Dag meiden, Ik ben zwanger van ons eerste kindje en het zal een meisje worden Het grote dilemma bij ons is: welke naam??? We hebben een voorkeur voor een Franse naam, sierlijk, elegant en duidelijk meisje of jongen (dus niet bijv. Renée). Momenteel bestaat ons lijstje nog uit volgende namen: Aurélie Elodie Gisèle Madeleine Wat vinden jullie van deze namen? Eventueel nog voorstellen die wat in dezelfde lijn liggen? Alle reacties en meningen zijn welkom!
Hmmmm ik ken een aurelie, en dat is geen leuk persoon. Daarom stem ik op elodie. Vind ik misschien ook net iets leuker, maar ik kende deze naam nog niet, dus even wennen. Het klinkt wel mooi.
Mooi vooral Madeleine en Aurelie! In het zelfde rijtje: Ghislaine Aurora Pauline Delphine Noelle Eloise Fleurine Nicolette Olivia Odette Victoire Dominique Sophine Isabelle Antoinette Lauren
Ik vind vooral Juliette, Louise, Valerie enzo erg mooi. Ook Frans en chique, misschien vind je het iets? Uit jouw lijstje vind ik Elodie het leukste .
Onze voorlopige keuze is Madeleine. Elodie was vooral een keuze van mijn man. Ik vind die naam iets mankeren. Aurélie was een voorstel van mezelf maar mijn man vond die naam te moeilijk uit te spreken. Gisèle vond mijn man dan weer niet zo geslaagd. Madeleine horen we beiden graag en hebben we alletwee een goed gevoel bij .
Onze dochter heet Celine, je spreekt het bij ons ook met de laatste e uit, maar je kan het ook uitspreken zoals bij Celine Dion. Eventueel kan je ook op de eerste e een streepje doen. Vind het zelf zowel een stoere als lieve naam, kan het niet raar afkorten en echt een meiden naam. Wellicht een ideetje nog