Tis hier momenteel ook flink raak hoor... Constant ruzie en luisteren heeft Silke nog nooit van gehoord. Die gaat maar door en blijft uitdagen. Zeeeeeer vermoeiend. Met Sil kan ik ook nog geen afspraken maken, hoor... Dat zal er dan toch wel bijhoren denk ik. Met Tymen gelukkig wel. Los van elkaar zijn ze best lief, maar samen.... Pff... Laat ik het zo zeggen: ik ben blij dat ik werk hahaha!
Hier ook een niet luisterende peuter. Alles moet zoals zij het wil en anders. Vreselijke strijd krijg je er van. Ze mag in heel veel dingen best haar zegje doen, maar sommige dingen moeten gewoon of hoeven juist even niet. Ik kan wel bepaalde afspraken met haar maken, als ik bijvoorbeeld tegen haar zeg dat ze eerst even iets moet doen omdat ik even druk ben en we gaan dan spelen doet ze dat meestal wel lief. En helpen vindt ze geweldig dus dat doet ze ook veel. Tot vervelends toe. Verder zit ze in zo'n fase dat ze overal mee naar toe wil. Ik kan nog geen stap alleen verzetten. Vanavond ook weer drama. Raymond ging even patat kopen en madam moest en zou mee. Maar ja ze had haar schoenen al uit, wat tv aan het kijken, moest dan nog eerst plassen en binnen 5 minuten is Raymond weer terug van de cafetaria. Maar dan is het een drama omdat ze niet mee mag. Niet te beschrijven. Marleen; wat een vreselijke rot situatie. Weet niet zo goed wat ik nu moet zeggen. Moet ik schrijven dat ik hoop dat het snel beter gaat, of kan ik beter schrijven dat ik hoop dat hij niet teveel zal lijden. In elk geval denk ik aan jullie en wens jullie heel veel sterkte!!!
Dit had ik kunnen schrijven. Als ik de namen verander in Thomas en Jasper ipv Silke en Tymen klopt het precies haha!
Mijn vader maakt weer contact met ons. Heel bizar, want zoals wij m gisteren achterlieten was hij al halverwege. De longarts had ons al voorbereid op het afscheid en nu kunnen we met m praten, heel raar. Maar hij is er nog niet en het is ook helemaal niet zo dat hij beter gaat worden. Zijn longen en nieren zijn er bijzonder slecht aan toe en in zijn koppie is het chaos. Hij zegt zelf dat het voor hem niet meer hoeft. Hij weet ook helemaal niks van de afgelopen dagen. Ik heb foto's gemaakt toen hij uit huis gehaald is door de brandweer en ambulance broeders, die wilde hij wel graag zien, maar nu nog niet. Dat de meeste van jullie niet zoveel weten over mijn vader komt omdat ik er niet graag over praat, maar het is al 6 jaar drama. Gelukkig praten we onder elkaar veel en heb ik 3 hele lieve vriendinnen waarbij ik het kwijt kan als het ff teveel is. Mijn oma ligt ook nog steeds in het ziekenhuis en op dezelfde etage als mijn vader, alleen een andere afdeling. Maar die mag waarschijnlijk vrijdag naar huis. Ze hield veel vocht vast en ook haar nieren werken niet best meer. Ze zal wel meer thuishulp nodig hebben, maar dat mag best als je 90 bent!
Oja, Lauwie ik herken de irritatie maar al te goed. Jasper is echt een bijdehandje, maar kan ook heel goed acteren. Hij gaat heel dramatisch krijsen als hij zijn zin niet krijgt. Ik negeer het, maar soms gaat hij dan nog harder krijsen en dan zet ik m op de mat om af te koelen. Dan is het zo over en dan denk ik bij mezelf zie je wel...je weet het donders goed! Ik raak de laatste tijd sneller geïrriteerd door dit gedrag!
Marleen, jeetje wat veel tegelijk ook met oma. Wat een achtbaan aan emoties als het dan toch ineens wat beter gaat.. Dat jij een wat korter lontje hebt, lijkt me heel logisch! Ik heb die buien wel altijd heel vervelemd gevonden, maar mijn irritatie is van de laatste 2 weken. Ik hou er gewoon nog maar ff rekening mee dat ik er nog een tijdje niet teveel van hoef te verwachten. Ze doet zulke wijze uitspraken, dat ik verwacht dat ze meer begrijpt of kan dan in werkelijkheid is. Jouw stukje helpt ook carmen. Had er ff op gegoogled, maar kom alleen maar info over verstandelijk gehandicapten tegen. Mijn arme ventje is ziek. Vanmiddag al huilerig en vanavond echt overgeven een paar keer. Zo zielig!! En balen dat ik net 2-daagse met overnachting van mn werk heb morgen
ik herken het ook hoor die dwarsigheid. Roos zegt nu heel vaak echt niet, ze is echt aan het kijken hoe ver ze kan gaan, dus dat leverd wel strijd op. Ik dachtdat het kwam omdat ze een week verwend was bij oma maar zo te lezen hebben we het nu allemaal vandaga mag ik weer werken! het was niet meer gelukt om langs de jongens te gaan dus ik heb heel veel zin (ook weer lekker gewone dingen doen) @ Marleen, veel sterkte wat een verwarrende tijd. Hoe gaan de kinderen ermee om, hebben zij enig idee?
hier vroeg de ambtenaar aanmijn clienten of zij niet liever met mij hadden willen trouwen en 2 riepen er: " JA" dat gaf een heel leuk sfeertje
Goeimorgen meiden Hier herken ik het ook met Silver dus hoort er vast wel bij @petra war een super foto's @Marleen dikke knufff
@Petra, wat een heerlijke foto's zeg!! Die van gisteren ook, prachtig!! Mooi bezit!! @Marleen, opzich heel fijn dat er weer wat contact te maken is met je vader. Maar het lijkt me ook allemaal wat verwarrend. Ik hoop dat alles naar 'wens' (voor zover mogelijk) zal verlopen de komende tijd. Kids zitten alweer op het KDV, ga even wat doen hier en om 9 uur naar de Turk. Daarna even rusten en vanmiddag met mijn moeder naar de Gyn (nee niet voor mijzelf).
Goedemorgen meiden. @ Marleen: wat een verwarrende situatie met je vader zeg. Zo ben je aan het afscheid nemen en het volgende moment heb je weer contact met hem. Hele dikke knuffel voor jou @ Lauwie: beterschap voor Jort Vervelend dat je net nu langere tijd weg moet voor je werk @ Petra: alweer van die mooie foto's!!! @ Peuter pubers: de fase waar jullie het over hebben heeft Laureen net weer gehad. Die luistert op het moment weer beter. Ze heeft ondertussen ook door dat schreeuwen en voor haar beurt iets willen niet werken. Als ik naar 1 van de andere meiden aan het luisteren ben en zij moet dus even wachten zegt ze: ohhhhhh Dionne is zeker weer eerst aan de beurt. hahaha Dus de boodschap word een beetje duidelijk hier. Ehh verder weet ik het zo even niet dus ik ga de meiden maar eens uit bed halen. Die komen er ook weer niet vrijwillig uit. haha Tot laters.
Nou we toch over het luisteren van onze peuterpubers bezig zijn heb ik ook een vraagje; Bijna bij alles wat Matthijs doet, moet ik een ultimatum stellen. Byv. Eet je brood helemaal op, dan krijg je ipv melk een keertje optimel. Maar nog vaker moet ik hem al met woorden straffen. Bijv. Als je dit niet doet, ga je naar de gang. Ik snap wel dat ik hem moet corrigeren, maar ik heb het idee dat ik de hele dag in strijd ben en moet "dreigen" met iets wat hij niet wil. Herkennen jullie dit en hoe zouden jullie dit oplossen?????? Vandaag krijg ik als het goed is de uitslag van mijn sollicitatie. Duimen jullie mee?
Duster, dat dreigen helpt hier helaas niet meer bij Yosyp. En uiteraard duim ik met je mee. Een teamleider had het gisteren wel over de sollicitatiegesprekken, maar ze had 'm met 2 anderen. Ze had ook geen idee wie er door zijn. Petra wat een geweldige foto's. En je vroeg nog of ik ze gezien had tijdens het feest: uiteraard. Helemaal geweldig zoals die ene man stond de dansen bij de band, super.
@Sjorsje; Hier helpt het wel, maar het is zo vermoeiend als het de hele dag zo moet gaan Bea was gisteren vrij, daarom hoor ik het waarschijnlijk vandaag. Was wel grappig geweest als ik het via jou al zou weten Ik kan er nu toch niks meer aan veranderen, maar wil gewoon weten waar ik aan toe ben. Ging zo uit van deze baan (voor mijn gesprek dan ), dat ik verder niet aan het solliciteren ben. Mijn ziekteuitkering loopt anders tot 20juni, dus dan moet ik snel iets anders zoeken. Al heb ik gelukkig altijd iets achter de hand. @Petra; Vergeet nog te zeggen dat ook dit weer geweldig mooie fotos zijn @Marleen; Wat een heftige tijd zo zeg. Dikke knuffel!
Duster hier helpt dat ook maar ik wil dat niet. dus wij doen dat weinig. wat ik vaak probeer is er een leuke draai aan te geven. zoals als we zeggen ja tis bedjes tijd ga je mee naar boven. soms gaat ze dan en soms rent ze weg en gaat onder de tafel dan zeg ik oo nee he waar is Silver nou. en dan is zei al vergeten dat ze het eigelijk deed om niet mee te gaan. en met haar broodje dan zeg ik oke jij eet dat korstje en ik deze. of als je niet snel alles op eet ga ik het doen. en door dat we het er dan postief over hebben vergeet zei haar negatiefe gedachten van ik ga het niet op eten.
@ Petra, fijne werkdag! Je eerste werkdag als getrouwde vrouw hahaha @ Duster, weet je hoelaat je ong. wat hoort? Ik duim heel hard! @ Marleen, denk aan je meis!! @ Dwarse peuters; hier ook! O Thyrza is wakker, ga haar even halen...
Vanochtend had Jorja zichzelf alvast uitgekleed en ik zag haar iets in de luieremmer gooien. Dus ik dacht nou dat is knap dat ze haar luier daarin gooit. Kijk ik later, ligt er ook d'r pyama en romper in, haha.
ben heerlijk aan het werk en ze kletsen de oren van mn hoofd @ duster, ik stel geen ultimatums. Ik ben heel erg van het choose-your-battles en maak me niet druk om hoeveel ze tijdens het eten eet. Voor mij is het de strijd tijdens het eten niet waard want het maakt me echt niet uit of ze een hap meer of minder eet. Wel moet ze aan tafel blijven zitten en krijgt ze niks anders als dat wat we eten. Ik ben wel heel streng dat ze bv niks van tafels mag pakken niks uit de la mag graaien en bij me moet blijven in winkels, daar ga ik de strijd wel mee aan en is er geen discussie mogelijk