Augustus mama's deel 11

Discussie in 'De mama's' gestart door Arri, 23 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Goeimorgen meiden

@setteke oo super meis ik ga duimen

2. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Setteke wat gaf zeg. Hoop dat je het gaat worden

Lauwie.nee wel 12 dus kun je nagaan. Eline is over 2 dagen ook alweer 2 maanden

petra waar gaan jullie naartoe op vakantie?

Wij gaan straks planten kopen voor in onze tuin. Doe nu Eline de fles. Die was vannacht ineens om kwart over 4 wakker met veel honger dus heeft toen ook al wat gehad.
    Danique slaapt nog maar als die wakker is gaan we

3. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    @lauwie ik hoop dat je nacht goed is geweest.

@setteke jeej wat goed meis

@petra hier ook een duobuggy heerlijk!!!

hier vannacht weer drie keer eruit geweest voor muppetini dus dat doorslapen was helaas eenmalig. weet gewoon niet meer wat te doen zodat ze doorslaapt.
    ze zit nu aan de neocate maar dat vind ik ook echt niet helpen.

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Goedemorgen,

Petra, een duowagen is echt fijn, maar ik moet wel zeggen dat we de onze pas verkocht hebben, omdat Yosyp er niet meer in wilde (en paste). En ik ben inderdaad met Ard naar de Toppers geweest.

Lauwie hoe ging het vannacht?

Setteke oh spannend, ga extra hard duimen. Weet jij hoe het met Juud is?

Nou gisterenavond dus naar de Toppers. We waren om 16.15 uur aangereden om eerst naar Amstelveen te rijden om te parkeren en met de bus naar de Arena te gaan. Daar aangekomen hebben we bijna 1 uur in de rij gestaan om naar binnen te mogen, pff was toen al gebroken. Toen snel nog wat drinken gaan halen en daarna meteen onze plaats opgezocht. We zaten amper of het begon al. Volgens mij was toen nog lang niet iedereen binnen.
    Het was wel erg leuk en voor ieder zat er wel muziek tussen.
    We waren om 2.45 uur weer thuis en na 6 korte uurtjes slaap moesten we er al weer uit. Ard moet de kindjes dadelijk op gaan halen en ik mag weer gaan werken.

5. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ Sjorsje, klinkt wel als een hartstikke leuke avond. leuk ook dat jullie daar samen heengaan! heb je lekker mee gezongen?

@ mik, ik heb wel een gewone duowagen maar die gebruik iknooit meer, Suze loopt natuurlijk ook als een tierelier, want die gaat ook richting de 2, maar mijn ouders gaan wel eens met de bus met de kinderen (voor de leuk) en ze redden het allebei niet naar de bushalte dus zijn ze altijd aan het klooien. Voor de vakantie lijkt het me wel lekker en daarna verkoop ik hem weer
    hij was 35 euro voor een supermooie maclaren

@ Alieke, we gaan 14 juni naar Turkije omdat mijn ouders 40 jaar getrouwd zijn ook met mijn zus + gezin.
    lekker hoor om dan ook nog even met onze kindertjes weg te zijn

6. Setteke

Setteke Niet meer actief

@Sjorsje, ik heb niks gehoord van Juud, misschien weet Binna meer?

Nou ik mag idd 8 juni op gesprek komen! :) zijn wel meer kiandidaten hoor, maar ik ben erbij in elk geval.

7. Chantico

Chantico Niet meer actief

Setteke, spannend!

Mik, oooo al een jaar gebroken nachten! Hoe vaak moet je er uit per nacht? En hoe lang ben je dan bezig? Heftig hoor! Ik ben na zeven weken gebroken nachten al wel een beetje errug moe...

Oh, Nathan huilt

8. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    chantico meestal komt ze tussen de een a twee keer. en dan een flesje en dan gaat ze meestal weer slapen dus met een kwartiertje lig ik meestal wel weer!

9. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Petra, ja ik vind het ook echt super dat ik een man heb die werkelijk overal voor in is en ook mee gaat. Andersom houdt dat natuurlijk ook in dat ik overal mee naar toe ga.
    Ik was trouwens gisteren helemaal schor van het meebleren, haha. Gelukkig is het helemaal weggetrokken (zit natuurlijk voor m'n werk wel aan de telefoon).

10. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Hey wat goed! Dat je op gesprek mag komen is al super natuurlijk, nu de baan nog dan is het geweldig!

@ Lauwie: Hoe is het met Jort? Is zijn temp al een beetje omlaag? Zolang de temp niet richting de 41 graden gaat doen ze bij ons niet zoveel bij de HA. Als de koorts een paar dagen aanhoudt moeten we meestal; langs komen en kunnen we met de mededeling het is een virus vaak weer naar huis... Heeft hij verder nog ergens last van? (heb je misschien wel ergens geschreven hoor, maar ben een beetje een zeef)!

@ Gebroken nachten: Ik zou er niet meer tegen kunnen geloof ik! Jasper is een tijdje aan het spoken geweest omdat hij geen speen meer heeft en daar aan moest wennen. Ik hoefde er maar 1 en bij uitzondering 2x uit, maar dat was me al teveel haha! Ik ben denk ik erg gehecht geraakt aan mijn nachtrust :p!

Vandaag kreeg mijn moeder een brief over de zorgindicatie van mijn vader... en hij zit op het een na hoogste zorg niveau. Ze begint steeds meer in te zien dat het belachelijk is geweest dat ze nooit eerder aan de bel getrokken heeft. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Mijn vader gaat in ieder geval tot het eind van het jaar naar een verpleegtehuis. Mijn moedertje heeft nu wat meer tijd om van de kleinkinderen te genieten en daar geniet ze met volle teugen van. Ze is in haar hoofd alleen nog erg bezig met van alles, maar ze heeft besloten om naar een psycholoog te gaan. Daar ben ik erg blij mee!

Vanmorgen ook nog even naar mijn oma geweest. Het arme mensje is zo moe en ze wil zo graag naar de andere kant. Wat mij betreft was ze 100 geworden, maar dit is echt zielig om te zien.

11. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Oh Marleen; wat sneu zeg voor je oma. Als je toch zo je leven moet afsluiten lijkt me echt wel erg. Dan nog liever in 1x weg, klinkt misschien hard, maar je gunt toch ook niemand een lijdensweg. Fijn dat je moeder wat opgelucht is nu. En je vader kan hij er al beter mee omgaan?

Sjorsje; leuk he die toppers. Ben ook 1x geweest. Al wel weer een jaar of 4 geleden denk ik. Ook wij kwamen toen veel te laat binnen. Echt een ramp om er op tijd te komen. Maar wel een leuk feestje ja

Petra; oh heerlijk zeg en ook gezellig zo met de hele familie!

Onze tuin is ingeplant net, en ik ben mijn huis al een beetje aan het poetsen. Donderdag ben ik jarig, dus dan zal er vast genoeg visite komen en moet natuurlijk mijn huis wel schoon zijn. Woensdagmiddag ooknog kraamvisite, dus alels wat nu vast klaar is hoef ikde rest van de week niet meer.

12. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Zwaai!

Marleen, je vader heeft dus een zzp 9 gekregen?
    Dat zegt niet zo veel over de zorgzwaarte maar meer over de zorgbehoefte.
    Een zzp 9 is een reactiveringspakket en dus is het de bedoeling dat die patiënten na een paar maand weer naar de thuissituatie gaan, je moeder hoeft zich dus niet schuldig te voelen.
    (in de zin van we hebben te lang gewacht en daardoor heeft hij nu het een na hoogste zzp, het kan namelijk heel goed zijn dat hij na herstel naar huis kan of naar een verzorgingshuis met een zpp 3-4 )

Lauwie beterschap met Jort

Mik hoe lang ga je nog nachtvoeding geven dan? denk je niet dat ze hier helemaal aangewend is en daarom nog wakker word?

Ik heb vandaag lekker gewerkt (vind die weekenddiensten 1x per 6 weken altijd erg gezellig) en ga me nu even snel douchen.
    Heb vanavond/vannacht vrijgezellenfeest en morgenochtend moet ik om 06.00 u weer fris en fruitig naast mijn bed staan om te gaan werken.
    Fijne avond!

13. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Carmen veel plezier.

14. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    We hebben deze tijdelijke aanvraag gedaan om te zorgen dat hij akkoord zou gaan, want je hebt natuurlijk een handtekening nodig om de procedure zo snel mogelijk in gang te zetten. Maar we gaan dus verder om hem definitief uit huis te laten plaatsen, vrijwillig of gedwongen... Want naar huis komen kan ie echt wel vergeten.

15. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Ik heb net mijn moeder aan de telefoon en mijn vader heeft koorts en weer een beginnende longontsteking, dus voorlopig ligt hij nog wel even in het z'huis. Ze zijn ook nog wat andere onderzoeken gestart... Pff...!!!

16. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Marleen, ojee weer andere ontwikkelingen. Wat een onzekerheid toch nog! Knuffel voor jullie!

@Tesske, lekker dat je gisteren een dagje voor jezelf hebt gehad. Het is nu weer druk genoeg voor je, pfff. Veel plezier vanavond!!

@Alieke, wat heerlijk dat je tuin klaar is, foto?? Alles even snel doorwerken voor je verjaardag enz. Lekker hoor, kan maar weer klaar zijn! Oja, wat was dat nu met de naam Tijmen? Ik begreep je verhaal niet helemaal?

@Sjorsje, heb je je stem al weer terug?? Volgens mij is Juud weer op pad dit weekend!

@Setteke, wat goed dat je op gesprek mag, alvast veel succes!!

@Petra, en hoe is de buggy? En bijna weer op vakantie, hoe vervelend zeg ;) Mack, ja leuk, maar zat wel veel aan de Mac te denken….

@Mik, geef je die nachtvoeding omdat ze overdag niet genoeg krijgt? Of zou ze zonder moeten kunnen?

@Chantico, wel redelijk nachten bij jullie??

@Lauwie, hoe is het met Jort? Hoe ben je de dag doorgekomen?

@binna, hoe ik het bij jou? En hoe is het met je moeder?

Zooo, ik zit lekker op de bank! Morgen verjaardag en BBQ en dan rust in de tent… Maandag mag Sam voor het eerst oefenen op de basisschool. Spannend!!!

17. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Lique vriendinnetje en ik hadden zelfde jongensnaam. Als Eline een jongen was geweest had ze thijmen geheten. Bij hun was dat dus ook de jongensnaam. Bendus heel blij dat hun ook een meisje hebben want 'mijn' jongensnaam. Bij hun had ik echt niet leuk gevonden.
    Helemaal klaar om te bevallen??

Marleen Bah wat onzeker allemaal

18. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Alieke, nee nog lang niet, haha!! rustig aan. Ok op die manier, tja is wel een populaire naam natuurlijk. En er is natuurlijk weinig MIJN aan een naam, maar is niet altijd leuk!

19. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Nou ja echt populair wil ik het niet noemen. Ken niemand die zo heet in mijn wijde omgeving. Maar ja het is wel een naam die vaker gegeven wordt ja. Maar ja in elk geval ben ik blij dat het een meisje is geworden, want ik weet van mezelf dat ik er echt moeite mee zou hebben gehad (ookal konden zij het niet weten van te voren). Deze naam stond bij ons al vast sinds ik 13 weken zwanger was van Danique en was ik echt al die tijd helemaal zeker over dat het dat moest worden. Nooit enige twijfel gehad en die naam zal voor ons nooit gebruikt worden. En als dan je beste vrienden ineens die naam voor hun kindje hadden dan zou dat voor mij best even slikken zijn.
    Maar gelukkig is dat niet aan de orde en heet het meisje gewoon Benthe (hadden wij trouwens ook bij Danique op ons lijstje ;) )

Nog lang niet klaar dus?? Dan moet hij/zij nog maar even blijven zitten :D

20. Chantico

Chantico Niet meer actief

Alieke, ik snap je wel hoor met dat je blij bent dat ze 'jullie naam' niet hebben hoeven gebruiken! Ik ben ook wel een klein beetje blij dat wij een jochie hebben gekregen zodat we onze jongensnaam konden gebruiken :) Naar een meisjesnaam hadden we heel erg moeten zoeken en zelfs een reservemeisjesnaam (voor als ze het toch verkeerd gezien zouden hebben bij de echo) hebben we niet kunnen vinden. Maar als het een meisje was geweest, dan had ik denk ik ook altijd wel een klein 'verdrietje' gehad om die mooie jongensnaam die ons gezin dan zou moeten missen. Zeker als iemand anders hem dan wel zou hebben gebruikt. Raar hè, maar ja, dat soort gevoelens zijn nu eenmaal niet rationeel.

Hier zijn de nachten niet zo. Nathan huilt niet, dat is het niet, en hij slaapt ook op zich prima. Maar niet liggend in z'n bedje. Tenminste: het eerste half uur na de voeding moet ik m rechtop houden en slaapt ie tegen m'n schouder. Doe ik dat niet, dan gaat ie liggen 'gorgelen' en spartelen en moet ik er alsnog uit om hem daarvan te verlossen. Anders gaat ie hikken, verslikken, huilen en in ieder geval niet lekker slapen. Dus ik zit nachtelijks twee maal met hem op mijn schouder een half uur wakker na de voeding. En soms nog wel langer ook, zoals vannacht. Want hij heeft niet alleen last van melk die omhoog komt, hij heeft ook moeite met boeren. Dus als ie nog niet goed geboerd heeft, dan gaat ie na een tijdje ook liggen kronkelen in bed, met als gevolg dat ik er weer uit kan. Om het gedoe compleet te maken kan ie dan een tijd na de voeding nog last van krampjes krijgen, in die zin dat ie gaat liggen kreunen, grommen en persen. Zelf slaapt ie er redelijk doorheen, maar ik kan daar niet van slapen, ook omdat ik alert ben wanneer ik moet ingrijpen om te voorkomen dat hij gaat huilen en dan vriend en dochter ook wakker maakt. Met Cinababydruppels zijn die krampjes alleen wel redelijk te voorkomen, lijkt het, dus dat is al iets. Maar al met al onrustige nachten dus. Want hij komt om de drie uur, ook 's nachts, dus tussen 23.00 en 8.00 uur maak ik deze hele riedel 4x door! *gaap*;)
    Ben in retrospect jaloers op mezelf dat Ise met deze leeftijd aan voedingen om 23.00, 5.00 en 8.00 uur genoeg had, geen last van omhoogkomende melk, en ook niet zoveel van boeren en krampen. Toen was ik per voeding een kwartiertje max kwijt met af en toe nog even opstaan voor een snel boertje. Nu zit ik soms een half uur te klooien met tevergeefs oppakken, wiegen, kloppen, wandelen, zitten, terugleggen en dan nog stééds kronkelen van dat boertje dat maar niet wil komen... Mocht iemand boer-tips hebben: van harte welkom!

Verder gaat het wel goed hier hoor! Wat ik al zei: Nathan huilt niet veel (op de incidentele onverklaarbare huilbuitjes door die we aan sprongetjes wijten ;)) en heeft zelf - door onze goede zorgen met rechtophouden enzo - ook niet heel veel last van zijn 'reflux' etc. Hij kan inmiddels ook zó lief lachen en babbelen, daar smelten we totaal van. We zijn (alledrie!) ontzettend blij met dit kereltje. En die nachtelijke gedoetjes gaan vroeger of later (hopelijk vroeger ;)) vanzelf over.

Deel Deze Pagina