Beren op de weg zien door hormonen

Discussie in 'De lounge' gestart door Dikkie82, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dikkie82

Dikkie82 Lid

29 apr 2014
    21
    0
    0
    De parel vh Zuiden
    Lieve meiden,

Ik ben altijd al een piekeraar geweest, maar sinds ik zwanger ben wordt het steeds erger!
    Ik pieker over de kleinste dingen en stop niet met denken, voordat ik een oplossing heb gevonden. Soms lukt dat niet (omdat je nu eenmaal niet alles kunt oplossen) en dan raak ik ontzettend in paniek!

Nu ook hebben we zaterdag een groot festival in de stad waar ik kaartjes voor heb gekocht. Ik ga er heen met vriendlief, broer en vriendin, maar ik zie het helemaal niet zitten om zo lang op zo'n festival tussen al die mensen rond te lopen! Ten eerste ben ik veel sneller moe dan voorheen en zonder alcohol is het (helaas) niet zo lang vol te houden als mét gezellig een glaasje op!
    Wat raden jullie mij aan? het liefst ga ik niet, maar dan kom ik straks nergens meer...

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik ben geen alcohol nodig om het gezellig te hebben ;)
    Als je de knop om kan zetten gewoon lekker gaan...als je daar gaat lopen mokken omdat je eigenlijk geen zin had...lekker thuis blijven

3. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik zou lekker gaan en naar huis als je het zat bent, gaan jullie met 2 auto's.

Dat piekeren heb ik gelukkig niet..
    Helpt het om jezelf af te vragen als je piekert of je er überhaupt iets aan veranderen kan? En zo nee, wordt het beter als je je er zo druk om maakt?
    Wat zou je een ander in jouw situatie adviseren?

4. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Bespreken met je reisgenoten. Dan kunnen zij er ook rekening mee houden, mee denken over wat te doen en in de gaten houden hoe het gaat. Dan kna jij je angst hopelijk een beetje loslaten, waardoor je meer ontspant en dus meer lol hebt.

5. Dikkie82

Dikkie82 Lid

29 apr 2014
    21
    0
    0
    De parel vh Zuiden
    Dank voor de tips iedereen!
    Het festival is op de parkeerplasts voor onze deur,dus ik heb besloten om zelf naar huis te lopen als ik het zat ben.
    Lijkt een hele logische,maar voor mij lastige beslissing,omdat ik dat vervelend voor de anderen vind als ik eerder wegga.Maar ik weet (nu de uitvoering nog) dat ik niet teveel bezig moet zijn wat anderen van mij vinden!

6. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Joh, je bent zwanger, je kan ze toch uitleggen dat je gesloopt bent?
    Dat kan niemand je kwalijk nemen hoor!
    Het piekeren niet waard! Je zal zien dat ze het misschien jammer vinden maar wel begrip hebben, je moet nu goed op jezelf passen! :)

7. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    ja gewoon doen! zeker voor een piekeraar (herkenbaar) is het goed om je grenzen (die je vooral jezelf oplegt) te verleggen...want je zult zien dat het allemaal mee valt, en dat maakt je sterker. Ook niet aantrekken wat andere mensen van je vinden, die zullen echt niet minder lol hebben omdat jij weg bent ;) (niet lullig bedoeld maar zo is het wel)
    Heel veel succes en probeer niet te focussen op je angsten en of zorgen maar laat het lekker op je af komen. Alvast veel plezier!

8. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Grappig ik had rond dezelfde termijn een festival. Inderdaad ook anders dan anders (lees iedereen aan de drank en ik niet dus dan is zo'n hele dag festival wel heel lang) Maar ik ben wel gegaan (lekker met de auto) en was superleuk. Ik heb het uiteindelijk vrij lang volgehouden (maar kon toen ook nog wel lang staan al ging iedereen regelmatig even met mij zitten) Ik ben wel eerder weggegaan maar daar keek niemand raar van op (sterker nog ik kreeg te horen: dat je het zolang vol hebt gehouden joh)

Deel Deze Pagina