Succes vandaag met de echo's! Hier voel ik de kleine ook echt al super veel. Helaas nog niet van buitenaf, en zie het ook nog niet, maar dat komt vast nog wel Fennes, jeetje wat schrikken zeg! Hopelijk gaat het met rust gauw weer beter en kun je weer gaan genieten.. Duim voor jullie dat deze bloeding niets te betekenen had!!!! Gister hebben wij de tweede 20-weken echo gehad, omdat in eerste instantie dus een kleine afwijking in 1 van de hersenkamertjes te zien was. Gisteren was de meting hiervan net onder de norm, dus prima! Over 2 weken nog 1x de gehele meting herhalen, en als het dan ook goed is, dan is dat iig afgerond. Hier hoeven we ons iig niet druk om te maken. Verder viel het wel op dat de kleine in zn geheel echt aan de grote kant is. Net iets boven de norm zelfs.. De gyn uit het UMC raadde dan ook aan om de suikertest op zw diabetes te laten doen, en de groei in de gaten te houden, maarja dit stond sowieso al op de planning ivm mn overgewicht. Daar schrik ik dus niet van..
Nienke fijn dat het in de hersenkamertjes nu wel goed lijkt te zijn! En ik hoop ook voor je dat het gewicht geen problemen gaat geven voor jou en je kindje! Hier weer een soort van mijlpaal met 16 weken. Ik ben echt het groentje hier haha, voel me het kleine zusje dat alles nog moet gaan meemaken
Wat schrikken fennes. Maar fijn dat ze met de controles er wel bovenop zitten. Geen zorgen meid! Wij nu controle vk en daarna... 😄😄 20weken! Heb zin om ons ventje te zien! Voel de kleine elke dag wel bewegen en mijn man heeft het ook gevoeld. Gister zag ik héél iets mijn buik bewegen (echt minimaal maar dat telt ook toch?). Zó trots ben ik dan! 💙💙
Fennes wat schrikken! Lekker rustig aan doen en hopen dat met rust minder wordt. Nienke fijn dat het nu beter was! Ik was gister nog wel beetje van slag na de 20 weken echo. Het kindje is dus te groot maar ligt met 1 ding echt tegen de maximaal lijn aan dat was de tcd (kleine hersenen) en 2 dingen wel fors groter dat is buikomvang en lengte beentje (dat laatste kan kloppen want we zijn alle 2 lang en ik heb hele lange benen) maar die hersenen baarde me wel zorgen, maar ik kan dus op Google niets vinden over vergrote kleine hersenen en alleen maar over onontwikkelde kleine hersenen. Me vriend heeft me wel weer rustig gekregen, hij zei ook ze hebben gezegd je hoef je geen zorgen te maken en als er iets was geweest moeten ze dat echt melden en zeggen ze heus niet alles is goed! Ik kan het nu wel wat losser laten maar wil het graag nog wel bespreken met de vk (al is dat pas 2 mei) Succes Nina met de echo!
Laura, als je je echt zorgen maakt, moet je gewoon de verloskundige bellen hoor! Vinden ze helemaal niet erg! Ik heb nav de 20 weken echo ook een vraag voor haar, en heb pas 1 mei weer controle. Dus heb vanmorgen gebeld en ze belt vandaag terug. Ook bij ons zijn bepaalde delen van de hersenen echt tegen de max aan, maar ze hebben ons ook gerustgesteld hoor! Probeer je niet te druk te maken. Als het risicos zou geven, of echt niet goed zou zijn, laten ze je hoe dan ook terug komen en zullen ze je er echt niet zonder meer info te geven mee naar huis sturen. Succes meid! Hopelijk kun je het een beetje los laten.
Hier was de echo goed! Buikomtrek íets boven gem en beentjes iets onder (we hebben allebei geen lange benen haha) maar alles binnen de marges dus geen bijzonderheden. In de wolken! Vond het wel jmmer dat ze de lengte niet kon opmeten. Baby werkte niet zo mee en was continu aan het gymmen!
Goed nieuws Nina! Wij wilde ook graag lengte weten maar konden ze niet meten ivm niet in geheel meer op echo te zien. Gewicht wel dat was met 20w 6 dgn 442gr. Dat is wel veel volgens mij.
Spannend zeg al die echos . Gelukkog zijn er nog geen redenen tot zorgen, al zou ik ook van slag zijn als het zou afwijken. Maar proberen vertrouwen te hebben in mensen die er verstand van hebben. Ik had vannacht ook even een paniekmomentje. Werd ineens heel misselijk en ik was me al druk aan het maken omdat ik haar wat minder voelde deze dagen. Al ben ik pas 24 weken en is dit nog geen reden tot zorgen schiet er dan vanalles door mn hoofd, zelfs de angst voor een vroeggeboorte. Ik ben blij als ik op een 'veilig' aantal weken zit, qua levensvatbaarheid
Hallo dames, Ik lees al even mee maar durfde de stap nog niet te wagen om mee te reageren. Hierbij mijn verhaal. We hebben een dochter van 3,5. Vorig jaar zwanger van de 2e maar tijdens de 20 weken echo kwamen ze erachter dat ons zoontje meerdere ernstige afwijkingen had. Uit de vp bleek hij het cri du chat syndroom te hebben. Als hij het al zou overleven zou het een kastplantje worden en die ellende met alle gevolgen van dien wilden we hem besparen. We besloten de zwangerschap af te breken.Ik ben vorig jaar 23 maart bevallen na een zwangerschap van 22 weken van ons mooie mannetje. Uit vervolg onderzoeken bleek dat ik drager was van een belanceerder translocatie. Ons zoontje had dus de ongebalanceerde variant. We wilden ondanks al het verdriet toch graag nog een kindje. Nogmaals op de natuurlijke manier geprobeerd, helaas is het hartje van dat kindje gestopt met 10.3 weken. Vervolgens zijn het het pgd traject ingestapt. Alles ging in een sneltrein vaart. De test werd gemaakt, hormoonbehandelingen opgestart en van de 10 embryo's bleek er 1 niet de chromosoomafwijking te hebben en die werd teruggesplaatst. Inmiddels daar nu 20 weken zwanger van. Vandaag de 20 weken echo gehad en dochterlief is goedgekeurd. Ze konden het gezichtje alleen niet zien maar devorige keren hebben ze daar geen afwijkingen in gevonden. Graag zou ik toch met jullie mee willen kletsen. Dat iedereen straks maar mooie, gezonde kindjes in de armen mogen sluiten!
Ha meiden, wat lief dat jullie zo meeleven! Dankjulliewel! Ik heb geen bloedverlies meer gehad en vanmorgen tijdens de 20 weken echo is er heel kritisch naar de placenta en baarmoedermond gekeken en gelukkig ziet alles er helemaal goed uit. Het kan haast niet anders dan dat de bloeding veroorzaakt is door een gesprongen bloedvaatje. Niks aan de hand dus. Een hele grote opluchting! Met ons kleine schatje gaat ook alles helemaal goed. We hebben hele mooie echofoto's meegekregen en daar heb ik de hele terugweg als een verliefde tiener naar zitten staren... 😊 Wat fijn om te lezen dat het met iedereen zo goed gaat. Wel lastig met al die groeicurves... Ik pin me daar nooit zo op vast. Onze oudste is erg lang voor haar leeftijd en heeft een daarbij passend gewicht. Zij was tijdens de zwangerschap ook aan de grote kant en haar zusje is dat ook. Wat wil je met een papa van bijna twee meter... en ik ben zelf ook niet klein. Hoop dat het lukt om de zorgen een beetje los te laten en het genieten de overhand te laten krijgen. Een heel fijn paasweekend allemaal en geniet vol trots van alle schopjes! 😉 Liefs
Gelukkig Fennes! Nu hopen dat het zo blijft, en wat heerlijk dat je je kindje weer hebt gezien. Corinne welkom! Wat een verleden hebben jullie al maar fijn dat ook jullie echo goed was! Hoop dat je nu wel wat meer rust hebt en ook kunt genieten van de zwangerschap!
Opgelucht fennes! Wat fijn! 😄 Moes, wat vervelend dat je vannacht niet lekker werd. Misschien een beetje oververmoeid of een beginnend griepje / iets qat niet helemaal lekker viel? Hopelijk eenmalig en kun je lekker genieten van de Pasen. Hier hebben we enkel foto's meegekregen op een USB stick. Ventje was dus continu zó beweeglijk dat ik me afvraag of er wel 'mooie' foto's tussen zitten maar ach.. het ziet er tot nu toe allemaal goed uit dus dat is het belangrijkste. Wel was ik na de echo een klein beetje van slag omdat de vrouw best afstandelijk was en echt gewoon haar eigen ding deed terwijl ik er zo naar uitgekeken had hem weer te zien. Toen ik bijv zei dat ik benieuwd was naar bijv handjes kreeg ik een snelle 'dat is nu niet te zien want hij ligt er ongelukkig voor'. Punt. Snap je? Ik snap dat het veen romantische echo is maar ze deed ook niet zo haar best om het leuk te maken (probeer het gezichtje in beeld te brengen, wees benaderbaar, snap dat dit voor ons een enorm fijn moment was/is en neem er ff je tijd voor ipv gauw je ding te doen en terug te rennen naar je thee met chocoladecake). Maargoed. Het voelt wel als een hele mijlpaal en nu willen we toch echt meer aan de uitzetlijst beginnen. Zondag gaan we een kastje ophalen en schuren bij mijn moeder en kijken of we ook al aan verven toekomen (denk het niet haha). Weer een stapje dichterbij. Verder gaat de huizenjacht nog altijd door. Zonder succes overigens. Wat is de markt weer afschuwelijk. Weinig aanbod maar veel vraag. Welkom Corinne!
Welkom Corinne, gezellig dat je mee komt kletsen! En fijn dat alles goed gaat met jou en jullie dochter! Wat leuk, ook twee meiden 😉 Moes, hoe gaat het met jou? Voel je je alweer wat beter? Ik hoop het... Pas goed op jezelf en rustig aan. Hier gaat het gelukkig ook goed. Geen bloedverlies meer of andere gekke dingen. Groetjes en fijn weekend nog allemaal.
@nina sanders, mijn ervaring is ook dat de dames die de 20 weken echo niet erg scheutig zijn met praten en informatie. Wij gingen bij de 20 weken echo van ons zoontje weg met geen info behalve dat er veel niet goed was, sta je dan.. in het wkz was dat gelukkig anders, ze hebben je dossier erbij. Vertellen je alles beantwoorden je vragen, een grapjes tussendoor kon gelukkig ook. ( zelfs vorig jaar bij ons zoontje tewijl zij en wij wisten dat het niet goed was.. gewoon ff wat lucht zeg maar). Wel raar dat ze de handen en het gezicht niet in beeld hebben gehad en de echo wel is afgesloten. Bij ons konden ze nu het gezicht er niet op krijgen dus eigenlijk moesten we nog terug maar ze gingen met de gyn overleggen en de echo's van de vorige keer erbij pakken. Een afwijking aan handen en of gezicht kan duiden op ern chromosoom afwijking dus ze moeten het gezien hebben om het af te mogen vinken. Misschien had ze haar dag ook niet.
Zijn er trouwens nog meer meiden nu ook een explosie aan spataders hebben? Zelfs in de schaamlippen? Dat het er niet uit ziet maakt niet uit maar het is vooral erg gevoelig met alle bewegingen.
@fennes: het gaat wel weer. Ik voel onze dame weer goed en heb wat minder harde buiken. @corinne: welkom! Hier was de 20 weken dame juist superlief! Net de goede getroffen denk ik... Spataders heb ik geen last van? Wel opvallend donkere em grotere tepels dan normaal, die ook erg gevoelig zijn.