Augustusmamma's 2008 deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door sjudith, 20 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Setteke

Setteke Niet meer actief

We wachten nou op bericht van de rechtsbijstandverzekering. Maandag is het hele verhaal daarheen gegaan en binnen 2 tot 6 werkdagen krijgen we te horen of ze ons kunnen helpen.

Hilbrand wil wel gewoon blijven werken, hij heeft zoiets van op mijn functioneren zullen ze niks aan te merken hebben. Hij gaat echt niet de ziektewet in.

@ Lauwie, ik snap wel hoor dat je je verdrietig bent om wat Otje is overkomen, maar als Otje het verder naar haar zin heeft en de leidsters de bijter in de gaten houden moet je toch proberen het een beetje los te laten. Ik vind wel dat de ouders van het bijtertje er wel op aangesproken mogen worden. Maar als dat kindje het effect van bijten nog niet goed in kan schatten (je hoort het vaker he, kindjes op de leeftijd van die van ons die kun je nog niet goed uitleggen dat bijten pijn doet en stout is) is het moeilijk er wat aan te doen. Idd wat Binna zegt, een extra leidster erop of op drukke tijden in de box/kinderstoel zetten. Het KDV kan het kindje toch niet de toegang weigeren, dat gaat wel ver. Draai het eens om, als Otje zou bijten dan zou je toch ook niet graag willen dat ze niet meer op het KDV mag komen. Maar ik ben het met je eens dat er wel maatregelen moeten komen. En waarom bel je niet even om te horen hoe het gaat en of Otje het leuk heeft? Als ze lekker speelt voel je je vast een beetje beter!

2. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    ik had al met mijn vriend afgesproken dat hij zo ff belt.
    het gaat me er alleen om dat ze uitleggen wat ze doen om te voorkomen dat hij bijt. dat ze goed op hem letten, dat ze hem idd in een stoeltje letten als ze niet in kunnen grijpen, dat ze een plan hebben om het hem af te leren.
    dat zou ik idd ook allemaal prima vinden als otje anderen (zo erg) zou bijten. ik zou me al vervelend genoeg voelen.

en idd ze gaat niet dood van bijten, maar ik vind het geen rare eis dat ik mijn dochter graag 's avonds niet gewond terug krijg.

setteke, wat een vervelende situatie. verstandig dat hilbrand gewoon blijft werken. is er geen vertrouwenspersoon? hoe is zijn band met zijn manager? kan hij het met hem/haar bespreken? en is een afspraak met de bedrijfsarts geen idee? dit lijkt ook erg op pesten!

3. Setteke

Setteke Niet meer actief

Hilbrand vertrouwt zijn leidinggevende niet meer. Die waait met alle winden mee. Hij heeft nooit wat met deze situatie gedaan en nou ineens moet Hilbrand weg!

Ik weet niet of ze een vetrouwenspersoon hebben, vast wel, maar hij wil eerst de rechtsbijstandadvocaat afwachten. Gelukkig voelt hij zich niet ziek ofzo, wel vervelend natuurlijk, maar hij kan het gelukkig goed relativeren.

Ik heb wel tegen hem gezegd dat hij tegen zijn leidingevende moet zeggen wat hem nu ter ore is gekomen en dat zijn leidinggevende dit binnen de organisatie maar even recht moet zetten. Hij is tenslotte ook degene die voor zijn beurt spreekt op andere locaties!

4. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    @ Bijtende kindjes: Ik denk dat Lauwie zelf ook wel begrijpt dat zulke dingen gebeuren, maar dat haar meer gaat om hoe ze op het KDV ermee omgaan/ wat ze er aan doen. Jasper heeft nog nooit wat gehad op het KDV. Thomas alleen dat hij iets te streng aangepakt was.

@ Setteke: In wat voor soap zitten jullie??? Ziet het er echt naar uit dat Hilbrand ontslagen wordt???

5. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Lauwie, nog even nagevraagd wat het beleid bij een vriendin is, ze werkt op een KDV

Wij hebben hier geen geschreven beleid (het is trouwens handelsprotocol) over, het komt namelijk heel weinig voor. Kids mogen niet geweigerd worden, leidsters horen alert te blijven naar dit kind toe.
    Afspreken met de leidsters wat een passende straf is voor dit kind. Ook mag een leidster niet tegen de ouders zeggen welk kind heeft gebeten.
    Naar de ouders toe van het bijtende kind, moeten ze duidelijk vertellen wat gebeurd is en wat de handelingen verder zijn met dit kind. Mocht dit kind dit blijven doen, mogen ze een pedagogiek medewerker inschakelen om het kind te laten observeren, maar dan moet het wel al vele malen voorkomen en duidelijk zijn dat dit uit frustratie ergens vandaan komt.

Kinderen die bijten zijn vaak gefrustreerd omdat ze niet begrepen worden, of iets niet duidelijk kunnen maken.

6. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    wij zijn even gezellig naar de markt geweest, fruit en broodjes kopen. Nog samen visfrietjes gegeten en bij bart smit een stoeltje en een bal gekocht voor buiten. Ga nu even proberen of het dametje wil slapen en dan ga ik even de zitjes uit de schuur halen, schoonmaken en buiten zetten

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Het is echt zo'n lekker weer buiten. Mag dadelijk naar het station lopen met m'n dikke winterjas aan, jippie. M'n zomerjas zou zo met de zon wel kunnen, maar ik moet vanavond om half negen ook nog teruglopen en dan is ie te koud.

8. Setteke

Setteke Niet meer actief

Tis een heel lang verhaal hoor, ik heb het al eens gepost. Even zoeken.....

Ontslag kan niet zomaar. Hij heeft een contract voor onbepaalde tijd, en ze hebben geen grond om hem op te ontslaan. Hij ligt niet goed bij zijn team (van 2 andere collega's) en daarom moet hij dus van die locatie af. Daarnaast zit hij in de OR en dat geeft ontslagbescherming.

9. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Jeetje Setteke, wat een gedoe! Nu ken ik Hilbrand alleen maar van jou verhalen en van foto's, maar het lijkt me niet iemand die moeilijk in de omgang is. Maar ja, je zit er wel mooi mee. Voor Hilbrand ook geen pretje om zo te werken, bah!

Het is inderdaad heerlijk buiten. Na de PSZ hebben de kids een uurtje samen buitengespeeld, zonder ruzie whoeha! Jasper is na het eten gaan slapen en Thomas is buiten aan het racen op zijn loopfiets. Ik heb eventjes wat planten in de voortuin erbij gezet en oude zooi uit de bakken gehaald. Voor het 1-jarige vrolijke spul is het nog wat vroeg, jammer hoor, kom maar op met het voorjaar!!!

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    setteke wat een gedoe zeg, dikke knuffel, kan me voorstellen dat dit heel vervelend is en jullie flink bezighoud nu

lauwie ik denk dat het voor de leidsters ook heel vervelend is dat dit gebeurd is en dat ze ongetwijfeld zeer sterk op gaan letten nu.
    helaas gebeurd dit, er zijn kindjes die bijten in frustratie. maar als je wil weten hoe het gaat, gewoon bellen en er gewoon over praten, dat vinden ze echt niet raar.
    dit hoort allemaal bij het opgroeien van kinderen, en bij het loslaten en ze zelf de wereld in laten gaan. want hoe ouder ze worden, hoe gemener de wereld soms lijkt, je krijgt te maken met pesten, oneerlijkheid, en dat er mensen zijn die je kind niet zo leuk vinden als je ze zelf vind. en helaas ben je er niet altijd om dingen te voorkomen, en ook al ben je er wel, dan kan je het vaak ook niet voorkomen.

nou sjorsje laat chantal dan maar een datum roepen:) 2e paasdag zou leuk zijn, maar ik heb een vermoeden dat ik dan werken moet, omdat ik de 1e heb vrijgevraagd

had ik al verteld dat maysa heel fanatiek heeft meegedaan om te lobbyen voor de 538 schoolawards, en dat hun school bij de 1e van de 5 genomineerde scholen zit.
    ze staat ook in een filmpje op youtube, en maandag komt 538 op school. ik mag dan een taart gaan maken, hihi
    ze gaan dan ook nog naar de heineken music hall, en daar word bekend gemaakt wie er gewonnen heeft

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
  12. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Leuk Noura!

13. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ja leuk he, het is ook best grappig om het verschil te zien tussen de groten en de kleintjes.

14. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    marleen is het voor viooltjes ook nog te vroeg? Die wou ik namelijk morgen kopen om de bakken op te fleuren nu de vaste planten nog niet bloeien.

15. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    viooltjes worden overal al verkocht dus denk dat dat wel kan hoor

16. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    noura leuk filmpje! Is een hele spontane meid of niet?

17. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ja ze is heel spontaan, normaal is de brugklas eng maar voor haar dus niet he

oooh wat is het lekker weer zeg

18. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Viooltjes kunnen wel tegen wat vorst.

19. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    noura, ik begrijp dat ze met nog wel meer vervelende dingen geconfronteerd zal worden in haar leven en dat ik haar niet overal tegen kan beschermen.
    ik vind dat als je 1,5 jr bent dat je wel tegen tot bloedens toe gebeten worden beschermd mag worden

20. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    bovendien gaat het me er zoals marleen al zei om dat ik gerust gesteld wordt dat er aan gewerkt wordt om de situatie zoveel mogelijk te voorkomen ipv de boodschap dat de kans dat t weer gebeurt vrij groot is

lique, dank

mijn vriend heeft gebeld maar niet expliciet gevraagd of ze gebeten is omdat de leidster van vanochtend aan de telefoon had

Deel Deze Pagina