Augustus/september 2017 MMM mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Moess, 20 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @ Corinne nou gezicht wel in beeld hoor. T is meer dat ik vingers wilde tellen 😉
    Spataders.. wel 1 op mn been 😱😱 en meerdere grote 'gewone' aders. Hopelijk trekt het weer weg want ben er not amused over..

2. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ik voel de baby al sinds 18 weken, toen die 'plopjes' iedere dag terug kwamen wist ik zeker dat het de baby was. Aan de buitenkant kan je het alleen nog niet voelen of zien. Maar ik heb dan ook de placenta aan de voorkant liggen.

Wij hebben nu eindelijk de kamer wat de babykamer moet worden leeg, kunnen we vanaf nu beginnen met vullen! :)

Nienke: hoe gaat het nu? Fijn dat ze je goed in de gaten houden met extra controles!

Laura: gewoon je vk bellen als je je zorgen maakt!

Fennes: jeetje zeg, dat is behoorlijk schrikken. Hoe is het nu met je? Nog bloedingen gehad? Ik lees nu dat je die niet meer hebt gehad. Fijn dat met de kleine alles goed is! :)

Corinne: welkom hier, hopelijk gaat deze zwangerschap goed!

3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ohja, tijdens de echo gevraagd waar mijn placenta ligt: links voor.

Ik voel de baby sinds 18 weken ong, maar niet als plopjes. Meer als klopjes. Mijn man voelt hem ook van de buitenkant sinds 19 wk ong. Heel erg gaaf! 😍😍

4. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ik wist ook niet goed hoe te omschrijven, maar bij mij voelt het eerder als kleine duwtjes van binnenuit. Plopjes is niet echt het goede woord, haha.

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Klopjes dus.. 😉

6. Moess

Moess Niet meer actief

Zoo dit topic ook weer gevonden. Even wennen...

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nou en of! Moet helemaal zoeken..
    Geen fijne navigatie!

8. Moess

Moess Niet meer actief

Gister weer even een momentje gehad..

Ik had al dagen last van me gewoon helemaal niet lekker voelen. Misselijkheid, hoofdpijn.. sinds vrijdag ook ineens olifantenenkels, veel vocht erin. Toen werd ik een beetje bang ivm hoge bloeddruk. Even het bellijstje vd verloskundige erbij gepakt. Waarop deze kwalen stonden. Advies is dan 2 uur gaan rusten en als het niet zakt bellen. Dit zakte dus niet. Ook niet met paracetamol. Toch maar gebeld (vind ik heel vervelend op zaterdag...)
    Ze is langs gekomen en heeft mn bloeddruk gemeten en urine gecontroleerd. Gelukkig alles in orde. Misschien is het te wijten aan veel diensten achter elkaar werken. Ga nu kijken of ik op mijn werk iets kan regelen zodat mijn lichaam niet meer heel hard stop roept.

Hoe is het hier nog?
    Ik zit dinsdag op 26 weken, dan zou ze levensvatbaar zijn. Pff ik hoop dat ze lekker blijft zitten. Grappig dat je in iedere fase vd zwangerschap weer nieuwe zorgen krijgt

9. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Moes dat klinkt idd wel als hoge bloeddruk klachten, zou het wel telkens in de gaten houden en aan de bel blijven trekken, zwangerschapsvergiftiging ligt wel op de loer dan.

Ik had vrijdag ochtend opeens heel erg pijn ik me onderbuik links. S ochtend na het niezen schoot het erin. Ook al heel de week last van me rug. Verloskundige maar een berichtje gestuurd en ze belde terug. Ze verwacht bandenpijn dus heb extra ondersteuningsband gekocht. Ik ben de afgelopen 2/3 weken ook heel erg gegroeid qua buik dus kan heel goed zijn.

10. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.100
    941
    113
    Vrouw
    Ik ben nieuw.
    Mijn uitgerekende datum is 16 augustus. Het is ons 2e kindje. We hebben nu een dochtertje van 1,5 jaar. Geslacht van deze baby blijft een verrassing.

Groetjes, Mooiezomer

11. Moess

Moess Niet meer actief

Hoi mooie zomer!
    Gefeliciteerd met je zwangerschap, op welke manier ben jij zwanger geworden? Wij zijn allemaal dames die met medische hulp (IUI, IVF etc.) zwanger zijn geworden.

@123laura ; ja ik hou het in de gaten, bloeddruk was nu normaal 122/78
    Als ik het zo hoor klinkt dat van jou als bandenpijn ja, pijnlijk hè als dat er in schiet?! Bij mij gaat dit wel altijd weer vlug over, maar idd, de buik groeit ineens vlug...

12. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ik heb ons topic weer gevonden!

Moess en Laura: idd goed in de gaten houden, die buik word ook alleen nog maar groter. We zijn allemaal nog lang niet bij de 40 weken. Al schiet het wel behoorlijk op, ik vind de tijd zo snel gaan!

Hier gaat het goed, ik neem mijn rust als mijn lichaam dat aangeeft, meer dan dat kan je ook niet doen toch?

13. fennes

fennes Actief lid

20 nov 2012
    119
    9
    18
    Wat een gezoek op de nieuwe zp zeg.... had het al drie keer opgegeven, nu toch maar even doorgezet
    Hoe gaat het met jullie allemaal?
    Ik heb vorige week weer een bloeding gehad... moest weer naar het ziekenhuis.
    Daar dachten ze ineens te zien dat de placenta wel over de baarmoedermond lag. Vaag verhaal want de week ervoor zou hij volgens de toen dienstdoende gyn gewoon netjes op 3,5 a 4 cm hoogte liggen.
    En zakken is onmogelijk behalve als de placenta loslaat maar als dat het geval was geweest zou ik moeten vergaan van de pijn en ik lag er vrij relaxt bij dus dat kon het ook niet zijn...
    Moest eigenlijk tot week 24 wachten op een uitgebreide echo om de placentaligging te bepalen maar heb aangegeven dat ik niet nog zo lang in onzekerheid wilde zitten. Buiten dat was mijn verloskundige het er ook niet mee eens dus afgelopen dinsdag de echo gehad door een doorgewinterde gyn die bijna niks anders doet. Zij zag meteen dat de placenta keurig lag. Haar collega heeft volgens haar een bloedstolsel dat over de baarmoedermond lag aangezien voor placentaweefsel. Dit stolsel lag er op het moment van de laaste echo niet dus dit was puur een vermoeden van haar.
    Bleek vorige week ook nog een blaasontsteking te hebben dus die kan de bloedingen ook veroorzaakt hebben.
    Een hele hoop stress dus maar gelukkig blijkt er niks aan de hand. Nu hopen dat het bloedverlies definitief gestopt is.

Sorry voor mijn lange post...

14. Moess

Moess Niet meer actief

He jeetje fennes! Gelukkig heb je niet zo lang op de echo hoeven wachten. Laten we hopen dat het nu idd over is. Wel jammer dat je nu eigenlijk nog niet zeker weet waat het door komt

15. fennes

fennes Actief lid

20 nov 2012
    119
    9
    18
    Dat is zeker jammer Moess, maar heb me daar inmiddels bij neergelegd.
    Hoop nu alleen maar dat het niet nog een keer gebeurd...

16. Corinne83

Corinne83 Actief lid

19 apr 2016
    274
    12
    18
    Fennes wat fijn dat je nu weet wat het is en dat er vooral doorgepakt is!!

17. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Jeetje Fennes, gelukkig dat je nu weet wat het is en hopelijk dat het hier bij blijft nu! Ff geen onzekerheden meer en lekker genieten

18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Jeetje Fennes. Hopelijk kun je nu wat geruster zijn! Wel fijn dat je nu duidelijkheid hebt!

19. fennes

fennes Actief lid

20 nov 2012
    119
    9
    18
    Dankjewel lieve meiden voor jullie medeleven!
    Het gaat nog steeds goed, maak me geen zorgen meer. Voel ons meisje goed en veel bewegen en tijdens alle extra echo's die ik inmiddels gehad heb zien we haar steevast met haar handjes bij haar gezichtje. Een teken dat ze zich comfortabel voelt dus daar gaan we dan maar vanuit.
    Voor zover het kan met een dreumes van 16 maanden en een verbouwing thuis doe ik het rustig aan ;)
    Nu snel slapen, het is al veel te laat...
    Truste en fijn weekend allemaal.

20. Moess

Moess Niet meer actief

Hoe gaat het hier nog?

Deel Deze Pagina