Augustusmamma's 2008 deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door sjudith, 20 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    zijn er meer kindjes die (nog) niet veel ruimtelijk inzicht hebben?

ottilie weet (onthoudt?) precies waar puzzelstukjes moeten, maar ze snapt niet dat je ze een beetje moet draaien om ze erin te krijgen. ook een speelgoedje waat je platte stukjes in een gleuf moet doen, krijgt ze meestal niet voor elkaar. haar buurjongetje en nichtje van ong dezelfde leeftijd kunnen dat al heel snel.

2. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

@Jenny, wat voor deo gebruik jij dan?

Hier is iedereen (familie en buren) aan het kotsen. Alleen Bart en ik hebben nog niet gespuugd. ;)

3. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @jenny wil je mijn ook eens dat over die deo pb

@seteke ik doe altijd gewoon rood roze groen bruin donkerblauw zwart spijkerbroeken alles bij me kaar
    en als lichte was is het licht roze wit licht blauwe en heel licht groen(1 polo van steve) en 1 bloes van steve is lict geruit geel. bij me kaar

4. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    zal jullie ff BPen

Lauwie: met puzzeltjes gaat het hier ook nog soms fout, maar zijn motoriek is wel ok volgens mij, maar je moet haar niet vergelijken met andere komt vanzelf wel ;)

5. ToetieL8

Bart kan nog niet zo goed een houten puzzel maken. Hij weet idd wel waar ze horen, maar een beetje draaien ho maar. Verder heeft hij wel veel ruimtelijk inzicht. Hij weet hoe een sleutel in het sleutelgat moet, kan dopjes los en vast draaien, zelf zijn tuigje van de kinderstoel vast en los maken, maar die puzzel blijft lastig :p

6. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Thnx voor de felicitaties!!!

Jurre is goed verwendt!
    We hebben een drukke maar gezellige vermoeide dag gehad :)
    Ik ben kapot in ieder geval hihi!
    Jurre heeft zich goed gehouden vandaag,al had hij soms wel zoiets van wat is dit toch allemaal :)

Pfff mijn kleine schat is alweer 1 jaar!!!!
    Gaat een jaar toch snel om zeg!!

7. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    @ was, die doet mark meestal en volgens mij ong 5 machines in de week? Hij wast door de week want in het weekend wil hij alle tijd in ons steken ipv in het hh.

@lauwie, tess draait de puzzelstukjes wel zodat het past. Ook de vormpjes in de gleuf en bijv het dicht doen van een klikriempje gaan goed.

Wij hebben heerlijk gegourmet, alleen werd tess er benauwd van. En nu komt ze niet in slaap door de hoge dosering ventolin, handig!

8. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    *zwaai*

JennyS, mag ik ook je pb over de deo. met de zomer in aantocht weet ik alweer precies hoe het gaat (binnen 3 minuten). In de winter lukt het nog wel redelijk maar met een gewoon shirtje ben ik binnen no time nat.

MamaRianne; gefeliciteerd met de 1e verjaardag van Jurre!!!

Verder even geen zin om te reageren.

9. ToetieL8

@Mama rianne, gefeliciteerd met Jurre! Wat gaat zo'n jaar snel he? Fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad!

10. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @lauwie Silver kanhet al wel puzele. maar weet dat er kindjes op me werk zijn die het nog niet kunnen. maar die kunnen dan weer ander dingen beter praten of verfe of wat dan ook.
    ik denk altijd maar zo(zeg het oo zo tegen de ouders) Ieder kind ontwikeld zich op zijn eigen niveao en op zijn eigen manier.

Vraagje wat zou ik kunnen geven ipv melk. ze kreeg het niet omdat ze zo slijmerig hoeste. toen vorige week bekertje gegeven en weer helemal aan het hoesten. nu zaterdag weer geprobeerd hoesten was bijna weg. en nu hoest ze weer heel erg

11. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    alieke: je heb PB

binna: oe gewoon drinken en aanvullen met kaas en yoghurt ivm calcium. of gewoon een paar dagen niet, zo erg is het ook weer niet

12. ToetieL8

@Binna, misschien karnemelk of drink yoghurt? Dat geeft minder slijm in de mond/keel dan gewone melk.

13. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Ja man dit jaar is ook weer omgevlogen!! Gaat allemaal zo snel veels te snel eigenlijk allemaal,maar ja het is niet anders

14. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    binna tess gebruikt soja producten (zowel melk, vla & yochurt) ipv zuivel.

Jurre gefeliciteerd met je verjaardag!

15. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Binna, ik zou het ook met kaas en yoghurt/vla oplossen.

Jenny, nou ben ik toch ook wel erg benieuwd naar die deo.

16. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @jenyy ze heeft nu al meer als 2 weken geen melk. dus erg weinig melk producten houd niet van smeer kaas. alleen oude kaas.

@teske zijn soja producten niet slijmerig.

@toetie ik was nu inderdaat karnemelk aan het proberen zo wil ze het niet. had het nu in een flesje gedaan. vindt ze super fijn. maar ze wou het even goed niet. zelfs niet met een beetje rosivicee morgen nog een keer proberen.

17. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Jurre, gefeliciteerd!!@Binna, hier drinken de kids, karnemelk bosvruchten. Net yoki maar niet zo zoet en gezonder!@Sam en Djim kunnen allebei nog niet best puzzelen, komt vanzelf hoop ik maar!

18. Chantico

Chantico Niet meer actief

Buitenspeelgoed: Ise krijgt een fietsje, bal en stoepkrijt 8) Haha, ik lees over kindjes die een eigen schommel, glijbaan, zandbak, zwembad, speelhuisje en/of wipkip hebben: da’s een privé speeltuin! Wij moeten naar het park of de speeltuin voor zulk spul, maar da’s gelukkig ook leuk :)

Ruimtelijk inzicht: ik heb daar nooit echt op gelet (wist niet waar ik dat aan kon herkennen), maar Ise krijgt wel puzzelstukjes in de puzzel enzo. Het heeft wel héél lang geduurd voordat ze de blokjes in haar vormenstoof deed (lees: dat zag ik haar vandaag voor het eerst doen, voorheen deed ze altijd gewoon liever het klepje open om de blokjes er in te doen ;))

Tja Lauwie, Otje is toch ook op en top een meisje met haar vlotte babbels, duidelijke kledingkeuze en haar eigen poppen-kdv :) Je mag blij zijn als ze genoeg ruimtelijk inzicht heeft om haar driewieler een beetje netjes naast de zandbak te parkeren :D;)

Verder teveel gelezen om op te reageren. (Was wel vermakelijk allemaal :D)

Hier gaat alles z'n gangetje. Vandaag stond Ise naar papa te kijken die druk bezig was, zegt ze 'wat doet-ie nou?' Ze bleef het maar herhalen, hoe vaak we ook antwoord gaven. Pas na een tijdje dacht ik: da's eigenlijk best een lange zin die ze steeds zegt :D

19. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    jenny, maak me ook geen zorgen hoor. ze is goed zoals ze is en hoeft niet alles te kunnen. was alleen benieuwd hoeveel andere kindjes dat ook niet kunnen.

binna, ze kan idd genoeg andere dingen. en ik zag ook met lopen dat ze daar eerst heel druk mee was en toen ineens heel veel ging praten

chantico, haha, ze is idd met hele andere dingen bezig. en duidelijk een meisje idd.
    wat een leuke lange zin van ise

20. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ach, wij weten dat zo'n zin vier woorden heeft, maar voor Ise is het gewoon een serie klanken die net zo lang is als 'mama eten' ofzo. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze de zin zelf heeft samengesteld, ze zal mij m wel hebben horen zeggen (ik was me er niet van bewust dat ik zulke zinnen zei :D), en is hem toen gaan nazeggen. Ze klonk een beetje als Loekie de Leeuw ('asjemenou'), zo vaak bleef ze het herhalen :D

Deel Deze Pagina