Augustusmamma's 2008 deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door sjudith, 20 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @ denice: ik kijk nooit dubbeltje op zijn kant eerlijk gezegd..
    maar ik vind wel dat je niet in iemands huiskamer en portomonnee kan kijken. er zullen absoluut mensen zijn die zich moedwillig in de schulden steken, maar er zijn ook mensen die in de schulden zitten door omstandigheden, helemaal in deze tijd.
    Dus daar kan je niet over oordelen.

2. @ sjorsje: heb niet meer meegekregen hoe het is afgelopen met Lianna's zindelijkheidstraining?

@ all: ja tygo is echt zooooooo grappig.....
    Pies me eigen er de badmat zowat van onder... ;)

Heb lekker gegeten net bij mams en mijn buik is het hier ook mee eens....

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Chantal, ik ben er mee gestopt. Over een tijdje nog een poging doen.

4. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Channie hahaha lachen die Tycho :D :D

@ Denice, ik vind het zeker wel knap dat je geen schulden hebt.
    Maar het is ook wel normaal?
    En je kan niet beoordelen of iemand door "alleen boodschappen" in de schulden zit.
    Of dat het sowieso iemand zijn eigen schuld is?
    Wij hebben ook schulden en dat is echt niet van het boodschappen doen!
    Ik had een zeer leuke ex waar ik dat aan te danken heb. En ja het kan!!!
    En we hebben een huis wat al 3 jr te koop staat!
    Is dat onze eigen 'schuld"?
    Ik kan zelfs een beetje pissig worden van deze kortzichtigheid!
    ;)
    En dubbeltje op zijn kant zijn vaak de extreme gevallen en tranentrekkers, hoe zieliger hoe beter uiteraard!

5. @ sjorsje: jammer,hopenlijk gaat het over een tijdje dan beter!

@ juud: ook hij is van nature grappig ;)
    Kan Mr. T bij mijn mams kwijt....

6. kan iemand me ff snel die link van die kinderliedjes doen met die filmpjes, zit bij mn ma mn neefje wil het zien

7. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    @ Denice: Dubbeltje op zijn kant heb ik 2x gezien. Beide keren zaten die mensen met schulden omdat ze gewoon teveel uitgaven. Bij 1 stel werkte de vrouw niet, maar gaf bakken met geld uit. Toen dacht ik bij mezelf; Wat een dom programma, help de mensen die echt nodig hebben!
    Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zelf ook wel een beetje verwend ben hoor. Vroeger hadden we het thuis niet breed, dus ik weet wel hoe het is. Toen Jeroen met het hoveniersbedrijf begon waren het ineens hele andere tijden, en daar raak je aan gewend. Nu moet ik echt weer even een paar stappen terug doen, maar nog mag ik eigenlijk helemaal niet klagen. Nog niet in ieder geval...

@ Juudje: Die ex van jou is gewoon een ontzettende lul, maar jullie zitten ermee! En dan die dubbel hypotheek nog... hebben jullie ook niet omgevraagd, maar het is dan ook een klote tijd wat huizen betreft!

Ik heb net het papierwerk even snel gedaan en hoef vanavond niks meer te doen! Jeroen is naar de band om te repeteren. Ik ga nu de kids badderen, nog even sporten en dan heerlijk in mijn eentje zappen!

8. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @denice. ik vindt het moeilijk wat je schrijft. want aan de ene kant vindt ik het super hoe jullie het redden. maar aan de anderkant moet je niet vergeten hoeveel meer jij krijgt van de belasting dienst al wat wij krijgen.(en wij dus betalen want wij werken met twee man en betalen dus met twee man aan de belastingdienst) en over schulden in de meestal gevalen komen schulden niet van bootschapen doen maar van zoals juud schrijft een huis wat niet verkocht wordt. of door een ex of wat anders

het spijt me dat ik het zo zie. en je het mischien niet fijn vindt dat ik het zeg

9. Nou denice zegt ook niet hoe je van boodschappen schulden kan krijgen, maar hoe je boodschappen KAN halen als je zulke grote schulden hebt....

Nou heel makkelijk want een schuld heb je niet altijd bij de bank, maar kan bij een andere financiele verstrekker, een deurwaarder of bedrijf zijn, waar je evt. al dan wel of niet een betalingsregeling mee hebt, dat staat los van het salaris die je op je bank krijgt waar je gewoon over je geld beschikt natuurlijk!

10. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Wij hebben er ook bewust voor gekozen om geen krediet op de betaalrekening te nemen. Als het geld op is, is het ook echt op en hebben we niet de mogelijkheid om nog bij te lenen. Ik denk als we dit wel zouden kunnen, we ook steeds makkelijker zouden denken. De ene maand 50 euro rood, ach de volgende maand 100 euro. En voor je het weet zit je over je limiet van 1000 euro.

11. Chantico

Chantico Niet meer actief

Duster, wat een prachtige foto’s van je prachtige kindjes!

FF, fijn om te lezen dat je bevalling zo goed is verlopen!

Setteke, jippieeeee een stage!

Jenny, gave muur zeg! En ook dat bed natuurlijk

Lauwie, wat sneu voor Otje dat ze zo’n ongeluksdag heeft gehad. Is haar arm pijnlijk of heeft ze er geen last van?

Marleen, gezellig dat je terug bent! Hoop dat je weer veel komt vertellen over die heerlijke ventjes van je!

Chantal, ik denk dat ik onze dreumessen nog te jong vind om ze al te ‘dwingen’ woorden te gebruiken ipv dingen nonverbaal duidelijk te maken. Ik denk dat je pas als ze met 2 of 3 jaar nog veel minder zeggen dan je zou mogen verwachten, zulke dingen hoeft te gaan doen. Ik denk dat je nu op moet passen om van taal geen ‘moeten’ te maken en zo zijn natuurlijke leerdrang te vervormen. Je wil niet dat hij onzekerheid of angst ontwikkelt op dat gebied, maar juist dat hij plezier heeft in praten. Ik zou vooral in woorden herhalen wat hij nonverbaal aanduidt en heel enthousiast reageren op de woorden die hij wel zegt.

Ga nu tv kijken, doei!!

12. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @denice: nou vind wel knap van je dat jullie het zo redden, ik zou het niet kunnen. maar zoals andere al zeggen is dat je pech kan hebben in het leven met huizen en exen waardoor schulden hebt opgebouwt. zit niemand op te wachten en je moet er jaren voor boeten.
    ------------------------------
    Nou meiden even applaus, mylan ligt in zijn nieuwe kamer!!!!!
    dacht even dat hij zijn bed niet zou accepteren, maar het is nu een half uur stil
    dus allemaal duimen please ;)

13. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ jenny en slaapt ie :p

14. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

Bart moest vandaag voor de apk naar het cb. Gelukkig helemaal goedgekeurd! Hij heeft zich keurig gedragen en even flink met de wijkverpleegkundige gesjanst :p Ben helemaal trots op hem :D 13350 gram en 86 cm

@Setteke, gefeliciteerd met je stageplaats!

15. ToetieL8

@Juud, hoe ging het?

16. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
  17. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    dank voor alle tips voor otjes bijtwond. de wond ziet er goed uit. ze is door haar shirtje heen gebeten, misschien valt het daardoor wel mee met infecties. ik hoop het maar!

binna, dank voor de tip. het was gelukkig een gewoon roze hema shirtje dat ze onder een jurkje met korte mouwen had.

jenny's, gaaf geworden, de leeuw op mylans kamertje! en zijn bed vind ik echt super!

petra, hoe was het bij het cb? o, ik lees al dat het helemaal goed was!

vogeltje, ja, wat goed dat toby loopt!

mamarianne, leuke foto's. gezellige boel

sjorsje, wat gek, een reactie van eczeem? wat kun je daar aan doen? is het toeval dat ze het beide hadden?

ff, wat fijn dat de bevalling zo goed gegaan is. en dat het nu ook goed gaat. wat vindt britt ervan? en lijkt stijn op britt?

setteke, gefeliciteerd met je stageplaats! fijn zeg, dat je een plek gevonden hebt! mooie broek en leuke speldjes hoor!

puck, leuk naar de schouwburg!

duster, wat een lieve foto's! wat een scheetjes allebei!

chantal, haha, die beschrijving hoe tygo over de badmat staat te piesen (sorry voor het lachen, je was sacho he?)

chantico, gelukkig lijkt ze er geen last van te hebben.

toetie, ook weer keurige cijfers voor bart! wat moest hij allemaal voor kunstjes vertonen?

18. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    ik ben al de hele dag zo gelukkig. mijn vriendinnetje dat al jaren zwanger probeert te worden heeft vanochtend positief getest :)
    al 1 van mijn wensen voor 2010 uitgekomen! :):)

19. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
  20. ToetieL8

@Lauwie, fijn dat de bijtwond lijkt mee te vallen. Bart moest alleen even 2 kleine blokjes op elkaar zetten, toen hij klaar was gaf hij de wijkverpleegkundige een knipoog en ging weer met een pop spelen.

Deel Deze Pagina