Augustus/september 2017 MMM mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Moess, 20 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nou, nog niets. Toen ik de poli belde vertelde de vpk me dat ik het gewoon volgens schema moest door gebruiken tot de eerste echo. In de huidige dosering. Ben benieuwd wat me wordt geadviseerd. Maar ik ga in elk geval niet stoppen :p.
    Ik heb vroeger ook altijd heel erg veel last gehad van veel tussentijds bloedverlies, vorige ronde vanaf 4dpo al (had toen geen utro) en mijn progesteron was toen 10 dpo nog maar 4.8 (wat zogenaamd goed zou zijn, ammehoela.. dat was voor mij de bevestiging dat ik de utro wilde).. Ik ben een beetje opstandig vandaag, geloof ik. Volgens mij vindt de kat dit ook, die rent al voor me weg als ik alleen al naar 'm kijk.. Arm beest :D haha.

@ kattenbak: mijn man verschoont de kattenbak (deed dat sowieso altijd al). Maar die van ons heeft wel een beetje een bak-obsessie als hij aandacht wil. Heer irritant, want hij gooit dan ook lekker korrels naast de bak enzo. Ik neem aan dat ik die toch wel gewoon mag opruimen? Uiteraard was ik daarna mijn handen, maar ik pak hier geen handschoenen oid voor.. hoe doen jullie dat?Bewaren

2. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Kattenbak is echt een no go hier.
    Neem geen risico ermee.

Utrogestan, ik moest 18 dagen na de punctie stoppen.
    Ik had nog liggen en ben uiteindelijk zo rond de 8 weken gestopt na afbouwen.

3. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    @nina dat is een goede! Ik weet dat de parasiet via de ontlastig en volgens mij ook via urine van de kat naar buiten kan komen (vooral jonge katten volgens mij). Ik zelf zou het risico niet nemen om de geknoeide korrels met de blote hand op te ruimen. Ik moet zelfs zeggen, dat ik best paranoia ben om alleen al de kat te aaien om vervolgens bijv een boterham te eten :$ (zal wel mijn gedachtegang zijn hoor..)

Mn vriend vertikt het om de bak schoon te maken. Hij heeft hier een gruwelijke hekel aan. Hij doet nog liever de kat de deur uit (die kreeg hij er bij mij gratis bij :p) dan dat hij de bak doet. We hebben gelukkig een schoonmaakster die nu de bak elke keer schoonmaakt als ze komt. De eerste keer heb ik deze zelf nog schoongemaakt met rubberen handschoentjes aan.. Maar dit ga ik niet nog eens doen. Voelde me er niet fijn bij!

Mijn kat wordt al 9 dit jaar. Het risico is dan sowieso al kleiner, en het zal me niets verbazen als ik op 1 of andere manier in het verleden al immuunstoffen heb aangemaakt, maar toch ben ik er als de dood voor op het moment.. Arme kat! :(Bewaren

4. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ik had ook geen advies wat betreft de utro. Ik ben vanaf week 6 gaan afbouwen en met week 7 gestopt.

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hee bah nu ga ik er wel meer mee zitten, qua kattengedoe.

Onze kat wordt vrijdag 3 en het is een binnenkat. Ik weet niet of dat uit maakt. Maargoed, ik vind het ook niet zo fris als er overal korrels rondom de bak op de vloer etc. liggen. Ik kan dat echt niet laten liggen :p.

Ik heb geen handschoenen in huis, maar de volgende keer doe ik boterhamzakjes over mijn handen voordat ik papier pak! :p
    En bovendien, als mijn man er een keer niet is, dan móet ik het wel..
    Ik ga het volgende week ook eens navragen, even kijken wat de fa ervan vindt..

6. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Stofzuiger niet een idee? Voor de korrels die er naast liggen lijkt dat me de meest handige oplossing eigenlijk :)

7. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Inderdaad gewoon de stofzuiger of kruimeldief gebruik ik hier.

8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Goede tip!
    Een kruimeldief hebben we hier nog niet maar wilden we sowieso nog even halen.

Maar op zich he. Als je je kat oppakt en knuffelt, dan zou je toch ook risico moeten lopen, ik bedoel.. Een kat was zichzelf ook en komt overal..

Sorry dat ik erover door hamer hoor..

9. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Het zit in de ontlasting en niet zozeer in hun vacht etc.

10. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Klopt idd.. zit in de ontlastig, maar toch ben ik dan weer bang op een of andere manier dat zn vacht de ontlasting heeft aangeraakt en ik toch via die weg besmet raak.. :$;) Bah.. Wel vervelend hoor die onzekerheid!

11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hahahaha. Volgens mij zijn katten erg populaire huisdieren en de kans op besmetting is sowieso erg klein.
    Heb trouwens zojuist gelijk een kruimeldief besteld. Morgen komt ie binnen! ;)
    Ben benieuwd naar vanavond.. (MvM)..

12. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    O ja daar wou ik op terug komen Nina, je hoeft echt geen ochtend urine meer voor te gebruiken voor mvm.

13. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Nina: hoe gaat het? Je was toch gevallen? Ben je nog naar de dokter geweest?

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nee, niet meer eigenlijk.
    Het gaat sinds maandag beter. De pijn verplaatst zich meer naar het midden, waardoor ikzelf denk dat het een spier is. Inmiddels kan ik me weer zonder hulp omdraaien en zonder enorme pijn hoesten / hevig inademen etc. Ik voel het nog steeds en het is niet comfortabel, maar in elk geval wel minder! Ik vertrouw er maar op dat het over een week of wat echt over is :p

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier MvM geweest, alles was prima. Ze deed wel enorm veel urine in de test (zelfs nu is hij nog niet droog) en volgens mij heb ik daardoor een wat lichtere, dikkere minder strakke lijn.
    Kijk eens met me mee, moet ik me hierom zorgen maken? De streep verscheen overigens wel echt direct..
    Als dat mens zich nou aan de drie druppels had gehouden had ik misschien wel een super strakke donkere lijn.. wat vinden jullie?
    Ik heb geen zin om me er druk om te maken.. 😕😏

Bijgevoegde bestanden:

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dus echt na 25 min is hij nog zo nat.. (heeft er echt wel 0.3 ml in gegooid want had een Menopur spuitje..)

17. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Nina: maak je niet druk, er staat een mooie streep en dat is wat telt! Op naar je echo volgende week!

18. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Op woensdagmiddag 25 januari hebben we de intake afspraak bij de vk en als het goed is krijgen we dan ook een echo! :)

19. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Het is idd een prima streep. Ze letten nooit echt op hoeveel urine ze doen bij mvm. Die van mij goot er ook aardig wat in

20. Moess

Moess Niet meer actief

@nina: geen zorgen! Is gewoon een mooie test. Die van mij was minder duidelijk denk ik.

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina