Eind deze maand wordt onze zoon 6 jaar en is 't weer tijd voor zijn kinderfeestje. Omdat we maar 1 auto hebben en in een klein dorp wonen was 't idee om een speurtocht te doen door het dorp. Hij is helemaal gek van Pokémon dus dat wordt het thema. Ik heb via Ali een doos met 8 badges van Pokémon gekocht met het idee dat ze die samen moeten verdienen om Ash te helpen om de beste Pokemontrainer te worden. In totaal komen er 9 jongens tussen de 5 en 8 jaar(groep 2/3/4) inclusief mijn zoon. We hebben bedacht dat we door 't dorp Pokémons verstoppen die ze moeten zoeken en bij elke Pokémon een opdracht moeten doen. Locaties zijn 't voetbalveld, natuurspeeltuin, lange smalle tuin van een vriendin, schoolplein, tuin van oma en de rest moeten we nog even bedenken. Nu is de vraag, wat voor opdrachten kunnen we ze laten doen in Pokémon stijl? We hadden zelf bedacht op 't voetbalveld een circuitje(mijn man is trainer dus kunnen zo alles pakken uit 't trainershok) omdat Pokémon trainers erg fit moeten zijn. En blikken gooien in een achtertuin waarvan de bal een pokebal is, want je moet goed kunnen richten wil je een Pokemontrainer zijn. Maar daar houdt 't wel op. Jullie nog tips?
Geen pokemon spel maar wel een leuk spel als je teams hebt : het schreeuwspel : 1 groep splits je in 2en. Die staan aan 2 kanten van een veld. Het andere team staat in het midden. (of je doet 3 om 3 om 3 ) - de teams aan de zijkanten moeten woorden naar elkaar overschreeuwen. De groep in het midden, probeert dat te voorkomen door er doorheen te schreeuwen... Woorden die te maken hebben met pokemon , zelf oordoppen in en gaan haha (stem training?) Verder kun je online simpele kruiswoord puzzels maken - dus als rustig spel tussendoor - kun je die 2 maken ofzo, omdat je anders met 9 om 1 puzzel zit... of je maakt er 3 . Zelfs een kind van 5 kan daar wel mee helpen. Of je stopt de namen van de kinderen in de puzzel. Je hoeft zelf alleen de woorden in te voeren, het programma maakt er een puzzel van (logisch nadenken?)
Wij hadden vorig jaar een speurbingo... Je maakt een bingokaart met allemaal plaatjes van verschillende pokemons... die plaatjes heb je ook allemaal in het groot uitgeprint en verstopt/geplakt in een afgebakend gebied (tuin of speeltuin) en dan moeten ze in groepjes van 2 plaatjes zoeken en afstrepen wat ze gevonden hebben, degenen die als eerst alles gevonden hebben winnen.