Onze dochter heeft al vanaf maandag op een beetje bouillon na niets gegeten. Ze heeft een enorme keelontsteking zo erg dat haar amandelen bloeden, en als klap op de vuurpijl ook nog eens aften in haar mond. Eten doet dus ontzettend pijn! Wat kan ik haar het beste geven wat ook nog eens goed voedzaam is? Ze is namelijk al enorm veel afgevallen wat ook niet echt bevorderlijk is voor het genezingsproces.
jeetje meid wat een ellende voor je dochter...ik denk even mee vla ( lekker koud) brinta roomijs milkshake of een smoothie met gecrushed ijs ofzo?
Ik heb al vla,yoghurt, ijs en soep geprobeerd maar alles doet haar pijn . Brinta zou ik ook nog eens kunnen proberen, ook al neemt ze maar 2 hapjes dat vult tenminste goed.
Ze weet het zelf dus ook niet wat ze dan wel wil ze raakt er momenteel aardig gefrustreerd van want ze heeft ook gewoon trek. Ik ga zo een verdovend middel halen voor de aften, omdat ze haar antibiotica dus ook niet weg krijgt. Wie weet lukt het dan ook wat om te eten. Maar volgens mij doen haar amandelen nog het meeste pijn ben dus bang dat het weinig uit gaat maken.
Heel vreemd, maar hier lukt pasta met een beetje gekruide olie erover goed. Dus geen saus/ scherpe smaken. Gewoon een beetje olie met wat Italiaanse kruiden. Verder: mariakaakjes sabbelen Sowieso zou ik het zo'n 45min. - 60min. na wat pijnstillers proberen. Hopelijk voelt ze zich snel wat beter!
Aangezien ik langs de apotheek moet en ze wel met mij mee moet omdat ik allen met haar thuis ben, gaan we ook maar even langs de supermarkt. Kan ze zelf kijken wat ze wil proberen. Dat van de pasta is ook een slim idee! Dat glijdt natuurlijk goed door de olie.
Soep zonder stukjes, zoete smoothie, Sapjes kunnen pijn doen door zuren. Wat hier goed werkt zijn fruithapjes. Zitten voedingsstoffen in, en gaat zo erdoorheen. Beterschap
Wat vervelend voor je dochter zeg , die amandelen altijd!! Doet vet zeer !! Mijn tip is koud op de buitenkant keel , met washand doen, misschien beetje ijs in de washand, verlicht een beetje de pijn . Waterijs, rakettten. En misschien kan je der meenemen, en een lekker toetje laten uitkiezen, prinsessen , koeien toetje , zijn er heel veel. Stomen met kamille , kamillethee met honing, nu dat kan je proberen of ze dat wil , moeilijk hoor ! Schoot me nog wat te binnen, bosbessensap, goed voor aaften en veel vit C , bij natuurwinkel, of die van merk betuwe heeft iedere supermarkt. Sterkte met je dochter. gr jmm
ijsjes heel veel ijsjes.. melkproducten zou ik idd ook niet doen. daar word het slijm achterin de keel dikker van dus heeft ze nog meer moeite met slikken. verder is eten niet echt heel belangrijk zolang ze maar genoeg vocht binnen krijgt.
Knijpfruit gaat er hier altijd in als ze ziek zijn en heb ik standaard in huis. En ik weet niet of kinderen het mogen, maar je hebt ook desinfecterende en een beetje verdovende mondspoelingen, als ze goed spoelt en ook achter in haar mond, scheelt dat misschien een beetje.
Net terug van de winkel ze heeft appelmoes gekozen. We hebben nu iets verdovend voor haar aften wat we er met kwastje op kunnen smeren, direct gedaan en dan zo maar eens proberen of het eten dan ook wat beter gaat. Zag net wel dat haar tandvlees ook knalrood is, ze klaagde ook sinds gisteren over tandpijn.
Waterijsjes is echt het prettigst. Zeker geen zuivel producten want daar krijg je slijmvorming van en dat is vreselijk met een keelontsteking. Daarnaast natuurlijk super belangrijk dat ze haar antibiotica inneemt. Appelmoes is een goede optie trouwens, lekker koud maken door het even in de vriezer te leggen.
Ondanks het verdovend middeltje lukt het niet te eten, de pijn in haar keel is te erg ze krijgt het niet weg en moet kokhalzen. Haar antibiotica neemt ze helaas ook niet volledig, maar goed alle kleine beetjes helpen hopelijk. Ik wou zo dat ik haar pijn kon overnemen!
De sinaspril krijgt ze net als de antibiotica niet weg. Straks afspraak staan bij de huisarts en maar eens zien wat we nu moeten doen.
Iets van een lauw warme stamppot of soep? Courgette,pompoen of broccolie soep is wat zachter van smaak en vult ook redelijk goed....
Over naar zetpillen en verder vooral met haar bespreken dat ze echt iets moet eten/drinken. Appelmoes, pasta zonder verder iets erbij, (volkoren!!! voedzamer ), waterijsjes. Ja, dat doet pijn, maar ze moet het echt doen. Als ze niets meer eet, gaat het alleen maar nog meer pijn doen. Alles zo koud mogelijk eten, dat is het fijnste Fruit en gepureerd fruit niet doen: het zuur in fruit bijt heel erg. Appelmoes en banaan: dat gaat dan nog wel