Augustusmamma's 2008 deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door sjudith, 20 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    dank voor de tip binna. heb je een foto?

nog meer vragen:

zijn jullie kindjes ook ineens bezitterig geworden met hun speelgoed? hoe gaan jullie er mee om?

praten jullie ook nog tegen je kind over jezelf als 'mama'? wanneer ga je 'ik' zeggen?

2. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @lauwie: nee mylan geeft alles af en inderdaad ik zeg vaak nog 'geef maar aan mama' haha geen idee of ik het ook anders zeg. maakt mij ook niet zoveel uit

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Lauwie, Yosyp is ook erg bezitterig met z'n speelgoed en zelfs Lianna nog af en toe. Alhoewel Yosyp vanmiddag uiteindelijk een balletje aan mij gaf om vervolgens goed in de gaten te houden wat ik er mee ging doen.
    Ik zeg volgens mij nog heel vaak mama ipv ik of mij.

4. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    jenny, was gezellig geweest anders zaterdag! :D

5. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @Lauwie, Giulia is enorm bezitterig geworden. Zegt steeds vaker 'mijn niet toen kappuh' en houdt het dan stevig vast. Meestal pak ik het dan even af en spiegel ik haar, maar of het helpt haha!

Ik zeg bijna altijd mamma,stom eigenlijk!

6. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    sjorsje, komen er weleens andere kindjes spelen? of zijn je kids ook onderling bezitterig? hoe reageer jij daar op?
    ons buurjongetje komt regelmatig spelen maar die mocht nergens meer mee spelen ;)

7. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    juud, en als er andere kindjes komen spelen?

8. Setteke

Setteke Niet meer actief

Even snel, ze zijn even roken.

Ik zeg altijd nog mama als ik over mezelf praat...

9. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Lauwie, geen idee, heel vaak komen er geen kindjes hier. Op kdv heb ik niks gehoord van de leidsters?

10. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @lauwie Silver kan het met somige bepaalde speeltjes hebben.
    en ik zeg de ene keer mama en de ene keer ik. dat ik komt bij mijn voor al bij me werk vandaan. daar moeten we praten in ik vorm
    zal morgen een foto maken

@lique ik vindt die zwarte balletschoentjes best kunnen hoor bij een jongen. zo baleterig ziet het er niet uit.

11. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    op het kdv is het haar speelgoed niet. daar doet otje het niet, al vindt z het ook echt niet tof als iets afgepakt wordt.

12. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Lauwie, ze zijn echt onderling bezitterig. Als er een ander kindje is valt het me erg mee.

13. A Man Apart

26 feb 2010
    29
    0
    0
    Vestigingsleider / Audicien
    Krommenie
    Weltruste dames

14. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Slaap lekker meiden

15. shanai

shanai Bekend lid

8 feb 2008
    816
    0
    0
    limburg
    Ik weet niet meer wie er naar vroeg maar de blaren op fayenna haar kontje zijn helemaal weg, het heeft in totaal twee weken en heel wat tranen gekost.

@ binna: hoe slaapt silver in haar peuterbedje?
    Ben je de dag een beetje doorgekomen met zo weinig slaap? Bedankt voor de tip van de balletschoentjes. Ik heb pas weer nieuwe babucha sloffen gekocht, vind ze echt heel goed en mooi.

@ duster: super dat het je af en toe komt reageren echt knap dat je het zo bij kunt houden en ons op de hoogte houdt. Het komt op me over alsof het je allemaal prima vergaat

@ carmen: is het eigenlijk zo dat als tess ouder wordt ze beter met haar ziek zijn om kan gaan waardoor ze minder vaak ziek is?

@ juud: hoe was de controle? Klinkt erg vervelend wat je aan je ogen hebt. Wat doen ze eraan?

@ alieke: hoe is je weekje vakantie geweest? Wat hebben jullie allemaal voor leuke dingen gedaan? Hopelijk knappen danique’s oogjes snel op.
    Wat is dat precies pippo? Vind het niet zo netje dat ze er gewoon een acceptgiro achteraan sturen maar zou zelf ook niet zo moeilijk doen over eenmalig 10 euro betalen.

@ linka: wat heerlijk dat je damian bij jullie in huis hebt! Wat een leuke foto van Myrna linksboven in de hoek (hoe heet zo’n foto eigenlijk?)
    Proficiat met jeslyn’s anderhalfjaardag! Wat leuk dat je beste vriendin zwanger is! Haar eerste kindje?

@ Jenny: wat spannend dat mylan volgende week naar een nieuwe groep gaat. Ben benieuwd hoe hij het gaat vinden.
    Wat heb je met je haren laten doen? Ik neem niet aan afknippen haha?

@ chantal: heerlijk zo’n pittig mannetje, daar zul je vast en zeker je handen vol aan hebben.
    Wat vervelend van die beoordelingsformulier. Ik zou ook even een gesprek vragen met je baas. Lees nu dat je het al gedaan hebt en het eigenlijk wel meevalt. Zo zie je maar weer dat je met communicatie een boel bereikt, want het was dus gewoon met de beste bedoeling zo gedaan.
    Voel ik daar babykriebels bij je…?

@ Petra: wat gezellig thuis een date met andy! Klinkt inderdaad een beetje vreemd, maar je hebt inderdaad gelijk dat er anders niks van komt en tv kijken wordt. Ik vind het een hartstikke leuk idee en zal het ook eens aankaarten bij mijn man om dat af en toe af te spreken

@ setteke: hoe gaat het met het vinden van een stageplek? Heb je weer een lekker schoon huisje?
    Heb ik iets gemist over een receptenmailtje? Ik kan het nergens terug vinden?
    Je broertje manisch depressief? Dat is niet niks meid. Hopelijk komt hij er met hulp snel weer bovenop

@ rebbel: nou hopen dat luna niet aangestoken is door Milan! Hoe gaat het met jou?
    Durf het bijna niet te vragen maar wanneer moet je weer gaan werken? Heb je er al zin in?

@ lauwie: ik heb geen idee want ik heb nog nooit KV luiers gebruikt, altijd pampers. Wat is er nu anders aan de luiers dan?
    Ik praat ook nog steeds in de mama-vorm ipv ik. Heb er eigenlijk nooit echt over nagedacht maar vraag me nu wel af wat ‘beter’ is?
    Fayenna was heel bezitterig wat betreft haar speelgoed. Maar voornamelijk naar dingen die helemaal niet bedoeld zijn voor te spelen. Als ze bijvoorbeeld een tube tandpasta te pakken krijgt zegt ze ‘meemee’ en wil ze die bij zich houden. Neem je het dan af dan is het krijsen. Inmiddels begrijpt ze volgens mij dat dat absoluut geen zin heeft, want het krijsen als haar iets afgenomen wordt begint al minder te worden.

@ miranda: jeetje wat klinkt dat als een droevige avond zeg. Fijn dat jullie elkaar zo goed erin steunen en het er ook over hebben samen

@ lique: en wat gaan jullie doen morgenavond?

16. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    #1096 lauwie, 26 feb 2010
    Laatst bewerkt: 26 feb 2010
    shanai, gelukkig dat de blaren weg zijn. duurde wel lang zeg. zielig!
    volgens mij zeggen we instinctief allemaal mama, dus er is vast niks mis mee. ik vroeg me alleen af hoe zij straks het principe van 'ik' leert als wij in de 3e persoon over onszelf als papa en mama praten. maar dat leren ook alle kindjes dus dat zal ook wel vanzelf gaan.
    ik wil eigenlijk zo normaal mogelijk tegen haar praten (eten en niet happen of hapjes doen etc) maar merk dat mijn intonatie aanpas, korte zinnen en constructies met hele werkwoorden gebruik. en vroeg me af of je ook vanzelf steeds normaler tegen kinderen gaat praten als ze ouder worden.

die nieuwe kvluiers zitten snel vol. en zoveeel drinkt en plast ze niet eens. op t kdv hebben ze ze ook en ik dacht steeds dat ze haar bv maar 1x ' s ochtends een schone luier geven. nu begrijp ik dat t aan de luiers ligt. en ik was echt heel tevreden met de kv luiers.

toetie, ben je nog naar de kapper geweest? wat is t geworden?

juud,hoe was t bij de oogarts?

over taal: otje zei vandaag koud toen ze met blote voeten op de weegschaal stond en nat toen ze water op haar handen geknoeid had. ben steeds zo verbaasd over wat ze al snapt en weet!

truste!

17. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @binna, maar een jochie van 14 kilo op balletschoenen, nee bedankt , haha!! (sorry heb al wat biertjes op)

@Shanai, mijn vriendin is net weg, we gaan samen ons verjaardag vieren, dus morgen even indrinken en de details bespreken met de eigenaar van de kroeg! En de mannen gaan mee, we zien wel waar het schip strand!

@Lauwie, ikke ben mama en zo spreek ik bijna ook altijd. vind het niet storend. als ik ik zou zeggen is het net of ik iets op hetzelfde niveau aan het uitvechten ben.... Nou ja ikke dit en ikke dat, hoop dat je mijn idee zo begrijpt.

Slaap zacht, als mijn zusje niet bevallen is morgenochtend gaan we gezellig naar ballorig!

18. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Goedemorgen!
    Ik zit nu bij de bushalte en mag fijn tot 16 uur werken. Blehg!
    Vanmiddag ga ik bijlezen ook niet redden, gaan vanavond weg.
    Iedereen een fijn weekend!

19. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Lauwie; Ik noem mezelf ook nog mama. Denk er eigenlijk niet over na, dat gaat vanzelf :D

@Shanai; Dank je! Volgens mij gaat het ook prima. Maar Matthijs gedraagt zich dan ook voorbeeldig. Wat fijn dat haar billetjes beter zijn :) Hoe heb je het nou opgelost (welke zalf oid)? Matthijs heeft het ook nog steeds en het is gewoon bijna onmogelijk om in je eentje zijn broek te verschonen :x Maar hij krijgt op het moment ook 4 tandjes door :$

@Lique; Veel plezier bij Ballorig(of moet ik je feliciteren? ;))

@Sjudith; Werk ze en alvast veel plezier voor vanavond!

Gisteren voor het eerst een middag en avond alleen met de kids doorgebracht. Ik zag er best tegenop, maar het is erg goed gegaan :) Vandaag als het goed is de laatste dag kraamhulp (we kunnen evt. extra dagen krijgen)

20. shanai

shanai Bekend lid

8 feb 2008
    816
    0
    0
    limburg
    @ lique: ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met je 'ik' verhaaltje?
    Ben benieuwd of jullie naar ballorig gaan of dat je zus gaat bevallen!

@ juud: werk ze vandaag! wat is dat theater precies wat jullie vanavond gaan doen?

@ lauwie: kan het niet zo zijn dat je inmiddels gewoon een grotere maat luiers nodig hebt?

@ duster: ik heb zinkzalf van dokter swaab gemixt met miconazolnitraat, allebei verkrijgbaar bij de drogist. Dit is ook wat je als eerste krijgt als je naar de huisarts gaat. Alleen betaal je daar 30 euro voor het mengen en dat heb ik zelf gedaan. als ik de creme aanbracht deed ik er een laagje talkpoeder overheen.

Ik ga poetsen, de hond uitlaten en daarna werken!

Deel Deze Pagina