Zou het nierstuwing kunnen zijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jille, 28 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Hallo,

Ik ben ruim 21 weken zwanger en nu heb ik eigenlijk al mijn gehele zwangerschap met tijd en wijle last van mijn rug aan de rechterkant ter hoogte van mijn nier.

Een paar jaar geleden heb ik een niersteenaanval gehad (wat ik op dat moment niet wist overigens). Het kwam als rugpijn aan de rechtse kant opzetten en binnen een half uur had ik helse pijnen. Ik was op mijn werk en aan het ijlen en riep dat het weeen waren (weet ik zelf niets van, maar zeiden collega's). Ik naar de huisarts met vriend en die heeft zetpillen meegegeven. Hierdoor zakte het en een dag later moest ik wederom urine inleveren en zat er steentje in. Sinds die tijd heb ik (ook voor de zwangerschap) af en toe last van mijn nier en denk ik..oh jee daar komt het weer, maar het lijkt niet echt door te zetten zoals destijds.

Nu ik zwanger ben lijk ik er meer en vaker last van te hebben. Een paar dagen geleden lag ik in bed en werd het zo erg, dat ik niet meer wist hoe te liggen. Ik dacht nog even en bel het ziekenhuis, maar ben toch in slaap gevallen en 's ochtends was het weer weg. Maar nu speelt het elke avond een beetje op, maar is niet zo erg als destijds.

Zou dit nierstuwing kunnen zijn, of toch nog wat kleine niersteentjes? Ik heb wel het gevoel dat beeb erg laag ligt, drukt ook regelmatig op mijn blaas en moet echt heel heel heel vaak kleine beetjes plassen, terwijl ik gevoel heb liters te kunnen plassen.

Ik ben niet bij VK, maar in ziekenhuis ivm voortraject (ICSI). Ik wil morgen ziekenhuis bellen, maar zouden ze hier naar kunnen kijken? Of moet ik dan echt kotsend en ijlend thuis zitten?

Gr. Jille

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

zou best kunnen hoor, zeker als je er al gevoelig voor bent, ik zou morgen zeker even aangeven in het zkh hoe je je bij vlagen voelt, lijkt mij wel dat ze er dan wat mee doen hoor.

3. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Nou, vanochtend het ziekenhuis gebeld en werd direct doorverbonden met verloskamers. Heb daar op mijn donder gekregen van de assistent. Ik had toen ik het had direct moeten bellen, dan hadden ze me laten komen en konden ze direct kijken of nier was opgezet etc.

Nu kunnen ze weinig meer zien, omdat ik nu geen pijn heb. Morgen moet ik urine in zkh in gaan leveren en kijken ze meteen even, maar waarschijnlijk zal hier wel niks te zien zijn. Het komt namelijk met vlagen en heb nu geen last meer. Wel is me nadrukkelijk op het hart gedrukt direct met de verloskamers te bellen als ik het weer voel opspelen al is het midden in de nacht.

Voelde me anders zo'n zeur....maar die mevrouw was wel heel duidelijk. Dus dat doen we dan maar!

Groeten
    Jille

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

gelukkig goede controle ;)

5. shenoby

shenoby Niet meer actief

heb er ook al een beste poos last van.
    als je veel last hebt helpt het ook om op je andere zij te gaan liggen.
    dan zakt je baarmoeder naar de andere kant.

6. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Is het geen blaasontsteking?

7. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Nee, het is geen blaasonsteking.

Ben vandaag op het ziekenhuis geweest. Alles na gekeken. Uitwendige echo, inwendige echo, urine op kweek, bloed op nierfuncties getest etc. Niks geks gevonden, mogelijk dat baby er soms op drukt. Heb Buscopan gekregen tegen de pijn indien nodig om in te nemen. Maandag 5-1 nieuwe afspraak op ziekenhuis.

Baby maakt het overigens prima!

Groeten
    Jille

8. shenoby

shenoby Niet meer actief

hou je er rekening mee dat buscopan wel je stoelgang vertraagd dus dat je wat last van je darmen kan krijgen?

9. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Ik heb het gelezen in de bijsluiter. Alles beter dan die pijn aan de rechterkant.

We zullen zien hoe het uit gaat pakken.

Deel Deze Pagina