@Jenny, haha!! Vroeger kreeg je ook meer, naarmate je meer kids had. Nu is het gewoon een vast bedrag x aantal kids. En het stijgt de laatste jaren bijna niet... Ik ben 1.77 ongeveer. En het zit overal dat scheelt ook. En dan valt het KDV toeslag ook nog mee, haha!! (2e kind meer dan 90%)
@ Jenny: Haha, ja je hebt eigenlijk wel gelijk. De laatste keer had ik geloof iets van 392,- ofzo. Ik weet het niet precies. @ Lique: Nou die opvang toeslag is inderdaad bizar bij de 2e. Wij betalen nog geen 200,- per maand en dat valt me alles mee.
@ Lique: Die hebben het erg leuk! In het begin had Jasper moeite, maar die ziet me nu niet meer staan. Thomas heeft nu wat lastiger. Hij is erg ondeugend en was aan het uitdagen en 1 van de leidsters heeft m erg hard aangepakt want hij had 's nacht een nachtmerrie en komt nu elke nacht uit bed. Hij wilde ook niet meer naar het KDV en ik heb er toen wel even wat van gezegd. Afgelopen vrijdag ging het weer hartstikke goed gelukkig.
Setteke heeft die Vingino gehaald....... KB gaat hier op een spaarrekening waar we zo bij kunnen. Gebruiken het echt alleen voor de kids!
90 % terug voor KDV bij een 2de??? is dit niet weer inkomstenafhankelijk? want ik krijg voor mylan maar 50% terug dus verwacht niet ineens een stijging van 40% voor de 2de @lique: oh 1.77m dat scheelt weer even
Ik weet het niet precies, maar wij betalen meer zelf. Komt ook omdat ik geen belastbaar inkomen heb denk ik....
Hallo meiden. Ik meld mij ook weer even. Hier alles prima onder controle (behalve mijn kinderen). Zal nu eerst even mijn draakjes naar school brengen. Ben er zo weer.
ik zit hier ook te wachten op de kinderbijslag. de spaarrekening ziet er beetje leger uit dan ik verwacht had. maar volgende maand gaan we pas weer voor emy kleertjes halen. ik doe ook het geld van KB alleen gebruiken voor emy en ook het KGB gaat volledig naar emy. en dat gaat allemaal naar haar eigen rekening heb ik iets nodig voor emy om dat te halen en kan het niet van de gewone rekening af dan betaal ik het daar van. dus in middels puilt de spaarrekening van emy uit alleen spaarrekening van ons gaat steeds leger. ik zie alles weer een stukje positiever in nu eindelijk. iemand vroeg of ik niet beter had kunnen wachten met een tweede kindje.. nou ik vind eigenlijk van niet. de kinderwens was er, ik werd er gek van dat het niet wilde lukken om zwanger te worden in 1 keer.( ja ik verwachte dat gewoon maar ik weet natuurlijk dat zwanger worden niet vanzelf gaat en of je zwanger mag worden is ook maar een tweede) maar heb absoluut geen spijt. kenny had geen werk OK, en ja toen ik eigenlijk net wist dat ik zwanger was 4 weken kon ik opdonderen bij mijn werkgever ( was oproep basis zoiezo maar leuk werk jullie kennen het verhaal was meer bezigheidstherapie daar beetje sociaal zijn ) maar wij hadden omdat kenny zo zijn best deed overal en reintergratie en uitzendbureau's wisten wij niet dat het zo lang ging duren dat we geen vast inkomen zouden hebben. maar spijt hebben nee dat zeker niet ik ben juist super blij met het zwanger zijn ! en we kunnen niet wachten tot het er is. ok het is een beetje een ongelukkige tijd nu met inkomen, werk zoeken maar we krijgen nu NOG MEER hulp van de gemeente met het zoeken. dus we blijven positief denken en doorgaan tot dat we werk gevonden hebben. we hebben alles in huis, van kamer, kinderwagen en nog meer ( nog altijd geen foto omdat de kleuren van de kamer duidelijk aanwezig zijn wat het word dus deze moet ik jullie te goed houden ) lieve schattige sokjes en rompertjes ookalles aanwezig. alles gewassen gestreken en netjes in de kast. familie had gezegt dat een tweede ook veel kost... nou ehm ik weet niet hoe het zit maar ik heb niet veel hoeven aanschaffen eigenlijk. en emy gaat ook steeds vaker op het potje dus hopelijk droog in de zomer overdag. dat zou al een stuk schelen en ik ben van plan borstvoeding te geven weer. eigenlijk kost je datniks.. ik denk dat alles helemaal goed gaat komen als de kleine er eenmaal is. en dat alles vanzelf gaat. geld komt er zeker, en werk komt er ook wel. als me gezinnetje gelukkig en gezond is ben ik ook gelukkig. of iedereen nu werk heeft of niet..