Hoe zou jij reageren op een kunstkerstboom?

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 20 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OK, beetje rare topic-titel misschien maargoed :p

Mijn ouders gaan vandaag naar de Intratuin en ik kan dan meerijden (we hebben zelf geen auto). En wil dan een kunstkerstboom kopen. Maar eigenlijk heb ik het nog niet echt met mijn man overlegd. Ik heb zoiets van: het is beter om te vragen om vergeving dan om toestemming :p Maar twijfel tegelijk ook wel een beetje, want stel dat ie het echt niet leuk vind :)

Hoe zou jij reageren als je partner opeens een neppe kerstboom koopt? ;)

2. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Op zich heb ik niks tegen een kunstkerstboom.... Alleen gezien die dingen nooit echt heel goedkoop zijn, zou ik het toch wel fijn vinden als dat van te voren even overlegd wordt....
    Ik zelf vind dat geen aankoop wat je zo ff doet..... Maar ligt misschien aan mij

3. Ja zijn ze zo duur joh? Ik heb me eerlijk gezegd nog niet echt in de prijzen verdiept....

4. Manque

Manque Niet meer actief

Ik zou het zonde van het geld vinden om zo'n boom bij de intratuin te kopen en dat zou ik ook niet echt leuk vinden, als mijn man daar zonder overleg mee thuis kwam. Ik heb de mijne tweedehands gekocht, bij de kringloopwinkel en die ziet er nog heel goed uit. Kostte me € 15,-

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dat kan inderdaad.

Wij hebben gelukkig ooit een hele mooie via marktplaats kunnen kopen. Oogt niet zo goedkoop en heel erg nep, hij is echt top! Nu aan het zoeken naar een grotere, maar dat lukt nog niet 123 voor de prijs die ik in mijn hoofd heb.

6. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Een mooie kunstboom kost je zo een paar honderd euro..

Ja ik zou dus wel overleggen want ik zou niet blij zijn als mijn man thuis zou komen met een lelijke boom.

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Maar hij kan altijd weer terug toch? ;)

8. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Mijn man zou de boom mooi mogen terug brengen. Ik vind kunst kerstbomen gewoon echt niet mooi. :):)

Ik zou wel overleggen idd, want ze zijn niet goedkoop.
    Of na kerst kopen voor volgend jaar, dan vind je ze overal met flinke kortingen

9. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Ligt eraan. Zou het hier om een aankoop gaan van over de 100 euro Word het overlegd. Maar zou ik met een boom thuis komen van rond de 50/75 euro en we zitten ruim bij kas dan zegt mijn man er niet veel van. Vind hij het best.

10. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Gewoon even een appje sturen : ik ga mee naar de intratuin. eventjes rond neuzen alvast. en als ik echt een scherpe aanbieding zie dan neem ik hem mee en bewaar de bon. dan zouden we hem eventueel kunnen ruilen als je hem echt niet mooi vind ;). overigens denk ik dat dat aan je man ligt. Ik zou dat hier gewoon kunnen doen. maar andersom kan dat ook zonder geen probleem. Wel hebben daar natuurlijk ook wel grenzen in! maar moeilijk ik te schatten! Ik ken namelijk ook families waarbij dat absoluut niet kan!

je kan een kerstboom zo duur vinden als je zelf wilt! ik heb een mooie maar niet perfecte staan voor een klein prijsje. als ik daar echt op uitgekeken ben dan koop ik na de kerst een dure voor volgend jaar met korting. daarbij als de slingers en lichtjes en cadeautjes erbij staan dan ziet niemand het verschil meer hoor!

11. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik zou het wel overleggen, zeker als je een mooie wil die een beetje echt lijkt ben je toch wel wat geld kwijt.
    Maar goed ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jullie thuis gaat. Jij kent je man het beste toch?
    En zoals al gezegd, hij kan altijd nog retour;)

12. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Geen idee hoe ik zal reageren, want we hebben al een nepper, jaren geleden samen gekocht. ;)

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Waarom bel je hem niet even op of even een appje even overleggen.

Dan weetje meteen zijn wensen. Als het mogelijk is het bellen appen.

14. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Maakt het je man wat uit? Ik hou zelf alleen van echte bomen, al is het alleen maar voor de geur. Mijn man zou met beiden tevreden zijn dus dan zou ik makkelijk een kunstboom kunnen kopen. Ik overleg aankopen ook niet dus zou dan doen wat ik zelf prettig vind.

15. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Kunstkerstbomen kun je beter ná de kerst kopen, dan zijn ze een stuk goedkoper.

Dus ik zou voor nu een echte doen en eind december/begin januari een nepperd kopen.

Heb ik ook gedaan 2 jr geleden. Bij de gamma, afgeprijsd van
    € 80,- naar € 15,-

16. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.798
    9.314
    113
    Gelderland
    wij overleggen altijd aankopen boven de +_100,- maar stel dat dat niet zou hoeven zou het mijn man niet veel uitmaken en zou allang blij zijn dat ik het regel.

17. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Een goede mooie uitziende kunstkerstboom heb je niet voor 3 tientjes dus ik zou het dan wel even overleggen met je man.

18. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Ik heb er vorig jaar eentje een paar dagen na de kerstdagen met 70% korting gekocht. Dingen zijn nl erg duur.

19. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Ik zou van verbazing van mn stoel vallen.
    Ten eerste omdat mijn partner nooit een kerstbooom zou kopen.
    En ten tweede omdat hij kunstkerstbomen 3x niks vindt.

Maar goed, dat is bij ons.
    Geen idee hoe jou partner dat vindt natuurlijk.
    Misschien ziet hij niet eens dat die nep is, of maakt het hem niet uit.
    Wij overleggen hier ook niet om alles wat aangekocht wordt en soms is er dan iemand er niet mee eens, dan gaat het terug naar de winkel.

20. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

De boom zelf zou mij niks uitmaken, want die kan altijd weer terug. Maar vanwege de prijs van die dingen zou ik toch even overleggen. En misschien is hij wel enthousiast en kun je er nog een paar tientjes bijkletsen voor een grotere ;) :D

Deel Deze Pagina