Augustusmamma's 2008 deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door sjudith, 20 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    ff, heb je al wat leuks gevonden?
    klinkt verstandig om niet alles tegelijk te veranderen. ook een drukke tijd voor jullie! wanneer krijgen jullie de sleutel van jullie nieuwe huis?

fijn dat je zo'n lekkere dag had en dat het met je voet weer beter gaat.

2. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    goed hè dat ze op het potje plassen
    Britt hier ook sinds 2 weken denk ik.....ze geeft het heel goed zelf aan.
    En ze heeft zelfs er ook al op gepoept!
    Ze krijgt steeds een sticker als ze heeft geplast of gepoept...helemaal trots is ze dan

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Lauwie wat goed van Otje.
    Ff, ook goed van Britt.

4. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    wat goed van julie meiden! Ik zal het potje ook weer eens introduceren als tess weer beter te pas is.

Ik ga slapen want ben onwijs moe. Morgen weer late dienst. Fijne avond en weltrusten allemaal!

5. foreverfriend

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    als Britt te laat is met aangeven dat ze op het potje wil, zegt ze "o-oh!!" en knijpt dan in haar luier.
    hihih gekke meid

6. foreverfriend

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    ik ga ook slapen....ben weer moe en dat terwijl ik toch heb mogen uitslapen en vanmiddag ook heb liggen pitten
    ciao
    tot morgen

7. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Danique vindt de wc interessant, maa rniet om zlef op te zitten.
    Samen naar de wc is prima. Zij wil dan altijd op de knop drukken en zegt daarbij dag dag, maar zodra ik haar op de verkleiner erop zet is het ; af doen.
    Vindt het heel knap dat er al kindjes zijn die het dus wel helemaal snappen :D

Lauwie, Danique krast ook alleen nog maar hoor. Maar als ik het vergelijk met de 1e keer dat ze ging kleuren is het toch echt veel beter geworden

FF: Heerlijk dat het ietsje beter gaat

Marieke; gelukkig weer opgeknapt

Carmen; bah Tess dus nog niet veel beter. Hopeljk kan de KA wat voor jullie betekenen. Slaap lekker!

Sjorsje leuke jurk zeg! Staat goed.

Op mijn hyves staan nieuwe foto's! Komt het zien (en reageren is ook altijd leuk )

8. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Zo lekker druk hier :)

Wat ben ik moe pfff, eerst vroeg op, mevrouw was zo vroeg wakker :(, daarna zwemmen, en daarna naar de rommelmarkt in de Kuip. Wel hele leuk dingen gescoord! Was onwijs koud brrrrrrrrrrrr!

@ Carmen, sterkte met je dame!

@ Ff en Lauwie, super knap he als ze het kunnen!
    Giulia is nu zo goed als "poep"zindelijk hihihi

9. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Even wat fotos spammen :p

Mevrouw vond het super leuk!!!

10. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hier ging het dus nog niet zo heel goed op het potje. ze schrok er heel erg van en ging staan en gleed vervolgens bijna uit door haar plas.

weet niet of ik het juist weer moet proberen binnenkort of maar ff moet wachten.
    wil ook geen druk op de zindelijkheid en geen stress erover. vind het nog prima als ze luiers heeft.

11. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Met mamma (panda)

12. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    En 1 met pappa

13. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
  14. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik zit nu in de verf! :D Kwam hij zelf mee hihi!

15. Chantico

Chantico Niet meer actief

Carmen, wat heftig dat Tess nu een volwassendosering moet. Ik hoop dat het toch snel wel aan gaat slaan zeg. Het lijkt me zo afschuwelijk als je kind voortdurend te weinig lucht krijgt…

Linka, ik wil nog altijd zeggen dat ik de nieuwe foto’s van Myrna en Jeslyn in je avatar en banner zo leuk vind!

Met Ise gaat het weer beter. De koorts is over en het slapen gaat ook weer beter (*afkloppen*).

Eigen willetje: Ise heeft ook al tijden een sterke eigen wil en we kunnen er inmiddels heel goed mee omgaan. Ik vrees soms voor de peuterpubertijd, maar aan de andere kant denk ik ook wel eens dat we daar juist misschien wel heel goed mee om kunnen gaan, omdat we dus al maanden ervaring hebben in zulk soort gedrag. (Over een tijdje lach ik waarschijnlijk als ik deze naïeve uitspraak van mezelf teruglees en we ontdekt hebben dat de peuterpubertijd echt van een heel andere orde is dan wat we tot nog toe aan eigen wil van Ise hebben mogen zien :D)

Dat is mooi bedacht zeg! Ise heeft bijvoorbeeld al een paar keer duidelijk gemaakt dat ik niet haar muts af mocht doen of haar jas open toen we in de bibliotheek waren. Ik dacht: even lekker spelen, boekjes zoeken, wat rondscharrelen, lekker die jas uit. Zij werd echt BOOS toen ik dat deed en moest per se in vol winterornaat rondlopen. Maar na vijf minuten mocht alles wél uit. Goed van je dat je me op het idee brengt dat het te maken kan hebben met je op je gemak voelen ergens.

Gevaarlijk doen: Ise is (nog) niet echt van het gevaarlijk doen. Ze weet over het algemeen heel goed in te schatten wat ze kan en ze is niet zo onbehouwen of roekeloos. Ze doet wel aan klimmen en rennen enzo, ze is zeker niet bangelijk of voorzichtig, maar het is meestal wel zo dat wat ze doet ook binnen haar vermogen ligt.

Potje: oh wat een leuke verhalen over jullie kindjes op het potje! Wij moeten er ook maar eens eentje gaan kopen. Gisteren waren Ise en ik bij een vriendin die een potje had staan voor haar dochtertje. Die ging er op een gegeven moment op zitten (met haar kleren aan) en daarna wilde Ise er ook op zitten. Was nog moeilijk (elke keer als ze wilde gaan zitten en met haar billetjes naar achteren zakte, schoof het potje ook naar achteren :D). Dus maar even geholpen door het potje tegen te houden van wegschuiven en ja hoor: daar zat ze trots op het potje. Ze snapte half niet waar dat ding voor was, maar het was in ieder geval een soort stoeltje op haar hoogte (alleen wel met een raar ongemakkelijk gat erin...), dus dat was cool! Ise heeft de afgelopen dagen weer een paar keer aangekondigd dat ze ging poepen of gezegd wanneer ze gepoept had, dus blijkbaar begint ze daar wel echt iets van waar te nemen. Goed idee om eens te kijken wat er gebeurt als we haar met blote billen op een potje zetten.

Potje of wcbrilverkleiner: Ik twijfel nog of we niet meteen alleen een wcbrilverkleiner moeten introduceren, dat lijkt me minder troep geven. En dan hoef je niet ook nog een overgang van potje naar wc te maken. Maar aan de andere kant: de wc is natuurlijk wel ‘enger’ en vooral: dan ziet ze ook minder goed resultaat als ze geplast heeft. Is er iemand hier die argumenten heeft voor of tegen beginnen met het potje of meteen de wcverkleiner?

16. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Chantico, ik heb geen argumenten (niet echt dan :p).
    Giulia vond het potje niet zo boeiend en de wc wel, keuze was dus snel gemaakt! En nu moet ik wel zeggen dat ik de wc hygienischer dan een potje vind!
    Maar ja op kdv doen ze potje! Als ze maar zindelijk wordt hahaha

17. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    chantico, ik wilde ze allebei kopen. het potje lijkt me handiger om mee te beginnen omdat ze daar makkelijker op zit zelf. aan het begin kan het nog wel een kwestie van geduld zijn volgens mij. en ik merk dat ik een beetje smetvrees heb voor die kleine handjes aan de wc pot.

maar als ze wat groter is en het principe begrijpt dan lijkt een wc bril verkleiner me praktischer. in ieder geval minder op te ruimen..

18. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    eten jullie kleintjes al een appel, ongeschild uit het vuistje? dat is hier een groot succes!

en hebben jullie kleintjes al smoesjes voor het slapen? hier zijn de speentjes vies, moet er toch nog een ander liedje gezongen worden, een andere knuffel mee naar bed...

19. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Lauwie, hier geen fruit :D....

En nog niet echt smoesjes, meestal is ze wel moe rond 19.00/19.30 uur.

20. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    juud, mooie foto's in het zwembad! hadden jullie nog onderwaterfoto's gemaakt? of hebben jullie je hoofd niet onder water gehouden? :D

Deel Deze Pagina