Augustus2008mama's (deel 5)

Discussion in 'De mama's' started by Setteke, May 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Setteke

Setteke Niet meer actief

Akkrum, waarschijnlijk een uurtje of 2 rijden (wij deden er ruim 1,5 uur over van Akkrum naar Oosterhout)

2. lauwie

lauwie VIP lid

Mar 17, 2007
    8,026
    0
    0
    duster, zo'n beveiligingshaakje!

3. Setteke

Setteke Niet meer actief

Hilbrand zei het al in de auto. Hij had nog wat drinken gepakt en toen zeg hij ze staan. Jammer, maar niks aan te doen....

4. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ja, de opticien zei dat het komt doordat mijn linkeroog de afwijking van mijn rechteroog over wil nemen, en daar heb ik zo'n last van. En ja, blaasontsteking.... Echt niet grappig, maar heb nu vanmorgen de derde pil genomen van de kuur en nu gaat het wat beter.

Wat een bende hadden we met zijn allen gemaakt he? ;):p

5. Setteke

Setteke Niet meer actief

Kun je niet van die speciale sluitingen op de lades zetten die hij niet open kan maken? Kun je bij de bouwmarkten krijgen maar ook bij Prenatal, Hema enz.

6. Setteke

Setteke Niet meer actief

Silke slaapt nog, erg moe na gisteren.... Ik ga haar zo toch maar eens wakker maken....

7. schatje1

schatje1 Niet meer actief

jaja check me banner :D:D

8. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

May 15, 2008
    4,258
    0
    0
    Rijen
    Bedankt voor de tips. Ik wist wel dat je beveiliging had voor kastjes, maar voor lades wist ik niet :) We moeten straks toch zandbakzand halen bij de bouwmarkt, dus ga er meteen voor kijken :)

9. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

May 15, 2008
    4,258
    0
    0
    Rijen
    @Setteke; Oosterhout is hier echt om de hoek (15min rijden) Via de planner geeft hij aan dat het 2u en 11 min rijden is :x Ik wacht wel af welk weekend het is en kijk dan of Dirk vrij is en of het er financieel in zit

10. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik zou in ieder geval per direct de messen uit de la halen!!! :D Tja, lastig hè. Mijn motto is: als ze steeds iets doet wat niet mag, dan zorg ik dat het niet meer kan. Dus weghalen zou ik voor kiezen. Dan blijft de sfeer relaxed, hoef ik niet steeds dingen te verbieden en hoeft zij me niet steeds uit te testen. Kun je geen haakje op de la monteren, zodat ie m niet open krijgt? (bijvoorbeeld Prenatal | Hier kon ik makkelijk een link van vinden, maar bij de Hema, Ikea of bouwmarkten zijn ze vast goedkoper.)

Lauwie, lekker dat je zo lang geslapen hebt! Ise is denk ik idd haar eten aan het inhalen. Ze is volgens mij ook afgevallen (kan natuurlijk niet anders na bijna twee weken slecht eten), want haar broeken zakken opeens veel meer af. Ze heeft vannacht wel goed doorgeslapen, maar was om 6.30 uur ready to play *gaap* Ach, ik weet dat ik niet moet klagen om zo'n tijd, eigenlijk is het heel fatsoenlijk.

11. sjudith

sjudith VIP lid

Dec 19, 2007
    13,031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Schatje, wat goed 6 kg al :)
    Hoe gaat het met de andere afvallers?

@ Duster, bij Ikea heb je veiligheidssetjes!

@ Chantico, maar ja waar laat je ze dan :p
    Ik persoonlijk zou ze niet weghalen want dan pas je eigenlijk alles aan de kleine aan...en als ze/hij er niet aan mag komen dan moet ze/hij dat maar leren.

Chantico kom jij ook naar de volgende meeting?

12. Chantico

#2552 Chantico, May 24, 2010
    Last edited by a moderator: May 24, 2010
    Kan het niet laten om even echt te reageren ;)

Wat is er mis mee om je leven en huis aan je kind aan te passen? :p

Ik ben er juist wel voor om dingen op te ruimen. Het aanleren van wat wel en niet mag, dat gebeurt bij ons natuurlijk ook al lang, alleen niet met messen als oefenmateriaal :p Ik weet dat er mensen zijn die vinden dat een kind moet leren om in een grote-mensen-huis zich netjes te gedragen. Ik vind dat Ise een volwaardig onderdeel van ons gezin is en ons huis zowel voor haar als voor ons ingericht moet worden. We zetten een klein tafeltje en stoeltje neer, een kleedje om lekker warm op te spelen, én we halen de dingen weg waar ze niet aan mag komen maar die te verleidelijk zijn om te laten staan.
    Ik heb misschien wel de luxe dat we genoeg ruimte hebben om onze spullen zo op te ruimen dat het nog steeds prettig wonen is, voor haar en voor ons. En ik heb denk ik ook de luxe van een kind dat niet aan álles zit, dus we hebben niet heel veel hoeven weg te halen (bijvoorbeeld: we hebben een open keuken, maar geen haakjes op de kastjes en onderin staat gewoon serviesgoed en schaaltjes enzo)
    Maar het is ook een bewuste keuze. Ik ken ook mensen die allerlei klein grut, snoeppotjes, sierspulletjes, etc laten staan zoals het altijd stond en dan de godganse dag bezig zijn met verbieden enzo. Daar heb ik geen zin in. Het kan ook vast dat een kind al op jonge leeftijd leert dat het niet aan dingen mag zitten. Toch is dat niet mijn keuze. Ik vind dat de aangeboren nieuwsgierigheid van een kind volop de ruimte moet krijgen en ik wil Ise niet leren dat ze terughoudend hoeft te zijn in haar ontdekkingsreis door ons huis en deze wereld, dat ze niet eerst hoeft te kijken of iets mag van mij of niet. Ik zie het als mijn taak om gevaren te voorkomen en een omgeving te creëren waarin ze vrijelijk kan bewegen en doen. Ons huis moet voor haar ook een thuis zijn. En als ik moet kiezen tussen waar ik meer aan hecht, sierspulletjes op tafel of een kind dat vrijelijk kan onderzoeken, dan kies ik voor dat laatste.
    Alle respect voor ouders die andere keuzes maken hoor! In elk gezin werkt het anders en het gaat er vooral om dat ouders en kinderen het goed hebben met elkaar. Ook papa's en mama's moeten zich fijn voelen in hun huis, en voor mij/ons betekent dat dat we een huis te maken waar zo min mogelijk niet-mag. Wij kiezen er voor om niet alleen Ise zich aan ons aan te laten passen maar ons ook aan haar :) En er blijft genoeg over als oefenmateriaal voor de opvoeding :)

13. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @chantico weet je wat ik dan alleen zo vervelend vindt. is als die kindjes dan bij mijn op viste komen. en die dan aan al mijn sierspuletjes gaan zitten die hier wel gewoon staan.

zie het bij me buurjongetje hij blijft het proberen. omdat thuis dat wel mag of het er niet is.

me nichtje bij me oma ook ze ziet die dingen thuis niet dus bij oma denkt ze wow dat is mooi allemaal daar wil ik wel even aan zitten. en hup daar gaan de duren en mooi beeltjes van oma. die 4 achterkleinkinderen heeft die altijd wel eens komen en die dan dus niet de dingen weg gaat halen.

ik snap jou berendenering wel maar tis niet altijd even handig. ligt het ook nog wel aan het kind

@duster zou van die haakjes kopen. je moet er zelf dan wel even aan wennen. maar ze zijn erg handig hebben we op me werk ook. en ik heb de messen ook gewoon in de la maar wel de bovenste.

14. QueenBee

QueenBee VIP lid

Dec 9, 2005
    11,098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Haha! Tis idd supergezellig! Voel me goed hoor, btje moe en geen stem, maar dat is alleen maar lekker voor Richard en de kids, is mamam ook eens stil, haha! Vanmiddag gaan we weer op pad, Nick en Simon treden op op de dijk, daar maar even kijken! ;)

Iedereen een hele fijne, zonnige dag gewenst!

~~~

Ohja, heb hele leuke foto's gezien van jullie meeting gister! Zag er erg gezellig uit!

Xx

15. Linka76

Linka76 VIP lid

Dec 14, 2007
    9,703
    0
    0
    Ik reageer ff niets op, maar alleen over meeting in Friesland, wij kunnen wel alle datums! Maar 14 of 15 aug is nog ff onzeker ivm frankrijk, maar volgens mij zijn we al terug, dus zet mij maar bij met hele familie!

16. Linka76

Linka76 VIP lid

Dec 14, 2007
    9,703
    0
    0
    Bij mij pas in september of oktober, dus eerst maar Setteke's meeting ;)

17. sjudith

sjudith VIP lid

Dec 19, 2007
    13,031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Chantico, ons huis is OOK op Giulia ingericht.
    Er staat ongeveer in de helft van mijn huiskamer speelgoed :p
    Wij hebben ook een open keuken (zover je het keuken kan noemen, zo klein haha) en ze weet dat ze niet in het keukendeel mag komen, en doet dat eigenlijk ook niet.
    Bij ons hangen de grote messen aan de muur aan een magneetstrip. Dus daar kan ze sowieso niet bij.
    Ik ben trouwens ook iemand die haar sierspullen etc laat staan.
    En ik ben niet constant aan het corrigeren.

Maar ik ben het dus ook met Bina eens, kindjes die dus niet aangeleerd hebben dat ze van "grote mensen" dingen af moeten blijven doen dat dus in mijn huis ook niet.

:p

18. Chantico

Ik snap jou beredenering ook! En inderdaad, ik denk dat het dan aan mijn kind ligt, want als ik bij andere mensen ben, dan zit ze ook niet overal aan. Meestal vind ze dan wel iets waar ze wél aan mag zitten, of ik geef haar iets geschikts. Maar ook als er dingen op tafel staan die niet voor haar zijn, dan laat ze die staan als ik aangeef dat ze die mag laten staan (jaja: positief geformuleerd, softie ben ik hè ;)). En ik weet niet in hoeverre zij een meegaand karakter heeft (haha, dat dacht ik namelijk niet :D), of dat ze gewoon geen frustraties heeft opgelopen op dat gebied: ze hoeft niet vaak strijd aan te gaan met me over wat wel en niet mag en ze doet ook niet vaak stout. Soms wel natuurlijk (vanochtend nog scheurde ze een bladzijde uit een boek terwijl ik zei dat ze voorzichtig kon doen en toch deed ze het , me ondertussen uitdagend aankijkend 8)). Maar over het algemeen heerst er wel een vredige sfeer tussen ons, en dat werkt denk ik ook door als we bij anderen zijn en ik daar aangeef dat ze iets niet mag.

Vele wegen leiden naar Rome, zo blijkt maar weer uit hoe keurig Silver, Giula én Ise zijn bij andere mensen thuis :D

19. sjudith

sjudith VIP lid

Dec 19, 2007
    13,031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    We hebben gewoon keurige kindjes :p

20. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    goedemorgen!

het was supergezellig gister! en chantal vind je paviljoen erg mooi zeg!!
    vraag me alleen af of je niet wat mist? aangezien anissa echt overal zand had zitten, en het overal uitkwam? zit er nog zand in de schelp

Share This Page