... Ik hoop dat Hailey vannacht beter slaapt.

@mamamies: wat heftig om te lezen dat jij (en je ventje) zo je best doen wb. borstvoeding en het eigenlijk zo moeilijk gaat. Veel meiden hebben hier last van idd. Ik dacht toen het bij Tes niet ging dat ik echt de enige was waarbij het niet lukte.
    Weet dat je niet de enige bent en als het echt niet gaat heb je je best gedaan en stap je lekker over op de fles. Is heel makkelijk 'gezegd', maar volg je eigen gevoel!

@borstvoeding: ik heb Tes 4 maanden borstvoeding gecombineerd met de fles gegeven. Ze kreeg dan eerst de borst en daarna een flesje toe. Tussendoor heb ik ook geprobeerd te kolven maar er kwam niks uit (ja, 10 ml na 3 keer 10 min. kolven:)). Wat voelde ik me rot toen het niet volledig lukte, bij iedereen om me heen ging het moeiteloos (zo leek het tenminste). En het ging zo tegen me gevoel in om te stoppen. Ben toch heel blij dat ik het 4 maanden heb volgehouden al heeft het heel wat uurtjes 'werk' gekost (per voeding zo'n uur, in het begin zelfs 1,5 uur). Nu zal ik denk ik sneller overgaan op de fles. Oké, ik ga voor borstvoeding, maar als het niet gaat, gaat het niet! Ik vind sowieso dat er heel erg op bv wordt gehamerd. Mijn buuf in het zkh kreeg nauwelijks aandacht toen zij meteen voor flesvoeding koos, echt belachelijk!
    Dus meiden, volg je gevoel en luister niet teveel naar anderen. Het is jullie kind! Zo, dat wou ik ff kwijt;):p!

@anna: spannend joh! Ik hoop voor je dat de beeb besluit uit zichzelf te komen en anders veel succes maandag!

@hier: zo, m'n haartjes zijn weer gekleurd, nageltjes geknipt, huidje gescrubd en buikkie ingesmeerd. Heerlijk zo'n middagje voor mezelf! Nu snel koken want manlief en dochterlief komen zo thuis!
    Tot vanavond!

18. SpruitNoordeloo

SpruitNoordeloo Actief lid

3 dec 2009
    476
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stekker eruit en GSM uit???

19. SpruitNoordeloo

SpruitNoordeloo Actief lid

3 dec 2009
    476
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Yolanthe ,gefeliciteerd met jullie zoon Casper

20. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @koetje balen hea...ik was vorige week ook zoooo pissed belt er keihard een kindje uit de buurt aan of noa buiten kwam spelen, terwijl die lag te slapen en ik ook....einde slaapje van mij en noa...grrrrrr
    enne die verwendag...ook een vorm van nesteldrang;)

@anna spannend!!! waarom werd jij ook alweer ingeleid?? is je bmm al wel verweekt...ik kon ook maandag ingeleid worden maar ze wachten liever nog een weekje omdat het voor het kindje niet geheel risicoloos is..

@mamamies balen joh dat de bv zo'n pijn doet! je moet doen waar je je goed bij voelt hoor!!! als het niet meer gaat zou ik gewoon overstappen op fv....je moet je kraamperiode er niet door laten verpesten..

Deel Deze Pagina