Ahhh ok... Dacht dat infacol e.d de darmpjes stil leggen, dus dat je dat niet te vaak mocht gebruiken of preventief?? Misschien wel iets om een keer te proberen of iig bij de hand te hebben als ze het vaker krijgt.. @ Dingetje.. snap idd wat je bedoelt.. in t zh hebben ze me dat uitgelegt ook, maar ondertussen lukt het me niet meer... Misschien dat ik toch eens op zoek ga naar een lactatiekundige om eens te babbelen... @ Koetje... Veel succes! @ Kiss... Lekker 2x 'uiteten' @ Lauw... Fijn dat je afwezig was ivm leuke dingen druk mag, zolang t maar leuk is haha Hier zometeen weer visite gezellig..
ah jee marije nee he! wat erg! lijkt me verschrikkelijk! hopelijk mag ze snel weer mee naar huis, ze word in ieder geval wel goed in de gaten gehouden nu. sterkte meid brendat: en? hoe voelt het?? Dingetje: fijn dat de ABkuur klaar is en je weer gewoon kan voeden!gelukkig gaat het goed he! leuk dagje burgers zoo! Chivay: jammer dat marcel morgen weer moet werken! maar went vast snel genoeg met z'n tweetjes overdag Yolanthe: lekker weer thuis! en papa pesten Irisnaomi: wat een mooie kindjes! wat een mooi haar heeft je dochter! koetje: succes zo! ben benieuwd! Lekker kiss een avondje niet koken en morgen lekker dagje samen! wat heerlijk dat ze 's nachts zo lekker slaapt! @hier...net bij mijn schoonpa geweest ochtendje, was wel ff leuk grote tuin kan romano lekker spelen 8 dagen overtijd....pfff ja had niet verwacht dat ik dat zou halen, en totaal geen tekenen dat ze vandaag of morgen gaat komen eigenlijk
Nou hier ook nog geen teken dat het gaat beginnen. Helaas. Ben echt op. Vannacht weer geen oog dicht gedaan. Kan gewoon niet meer liggen. Ben op een gegeven moment maar gaan zitten, toch nog even gedommeld zo. Morgen moet ik weer naar de vk. Hopelijk kan ze me strippen. Ben erg benieuwd. Ze heeft het van de week al geprobeerd, maar toen was het nog niet helemaal rijp, dus heb goede hoop voor morgen. Ga zo even liggen en vriendje wil op de pc. Kom straks even terug.
@Marijee: oooohhh meid wat eng.... en dat je mannetje er ook niet was, bbrr.... dat zijn zeer angstige momenten geweest zeg!.... En dat moet je dr ook nog in het zkh achter laten.... pfff.... Hopelijk mag ze lekker snel mee naar huis!! @Koetje: en zo kon je weer naar huis... nah ja.... ben benieuwd wat ze vandaag zeggen!!! Wie weet mag je weer naar huis en zien we je zo weer! @Val: jeetje meid 8 dagen over tijd.... wie had dat gedacht he. Gaat de vk je woensdag strippen? @Dingentje: slim om een lactatiekundige in te schakelen!! Lekker dat Ivar de borst gewoon pakt! @Chivay: ja... zal wel ff wennen zijn in je uppie. Hier ook weer hoor morgen alleen. Gaat allemaal wel lukken, maar vind het zo gezellig als mannetje thuis is! @Yolanthe: ooohhh lekker weer thuis!! Heb je nog kraamhulp?? @Infacol: ga ik ook van de week ff halen, dan heb ik het maar in huis. Mees heeft af en toe wat last van krampen, maar vermoed dat het nog wel erger zal worden, dan heb ik het alvast in huis! @Koelstrawagen: iemand een idee waarmee je de banden oppomt? Gewone fietspomp kan niet, moet het met een autobandenpomp?? @advies: manlief verklaard me voor gek hoor, hij vind dat ik mijn uiterste best heb gedaan om wel bv te kunnen geven. Maar sinds vanmorgen komt er "makkelijk" melk uit mijn borsten. De ergste stuwing is er nml uit. Zou ik Mees nog aan kunnen leggen en kijken wat er gebeurt? Denken jullie? Wordt ook een beetje gek van mezelf hoor, zit nog steeds erg in twijfel! @Irisnaomi: jij ook een angstige momenten gehad met je meisje... gelukkig is het niet meer terug gekomen! Mooie foto van je meiden samen! @Brendat: jij had ook niet gedacht zover te lopen. Maar idd, beter 2 weken te laat dan 3 te vroeg! Nog ff meid!! @mamamies: ja... die kraamtranen... volgens mij heb ik er nu veel meer last van dan bij die andere 2. Wellicht speelt ook mee dat ik de kraamverzorgsters niet leuk vond en de bv niet lukt... heb geen idee. Wordt wel in de gaten gehouden door manlief. Die is een beetje bang dat ik een een postnatale depressie schiet. Had ik bij zoonlief ook, merk aan mezelf dat ik er ook wel een beetje bang voor ben hoor... hoop het niet! @Hier: gister vistie gehad, gezellig, maar wel vermoeiend hoor haha. De verloskundige belde om het "af te sluiten". Jammer en ook zo raar... het is gewoon alweer allemaal voorbij. Zit je zo lang naar uit te kijken.... en dan is Mees gewoon alweer een week oud. Vorige week was Mees net 2 uurtjes op de wereld.... jeetje minna.... En hij doet het zo goed Het is echt een heel lief mannetje! Hopelijk blijft tie dat ook hahaha. Vanmorgen nog even een blokje om gedaan, heel rustig aan natuurlijk! Was wel ff lekker een frisse neus halen! Ik ga nog wel van de week ff bellen voor een nacontrole afsrpaak bij de vk. Het is eigenlijk niet nodig, want met de "kraamvrouw" haha gaat het goed. Tis heel gek, maar heb het idee dat ik zo op de fiets kan stappen en nergens last van zal hebben.... Dat herstel gaat wonderbaarlijk snel! Maar vind het wel gezellig om nog even na te praten! @Trap: heeft iemand de traptip al geprobeerd?? Nou meiden!! Ik doe weer eens een weeigdansje, misschien helpt het!! xxx
Weet niet of jullie er op zitten te wachten maar hierbij een update over ons meisje.. Even gekopieerd vanaf mn hyves: "Zara in het ziekenhuis vanwege de hevige reflux.. Ze heeft andere medicatie gekregen en hopen dat dat aanslaat.. Ze willen zien hoe ze erop reageert en kan wel een paar dagen duren. We hoeven er niet op te rekenen dat ze morgen naar huis kan, kan het alleen maar meevallen als het wel mag zeggen ze... Wat een tegenvaller.. Gelukkig is ze hier wel in goede handen!"
hoi hoi! Ben snotverkouden en heb daardoor even geen puf om op iedereen te reageren. Sorry!! Hier nog steeds niets en dus over datum. Vanochtend op controle geweest en alles was nog in orde. Fijne zondag allemaal!
Tuurlijk zitten wij daar op te wachten! We zijn heel benieuwd hoe het met je meisje gaat!! Ze is idd in goed handen maar o zo naar om dr daar te moeten laten.... Heel veel sterkte Marije!!!!!!!Ik denk aan je! Cyberhugh!
Marijeee, waarom zouden we er niet op zitten wachten? Tuurlijk wel, ben geïnteresseerd in iedereen! Tis mooi k*t wat er allemaal bij jullie gebeurd! Hoop dat ze de juiste medicatie voor haar kunnen vinden! FemR, lastig.. je komt op me over alsof je het toch nog heel graag wel zou willen proberen... dus dan zeg ik.. doen! Maar bedenk je wel van tevoren dat het misschien alsnog niet kan lukken.. dat je dat dan wel accepteert! Anders moet je dat alsnog weer een plekje geven.. ik zou het zo zien.. give it a try.. lukt het niet, ga jezelf dan ook niet verder gek maken in je kop en accepteer het dat het FV gaat worden. Dikke kus en succes met je keuze!
@Dingentje: ja... erg he dat ik zo drammerig ben haha. Manlief staat er dus niet achter.... dus weet niet zo goed wat ik moet doen. Maar ben bang dat ik dan achteraf het gevoel blijf houden van... misschien had het wel gelukt, ookal is het na een week... Heb uiteraard in mijn achterhoofd dat het alsnog niet lukt hoor, maar al is het alleen maar voor te troosten en de rest gewoon fles. Moeilijk moeilijk.... Thanks voor je talk!!!
@Marije: sjonge, wat zal jij geschrokken zijn! Hoop dat het snel beter gaat (en nu echt) zodat Zara weer lekker naar huis kan! En tuurlijk zitten we op nieuws te wachten! We leven echt wel met je mee hoor! Als je er doorheen zit, kom je gewoon even hier uithuilen... Een hele dikke knuf voor jou! @brendat: Ja, het is toch echt gebeurd, je 'loopt' overtijd! @Laartje: wat leuk dat Aiden zo lief voor Hailey is! En fijn dat hij helemaal niet jaloers is (geweest). Lijkt me echt genieten! @Dingetje: wat leuk, een dagje dierentuin! En ja, dat borstvoeden in het openbaar, ik heb het persoonlijk nooit gedaan (nu wil ik dat, als het zich voordoet best gaan doen). Als ik het zie, zie ik de mensen idd wel een beetje raar kijken. Je hebt ook van die handige 'dekentjes' waarmee je het af kunt schermen. Ik kan me namelijk ook wel weer voorstellen dat niet iedereen daarmee geconfronteerd wil worden. @Chivay: tja, dat litteken... Hoop dat je er snel minder last van hebt... Succes morgen alleen met je meisje! @Yolanthe: fijn dat het goed met jullie gaat! Mijn mannetje wist ook niet wat hem overkwam toen hij de eerste nacht thuis meemaakte. Hij had Tes nog nooit echt horen huilen. Nou, 's nachts dus wel... Veel succes! @irisnaomi: lief hoor, jouw meiden! @Susan: lijkt me idd heel raar vandaag... de uitgerekende datum (waarop je je insteld) en je ventje is gewoon al een maand bij jullie! @kiss: wat een mooie foto's op hyves! Dat knipje, zó schattig! Ik was zó blij toen ik bij Tes een knipje in kon doen (dat was alleen na zo'n 4 maanden pas). @val: sjonge, al 8 dagen overtijd... Nu mag ze echt wel eens komen hoor! @Joki: ik hoop dat het strippen lukt morgen! @FemR: ja, daar ben ik weer! Sjonge, zo blijf je aan het twijfelen, he? Meid, je 'moet' je gevoel volgen! Als jij het nog graag wil proberen, doe je dat toch gewoon? Misschien gaat het nu wel als een trein! Wie niet waagt wie niet wint. Maar stel dat je het niet doet, is het ook prima toch? Je had de keus al gemaakt en je best gedaan... Hihi, ik ben net wel van een één of andere bol afgesprongen die in de parkeergarage lag van het zkh (zo'n betonnen ding). Hoop dat het helpt! Mannetje zat me wel heel raar aan te kijken trouwens... @Kris: 'Knutje, kom maar hoor!" @hier: ben dus weer thuis! Dit keer met een veeeeel beter gevoel gelukkig. Heb even mijn gevulde fles ingeleverd (ik ging van het weekend weer even terug in de tijd --> mvm), daarna is mijn bloeddruk nog gecontroleerd (140/95). Eigenlijk mocht ik toen weer gaan en zou ik om 6 uur voor de uitslag mogen bellen. Maar de arts-assistent (superlieve meid) wilde me toch nog even zien. Ze gaf me ruimschoots de tijd om vragen te stellen en mijn verhaal te doen over gister. Ze was heel meelevend, fijn! Ze belt me straks zelf over de uitslag. Het kan alle kanten op; eventueel vanavond opname en morgen inleiden of morgen controle of gewoon woensdag controle zoals de bedoeling was. Ligt er maar net aan... Ze wilde ook nog even inwendig onderzoek doen en ze heeft me meteen maar even GESTRIPT! Ze hoopt dat het uit zichzelf op gang gaat komen, spannend hoor! Ik heb nu wel af en toe wat ongi-krampjes, ben benieuwd! Nou, ik hou jullie op de hoogte, misschien ben ik morgen wel mama van 2 kindjes!!! Tot straks! We gaan trouwens nog even bbq-en bij mijn ouders, gezellig!
@ Koetje... wat fijn dat je nu met een beter gevoel naar huis kon gaan! en gestript Hopelijk werkt t!!! @ Marijee... Tuurlijk willen we het weten! Leven allemaal enorm met je mee! Hopelijk knapt jullie meisje snel op!!Je kan alles kwijt hier! @ FemR.... Jeps een autoventiel.... Er bestaan ook 'fietspompjes' met autoventiel die erop passen... Toevallig hadden we er eentje liggen van een bmx die past... Lekker rijdt ie hè!? Ben er zo blij mee... Oona ligt snachts ook in de reisbak op onze slaapkamer.. Ideaal! Blehhhhhhh wat is het weer een vies benauwd weer vandaag.. Voel me zo plakkerig! Leuk dit weer in combie met hormonen 8)
@Laartje; Ja,dat lijkt me toch ook wel het voordeel van een klein leeftijdsverschil, dat je wat minder kans hebt op echt jaloezie. Schattig hoor zo met z'n tweetjes! Ben daar ook zoooooo benieuwd naar! Ik moet dinsdag weer naar de vk, dan gaan ze ook strippen indien mogelijk... @Linda; heb er gisteren inderdaad ook 4 gehad geloof ik, vandaag ook 4-5, en idd 1 eetlepel per kop, maar heb niet altijd het geduld om 10 minuten te wachten... Enne, geen effect hoor! En die slijmprop kan gewoon weer aangroeien inderdaad. Bovendien zegt het echt helemaal niks jammer genoeg! Of gelukkig misschien voor mij, want ik heb nog geen spoortje slijm bespeurt... @Dingetje; goed om te weten van die borstontstekingen! Hoop het niet te krijgen, anders weet ik je te vinden voor de info! Fijn om te zien dat Ivar een stuk rustiger wordt als ie aan de borst mag!!! En inderdaad, als ie meer last heeft van de nutriton dan van het spugen... Dan mama maar wat vaker wassen! Ik zie ook vrij zelden voedende vrouwen in het openbaar, jammer hoor! Maar doe het zelf wel als het uitkomt. Maar ook weer niet te pas en te onpas bij elke gelgenheid. Ik heb trouwens ook dezelfde truc geleerd van de lactatiekundige! Dat was dan weer het "voordeel" van die eerste periode in het ziekenhuis, regelmatig LK aanwezig! @Chivay; Is aan jou hoe snel je dat soort middeltjes erbij pakt! Jij kent je meisje het beste en kan het beste inschatten hoeveel last ze er nu echt van heeft. Maar het zijn op zich onschuldige middeltjes. @Val; Nou, het voelt eigenlijk gewoon hetzelfde als gisteren, haha! Maar ja, je zou zeggen dat de kans elke dag groter wordt dat ie dan komt he? @Yolanthe; Fijn dat jullie weer thuis zijn! @FemR; Zolang er nog melk uitkomt, kan je hem altijd nog aanleggen. Bedenk goed wat je het liefste wilt en wat je er voor over hebt. En..... Schakel een lactatiekundige in!!!!!! Die kan je er goed bij begeleiden zodat de kans op slagen een stuk groter wordt. Vaakn trouwens ook (gedeeltelijk) vergoed door zorgverzekering. Maar nogmaals, bedenk goed wat je er voor over hebt, want de kans bestaat natuurlijk dat het niet heel makkelijk of helemaal niet gaat, en met de fles wordt ie ook groot. Maar, waar een wil is is een weg! @Marije; Tuurlijk zitten we te wachten op wat je te vertellen hebt! En zeker op nieuws over de kleine Zara! Hopelijk slaat andere medicatie beter aan... Het is zo verschrikkelijk om je kleintje in het ziekenhuis achter te moeten laten... Kun je niet bij haar blijven slapen? Maar ja, dan moet je Jaimy achterlaten natuurlijk, hmm... Ga je nog wel door met de BV, of ben je nu weer fulltime aan het kolven? Hoe gaat het met je borstontsteking? Hele dikke knuffel hoor! @Kris; Welja, verkouden kan er ook nog wel bij! @Koetje; Fijn dat je weer thuis bent, en nog fijner: gestript bent! Joehoe! Hopen dat het wat actie oplevert!!! En dat je urine niet heel gekke waarden oplevert dat je vanavond nog opgenomen moet worden... @Hier; Niks te melden eigenlijk! Schoonouders op visite gehad. Tja... Wat wasjes gedraaid, nieuwe waslijnen opgehangen. En de traktaties voor op het kdv voor Elin zover mogelijk af gemaakt. Hoe klaar kun je er voor zijn?
even voor de duidelijkheid.. ik heb mijn borst niet "zomaar ff buiten gehangen" hoor haha.. ook heel netjes zodat je mijn borst niet zag.. en toch.. je ziet mensen kijken.. :S
Uiteraard! Kan natuurlijk ook discreet zonder allerhande doeken. Eigenlijk zie je er helemaal niks van, dus wat mensen nou te kijken hebben? Maar misschien denken we wel alleen dat iedereen zit te kijken...
Lieve meiden, eindelijk weer een berichtje van mij. Wil graag uitleggen waarom ik hier de afgelopen 3 weken niet ben verschenen, want dat is wel zo netjes. De afgelopen 3 weken dus sinds de geboorte zijn behoorlijk moeilijk en intens geweest. Ik had een pracht van een dochter, maar lichamelijk had ik het toch wel zwaar. Hechtingen en aambeien waren in het begin goed te doen, maar dat ontwrichte bekken en schaambeen erbij was echt zeer pijnlijk en behoorlijk pittig. Nu ja dat hoort erbij en herstel gaat goed. Met dochterlief vond ik het minder goed gaan. Ze was zeer alert en lief, zo heeft ze echt nog nooit gehuild tijdens verschonen, wassen of aankleden en kan ze ook echt enige tijd alleen in de box liggen, maar op een gegeven moment speelde dan toch een kramp op en was er van slapen bijna geen spraken meer. Daarnaast had ze veel last van oprispingen (zonder spugen) wat na een tijdje resulteerde in de hik en vervolgens met de krampen erbij weer in huilen en maar maaien met die armpjes. Wegleggen om te slapen was er niet echt bij, want dan begon het hele riedeltje weer. Mijn hart brak soms. De kraamzorg was ook niet echt een helpende hand. Een lieve vrouw verder hoor en ook top voor het huishouden, maar haar antwoord op alles was dat mijn kind nog wel een slokje of toetje (oh bah kan die worden echt niet meer horen!) wilde, waardoor ik op de 12 a 13 voedingen zat. Natuurlijk moet je de eerste paar dagen vaak aanleggen, maar ze bleef maar doorgaan. Mij leek het niet zo goed wanneer ze net kramp had er weer een plens voeding over te gooien, maar deze vrouw hing haar al aan mijn borst zodra ze een tongetje zag. Soms had ik me zelf net ingepakt en een houding gevonden die ik 5 min. Kon volhouden (want zitten, liggen, lopen alles deed pijn) en dan moest ik weer. Of als ik dan eindelijk even in de middag wilde slapen en zij mijn dochtertje maar even meenam omdat ze steeds huilde zei ze nog elke keer. Mocht ze een slokje willen dan kom ik haar brengen hoor! Ik was echt uitgeput en heb me meerdere keren bedacht dat we maar op de flesvoeding moesten overgaan en dat ik dan een dag weg zou gaan. Ook voelde ik me weer schuldig dat ik af en toe dacht: Waar zijn we aan begonnen?!!! De gedachte dat ze ooit iig 2 zou zijn hield me enigszins op de been, terwijl ik juist nu wilde genieten van dit hele kleine mooie mensje. Totdat de verloskundige langs kwam en ik in tranen zat van pijn, uitputting en teleurstelling. Zij zei dat ik het echt moest terugbrengen naar 8 voedingen. Wat een verademing was dat om te horen. Toen ze weg was, zei de kraamverzorgster dat zij niet zo was van die strikte regels van 8 voedingen en dat ze dacht dat Evie wel weer wat wilde (terwijl ze heel hard had zitten knikken toen de verloskundige er was) Ik werd toen assertief en heb gezegd dat we het gewoon nog even gingen uitzingen een tijdje. Dit bracht al wat rust, maar eigenlijk was ik nog steeds wanhopig want soms was het van voeding tot voeding huilen, zonder te slapen, behalve soms op je arm of buik en vaak hazeslaapjes. Ik heb meerdere keren aangeven me zorgen te maken en dat ik vond dat het niet goed ging met Evie, maar ik werd hierin niet serieus genomen. Dit hoorde er allemaal bij. En als mensen dan zeiden dat ik vooral moest genieten van mijn kraamtijd, was ik weer in tranen, want genieten kon ik gewoon niet, zeker als ik in de nacht ook steeds niet meer dan 4 uur sliep. Toen herinnerde ik mijn zwangerschapsyoga docent die weleens vertelt had cranio-sacraaltherapie te doen bij babys die scheeve nekwerveltjes hadden opgelopen bij een zware bevalling. Toen de wijkverpleegkundige langskwam heb ik dit aangekaart, gezien mijn bevalling waarbij ze vast zat met haar schoudertje kon dit weleens zo zijn, maar zij verwees me naar een manueel therapeut, want ze geloofde niet zo in het alternatieve. Bij de manueel therapeut kon ik pas 31 augustus terecht want ze behandelen eigenlijk niet onder de 6 weken dus dit was al vroeg. Ik vroeg hem of het niet schadelijk was als mijn nkind nog 2.5 week maar 8 a 10 uur sliep ipv 16 a 18 uur. Ik kon terugbellen wanneer ze 5 uur achter elkaar huilde. Maar Evie is geen huilbaby eigenlijk is ze heel erg lief, maar ze heeft gewoon pijn. Toch maar mijn yoga docent gebeld en ik kon de volgende dag terecht. Manueel therapie blijkt gewoon echt iets forceren te zijn, waardoor hetn iet eerder mag en dit is een zachte behandeling en mag altijd.Haar nekwerveltjes bleken dus ook niet goed te staan. Hierdoor raakt het zenuwstelsel ook overprikkeld waardoor krampen, onrust maaiende armen enz ook ontstaan. Ik zag mijn meiske gewoon ontspannen. Toch was het slapen nog geen succes en ik heb ook maar het boek van Ria Blom, regelmaat en inbakeren besteld. Gewoon als leidraad aangezien ons kind helemaal geen ritme had kunnen ontwikkelen door alle klachten en de kraamverzorgster ook gewoon 3 uur met haar bezig kon zijn zonder er rekening mee te houden dat een kind per keer eigenlijk maar een uurtje wakker zou moeten zijn. Afgelopen vrijdag hebben we weer een behandeling gehad. Weer die volledige ontspanning. Ze is om 12.15 in slaap gevallen en heeft geslapen tot 18.00 uur! Ze kwam een keer voor een voeding maar naar 10 min. Was ze niet meer wakker te krijgen. Ik ben regelmaat gaan aanhouden en nu slaapt ze gewoon 18 uur in een etmaal. Vanaf de avondvoeding om 20.00 uur huilt ze uberhaupt niet meer als ze in bed wordt gelegd en slaapt ze heerlijk met nog een voeding in de nacht. Overdag heeft ze af en toe een inslaap huiltje nodig, maar dat is geen pijnlijk geschreeuw meer, maar even jengelen. Dit is zon verademingen, ik kan niet vertellen hoe gelukkig dit mij maakt en ik wordt nog steeds emotioneel als ik denk hoe overprikkeld en vermoeid mijn meisje moet zijn geweest. Nu is het grote genieten dan eindelijk begonnen! Ik had gewoon veel eerder naar mezelf moeten luisteren. Ik geloof soms nog niet dat ik gewoon na een voeding 2 uur de tijd heb. Dus hopelijk kan ik het hier nu weer bij gaan houden en eventueel wat teruglezen. Sorry voor het lange verhaal, moest het denk ik ook even van me afschrijven, maar wilde ook even verklaren waarom ik hier niet was. Ik kan nog steeds niet geloven dat ik zomaarde tijd had om dit te schrijven omdat Evie al vanaf 15.00 uur heerlijk ligt te pitten! Ik hoop dan ook dat mocht 1 van jullie dingen uit mijn verhaal herkennen, volg dan alsjeblieft je (moeder)gevoel.
PS mooie bijkomstigheid is wel dat ik door al dat gedoe enorm ben afgevallen. Ik was 6 kilo aangekomen in mijn zwangerschap en er nu 14 kwijt. Ben heerlijk slank haha, dus kan binnenkort lekker shoppen voor de herfst!