Vriendinnetje van dochtertje(4) kan gewoon naar zwemles, dochtertje van kennis ook. 2 andere zwemscholen. Maar hoe dan??
Dat is wel raar. Zelfs als het onder binnensport voor kinderen zou vallen, mag het nu niet. Krijgen ze miss buiten les?
Ik begreep tijdens de eerdere sluiting dat sommige veiligheidsregio’s uitzonderingen maakten voor zwemles, wel ook afhankelijk van het type zwembad etc. En soms mocht bv privéles wel (dus 1 op 1 met een zwemleraar). Maar hoe dat nu zit; geen idee! Hier ligt bv fysiotherapie in een speciaal zorgbad nu ook volledig stil, gewoon het hele zwembad is dicht voor alle activiteiten.
Is volgens mij medische fysio of iets dergelijks. Ik ken ook kinderen die gewoon zijn blijven zwemmen.
Hier ook alles stil, mijn zus zwom elkedag therapeutisch ivm hernia en dat mag dus niet meer dus vandaar mijn vraag waarom dat andere wel kan
Als het om gewoon gezonde kinderen gaat zou ik dit echt schandalig vinden en misbruik van de situatie.
Als het medisch noodzakelijk is mag het. Mijn buurman mag ook gewoon blijven zwemmen onder begeleiding van zijn fysio als daadwerkelijke fysiobehandeling in t revalidatiebad. Ik mag ook gewoon fitnessen (nou ja in de oefenzaal) alleen is t dan fysiotherapie in t kader van revalidatie. Kan mij voorstellen dat kinderen het mogen als t gewoon een fysiobehandeling is.
Ik mag ook zwemmen in het revalidatiecentrum. Dit draait gewoon door. Dus ik denk onder het mom van fysio dat het mag inderdaad.
Juist en ze willen geen kruisbestuiving van kids van andere locaties.... bso niet open etc en dan zou dit wel kunnen
Hier alles dicht... En op de mytylschool waar zwemmen ook een vorm van revalidatie is, is het zwembad ook al tijden dicht...
Waarom? Fysio's vechten al jaren tegen veel te lage tarieven, voor betere erkenning en waardering en voor het weer opnemen van fysio in de basisverzekering. En dan zou een kind waarvoor geen medische noodzaak is wel zwemles krijgen onder die noemer? Nee dat is lekker voor voor het imago van de gehele fysiotherapie en de zorgkosten die alsmaar stijgen. En begrijp me niet verkeerd, ik gun alle kinderen hun zwemles, wat mij betreft zou dat ook gewoon door kunnen gaan als je het fatsoenlijk regelt als zwembad, maar niet over de rug van een hardwerkende beroepsgroep die constant aan het vechten is voor hun positie. Overigens vind ik het dan vooral stom van de fysio zelf die dat zou doen. De ouders kan je niet zoveel kwalijk nemen, want die hebben waarschijnlijk geen besef van wat er allemaal speelt in fysioland.