Augustus/september 2017 MMM mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Moess, 20 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Iedereen de warmte beetje overleefd?
    Ik kan altijd heel goed en lang bakken maar had zaterdag wel wat last. Andere dagen wel benen en armen in de zon en veel schaduw.
    Nu na 2 weken vrij weer werken, ben benieuwd hoe dat gaat. Ik heb vooral staand beroep en maak dagen van 9 uur, heel benieuwd hoe ik me eind van de dag en vooral week ga voelen.

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Afschuwelijk die hitte! :p
    Kan er niet goed tegen nu. Bij ons binnen is het 28 graden geweest. Bah! :eek:

Komende zaterdag gaan we een mooie 2e hands Kibofa box met telraam ophalen, via MP. Zo blij mee want die wilde ik heel graag. Nu nog een mooi kleed zoeken, het is wel een wat lastigere maat (100x100cm).

Verder gaan we morgenavond een huis bezichtigen. Afgezien van de rugpijn en pijn net onder mijn borst (ribben? Middenrif? Bovenbuik? Geen idee) gaat het goed. Slapen gaat soms wat minder (veel wakker) en mijn buik zit wel in de weg soms!

3. Moess

Moess Niet meer actief

Kibofa box? Is dat er gewoon zo 1 met spijlen van vroeger?

Over die pijn in de bovenbuik.. Hou je dat in de gaten ivm eventuele hoge bloeddruk? Is wel een symptoom.

Hier heb ik inmiddels alle spulletjes wel in huis op luiers, flesvoeding en verzorgingsproducten na dan. Ik hoef nog maar 2 weken te werken, heerlijk!

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Jaaaa met telraam, zo'n oude idd. Ik wilde per se zo eentje met telraam in een bepaalde kleur van vroeger hihi. Heb hem heel goedkoop op de kop kunnen tikken.
    Ik hou de pijn zeker in de gaten. Het blijft eigenlijk alleen maar toenemen, maar merk wel wel dat het wat afzakt als ik voldoende rust neem. Mijn bloeddruk was afgelopen week iets van 100 / 53 ofzo, dus eerder aan de lage kant dan aan de hoge kant.
    Verder heb ik geen hoofdpijn en houd ik geen vocht vast, maar ik houd het in de gaten en ga sowieso vanochtend nog even de vk bellen.

Hier hoef ik nog 'maar' 7 weken te werken na deze week. De tijd gaat snel, zeker omdat ik bijv. volgende week maar 3 dagen werk (Pinksteren op maandag en vrijdag ben ik vrij).
    Het gaat wel hard, maar toch ben ik echt aan het aftellen al..
    Ohja, hier het autostoeltje vorige week binnen gekregen en HIJ IS MOOOOOI! haha.

Verder merk ik dat het getrappel in de buik steeds krachtiger word en dat ik moeite krijg met eten. Ik heb wel trek, maar het past gewoon niet :p
    Ik eet dus zeer regelmatig wat kleinere porties tussendoor! Maar dat zullen jullie vast wel herkennen.

Hier qua spulletjes, ik ga er vanuit dat het niet meer lukt om te verhuizen vóór de bevalling, dus het zal de eerste tijd bij ons op de kamer komen. Ik word erg verdrietig als ik denk dat ik ook zo graag een kamertje had willen klaarmaken en ons kindje een eigen plekje wil geven, maar eigenlijk is het nu gewoon niet anders en volgens mij gaat onze kleine met hééééél veel liefde en verzorging niets te kort komen.

We hebben dus al een box, commode schiet al op (enkel nog één laagje verf), wiegje hebben we (ben er nog niet uit of ik nieuwe bekleding wil of niet, het is mijn eigen wieg), autostoeltje, wagen, aardig wat kleding, en qua verzorging moeten we eigenlijk enkel nog een badje, beddengoed en wat klein spul. Schiet ook al aardig op. Gelukkig komt mijn moeder af en toe met hele handige kleine dingetjes aan zetten! :D

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Kleine update hier. Vandaag even doorverwezen naar de gyn omdat ik die helse pijn in mijn rug en ribbenstreek hield. Gisteren had ik een enorm lange dag en hoewel ik vandaag thuis kon werken, voelde ik me echt niets waard. Afschuwelijk. T is ook meer bovenbuik zeg maar, echt bij je maagkuiltje.

Baby zit erg hoog met zijn billen en voeten idd in de buurt van het middenrif en maagkuiltje. Daar kunnen de helse pijnen vandaan komen. Heb sowieso een maagbeschermer meegekregen want ondanks dat ik geen maagzuur heb, zouden de klachten heel goed toch verminderd kunnen worden mocht het met mijn maag te maken hebben. Kon sowieso geen kwaad dus ga ik proberen.
    Er waren geen eiwitten in mijn urine gevonden, geen blaasontsteking en mijn bloeddruk was oké.

Verder was gelukkig met de baby zelf ook alles in orde. Hij was lekker beweeglijk, en de echo liet een goede groei zien. Hij werd al geschat op ruim een kg! Kleine vreetzak is het. Kreeg een paar fotootjes mee en op 1tje 'kust' ie zeg maar de binnenkant van mijn buik. Zó aandoenlijk. Des te meer besef ik dat we écht een baby (een báby!) krijgen! Lief jungske! :p
    Ik ben - ondanks de pijnklachten - weer even helemaal in love! :D

jeshh vindt dit leuk.
  6. jeshh

jeshh Niet meer actief

Aah wat een heerlijk gevoel is dat he! Fijn dat er niks ernstigs aan de hand is.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  7. Corinne83

Corinne83 Actief lid

19 apr 2016
    274
    12
    18
    Van het eten herken ik, vooral met brood haha

Hier afgelopen maandag een groeiecho gehad en de kleine deed het goed. Volgt mooi eigen lijntjes. Over 3 weken weer.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  8. fennes

fennes Actief lid

20 nov 2012
    119
    9
    18
    Hey meiden,
    wat fijn om te lezen dat het met iedereen goed gaat. Op de klachten na dan, die zijn erg vervelend zeg...
    En wat leuk al die spullen die er aangeschaft worden. Het begint nu ook al echt op te schieten! Voor we het weten zijn al onze beebjes er!
    Hier is het, op zijn zachtst gezegd, een beetje druk. Daarom al een tijdje niet kunnen reageren hier. We zijn volop bezig om een deel van de verbouwing af te krijgen maar het heeft nogal wat voeten in de aarde... We hebben een erg oud huis en dan kom je nogal eens wat tegen zeg maar.
    Met de zwangerschap gaat het gelukkig allemaal goed. Ik heb de afgelopen drie weken geen bloedingen meer gehad dus ben er inmiddels helemaal gerust op. Ons meisje doet het prima en groeit als kool!

9. Corinne83

Corinne83 Actief lid

19 apr 2016
    274
    12
    18
    @fennes, fijn dat het goed gaat en dat je geen bloedingen meer gehad hebt zeg!

Hier is de kleine af en toe behoorlijk aan het trappelen en uitrekken, ze heeft nog niet door dat dat allemaal niet meer past haha.

Verder behoorlijk wat uitstraling in mn benen, vooral eind van de dagen als ik lang in een houding lig. Slaap de afgelopen 7 mnd al niet best en daar zullen en er straks nog wel een paar van bijkomen :D (hoop ik)

10. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Fennes wat fijn dat je geen bloedingen meer heb gehad!!!!
    Hier idd een erg actieve baby volgens mij slaapt het niet veel. Zit ook hele avonden me buik te filmen omdat je het zo ziet bewegen, bijzonder om te zien en dan te bedenken dat ik nog 12 weken moet dus denk dat ik straks blauw ben
    Slapen gaat hier ook niet super meer doorslapen is al heel lang verleden tijd maar lekker liggen wordt ook steeds minder, kunnen we vast wennen aan die gebroken nachten

11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wie weet vallen alle gebroken nachten straks mee ;)

12. Moess

Moess Niet meer actief

Ik slaap ook slecht. Weet niet meer hoe ik moet liggen en moet vaak plassen. Daarna kan ikndan niet meer in slaap komen....

13. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Hier ook afgelopen nacht slecht geslapen, verder gaat het goed!

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ohhh Moes jij bent al ver!!! :p

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Volgens mij heb ik een inieminie streepje op mijn buik ontdekt! :eek:

16. jeshh

jeshh Niet meer actief

Ik heb ook een streepje, van navel naar beneden. Vind ik prachtig :)

Hier gaat alles z'n gangetje. Op wat moeheid en wat algemene kwaaltjes na dan, maar denk dat dat er bij hoort. Tweede deel van de zwangerschap valt me zwaarder dan het eerste deel, dat dan weer wel.

De babykamer is inmiddels klaar, het is zo supermooi geworden. Verder heb ik het gevoel dat er nog 100.000 dingen geregeld moeten worden, maar daar heb ik nog even de tijd voor gelukkig :)

17. Moess

Moess Niet meer actief

Ja ik ben al ver, maar het gaat me te langzaam... Ik wil gewoon zien hoe ze eruit ziet!

Ik heb geen streep, maar ook helemaal geen straie!

Lekker he dat het kamertje af is.
    Ik kan niet wachten om alles uit te gaan wassen!

18. Virgo78

Virgo78 Lid

9 okt 2016
    13
    0
    1
    Vrouw
    Manager Laboratorium
    Gelderland
    Hoi meiden,

Kan ik hier ook nog meekletsen? Ik ben nu bijna 29 weken zwanger van 2 meiden. Sinds 1.5 week mag ik niet meer werken van de gyn (ik werkte full time) vanwege een verkorte cervix. En dan heb je ineens veel tijd waarin je maar bar weinig mag doen.

@fennes ik lees dat jij ook in een verbouwing zit. Een grote verbouwing? Wij wel, kan momenteel ook niet thuis wonen.

19. Corinne83

Corinne83 Actief lid

19 apr 2016
    274
    12
    18
    Hallo Virgo, leuk 2 meiden!

Hier al een paar slechte dagen. Zo ontzettend last van maagzuur, bleef vanmorgen maar gal spugen. Niets helpt. Uit nood omeprazol van mn man genomen en de vk gebeld. Nu wachten op een telefoontje dat ze terugbellen maar ga eerst ff bij probeen te slapen..

20. Virgo78

Virgo78 Lid

9 okt 2016
    13
    0
    1
    Vrouw
    Manager Laboratorium
    Gelderland
    Ik had vanaf een paar maanden ook zo ontzettend last van maagzuur. 3 weken Rennies (die dan niet echt helpen) en ik was er helemaal klaar mee. Van de huisarts Omecat gekregen. Elke dag een capsule en ik heb nergens last meer van gehad. Een verademing. Succes!

Deel Deze Pagina