Wéér een topic over zindelijkheid...

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by gusto, Oct 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gusto

gusto Niet meer actief

#1 gusto, Oct 3, 2014
    Last edited by a moderator: Oct 3, 2014
    Mijn dochter is net twee geworden en moet als ze drie word naar school. (Buitenland) Als ze niet zindelijk zijn mogen ze niet naar school, ik heb dus nog een jaar.

Ik neem haar nu, als ik naar het toilet ga, mee. Als ik haar vraag of ze gaat plassen zegt ze ja, soms plast ze wel, maar vaker niet. Ze kan het dus in principe wel. Op het potje wil ze niet, wel op de verkleiner van de wc. Ze geeft zelf aan als ze heeft gepoept of geplast en wil dan een schone luier aan. Ik heb vorige week de luier uitgedaan. Ik vroeg regelmatig of ze moest plassen, soms moest ze en deed ze ook een plas, maar ze lijkt nog niet zelf te voelen wanneer ze moet en heeft dus twee keer een ongelukje gehad. Ze werd daar heel verdrietig van (vind alles snel vies) en wilde toen een luier aan.

Wat zouden jullie doen? Ik weet dat ze nog erg jong is. Zo laten en over een paar weken/maanden weer proberen? Of toch doorzetten en de luier in ieder geval thuis uit laten?

Bedankt vast!

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Ik zou wel doorzetten. Hoe sneller ze het kan hoe meer tijd heb je om te zorgen dat ze geen ongelukjes meer heeft.

Ze vind het vies als ze nat is, kan plassen op de wc verkleiner maar voelt het nog niet, ik zou in onderbroekje laten lopen en dan gaat ze het wel herkennen. Het kan soms wel
    6/7 keer per dag misgaan maar na een paar dagen snappen ze het wel. En dan zorgen dat je thuis bent en niet persee weg hoeft. En als het goed gaat mag ze mee zonder luier naar de winkel ofzo.

Mijn dochter was net 2 en binnen een dag zo zindelijk. Daarna belonen met maar buiten mogen zonder luier zoals grote kindjes. Ze was 2 jaar en 3 maanden en volledig zindelijk.

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Als ze in twee dagen tijd maar twee ongelukjes heeft gehad zou ik doorzetten hoor. Dat is ontzettend knap!
    Als ze een ongelukje heeft gehad moet je haar zeggen dat het niet erg is en het kan gebeuren en dat mama wel schoon maakt.

Mijn dochter heeft het met overgeven. Ze raakt helemaal in paniek van de viezigheid niet eens van het spugen zelf zo erg (behalve als dr maagje leeg is doet dat echt zeer). Ik heb haar ook uitgelegd dat het niet erg is en mama haar lekker schoonmaakt en het allemaal goed komt. De keer daarna moest ze maar een beetje huilen. En nu heeft ze gelukkig al een half jaar niet gespuugd.

4. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ik zou ook even doorzetten. Idem bij mijn dochter een week of drie geleden. Ze was toen net geen twee jaar, en op twee dagen was ze zindelijk. Handig, want hier moet ze al op 2,5 zindelijk zijn owv de kleuterschool.

Share This Page