ze zien mij/ons liever gaan dan komen

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocolat, 5 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Wij hebben binnenkort een etentje met de familie.
    Gezellig zou je zeggen, maar bij ons speelt veel in de familie.
    Ik ben het zwarte schaap en alles wat ik doe/zeg is fout.
    Nu weet ik dat er mensen zijn die ons liever zien gaan dan komen.

Zou jij naar het etentje gaan??
    O ja een normaal gesprek valt er niet te voeren alles ligt aan mij.

2. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Als je er zelf graag heen wilt, gewoon gaan. Wat anderen van jou vinden is niet jouw probleem.

3. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Zijn er mensen waar je wel een goed contact mee hebt en waarvoor je wilt gaan?
    Ik geloof niet dat ik zou gaan als er vele grote problemen in de familie waren en ik kreeg altijd de schuld. Ik stel me nu dus voor dat het echt ver gaat bij jou.

4. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

wat is de gelegenheid van het etentje?

5. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nee dan ging ik niet. Ik ga niet zogenaamd gezellig zitten doen met mensen waarvan ik weet dat we elkaar niet liggen. Ik kan niet tegen hypocriet gedrag, dus ook niet in de familie.

Ik neem aan dat je de familie waar je wel een goede band mee hebt geregeld ziet? Of heb je met niemand in de familie goed contact?

6. Chocolat

Er is mij vertelt dat het een familie-etentje is om het jaar af te sluiten.
    Van mijn oma hoorde ik dat het te gelijk ook een etentje is van het bedrijf dat 3 jaar bestaat.
    Ze weten dat ik niks met het bedrijf te maken wil hebben, niet omdat ik het ze niet gun maar omdat het allemaal familie is en ik er niet bij betrokken wil worden.

7. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    ik zou in jouw geval niet meegaan. Je zit toch helemaal niet lekker zo met al dat gedoe om je heen. Uit eten hoort leuk en gezellig te zijn en geen 'buikpijn''moment.

8. Chocolat

Eigenlijk zie ik mijn oma het meest. Het voornamelijk om het gezin waar ik uit kom.
    Ik kom ook niet zo vaak meer bij mijn ouders, ik wordt er moe van om op mijn tenen te moeten lopen (opletten hoe/wat ik zeg).
    Iemand heeft mijn woorden verdraaid waardoor ik 2 maanden geen contact heb gehad met mijn ouders en te gelijk liet de rest ook niks meer van zich horen. Uitgezonderd mijn zus, zij woont niet meer tuis en heeft ook niks met het bedrijf te maken.
    De rest woont thuis of heeft met het bedrijf te maken.

Wij hebben al afgesproken dat wij mee gaan en dit hoorde ik via, maar ik had het wel verwacht.
    Hoor ik zelf wat dat ik wat opvang als ze het zeggen dan cancel ik het.

9. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Je geeft niet echt veel informatie, ik kan enkel uitgaan van wat jij hier zegt, maar dan denk ik bij mijzelf: waarom zou je überhaupt overwegen om te gaan?

10. Chocolat

Het etentje duurt 3 uur. Heb wel besloten dat als ik mij genegeerd voel ik weg ga met een smoes.

11. Chocolat

Als ik niet ga is het ook niet goed.
    Dan zeggen ze dat ik mij niet apart moet zetten van de familie, het is allemaal zo dubbel.

12. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Als het toch nooit goed is dan zou mijn voorkeur uitgaan naar 'het niet goed doen' in mijn eigen huis. Lekker rustig.

13. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.870
    5.107
    113
    Precies dit. Dan zou ik ook geen moeite nemen om wel te gaan

14. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Ik zou niet gaan, een beetje met elkaar schijnheilig zitten doen.
    mij niet gezien.
    Ik zou niet weten wat ik daar zou moeten doen, ik zou me alleen maar weggekeken voelen en me teveel voelen.
    Maar vooral je heb toch wel een beetje zelfrespect toch?
    Je verdient toch wel beter dan 3 uur alle ogen op jou gericht.
    Hou de eer aan jezelf!!!!

15. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik zou niet gaan. Zou ik echt geen zin in hebben.
    Het Is ook een etentje voor het bedrijf dat 3 jaar bestaat begrijp ik maar jij hebt en wil daar niks mee te maken hebben.
    Als je het toch niet goed kunt doen, zou ik niet mezelf pijnigen Door daar te gaan zitten maar zou ik lekker thuis op de bank hangen, of gezellig met manlief uit eten ofzo. Dan doe je het ook niet goed in de ogen van je familie maar heb jij in ieder geval een leuke avond.

16. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Ik zou ook niet gaan.
    Ik heb hetzelfde in mijn familie ik ben ook het 'zwarte schaap'

17. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Nee ik zou niet gaan. Ga dan niet een avond leuk zitten doen terwijl ik weet dat mensen mijn gezelschap toch niet waarderen.Zonde van mijn tijd en geld

18. lies276

lies276 Niet meer actief

Als je al toegezegd hebt dat je zult komen, zou ik wel gaan.
    Ik vind het verhaal een beetje vaag, maar als ik het goed begrijp is het een feestje van het (familie) bedrijf maar zijn de onderlinge verhoudingen niet zo best en heb jij eigenlijk niks met het bedrijf te maken?
    Dan had ik niet toegezegd om te komen, maar vriendelijk bedankt.

19. Chocolat

Als ik wist dat het om het bedrijf ging had ik ook niet toegezegd, maar dat is niet tegen mij gezegd. Tegen mij is gezegd een familie etentje, maar van mijn oma die ook uitgenodigd is hoorde ik dat het tevens een etentje is van het bedrijf.

20. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Nope. Zou ik ook niet over na hoeven denken ;)

Deel Deze Pagina