Augustusmamma's 2008 deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door sjudith, 20 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Mijn baby denkt dat ze niet meer hoeft te eten vandaag vermoed ik. Laatste (oftewel de eerste) voeding om 7.45 uur, naar bed tegen 11.00 uur en nu slaapt ze nog.

2. @ lique: alle fases zijn natuurlijk ook leuk, dus dat had ik ook wel, zo van zou leuk zijn als je eenmaal loopt, praat of dit of dat... Maar ja... wat je zegt, je krijgt het niet meer terug...

@ miran: hahaha, ja ik heb ook medelijden met je hoor, die fase heb jij al een paar keer gehad natuurlijk...

3. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Sjorsje, wat heerlijk. als ze vanavond tenminste ook weer lekker gaat slapen, haha!

4. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    En weet je, bij ons komt ie niet meer terug. :( :( :(
    Nee grapje hoor, ik heb er vrede mee.

5. Setteke

Setteke Niet meer actief

Nou, ik blijf hopen op nog een keer een babietje.... Maar pas als Sil ook naar school gaat!

6. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Oja, niet netjes van mij:

Hallo meiden!!!

7. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    @ Setteke: jee dat wordt steeds serieuzer hè.

8. @ miran:aaaahhhh.... ja... soms houdt het op he... Tegenwoordig krijgen we geen 12 kids per gezin meer...!
    Moet er ook niet aan denken...brrr...

@ set: dat duurt nog even voordat sil naar school gaat... nou ja... 2,5 jaar in ieder geval....

9. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Set, ooo lijkt me niks :p ben je al uit de luiers en troep kan je weer beginnen :p

@ Channie, jaaa gezellie wordt je gewoon gelijk met mij zwanger :D

10. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Setteke, staat dat al vast? Of wil jij dat heel graag.... Vind het namelijk wel interessant. Ik wil graag een derde, vriend wil wel maar niet NU. Laatst hadden we het er weer over en hij begint al aardig bij te draaien, haha

11. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Hier gisteravond een dramatische avond gehad.
    Dionne was zo ontzettend verdrietig.
    Ze stond voor het raam naar de maan te kijken terwijl de tranen over haar wangen stroomden.
    Ze kon niet meer stoppen met huilen.
    Met moeite kon ze vertellen dat het zo oneerlijk was dat Lindy en omi (mijn oma) er niet meer waren.
    Kon het zelf natuurlijk ook niet droog houden.

Vanmorgen kwam ze gelukkig weer een stuk vrolijker naar benenden.
    Nu zijn ze aan het genieten van de laatste vakantiedag.
    Vanmiddag moeten we nog op verjaardag (zoontje van mijn broer is 6 geworden).

12. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Lique, Hilbrand weet het niet zo goed. Hij wilde altijd twee en nu we ook nog een jongen en een meisje hebben vind hij het wel goed zo. We hebben nu ook geen ruimte, ook financieel niet, maar als we een groter huis hebben tegen die tijd dan wil hij wel. Hij kan ook nog zo lekker met me mee zwijmelen bij kleine baby-tjes....

13. Setteke

Setteke Niet meer actief

Wat een bijzonder meisje, dat ze zo goed verdrietig kan zijn om Lindy* en omi! Klinkt misschien gek dat ik dat zo zeg, maar op die leeftijd kunnen kinderen nog vaak heel goed verder gaan met leven na een verlies en er heel nuchter naar kijken zonder echt heel verdrietig te worden. Ik vind het heel bijzonder hoor, dat jullie meisje zich al zo goed kan uiten emotioneel!

14. @miran: hoe verdrietig ook, vind het wel heel mooi dat jouw dochter daar zo aan denkt en zich er zo bij voelt...
    Gevoelig meisje Dionne?

Laatst maakte de dochter van René een opmerking, waar ik eigenlijk een beetje een raar gevoel bij kreeg. De maand febr. is nl. de maand waarin zijn oudste zoon gestorven is en geboren (schrikkeldag).

En laatst zei zn dochter (10 jaar) dat ze elke maand van dit jaar wel wat leuks had en toen somde ze op per maand wat er aan leuke dingen was en daarbij noemde ze dus ook de sterfdag van zijn zoon....
    in dat rijtje hoorde ook een tripje naar eurodisney, verjaardag van oma waar een feestje bij aanzat en zomervakantie bij....

Maar het leek ook zeg maar geoefend, dat ze het allemaal zo wist, dus volgens mij hebben ze dat bij haar thuis zo bedacht en besproken....

Maar vind het wel raar (jij denkt daar misschien anders over) om de sterfdag als een 'leuke'datum te betitelen en in dat rijtje te plaatsen... René vond het ook erg vreemd...

15. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Miran, wat lief en zielig te gelijk!!

@ Channie, vreemd idd maar gaan ze altijd leuke dingen doen op die dag?

16. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    @ Chantal: Joëlle en Dionne vinden 1 aug. ook niet zo'n beladen dag zoals wij dat ervaren.
    Zij zien het als de verjaardag van Lindy en zijn nu dus ook al aan het bedenken wat ze deze zomer weer voor haar willen maken.
    Zij tellen ook gewoon door, dus voor hun wordt Lindy 3 jaar.
    Ik zeg er dan altijd wel even bij dat het dan 3 jaar geleden is dat Lindy is geboren.

@ Chantal: Dionne heeft een groot bekkie maar een heel klein hartje.
    Zij is veel gevoeliger dan Joëlle.

17. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Miranda, oei wat verdrietig, zou ook een brok in mijn keel krijgen ben ik bang.

@Chantal, beetje raar natuurlijk. Weet niet hoe oud ze is, maar misschien dat er in iedere maand wel een gebeurtenis was... Het is toch ook haar broertje?

@Setteke, ohh, waar een wil is.... ! Ik zou zeggen verhuizen met die hap, haha!! Hier is huisvestig niet echt een probleem, al zou een dakkapel wel gewenst zijn tegen die tijd. Hier heeft het echt nog te maken met de drukte (vriend heeft ADD) en een beetje met geld. We komen nu rond in de maand, maar daar is alles mee gezegd.

18. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
  19. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Ohhhhhhh ik voel het al, er zijn straks weer véél kindjes op komst!!!!!

@ Lique: nou ik had ook echt een enorme brok hoor.
    We hebben even lekker geklets na die tijd en toen ging het gelukkig wel weer.

20. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Miranda, ik kreeg de tranen van Dionne, kan ik niks aan te doen...het is gevoelige snaar, ik vind heel lief van haar.....

Bij Myrna is wat anders, als ze zo doodsmoe is en is erg verdrietig omdat zij haar vader niet vaak zag, maar nu is wat minder maar dat zij haar haar nichtje (9 maanden ouder dan zij) niet meer ziet (broer en zus ruzie geloof ik weet ik veel, van haar vaders kant). Dus het is altijd moeilijk als je kindje verdrietig is.

Altijd over praten is erg belangrijk :)

Deel Deze Pagina