Hoi allemaal! Mag ik mij bij jullie voegen? Ik zou een julimama worden (was 30 juli uitgerekend) maar ben een echte augustus-mama geworden. Op 12 augustus is onze dochter Madelief Valerie geboren! Ze is om 23.29 uur geboren. De aanloop naar de bevalling was bijzonder, zie mijn verslagje: De bevalling Eigenlijk zou ik vrijdag 13 augustus worden ingeleid. Woensdag ben ik nog bij de vk geweest, helaas kon er nog steeds niet worden gestript. Alles zat nog dicht. Donderdag 12 augustus ben ik dus lekker nog even de laatste dingetjes aan het doen. Rond half 1 broodje gegeten met de kids en om 1 uur zou ik Marjolein naar bed brengen. Nog even naar het toilet, en nog een keer, en nog een keer Vliezen gebroken! Helder vruchtwater, snel Marjolein op bed en zelf gaan liggen aangezien de baby nog niet was ingedaald. Ik had dus de instructie gekregen om te gaan liggen en de vk te bellen. Eerst mijn man gebeld, daarna vk. Binnen 15 min. Was ze er. Weer voelen, maar helaas, niet ingedaald. Hartje was goed, dus zij overleggen met de gyn van het UMCG. Tja, moest naar het zkh, en liggend worden vervoerd => ambulance dus. Deze is gebeld, gewoon vervoer dus geen spoed, maar na 3 kwartier was ie er nog niet. Opnieuw gebeld en toen werd ik dus wel spoed. Ik lag op mijn bed en hoorde de ambu al van verre aankomen. Ik had nog geen wee oid, dus vond het zelf een beetje overdreven, maar goed! Moest wel zelf van de trap af, maar als een bejaarde van 95, voor en achter mij hulp. In de hal meteen op de brancard, weer luisteren en voelen, alles goed. Hele buurt was natuurlijk in rep en roer en ik ging lachend de ambu in. Met loeiende sirenes naar Groningen, heb binnen een half uur nog nooit zoveel bekeuringen gescoord! In het zkh meteen naar de verloskamers, nog niets aan de hand. Alle controles goed, niet ingedaald ondertussen. Protocol zegt dan blijven liggen en met gebroken vliezen 48 uur afwachten. De gyn wilde mij dit niet aandoen, maar wel even 2/3 uurtjes aankijken of er spontaan iets gebeurde. Uiteindelijk ben ik om 19.15 uur ingeleid en is Madelief om 23.29 uur geboren! Ze was 3660 gram en 49 cm (gisteren opnieuw gemeten, 55 cm!). Vrijdagochtend lekker naar huis en nu GENIETEN!!!
@Inge: van harte gefeliciteerd met jullie Ruben! @Willeke: van harte gefeliciteerd met jullie Thomas! @Reggie: van harte gefeliciteerd met jullie Quincy! @ Kapedi: van harte gefeliciteerd met jullie Ryan! @ Marije...meid wat vervelend, het zit je niet mee he!! Sterkte! Een kennis van mij heeft vd week ook borstontsteking gehad en knapte snel op vd AB! Hopelijk werkt het bij jou ook snel! @ Koetje...he meid, wat vervelend, kan me voorstellen dat er van alles door je hoofd gaat en dat het vervelend is om Tess thuis te laten! Maar het is belangrijk dat jij en de beeb nu even in goede handen terecht zijn morgen! Komt allemaal goed! KNUFFEL! @ hier...een rustig daggie! Ff naar een vriendin geweest met mijn meissie vanmiddag en einde vd middag nog ff naar mijn werk geweest, even wat gedronken en gekletst. Zondag de verjaardag van mijn meissie vieren! Of niet.... kan maar zo zijn dat ons kleintje zich dit weekend aandient. Maar verwacht het niet! Ik ben uitgerekend op de verjaardag van mijn dochter... Fijne avond!
Hey lieve meiden! Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik probeer jullie zelf op de hoogte te houden en anders via Lauw... Ik hoop dat het lukt met internetten want ik ben natuurlijk ook reuzebenieuwd naar jullie beebjes! Morgen moet ik om 11 uur in het zkh zijn btw... @brendat: nou, ik reken wel op een weekje zkh hoor... Stel dat Frits maandag geboren wordt, moet ik nog een paar dagen in het zkh blijven vanwege de hoge bloeddruk... Nu maar hopen dat ik een leuke buurvrouw tref. Het geluk om op een 1-persoonskamer te komen heb ik vast niet... @val: hoe kan dat nou van dat kattenhalsbandje?... Ik hoop dat de kat inmiddels terecht is... @FemR: nou, m'n urine zou vandaag sowieso gecontroleerd worden dus dan was het wel ontdekt. Ben alleen benieuwd welke gyn (ik had de laatste tijd steeds een andere) afgelopen dinsdag naar de waardes heeft gekeken. Want eigenlijk had ik toen al opgenomen moeten worden. De gyn van vandaag vind ik trouwens echt een fijne vent, hij neemt me tenminste serieus en onderneemt actie indien nodig (hij heeft me ook die medicatie voorgeschreven e.d.). @Kapedi: van harte gefeliciteerd met de geboorte van Ryan! Geniet van je gezinnetje! Ik weet niet of ik hier morgenochtend nog kom, dus... Alle dikke-buiken meiden: veel succes! En de rest: geniet van jullie kindjes! Tot snel, hoop ik! Liefs...
@Marj: welkom hier!! Idd een bijzonder bevallingsverhaal! Gefeliciteerd met je dochter!! Volgens mij de 2de Madelief van deze maand hihi. We hebben ook een augmama topic, zie hier de link. Daar gaan we verder met kletsen als alle beebjes geboren zijn, maar daar kletsen nu ook al de nieuw augmamas. http://www.zwangerschapspagina.nl/de-mamas/219980-augustus-2010-mamas-10.html#post8061335 @Marjolein: zou wel een mooi verjaardagscadeautje zijn voor je dochter, maar een paar dagen later zou ook leuk zijn hihi. Heb je al voortekenen gehad? @mamamies: goede keuze hoor!! Volg je gevoel! Hoe ging het vandaag? @Marijee: oohhh meid ik heb het zo met je te doen. Ik hoop dat de AB snel wat gaat doen en je je heel snel weer goed voelt!
@Marj: sjonge, heftig bevallingsverhaal! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Madelief! Geniet ervan! @Marjolein: zo moet ik idd maar denken; het is het beste voor de beeb (en voor mij). Alvast gefeliciteerd met je dochter! Zo... nu gaat de laptop uit! Nog even lekker met m'n mannetje bankhangen... Slaap lekker allemaal! Ik hoop dat ik dat kan...
hey meiden ik wil even snel vanuit mn bed de nieuwe mama's feliciteren! Via mn telefoon kan ik niet teruglezen tijdens t tikken dus de namen ben ik vergeten, sorry! Zal jullie snel 'persoonlijk' feliciteren! Koetje ik kan me je dubbele gevoel goed voorstellen.. Hopelijk begint t dit weekend nog spontaan en anders duim ik dat het je allemaal mee zal vallen... Hier nog steeds hondsberoerd, had het al gezegd denk ik maar zo beroerd heb ik me in tijden niet gevoeld.. Vanmiddag weer bijna 40 gr koorts, pcm en ibuprofen zijn niet aan te slepen! Nou ik ga mn ogen dichtdoen.. Na dit korte berichtje explodeert mn hoofd alweer bijna! Yeah fijn hoor die zere tieten die van alles achterlaten aan pijntjes!
oja en wie vroeg het ook alweer? Ik moet wel kolven ja.. .gooi t wel weg omdat Zara van de AB diarree kan krijgen. Heb vanavond overigens keihard zitten janken van de pijn.. Gatver ik heb echt zelfmedelijden nu.. Ik haat dat sorry.. Sorry voor mn geklaag en negativiteit hoor maar er is sinds Zara haar geboorte elke keer wel een tegenslag.. Het put me even uit.. Nou ik ga nu echt voor ik weer een tranenwaterval ga achterlaten..
Ohhh Marijeee: cyberhugh!! Wat ontzettend klote allemaal zeg! Ik zit gewoon met je mee te huilen.... pfff... Ik vind het zo knap dat je dapper doorgaat! Ik hoop dat je straks lekker kunt slapen en je je morgen weer beter voelt!! Dikke zoennnnnnnnnnn!!!!!
KAPEDI GEFELICITEERD MET JULLIE ZOON RYAN!!! De jongens halen in straks haha Femr: lekker bijslapen!! hopelijk lukt het marj: welkom! idd een bijzonder verhaal, lekker spectaculair haha gefeliciteerd met jullie dochter! leuke naam oook! Koetje: nogmaals veel sterkte meid! hou ons op de hoogte! ben wel benieuwd Marije: dikke knuffel voor jou hoor, denk je wel aan jezelf meid? je kan wel door blijven gaan, maar genieten is er niet bij op het moment he. sterkte! Nou poes is terecht, die kwam begin van de avond de tuin in gewandeld zonder bandje, gelukkig maar want mijn vriend was strontsjacherijnig bandje terug om gedaan, kat weer weg, wat denk je......komt een een uur later weer terug zonder bandje! dus wat er nou gebeurd, volgens ons kan het bandje niet zomaar af hebben het gecheckt....ach ja, gelukkig is ie terug! dus nog lekker gebbq-t nu brand het vuurtje in de tuin dus ga nog lekker ff buiten zitten....nog ff en dan kan het met een wijntje! haha die mis ik wel nu
@Val: ja nog eventjes en dan met een wijntje Gelukkig is poes terug!! Wel raar dat het bandje er nogmaals af is gegaan... gek! En ik ga mijn best doen om bij te slapen. Ben benieuwd of het me gegunt is hihi.
Marj, welkom hier! En natuurlijk gefeliciteerd! 12 augustus, da's wel heel erg augustus ja. Wel een sensatie zeg, met loeiende sirenes door de stad! Fijn dat ze je meteen hebben ingeleid.
Hi Kapedi gefeliciteerd met je zon Reggie gefeliciteerd met je dochter Marj welkom en gefrliciteerd met je dochter Marije wat erg zeg, knap dat je het allemaal zo vol houdt. Ben zelf best bang voor eventuele onsteking want ben zwaar allergisch voor ab, maar kraam houdt me in de gaten! Succes meid. Annette ik had ook een slaappil en volgende dag heb ik nog het huis gepoetst, gewinkeld, bij schoonouders gegeten, maar meteen daarna begon het bij mij... Wie weet dus... Ik denk dat t voornamelijk kwam door ontspanning en niet meer zo gefocused zijn op willen bevallen! Hier bv aan het afbouwen... Moet nu kolven totdat ik niks meer heb! Ik kolfde eerst op de tijd dat stijn at (vriendlief gaf dan fles met eerder afgekolde melk), maar nu mag ik er 5 uur tussen laten en steeds meer, tenzij mijn borsten echt te hard en pijnlijk worden! Het gaat goed en ben nog steeds blij met de beslissing, maar wel even wennen met fles. Stijn drinkt ook heel gulzig en krijgt dan de hik! Verder heeft ie steeds krampjes echt zo zielig! Komt allemaal goed... Wel vreselijk veel last van kraamtranen... Jullie ook? Ow ik vergeet koetje; heel veel succes Slaap lekker allemaal
meiden die bevallen zijn gefeliciteerd met jullie zoon of dochter hier de laatste dagen druk geweest dus niet echt hier op het forum geweest kom nu als het lukt weer gezellig meelezen hier gisteren even een hart verzakking pfff amber was al de hele avond wat huilerig en na een poosje lekker in bed gelegt en wij ook op bed wat ze was weer rustig maar na ene poosje begon ze te kwijlen , tranen kwamen uit haar ogen en ze stond echt te smakken naar adem het duurde mest lang en ook daarna echt aan het piepen wij naar de huisartsenpost en hebben ze haar nagekeken gelukkig was alles goed hartje en longen enzo nu haar goed in de gaten houden en wat minder aan doen in bedje mocht het weer straks gebeuren moeten we meteen terug komen ( vannacht heeft ze geslapen in een rompertje en een lakentje en gelukkig is het niet weer terug gekomen )
Susan had je de potjes toevallig nog we gaan van de week richting mijn schoonouders misschien kunnen we ze mee pakken grt yvonne
Hoi meiden, Ik heb in het begin met jullie mee geschreven. Toen kon ik het allemaal niet meer bijhouden. Heb nog 2 kleintjes rondlopen. Vind het nu wel spannend. Ik volg jullie ook al een tijdje. Zou het heel erg leuk vinden om weer mee te mogen schrijven. Iedereen gefeliciteerd met jullie prachtige kindjes. Ik hoop dat ik ook snel mijn meisje in mn armen mag sluiten. Liefs joki
@ Reggie: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Quincy!! @ Kapedi: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Ryan!! @ Marj: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Madelief!! Who's next?
Joki: natuurlijk mag dat gaat het goed allemaal? poeh das schrikken irisnaomi! hopelijk was dat eenmalig! Nou lekker rustig hier weer ik wil nou ook echt wel hoor, ben het echt zat, gisteravond had ik flinke rugpijn en wat ongesteldheidskrampen, maar gewoon lekker geslapen vannacht dus niks aan de hand, word er ondertussen ook beetje moedeloos van, ik ga ff van de trap trede ! afspringen Vanmiddag ff naar vrienden die zitten hier aan de kust....maar beetje bezig blijven anders word ik helemaal gek..
@Val, dank je. Alles gaat goed. Heb wel veel last van voor weeën. Maar dat hoeft nog niks te betekenen. Kan nog wel even duren. Ik ben er wel goed klaar mee. De 2 kleintjes eisen ook veel aandacht. Ze zijn 3 en 15 maanden. Jij zult het ook wel goed zat zijn. @Irisnaomi, wat schrikken zeg. Hopelijk gebeurd het niet nog een keer. Gelukkig was alles goed. Ik heb mn haar net maar even in de verf gezet. Misschien helpt het. haha. Mooi maken voor de kleine. Lig ik er iig weer een beetje redelijk bij in mn kraambed.