Autisme en slaapproblemen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Cathelijne1986, 2 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Mijn oudste heeft autisme en ligt sinds een aantal weken snachts wakker. Hij maakt mij dan ook wakker met onzinnige verhalen en gaat vaak naar de wc. Ik vind het zielig voor hem, maar baal ook want het slaapgebrek breekt me enorm op.
    Nu komen slaapproblemen bij autisme veel voor, wie heeft er ervaring mee? Ga het over 2 weken ook met de kinderpsychiater bespreken maar tips zijn erg welkom!

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wat vervelend voor jullie. Ik snap dat de energie op raakt. Ik weet vanuit een fb groep waar veel ouders schrijven dat een aantal kinderen slaapmedicatie krijgt.

Hoe gaat het bedritueel? Na het voorlezen blijf ik nog een minuut of vijf bij mijn zoon om te 'kletsen'. Dan kan hij zijn verhalen/zorgen nog aan mij kwijt.

3. Cathelijne1986

Ja dat doe ik ook altijd, we hebben al 4 jaar hetzelfde ritueel en hij krijgt tijd genoeg om alles te vertellen.
    Heb me net maar eens aangemeld bij wat fb groepen.

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Werkt een beloningssysteem? Heeft het te maken dat hij dingen niet kan loslaten? Zou een zorgenvriendjesknuffel wat kunnen zijn?

Mijn zoon heeft af en toe slaapperikelen. Is dan midden in de nacht wakker, gaat dan spelen of een boekje lezen. Een wakker momentje. Daarna gaat hij weer slapen. Daar heeft een beloningssysteem mee geholpen.

5. Cathelijne1986

Ja belonen gaan we vandaag mee beginnen. Zorgenvriendje is misschien wel een goed idee!

6. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ik las een interessant artikel over het gebruik van visolie bij autisme. Dat stond trouwens ook in 1 van die groepen op fb, daar heb ik het vandaan.
    Is wel interessant, en misschien wel het proberen waard!
    De link naar het artikel:
    http://www.naturafoundation.nl/?objectID=1025

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Probeer een slaaptrainer/kinderwekker aan dat beloningssysteem te koppelen. Is het voor hem helder wanneer hij eruit mag en wanneer niet.

8. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    melatonine wil ook vaak helpen bij kids met autisme.

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik was vanochtend een beetje kort met deze reactie via de telefoon. Maar kinderen met autisme vinden deze duidelijkheid vaak heerlijk. Het is met zo'n kinderwekker (bijv. kidssleep) helder of je eruit mag of niet. Het geluid kun je uitzetten. Dus dan is alleen visueel duidelijk of het tijd is om eruit te gaan of te roepen of nog niet.

Deel Deze Pagina