Augustus mama's deel 11

Discussie in 'De mama's' gestart door Arri, 23 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Jammer dat het pittig was, hoop voor je dat je door bent!

2. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Marleen, jemig meid wat heftig allemaal. Er is me helemaal niets bijgebleven dat je vader ziek was of zoiets. Heel veel sterkte de komende tijd! Knuffel!

Hier weer lekker dagje. Vanmorgen koelkast gedaan, daarna een ringkussen voor mijn zusje opgehaald, heel leuk ding (ze gaat vandaag in ondertrouw) en die ga ik zo brengen. boodschapjes binnen en net lekker anderhalf uur geslapen.
    Oja en Sam mag 30 mei een keertje oefenen op de basisschool,2 weken later begint haar schoolleven echt. Ze heeft een keurig 'rapport' mee van het KDV. In hun ogen is ze slim, heel pinter en haar ontwikkeling is bovengemiddeld!! Nou das toch leuk om te horen. Je weet maar nooit of dit ooit nog eens over haar geschreven gaat worden ;)
    wij gaan even het kadootje naar mijn zusje brengen!

3. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @mar veel sterkte! X

4. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Ja leuk weer vanavond kijken!

Ja en generatie 2010 ook gezien, zagen vorige week nog 1 stel met kindje lopen in dierentuin, grappig...

5. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    @ marleen: Lees nu net je verhaal... Jeetje zeg wat naar allemaal! Heel veel sterkte!:(

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Wat gaat de tijd snel he? Lianna mag na de zomer starten. Ze zou nog wel voor de zomer mogen komen oefenen. Ben wel benieuwd wanneer ze mag komen, want die laatste dagen op school zijn natuurlijk wel hectischer ivm de naderende zomervakantie.

7. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    @ Petra: Wat een leuke en mooie foto's zeg! Wat zagen julie 4-en er mooi uit die dag!

@ Shanai: Ik hoop op een voorspoedige zwangerschap voor jullie!

@ Chantal: Ik heb je dilemma even gemist, sorry..:) Schrikken dat het brandalarm afging vannacht...

Pff ik ben niet vooruit te branden vandaag lijkt het wel. Wel van alles al gedaan maar ben erg moe. Last van maandelijkse perikelen denk ik...

Minipuck lijkt goed op te knappen van de ab kuur gelukkig:)

8. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Leuk babyboom en generatie 2010. Vanavond ff opnemen!
    Heftige verhalen in het voorfilmpje idd!

Shanai, kan me voorstellen dat zoiets niet leuk is om te horen als je al zo lang wacht en een miskraam hebt gehad. Hoop dat het verhaal van setteke je gerust stelt. Wanneer heb je weer een echo?

Sjorsje, hoe gaat het met de zindelijkheid van lianna?

Vraag:
    Ik merk dat ik me een beetje begin te irriteren aan driftbuien, ondankbaar gedrag en afspraken niet nakomen van afspraken. Ze is zo wijs (zit nu letters te verknippen naar andere letters G naar C, S naar J) dat ik verwacht dat dat nu wel anders kan. Verwacht ik nu teveel of verwachten jullie dat ook van je kind? (afspraken nakomen, geen onredelijke driftbuien meer, 'dankbaar' zijn als je wat krijgt)

Ot zat te knutselen en toen had ik boven letterstickers gepakt. Vervolgens een huilbui omdat ze net als ik een oranje U en F aan elkaar. Niks was goed. Dan irriteer ik me, terwijl ik een tijdje geleden dacht ik 'dat moet ze nog leren'. Herkenbaar?

9. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Lauwie dat kinderen cognitief voorlopen in hun ontwikkeling wil niet zeggen dat dat sociaal emotioneel ook zo is he.
    Ik denk dus dat je te zwaar tilt aan afspraak is afspraak.
    Ot is nog geen 3 en zit qua ontwikkeling van communicatie nog een beetje tussen het structurerende ervaringen ordenen en het vormgevende ervaringen ordenen in.
    Ze leert nu dat ze een eigen ik is met andere wensen en ideeën dan bijvoorbeeld mama.
    In de vormgevende fase komen 5 functies van interactie (dat heb je nodig om te kunnen communiceren ) voor en die lopen kris kras in elkaar over gedurende de hele dag.
    1 van die 5 functies is bijvoorbeeld de controlefunctie, waarbij Ot aangeeft wat zij wel/niet willen.
    Deze moet stroken met de sociale functie ( hoe ga ik om met de ander, afspraken maken, je eigen zin niet doordrijven maar open staan voor de mening van een ander etc) maar op deze leeftijd lopen die functies nog door elkaar heen i.p.v opvolgend.
    Althans dit is wat ik nog weet van mijn scriptie dat ik schreef toen ik nog in de stuurgroep 'communicatieve ontwikkeling ' zat.

Marleen heel veel sterkte met je vader... dikke knuffel!

10. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Marleen, wat een ontzettend nare en moeilijke situatie met je vader!! Heel veel sterkte gewenst!!

11. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Petra, wat zagen jullie er stralend en prachtig uit. De foto in het gras is echt geweldig!! Super joh!

12. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    En nog even een kort berichtje van hier: hier gaat het allemaal lekker z'n gangetje. Ons kleine baby'tje is erg lief!! :) Echt genieten. De nachten zijn alleen wat zwaar... verkeerd dag- en nachtritme.
    Gelukkig gaat het voeden nu beter; kolven en bijvoeden is niet echt aangenaam en goed voor je zelfvertrouwen. Maar nu is mevrouw al 2,5 uur tevreden na een volledige voeding van alleen mama-melk! Jippie!
    Hanne is erg lief voor haar zusje. Alleen vandaag was ze een beetje aan het uit proberen door maar grapjes te blijven maken enzo. Maar verder valt het me absoluut niet tegen!

De laptop trekt voor de rest nog helemaal niet. Dus ik houd me verder helemaal niet bezig met alles wat hier afspeelt... Sorry!! ;)

Groetjes, Arri

13. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Toevallig kreeg ik net 'n sms dat Lianna op de wc gepoept heeft. Overdag is ze plas-zindelijk, alleen het poepen is/was een probleem. 's Nachts krijgt ze een luier aan.

Volgens mij zijn ze nog te klein om te begrijpen wat een afspraak is. Zelfs Lianna snapt dat nog niet helemaal. Yosyp zit nu echt weer in de uitdaagfase, alles over de grond gooien, bij alles krijsen en het liefst communiceren in babytaal. Bij alles wat hij wil hebben roept is: he heh heh eh, verschrikkelijk is dat.

14. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    @ Marleen wat heftig zeg veel sterkte toegewenst in deze zware en moeilijke tijd.

@ Petra wat zien jullie er gelukkig uit zeg echt mooie foto's.

15. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Shanai, wat fijn weer wat van je te horen. Ik hoop dat het bij jou net zo verloopt als bij Setteke. Succes om de komende weken niet al te veel piekerend door te komen!

@Vogeltje, hoe is het bij jullie?

@Arri, wat fijn dat het allemaal goed gaat en dat ook de BV goed opgang komt. groot gelijk hoor, lekker genieten thuis, maar af en toe een update he ;)

@Sjorsje, wat goed van Lianne, altijd fijn als alles op het wc gebeurd!

@Lauwie, zoals de anderen al aangeven, ik ben ook bang dat je iets te veel verlangd. Misschien heeft het tot voor kort wel (eens) gewerkt, maar nu dus niet meer. Ik hoop voor je dat je snel een andere manier vind om met je dochter om te gaan!

@Juud, hoe is het vandaag?

@Puck, hopelijk voel je je snel beter,fijn dat het goed gaat met MiniPuck. Is er al zicht op een datum dat zij helemaal officieel jullie dochter zal zijn?

Ik ga zo ook maar eens zoeken naar Babyboom, hoe laat- welk net???

16. Chantico

Chantico Niet meer actief

Marleen, wat een verdrietige situatie zeg :( Knuffel, weet niet wat ik verder moet zeggen...

17. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    @ Lique ja hier gaat het goed vorige week laatste pil genomen dus we gaan ervoor:D
    Zo jij ook alweer 36 weken gaat snel zeg.

@ Shanai hoop voor je dat de volgende echo beter is en dat het bloedverlies ook snel ophoudt.

@ Sjorsje wat knap van Lianne, dan worden ze snel groot.

@ Lauwie wat vervelend dat het niet helemaal lekker loopt. Misschien gewoon een fase.

18. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @vogeltje, spannend!! hoop dat het snel raak is. Ja het is niet normaal. Vanaf volgende week mag ik gewoon alweer bevallen... Maar nu nog even genieten hoor, dit is echt de laatste!!!

19. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Bedankt meiden, die fase kom ik wel weer door hoor en jullie antwoorden helpen me om me er niet meer aan te irriteren maar te accepteren dat ze dat nog niet kan.

Vogeltje, spannend!

20. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Sjorsje, fijn dat ze overdag plaszindelijl is. Dat gaat dus wel op tijd lukken voor ze naar school gaat.
    Ongezellig he, die buien, maar voor die kleintjes vast nog vervelender om niet lekker in je vel te zitten.

Deel Deze Pagina