Hallo allemaal, ik ben nu moeder van een zoon van bijna 11 (zondag is hij jarig) en een zoon van 7 nu ben ik bijna 12 weken zwanger van ons derde kindje waar we zeker erg blij mee zijn maar nu is het zo onze jongste zoon heeft nu dus de 5de ziekte opgelopen en zit dus onder de vlekken zondag doktersdienst gebeld en maandag bij eigen huisarts geweest en zeker ook verloskundige gebeld, nu zeggen ze allemaal als je als kind bent ingeënt je duidelijk geen problemen hoeft te verwachten, alleen ben ik wel bezorgt Hoe nu verder en wat kunnen wij verder verwachten kan deze zwangerschap goed gaan of als nog fout gaan, weet even niet meer wat ik moet, moet 14 oktober pas weer naar de verloskundige en 12 oktober krijg ik een extra echo ivm leeftijd (37) pas en een zus die overleden is aan een hart kwaal ( linker hartkamer niet mee gegroeid kon in 1974 niets aan gedaan worden) Wie kan ons een beetje gerust stellen. groetjes
Voor zover ik weer wordt je voor de vijfde ziekte niet ingeent. Vijfde ziekte kan voor een zwangere wel degelijk risico's met zich meebrengen wanneer zij dit in het 1ste of 2de trimester oploopt. Het kan dan schadelijk zijn voor de baby. Let wel dat veel kinderen vlekkenziektes doormaken en vaak wordt het de vijfde ziekte genoemd om het beestje een naam te geven.Ik zou anders je 7 jarige zoon zijn bloed laten ondezoeken of het echt om de vijfde ziekte gaat. Sterkte!!
De vijfde ziekte kan wel kwaad, maar dan met name in de eerste drie maanden. Het resultaat is dan een miskraam, maar als dit niet gebeurt is er volgens mij weinig wat er aan de kleine mis gaat. Ik zou het in ieder geval wel extra in de gaten laten houden
Dank jullie voor de reacties ik ben er nu een beetje geruster op, zoontje hoefde geen bloed te prikken, wel heb ik zelf nogmaals met de verloskundige erover gesproken en heb zelf wel een keertje extra bloed laten prikken en hoor het volgende week of ik zelf idd de 5e ziekte heb gehad. Dank jullie wel.