Chantal, kan niet van maken hoor, Myrna noemt Kitty GEEN mamma, ze weet dat zij niet haar moeder is en gaat ook niet zo noemen. Ze noemt Jeroen ook geen pappa, maar stiefvader. Pff! Zo, broer van Jeroen en zijn vriendin komen over uurtje zodat ik ff kan boodschappen doen en Jeslyn ligt nog in dromenland, heb net gekeken, nou ik ruik poep, dus moet zo ff verschonen, volgens mij heeft ze last van diarree dat weetik niet zeker of zo is. Kan ik dr wel wakker maken?
nou om eerlijk te zijn zou ik toch echt dood onder de grond moeten liggen voordat ik toelaat dat mijn kids iemand anders papa of mama gaan noemen. heb hier ook nog nooit van gehoord en zou hier zeker wat van zeggen. maar mkisschien ben ik hier wat hard in! gewoon bij de voornaam noemen zou ik zeggen!
lique ik dacht al, eefde, is hier naast de deur! aaah het regent weer linka wat zielig zeg.. hoe gaat het nu met haar?? chantal leuk een meeting.. weekend is lastig voor me, weet nooit wanneer ik werken moet.. dus afwachtentot laatste moment.
@sjorsje: ja precies, dat zou je als moeder toch ook niet leuk vinden! Soms denk ik wel is hoor, eigenlijk moet ik gewoon zeggen oh nou noem mij maar mama dan, maar weet je ten eerste heb ik respect voor de titel en daarnaast vind ik het ook nadelig voor hun. Zij raken in de war, en ondervinden er last van door zich te verspreken, ze moeten zich aanpassen. Dus het daadwerkelijk doen zou ik nooit, maar soms denk ik wel is, koekje van eigen deeg hoor!
oei zou ook niet willen dat ze iemand anders papa of mama noemen. maar ik heb wel eens gezien dat kinderen ook mama gingen zeggen omdat de halfbroertjes of zusjes dat deden. en ze dat dus uitzichzelf deden zo klein als ze waren en het dus niet begrepen. dat is dan weer wat anders, omdat het best verwarrend is. het ligt er ook aan hoe de ouders/verzorgers het oppikken.. en er mee omgaan
@ jenny: nou het is niet hun eigen wens.... als dat zo was, zou dat ook pijnlijk zijn natuurlijk maar nee. Dat is wat ze moeten zeggen. ZIjn kinderen noemen haar mama jolanda of mama. Dus 4 kids die dat van elkaars vader/ moeder zeggen vrije wil? Dacht het niet, zo wordt het gedaan daarn in huis. Ze zijn anderhalf jaar samen en ik denk zo'n 2 maand nadat ze zijn gaan samenwonen (dat was 3 maand nadat ze elkaar 'zogenaamd' hebben leren kennen) begonnen de kids zich al te verspreken omdat het toen nog niet helemaal geindoctrineerd was dat hij dus zgn papa was, dus ze corrigeerden zichzelf de hele tijd. Zijn kids hebben ook niet echt een zorgende meoder meer, dus is het misschien zelfs nog wel iets anders (qua hun gevoel dan) Verder als het eigen vrije wil was zou ik het kind gewoon corrigeren... Ik wil niet dat ze mij mama noemen, ze hebben maar 1 moeder, punt. Ik zou ook niet willen dat Tygo iemand papa zou noemen als ik weg zou zijn bij René, ben je gek... Man straks werk ik een heel elftal af nadat we uit elkaar zijn en moet ie iedereen maar papa gaan noemen?
Kids zijn by the way 2 kids van 10 en 2 kids van 7 (bijna 8 dus zo niet zo jong dat ze niet anders weten...
dankje voor het luisteren en reageren meiden, moest het echt ff van me aflullen.... ik ga maar eens met tygo de buitenwereld verkennen en kijken of de pinautomaat me nog wat centjes wil geven
@chant pfff ik zou er ook niet vrolijk van worden. en ik vindt het inderdaat ook niet kunnen. erg jamer dat hun zo denken en dat dus zo doen. en zekker omdat het gewoon kwetsend is. hoop dat de auto maat je nog wat geeft
oh damn meen je dat nou, wat achterbaks zeg en zo zielig voor de kinderen. ik dacht dat ze het uit hun zelf deden vandaar mijn reactie. ik ken een beetje vergelijkend iets.. 2 kidz (halfbloedjes) die zich moeten gedragen als een nederlander, dus niks mogen doen van hun vader als het te maken heeft met het andere ras. das ook zo achterbaks. maar moeder heeft helaas epelepsie en een paar TIA's gehad dus die krijgt niet alles mee.
word altijd verdrietig van die verhalen, kinderen worden betrokken in problemen tussen ouders. de liefde van je kinderen mag je niet misbruiken
@Binna; Matthijs doet het erg goed. Hij komt steeds vaker naar Jasmijn kijken en begint da heel lief te lachen @Linka; Bedankt! Dat moet schrikken zij geweest. Beterschap voor Jeslyn! @Petra; Beterschap voor Roos. Wanneer kan je bij de HA terecht? @Alieke; Net of ze het aanvoelt. Is de strijk weggewerkt? @Chantal; Balen vd vakantie. Je woont toch in 't Goor, is dat bij hof van Twente of bij Geldrop-Mierlo? Ben maar tot pag 26 gekomen, maar we gaan ons middagdutje doen