Augustus/september 2017 MMM mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Moess, 20 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corinne83

Corinne83 Actief lid

19 apr 2016
    274
    12
    18
    Hier is het best zwaar. Erg moe en last van die spatader ggrr. Slapen wordt ook niet makkelijker.. en we moeten allemaal nog een tijd haha. Hoe gaat het met jou Moess nog weer klachten gehad?

2. jeshh

jeshh Niet meer actief

Hier goed!

Dinsdag de 20-weken-echo. Ondanks dat ik dacht dat dat mee zou vallen omdat we een erg uitgebreide en goede pretecho hebben gehad, ben ik toch gespannen. Laten we het dan maar gezonde spanning noemen :)

3. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Hier alles goed! Afgelopen dinsdag weer controle vk gehad. Heb me zorgen beetje geuit van de echo, maar ook zij zei dat alles goed was en ja dat het kindje gewoon niet klein zal zijn (ik ben 1,80 en me vriend 1,95 dus kunnen ook niet anders verwachten) ook me baarmoeder lag al wat hoger dan "normaal" is. Nog steeds nergens last van. Ja van flink groeien Afgelopen 2/3 weken echt hard gegroeid nu is me vriend ook voor 10 dagen weg ben benieuwd of hij verschil ziet.
    Succes jeshh met de echo!!
    (Vind trouwens wel jammer dat het een vrij stil forum is)

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Forum is idd stil. Maar ik moet nog zo wennen aan de nieuwe stijl. Kan moeilijk dingen terugvinden haha.

Hier op zich alles goed maar.. de pijn in mijn ribben en rug is zo ondraaglijk soms. Ik kon wel janken vanmiddag.. kon niet eens 10 min gewoon zitten en wát ik ook deed, de pijn bleef. Toen ik er ook koortsig bij werd heb ik de huisarts en vk gebeld. Ik wil echt graag dat het niet erger wordt.
    HA geweest maar die kon niet zo veel doen. Ws toch te maken met de ribkneuzing van januari en tsja, een zwangerschap werkt dan niet echt mee. Het gaat dus om ribpijn net onder mijn borst (over de gehele breedte) wat door trekt hoog in mijn rug.

Morgen ook voor de zekerheid even langs de vk. Maar ik vrees dat ook zij me blijft adviseren gewoon rustig aan te doen, te blijven bewegen etc.
    Volg wk vrijdag heb ik trouwens ook een afspr staan bij de fysio nog. Mijn bloeddruk etc vndg ws gewoon goed, 105/65. Ook mijn longen klonken prima en mijn temp was na een paracetamol ook gewoon weer oké.

OK tot dusver mijn geklaag. Wat heb ik rugklachten altijd onderschat haha. En dat icm afschuwelijke pijn in mijn ribben.. pff. Afgelopen maandag kon ik ook lastig stilzitten tijdens de cursus (hypnobirthing) en di was ik naar een concert waar ik ook gek werd van zitten. Haha. De kleine werd er overigens super druk van. Die voelde ik trappelen in mijn lies??? De volgende ochtend werd ik ook wakker getrappeld. Wel gezellig hihi!

Meerderen begonnen met een cursus?

5. suikerklontje

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Wij gaan volgende week eerste nog weekje naar Griekenland en daarna begin ik met zwangerschapsyoga. Heb het met me vk gehad over hypnobirthing maar zij vind het geen toegevoegde waarde en vond het niet echt iets voor mij zoals ze me als persoon kent. Ik ben ook van het actieve dus heb meer voor pilates achtife lessen gekozen. Met 2 partner lessen helaas is 1 les mijn vriend in het buitenland dus ga ik gezellig met mijn beste vriendin.

6. suikerklontje

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    En Nina wat balen dat je zo last blijf houden ook. Die rib zal ook niet veel minder gaan worden nu je buik gaat groeien en dadelijk het baby'tje er ook meer op gaat drukken/schoppen

7. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Hier gaat het goed, we zijn lekker voor anderhalve week naar de zon geweest. Moest ook weer even zoeken naar dit topic. Ik voel de baby iedere dag, vooral als ik in bed lig en wil gaan slapen en overdag als ik wat langer zit op mijn werk. Volgende week weer even kijken bij de vk. :)

8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Leuk hè al die bewegingen! Wij zijn vorige week even naar Ibiza geweest. Lekker gerelaxed! Mijn rugklachten werden direct minder (maar verdwenen niet). Hopelijk vind ik een goede balans.

Hebben heb ik na de 20 wekenecho enkel nog maar een liggingsecho met 36/37 weken. Jullie ook? Gaan nog wel eens pretecho doen, maar onze vk biedt helaas geen groeiecho aan. Vind dat echt belachelijk maargoed. Tussen 20 en 40 weken gewoon geen grondige controle.. ja even aan je baarmoeder voelen en bloeddruk etc meten. Nou joepie..

9. Corinne83

Corinne83 Actief lid

19 apr 2016
    274
    12
    18
    Zo zie je maar dat elke zwangerschap anders is.. bij de oudste ook eigenlijk geen klachten gehad en nu voel ik me een oud wijf! Wist gister niet hoe ik het werk voel moest houden, kleine hielp idd ook niet mee ook mega druk. Ik voel haar ook meestal onderin. Nu 2 keer met dr voetjes tegen mn ribben gevoeld. De oudste voelde ik ook eigenlijk onderin. Toen geen gekneusde ribben gehad, ik weet niet wat deze smurf gaat doen haha. Ik moet volgende week weer naar de vk, ben benieuwd of ik nu wel groei echo's ga krijgen, al zeggen die ook niet altijd alles, hoevaak ze er niet naast zitten.

10. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Nina: ik weet het eigenlijk niet of ik nog een groei echo krijg, zal ik volgende week nog even navragen als ik daar ben.

Vandaag al de hele tijd buikpijn, hoe ik ook zit, het gaat niet echt over...
    Zou het een soort van bandenpijn kunnen zijn? Of dat je buik groeit?

11. Corinne83

Corinne83 Actief lid

19 apr 2016
    274
    12
    18
    Zou kunnen goldfishie, wat bij mij nog wel eens helpt is op mn linkerzij gaan liggen.

12. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Dat zullen ze leuk vinden op mijn werk, hahahaha!! :)

13. Corinne83

Corinne83 Actief lid

19 apr 2016
    274
    12
    18
    Hahaha, misschien willen er wel mensen mee doen :D

Kids in mijn klas zouden het denk ik wel leuk vinden hihi

14. Moess

Moess Niet meer actief

Ik krijg wel groeiecho's omdat ik wat te zwaar ben. Verder afgelopen week een pretecho gehad, gewoon 2d. Was wel weer fijn na 8 weken weer.
    Woensdagnacht de vk gebeld (wat ik echt heel vervelend vind, midden in de nacht om 01.00u) ik bleef maar harde buiken krijgen ook na kruik en pcm. Hierna met regelmaat echt krampen. Was echt bang voor een vroeggeboorte, het zal je maar gebeuren. Vk is gekomen. Geen ontsluiting en verder was het hartje ed ook goed. Vermoeden blaasontsteking maar volgende dag een plasje ingeleverd en niks aan de hand. Wat het dan wel was?
    Nu vooral een heeeeele drukke baby die echt hard schopt. Mijn buik zie je gewoon golven...

15. Moess

Moess Niet meer actief

Nina; echt naar dat je zoceel last hebt. Scheelt het als je mibder gaat werken misschien? Ik ben ook nu nog maar de helft van mn uren aan het werk

16. Corinne83

Corinne83 Actief lid

19 apr 2016
    274
    12
    18
    Moess gelukkig met een goed afgelopen. Erg spannend want je zit echt niet op een vroeggeboorte te wachten.

17. Corinne83

Corinne83 Actief lid

19 apr 2016
    274
    12
    18
    Hoeveel zijn jullie al aangekomen?

18. Moess

Moess Niet meer actief

Ik iets van 10 kg. En dat heb ik vooral er de eerste weken aangegeten. Ik was erg misselijk, zonder braken. Maar ik kon de misselijkheid wegeten, helaas... Dusja

19. Corinne83

Corinne83 Actief lid

19 apr 2016
    274
    12
    18
    Ik ook al 8 a 9 kilo. Ben nu met 24 weken al bijna net zo dik als bij mijn dochter op het eind. Wordt nog wat :(

20. suikerklontje

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Ben nog geen 5kilo aangekomen met 24 weken

Deel Deze Pagina